Arkadaşlar boxerin jiklesi ne zaman kapalı konumda oluyor daha hic oynamadim bayiden çıktığı gibi
Bugün yakıt bitti, yedeğe geçtim, tekrar aldım ama artık hesabı da tutayım dedim. Öncelikle motoru sıfır aldım; rodaj modaj ve aşırı acemiyim. Hep trafikte ve şehir içi kullandım. Bazen gereksiz yere zorladım acemilikten dolayı (vitesliden tamamen vazgeçiyordum nerdeyse o derece acemiydim ama şimdi biraz alıştım). Ve bulunduğum yer bol bol yokuşlu.
0'dan 660. km'ye gelene kadar toplam 90 TL'lik yakıt almışım (bugün itibariyle 18,5 lt).
Yani 2,8 lt /100km oluyor. Saçma sapan kuruş hesaplarını bilmem onu siz hesaplayın.
Rodajda olmasi sebebiyle bide aceminin elinde agaca cikarmis tabirinin size uymasiyla ( lutfen yanlis anlamayin olayi tam olarak anlatan atasozu) bence gayet normal rodajdan sonra sizde iyice alismis olursunuz tahminimce siz 2.1lt- 2.3 lt cok raha gorursunuz. Saygilarimla
Aynen öyle. Scooterların küçüklüğüne aldanmamak lazım. İtalyanını da denedim japonunu da. Çoğu, yeni nesil endurolardan, hatta arabamdan bile fazla yaktı. Ne varsa yine cup ya da commuter tarzda var.
Bu arada motorunuz hayırlı olsun. Allah kazasız dertsiz sürmeyi nasip etsin.
Yakıt konusunda çok fazla bir beklentiniz olmasın bence. Reklamı yapılacak kadar yakıt tüketimi konusunda cimri değil, sonuçta motorda bilinmedik bir teknoloji yok. Yakıt tüketimi tamamen sizin kullanımınıza bağlı. Aynı şekilde aynı sınıftan başka bir motor kullanın tüketim üç aşağı beş yukarı aynı olacaktır. Yanlış hatırlamıyorsam bu husustan twona arkadaşımız da başka bir başlıkta bahsetmişti. Ama oradakiler tamamen marka fanatikliği yapıp sanki aşırı bir tasarruf varmış gibi bahsetmişlerdi. Ben motoru aldığımdan beri her seferinde 10 lt benzin alıyorum, sürekli şehir içinde kullanıyorum ve 400-420 km. arasında yol yapıyorum. Genellikle 60-80 km arasında hızda kullanıyorum ve aşırı hızlanma-yavaşlamalardan kaçınarak sakin kullanıyorum. Sonuç 2.5 lt/100 km. Kötü bir rakam değil ama aynı tüketimi aynı ya da daha düşük cc başka marka motorlarla da yaptım. Boxer almayı düşünenler için benim fikrim, Boxer yakıt tüketimi az diye alınacak bir motor değil. Ama başka artıları var. Tabii eksileri de var. Müsait bir zamanda kendi gözlemlerimi paylaşacağım. Herkese keyifli sürüşler...