Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Haberlerinizi bekleyeceğim. O zaman cevabınızdan otobana ya da uluslararası karayollarına çıkmasında bir sorun olmayacağı anlamı çıkıyor.
Bazı otoyollarda alt sınır biraz yukarıda olabiliyor, otoyola girmeyin zaten, gezgin adamın sevmediği yollardır oralar. :)

Arkadaki amortisörü biraz kurcalar mısınız rica etsem? Çünkü cbf kullanan adama bile versem paşalar gibi yumuşacık gidiyorsun diyor bana.
Kurcaladım ama ciddi bi değişiklik olmadı. Lastikleri değiştirince biraz daha düzelir diye umuyorum.

Boxer şu ana kadar kullanmış olduğum motorların içinde(Buna transalp, gs aprilia gibi pahalı motorlar dahil) en yumuşağı.

Kilonuza göre de değişir. 40-50 kg luk birisi iseniz ve amortisörü değistirmediyseniz sert gelecektir.

Süspansiyon ayarını en sona indirmezseniz azer bülbül gibi sallanmaya devam edersiniz. Fabrika ayarı en sertte geliyor, tersi istikamete düşürmeniz gerekiyor.
Ayarların hepsini denedim. 65 kiloyum, kardeşim de 70 civarı. İkimiz üzerindeyken de gayet sarsıcı. Süspansiyonundan çok memnun olan birisiyle buluşup denemek isterdim aslında. :)
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
502
Bazı otoyollarda alt sınır biraz yukarıda olabiliyor, otoyola girmeyin zaten, gezgin adamın sevmediği yollardır oralar. :)

Kurcaladım ama ciddi bi değişiklik olmadı. Lastikleri değiştirince biraz daha düzelir diye umuyorum.

Ayarların hepsini denedim. 65 kiloyum, kardeşim de 70 civarı. İkimiz üzerindeyken de gayet sarsıcı. Süspansiyonundan çok memnun olan birisiyle buluşup denemek isterdim aslında. :)

Sen şu beyaz cbf ile rusya falan gezen arkadaş mısın?

Bu arada süspansiyon cbfye göre kötü gelmesin yoksa cidden iyi sınıfına göre ben 96 kiloyum ayar ortada arka amortisör bana iyi gibi geliyor
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Evet o arkadaşım. :)
CBF1000 ile tabii ki kıyaslamıyorum, kıyaslasaydım komik duruma düşerdim. :) Daha önce sahip olduğum ve uzun süre kullandığım 125-150 cc motorlarla kıyaslıyorum sadece.
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Bazı otoyollarda alt sınır biraz yukarıda olabiliyor, otoyola girmeyin zaten, gezgin adamın sevmediği yollardır oralar. :)

Kurcaladım ama ciddi bi değişiklik olmadı. Lastikleri değiştirince biraz daha düzelir diye umuyorum.

Ayarların hepsini denedim. 65 kiloyum, kardeşim de 70 civarı. İkimiz üzerindeyken de gayet sarsıcı. Süspansiyonundan çok memnun olan birisiyle buluşup denemek isterdim aslında. :)

Tahmin ettiğim gibi benim neredeyse yarı ağırlığımdasınız. Ben 110 kiloyum ve bana çok rahat geliyor. Amortisörler en alt kademenin bir üstünde. Hava basıncı 30 32. Artçı olarak kimi aldıysam da arka çok rahat, chevrolet gibi dedi. Kasislerden sarsılmadan geçebiliyorum.
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Üzerindeki orjinal lastiklerle uzun yolda yoracağını düşünüyorum. Öyle uzun soluklu seyahatlerde sollamalarda sorun olur.

Rampa çıkışlarda kamyon denk gelirse yol bitmiyor. Ayrıca hafif olduğundan yan rüzgarlardan felaket etkileniyor. Silindir hacmi biraz daha geniş ve biraz daha güçlü olsaydı (mesela 200 cc, 20 hp)o zaman uzun yola daha uygun olurdu.

Şahsen ben balığa, yakın çevreye köylere gitmek için aldım ve şimdilik dört dörtlük işimi görüyor.

Uzun yola gidebilene ne mutlu ama ben denedim, 2 saat sonra baya yordu beni.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 May 2009
Mesajlar
115
@twona kardeşim bilgiler için Teşekkürler. Bu arada ön çamurluk taktın mı? Olmazsa zincir korumayı da ön çamurluğu da sökerim. Daha sonra custom bir ön çamurluk uydururuz. Zaten google a kros ön çamurluk yazınca bir dünya farklı çin mali kros çamurluk modeli çıkıyor üniversal. (Genelde 4 delikli) Çoğu plastik ama boyanabilir. Birinden biri uydurulabilir. Fiyatları da oldukça makul. Bu arada ön amortisörler yaylandıkça kilometre teli ön çamurluğa sürte sürte boyada derin bir iz bırakıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:56 ----------

Siz değerli arkadaşların izlenmimleri doğrultusunda stabile yola en uygun MC 32 yi buldum. Az önce Sava Türkiye Barış Bey'den bir çift sipariş verdim.

Sava MC 32 kalın dişli, aynı zamanda kış lastiği. Fiyatı MC 18 ve MC 25 e göre biraz tuzluydu.(390 TL) Lakin bu havalarda hayati öneme sahip olduğu için biraz kesenin ağzını açmak şart oldu.

İndirimle çifti 290 liraya geldi. Lastikler bir gelsin, takalım kendi izlenimlerimi yazarım. Allah utandırmasın.

http://www.savatech.eu/slike-nove/motorcycle-MC-32.jpg


benım de gozum o lastıklerde kalmıstı merakla beklıyorum resımlerı bıde mc 32 m+s ile arasındakı fark nedır ? fıyat farkı varmı acaba sordunuzmu yol tutusu asfalt ıcın ıdealmıdır ?
 
Son düzenleme:

G.G

Katılım
17 Tem 2014
Mesajlar
23
Merhabalar, bende bir adet boxer alma niyetlendim, ilk 40 sayfanın tamamını okudum.
İşim gücüm yok, öğrenciyim, vaktim bol. Bu durumda da muameleciye havadan 50-100TL vermek saçma geliyor.
Araya muameleci, aracı vs sokmadan sigorta hariç ne kadar evrak ücreti oluyor?
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
502
Merhabalar, bende bir adet boxer alma niyetlendim, ilk 40 sayfanın tamamını okudum.
İşim gücüm yok, öğrenciyim, vaktim bol. Bu durumda da muameleciye havadan 50-100TL vermek saçma geliyor.
Araya muameleci, aracı vs sokmadan sigorta hariç ne kadar evrak ücreti oluyor?

Sayfa 45-55 arasına bak detaylı bilgi almak için
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Tahmin ettiğim gibi benim neredeyse yarı ağırlığımdasınız. Ben 110 kiloyum ve bana çok rahat geliyor. Amortisörler en alt kademenin bir üstünde. Hava basıncı 30 32. Artçı olarak kimi aldıysam da arka çok rahat, chevrolet gibi dedi. Kasislerden sarsılmadan geçebiliyorum.
Abi rahat kullanmak istiyorsan bi 60 kilo daha mı al diyorsun? :) Şu yeni Sava'ları takınca görüşlerini bekliyorum, o lastiklerden umutluyum biraz daha konforu arttırır gibi geliyor.
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Abi rahat kullanmak istiyorsan bi 60 kilo daha mı al diyorsun? :) Şu yeni Sava'ları takınca görüşlerini bekliyorum, o lastiklerden umutluyum biraz daha konforu arttırır gibi geliyor.

50 de kurtarır gibi. Ya da topcase e bir torba çimento döktür :)

Şaka bir yana Motor da hafif sen de hafif, bir de üstüne rodaj aşamasındaki sertlik ve dandik lastikler olunca doğal olarak çekirdeği bile hissediyorsun. Anladığım kadarıyla yapılı arkadaşlarda boxer çok daha rahat.

Yük bindikçe konfor artıyor bu bir gerçek. Lastikler de muhakkak konforu artıracaktır. Zira orjinal nylon lastikleri düz yolda bile zıpzıp gidiyor, yalpalıyor vs. Henüz taktıramadım iş yoğunluğu nedeniyle. Taktırınca detaylı olarak izlenimlerimi anlatırım.

Aldığım lastiğin bir de çivili versiyonu vardı tam kar için ama bizim burda kar 20 yılda bir yağar o da 1 cm. :)
 

G.G

Katılım
17 Tem 2014
Mesajlar
23
Konunun tamamını okumuş bulunmaktayım, şuan kafamda tek bir soru işareti var;

Gidondaki çözülemeyen yalpalama sorunu ne oldu?

Twona isimli arkadaş lastikleri değiştirdiğinde %90 oranında azaldığını yazmış. Ekrem bey yakın zamanda bu konu hakkında bir açıklama yapacağım demiş ama oda kalmış öyle konu kapanmış sanırım. Belkide gözümden kaçtı bilemiyorum ama tüm sayfaları okudum.

Aktif olarak kullanan arkadaşlar bu konuda bilgi verirlerse sevinirim.

İyi geceler.
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
502
Konunun tamamını okumuş bulunmaktayım, şuan kafamda tek bir soru işareti var;

Gidondaki çözülemeyen yalpalama sorunu ne oldu?

Twona isimli arkadaş lastikleri değiştirdiğinde %90 oranında azaldığını yazmış. Ekrem bey yakın zamanda bu konu hakkında bir açıklama yapacağım demiş ama oda kalmış öyle konu kapanmış sanırım. Belkide gözümden kaçtı bilemiyorum ama tüm sayfaları okudum.

Aktif olarak kullanan arkadaşlar bu konuda bilgi verirlerse sevinirim.

İyi geceler.

Sana bu konuda şöyle açıklama yapabilirm ön takımı sıktırdım ve ben de yalpalama yok.Şöyle bu motosiklet yapısı itibariyle çok arka lastiğe yük bindiriyo arka maşa vs zaten normal commuterlara göre uzun ve topcase olunca bide eğer serpile serpile arkaya doğru oturunca yalpalıyo ama çanta yokken ve motosikleti dizlerle kavrayıp sağlam oturunca yalpala kesinlikle yok. Benim gözlemim bu yönde ve bence yalpalama sorun değil sonuçta her türlü motosikleti 2 elle kullanıyoruz gidon boşta motor kullanılmaz.Bende yalpalama yok mesala 95 kiloyum ama aea dediği biçimde oturuyorum lastik basınçlarıda tam ayarında no problem.
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
6500 km oldu sorunsuz yola devam. Sadece yağ ve yağ Filtresi hava Filtresi değişti. İki filtrenin orjinali 10 tl.
Hiç sorun cikarmadi.
 

MKU

Katılım
22 Eki 2014
Mesajlar
14
Merhaba arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım.Geçen hafta aldım boksörümü 2 gün bindim ve şu an maça çıkmak için hazırlanıyor..

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:48 ----------



---------- Mesajlar birleştirildi - 14:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:53 ----------

sayfaya resim nasıl ekleye bilirim?Yeni motorumun resmini ekleyim dedim ama olmadı bir türlü..Jantları değiştiriyorum şu an oturakta değişti güzel bir cafe race çalışması oluyor..
 
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
607
kutsi kasayı fırlatsaydın keşke :)
Espri bi tarafa, siteye resim ekleme yaz, ilk çıkan sonuca gir, gözat kısmında fotoğrafı bul orda ki kodları buraya kopyala yapıştır.
 

MKU

Katılım
22 Eki 2014
Mesajlar
14
photo.php


---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:21 ----------

saol bilgi için espiride güzeldi:cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:24 ----------

a>
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst