Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Moderatorler noktalama işaretlerini, imka kurallarını da takip etsin, peki. Sabah kalkmak için alarm kurmak istemeyenleri de uyandıralım mı? :)

Konumuza dönecek olursak; selede çapak olmadığı sürece sorun yok :)

İmla kurallarının tek tek takip edilmesi gerekmiyor tabi ama yukarıdaki tip yazılar zaten sırıtıyorlar. Bu arkadaşlara en azından bir mesajla dikkat etmeleri söylenebilir. Ben de yazabilirim ama "sana ne" şeklinde cevap alırım.
 
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
62
Kenarda yağ stoğum var motoru aldığımda 10 adet 1 lt ipone aldım yağı kendim değiştirmek için, normalde yine yağını ve yağ filtresini hava filtresini değiştirecek bilgiyede sahibim sadece ilk bakım için götürmek istiyorum. Burdada far ayarı olsun debriyaj olsun bunları kontrol ettirmek amaçlı.
Kendi bilgime ve planlamama göre 750 km de bir yağı değiştirmeyi düşünüyorum.
Ve bir sorum daha olacak kullanıcı arkadaşlara ben sık yağ değiştireceğim için bir müddet sonra ipone un yuku bana ağır gelicek tavsiye edebileceğiniz yerli yağ varmı? ve lukoil yağ hakkında bilgisi olan var mı ?

Sn.altugbo

Konu hakkında bizim bilmediğimiz bir bilgiye sahip iseniz lütfen paylaşınız. Neden 750KM'de bir yağ değişimine karar verdiğinizi merak ediyorum.

750KM'de bir yağ değişimi sadece yağı israf etmek olur. Zaten rodaj aralığında motor yüzeyleri yeteri kadar pürüzsüzleşir. Tercih meselesi olmasına rağmen yine de belirtmek istedim. Bahsettiğiniz yağ motoru sıkıştırmadığınız taktirde 5000KM rahatlıkla götürür hatta daha fazlasını bile bekleyebilirsiniz.
 
Katılım
19 Ara 2012
Mesajlar
173
Sn.altugbo

Konu hakkında bizim bilmediğimiz bir bilgiye sahip iseniz lütfen paylaşınız. Neden 750KM'de bir yağ değişimine karar verdiğinizi merak ediyorum.

750KM'de bir yağ değişimi sadece yağı israf etmek olur. Zaten rodaj aralığında motor yüzeyleri yeteri kadar pürüzsüzleşir. Tercih meselesi olmasına rağmen yine de belirtmek istedim. Bahsettiğiniz yağ motoru sıkıştırmadığınız taktirde 5000KM rahatlıkla götürür hatta daha fazlasını bile bekleyebilirsiniz.

kesinlikle doğru elinde yağ stoğu var diye erken yağ değiştirmenin bi anlamı yok. 2500km de değiştirsen bile elindeki yağ sana düzenli kullanımda 2-3 yıl yeter.
yağ markası olarak elindeki yağ güzel 2-3 yıl sonra yine alırsın ;)
 
Katılım
4 Eyl 2015
Mesajlar
5
Sn.altugbo

Konu hakkında bizim bilmediğimiz bir bilgiye sahip iseniz lütfen paylaşınız. Neden 750KM'de bir yağ değişimine karar verdiğinizi merak ediyorum.

750KM'de bir yağ değişimi sadece yağı israf etmek olur. Zaten rodaj aralığında motor yüzeyleri yeteri kadar pürüzsüzleşir. Tercih meselesi olmasına rağmen yine de belirtmek istedim. Bahsettiğiniz yağ motoru sıkıştırmadığınız taktirde 5000KM rahatlıkla götürür hatta daha fazlasını bile bekleyebilirsiniz.

Tabi ki de bilmediğiniz bir bilgiye sahip değilim sadece bu motoru yıllarca muhafaza etmek istiyorum belki 30 yıl sonrada aynı halde kalması için. Önümüzde yaz motor büyütme planmım fakat yine bajaj boxer ım garajımda bekliyor olacak.

Kısa sürelerde yağ değiştirmemin sebebi ise yağın incelme oranından dolayı devamlı aynı performansı almak istemektir.

Bu yazdıklarımdan dolayı bilmişlik tasladığımı falan asla düşünmeyiniz.
Hatam oldu ise affola
 
Katılım
12 Şub 2014
Mesajlar
121
altaki fotodaki gibi ön camurluk arıyorum buna yakın bir modele rastlayan oldumu , gören duyan olursa haber verebilirmi :)

 
Katılım
19 Ara 2012
Mesajlar
173
o çamurluk senin motora olmaz ama re_death lastikler kalınlaşınca takacağın yer kalmaz.
senin farın altına bi çamurluk eki bulman gerek.

bu arada yağ tavsiyesi isteyen arkdaşa yazmayı unuttum Motul kullanablir
motul ün internet sitesinde hiçbir sitede sanırsam olmayan motosikletin marka model ve sıcaklık viskozitelerine göre size uygun yağ seçimini gösteren bir arama mevcut tavsiye ederim...

https://www.motul.com/tr/tr/products/recommendation

Kapasite : Yağlayıcı kapasitesi 1 litre Servis ikmali
: Yağlayıcı kapasitesi 1,1 litre Kuru ikmal

Kullanim Sartlari : Normal
Aralıklar : Değişim 5000 km
Ürünler : 7100 4T 20W-50 (ılıman iklim)
: 5100 4T 15W-50 (ılıman iklim)

Kullanim Sartlari : İlk bakım
Aralıklar : Değişim 750 km
Ürünler : 7100 4T 20W-50 (ılıman iklim)
: 5100 4T 15W-50 (ılıman iklim)
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Şub 2014
Mesajlar
121
marlox çamurluk vida bağlantı yerlerinde ayrı bir parça ile dışa eğim verilerek amortisör kovan ön ve arka taraflarından bağlantı yapılınca olur.
direk çamurluğun kendi bağlantıları ile olmaz tabiki
 
Katılım
7 Ocak 2015
Mesajlar
80
Bu grupta twona arkadaş, sizin dediğiniz gibi bir çamurluk kullanmıştı. hatta fotodakine yakın bir modifikasyon yapmıştı. lastikler kalın, sele özel yapım. Modifikasyon güzeeel. Bu fotolar onun boxer'ına ait.
(twona izninle paylaşıyorum.)


QWJd7g.jpg

gyn19Z.jpg

rRjbOV.jpg

zYgz0O.jpg
 
Katılım
21 Ocak 2015
Mesajlar
32
Hocam, bilmediğimden soruyorum; yol tutuş açısından kalın (geniş) lastik daha iyi olmaz mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:59 ----------



Çapak rahatsız edici elbette. Fakat dışarıdaki çapak iç yüzeye referans olamaz. İçeride söylediğiniz gibi bir sıkıntı micron düzeyinde dahi olamaz. Endişe etmeyin.

geniş lastik geniş jant ile olduğu zaman güzel viraj yapar eğer ince bir janta kalın lastik takarsanız virajda sıkıntı olabilir fazla yatmamak lazım
 
Katılım
12 Şub 2014
Mesajlar
121
sagopa dd aynen bu tarz birşey yaptırıcamda istanbul anadolu yakasında yapabilcek bir yer arıyorum
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
re_death baymoto kadıköyde bajaj servisinde yaptırabilirsiniz, bir kaç tane yaptıran ölmüştü hatta bir tane askeri yeşil mı diyorlar ne o tarz sahibi isteyip teslim ettiler, hatta şuan da bir tane yapım aşamasında var görebilirsiniz.
 
Katılım
12 Şub 2014
Mesajlar
121
kdiner baymotoda gördüm yeşili ve en son yapılan nikelaj çamurluğu denedik benim motorda bağlantı yerleri uymadı ve uzundu zaten , istediğim gibi değildi , baybars ayarlarız dedi zaten, ilk bakıma gittiğimde konuşucam istediğim gibi birşey yaptırtabilirse orda yaptırtırım büyük ihtimalle
 
Katılım
5 Eki 2015
Mesajlar
7
arkadaşlar merhaba ben bu motoru almayı düşünüyorum,fakat kışın pek binmeyi düşünmüyorum .Kapalı yerim var; Şimdiden almak mantıklımı zam vs. açısından.Görüşlerinizi almak istedim
 
Katılım
21 Ocak 2015
Mesajlar
32
arkadaşlar merhaba ben bu motoru almayı düşünüyorum,fakat kışın pek binmeyi düşünmüyorum .Kapalı yerim var; Şimdiden almak mantıklımı zam vs. açısından.Görüşlerinizi almak istedim

bence almayın yazın 2016 modelini alırsınız fazla bir zamda gelmez hatta belki fiyatı düşübelir düşük bir ihtimal. işleyen demir pas tutmaz der atalarımız kullanmayacaksınız almanız mantıksız olur...
 
Katılım
25 Nis 2013
Mesajlar
23
Arkadaşla Merhaba, boxer silindir kapağının ustunden yağ kaçırıyor başına gelen varmı nasıl bir çözüm söylersiniz daha 1000 km de
 
Katılım
18 May 2014
Mesajlar
293
Selamlar. Benim motorunda benzin gostergesi hic degismiyo arkadas. Aslinda mutlu olmam gerekiyo ama sadece gosterge degismiyo depoda benzin kalmamis hala full gorunuyo :) varmi boyle bir durumla karsilasan.
 
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
Selamlar. Benim motorunda benzin gostergesi hic degismiyo arkadas. Aslinda mutlu olmam gerekiyo ama sadece gosterge degismiyo depoda benzin kalmamis hala full gorunuyo :) varmi boyle bir durumla karsilasan.

Birininde ibre sapıtmıştı; yukarı aşağı titreyip duruyordu :mrgreen: Yedek depo olduğu için çok önemli değil, bakım için gittiğinizde garantiden halledersiniz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst