Bajaj 200NS yağ pompası

Katılım
3 Ağu 2016
Mesajlar
4
saygıdeğer üstadlar 8 gün önce 0 km 200ns aldım rodajı 453 km de sorunsuz tamamladım ve 650 km de yağ lambası yandı Kontağı açıp kapattığımda ışık gitti bir süre sonra yine yandı ve bu 4-5 kez tekerrür etti yağ seviyem normal serviste ilave yağ da koydular yine yandı müşürdendir dendi yine yandı son olarak kesin yağ pompasındandır deniyor ve değişimi ve parça temini için 7-8 gün beklemek durumundayım. Şanssızlığıma mı yanayım geçen zamana mı daha da acısı kıt kanaat geçinirken zorla aldığım motorumun serviste kullandığım süreden daha fazla yatmasına mı? Lütfen akıl verin ben ne yapayım?
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
??? zaten parça bekleniyormuş, konu açıp bekleme çilesini azaltmakmı kastınız, daha doğrusu konu neden açıldı anlayamadım::151::
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
saygıdeğer üstadlar 8 gün önce 0 km 200ns aldım rodajı 453 km de sorunsuz tamamladım ve 650 km de yağ lambası yandı Kontağı açıp kapattığımda ışık gitti bir süre sonra yine yandı ve bu 4-5 kez tekerrür etti yağ seviyem normal serviste ilave yağ da koydular yine yandı müşürdendir dendi yine yandı son olarak kesin yağ pompasındandır deniyor ve değişimi ve parça temini için 7-8 gün beklemek durumundayım. Şanssızlığıma mı yanayım geçen zamana mı daha da acısı kıt kanaat geçinirken zorla aldığım motorumun serviste kullandığım süreden daha fazla yatmasına mı? Lütfen akıl verin ben ne yapayım?

Fazla canını sıkma,fazla üzülmeye deymez bu hayat
 
Katılım
2 Kas 2014
Mesajlar
1,000
Bu tip durumlarda yenisi ile değişim yapılmalı. Adam sıfır km motosiklet almış açacaklar motoru şimdi :/ Bence değişim talebinde bulunun.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
O yağ lambası bakıma git diye yanmıyo mu ? Ben pulsar'da yağ pompası için bir gösterge yok diye biliyorum. Yağ pompası gerçekten değişecekse de motoru yarmalık bi durum değil debriyajın da olduğu karter sağ kapağını açmak yetiyo.
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
zaten sıfırmış takılacak parça da aynı olucak sonuçta. yağ seviyesi normal olduğu halde ilave eden ustaya da emanet etmezdim
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
sol kısımda yanıyorsa ( düşük yağ basınç göstergesi )
13900989_10207935073268386_1763320762_n.jpg

13918672_10207935072668371_1316226751_o.jpg

kullanma kılavuzunda ki gibi ise tabi.
 
Katılım
28 Tem 2016
Mesajlar
131
Yinede yavaş değil mi bayağı güzel bi giriş yapmıştı bajaj, ilginç.
 
Katılım
5 Eyl 2014
Mesajlar
1,225
Eger devam etseydin benim cbr gibi motor kitlicekti motorun bekle zarar gelmez:D
 
Katılım
3 Ağu 2016
Mesajlar
4
??? zaten parça bekleniyormuş, konu açıp bekleme çilesini azaltmakmı kastınız, daha doğrusu konu neden açıldı anlayamadım::151::

Amaç çile azaltmak değil yaşadığım sorunu paylaşmaktır. Ben böyle bir sorun ile karşılaştım deyip örnek teşkil etmek ve dikkat çekmek istedim hepsi bu.
 
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
Yağ pompası dediğin adı çok caf caflı ama iki tane dişlidir,

Bu dişliler üst üste durur bir birinin tersi istikametine döner.

Alatdaki dişli yarısına kadar yağın içerisindedir.

Kranka bağlıdır , kran ile birlikte döner dönerken üzerine yagı alır üsütnde ki dişli ters döndügü için yag ona transfer olur o da kanaldan basar.
Adı jaf jaflı olamasına ragmen çok basit bir şeydir..

Neyse ne olmuşl olabilir ,
1) Dişliler sorun olup pasınç sağlamayıp yağlama (pompa) yapmıyor olabilir.
2) dişilerde sorun yoktur sensör arızalıdır

KAlter inmeden anlaşılmaz yapacak bir şey yok , Bu mekanizma her araçda vardır, Yeni wolwswogen de de sorun yapıp motor kitledigini gördüm ,

Gelip böyle konu açtıgınıza göre galiba ilk taşıtınız , ...
Normal bir şey olabilir zaten bu sorun genelde ya çok eski araba/yada yeni araçta olur montaj hatası veya bir parça gelip dişlileri kırıyor,


Geçmiş olsun allah beterinden saklasın, Siz üzerinde iken motor kileyede bilirdi..

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:13 ----------



Şöyle bir şey
 
Katılım
15 Mar 2008
Mesajlar
467
anladığım kadarıyla garantiden değişiyor, 7-8 gün de bu durumda çok uzun bir süre sayılmaz, bir çok marka ve modelde daha uzun olacağını düşünüyorum. yine de motosikletin sahibi için şanssız bir durum
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Benim RS200 de ilk bakım civarı aynı sorun olmuştu.İlk 500km de rodajdan kaynaklı yağ filtresi aşırı kirlenme yaptıysa bazen yağ lambası yanabiliyor.Yağ ve yağ filtresi değişimi sonrası bu sorun kalmayabilir.Yağ pompası arkadaşın söylediği gibi çok kompleks bir parça değil kolay bozulacağını sanmıyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst