Baba Olmak!
Bu sabah 2,5 yaşındaki oğlumun öpücükleriyle uyandım.
Annesiyle birlikte bana bir hediye paketi hazırlamışlar.
Elinde onu tutuyordu.
Hala yarım yamalak konuşuyor.
Bana öyle yarım yamalak paketi nasıl hazırladıklarını, hediyeyi kendisinin seçtiğini anlatmaya çalıştı.
Geçen sene daha küçüktü.
Böyle bıcır bıcır konuşmuyordu.
Bu sabah ise cıvıl cıvıl uyandırdı beni.
Hayatımın en güzel sabahına uyandım bu sabah...
Baba ne demek baba olan anlar.
Geçen yıl anlatmıştım ama yine anlatayım.
Önceki yıl Türkiye'ye izine gittiğimizde oğlum henüz 8-9 aylıktı.
Üzerine titrediğimiz oğlum, ilk defa babam ve annemle tanışacaktı.
Hem anne-babam, hem de biz büyük kavuşma gününü iple çekmiştik.
Bir gün babamlarda otururken, babam oğlumla yani torunuyla oynuyor, şakalaşıyor.
Onu yukarı hoplatmaya başladı.
Göz ucumla yüreğim hop hop ederek onlara bakıyorum.
Babam oğlumu hoplatıyor ama oğlum korkuyor.
Fakat babamın umrunda değil.
Babamı kırmak istemediğimden bişey söyleyemiyorum ama yüreğim kıpır kıpır.
En sonun da dayanamadım ve baba korkuyor dedim korkak bir sesle.
Babam gülümseyerek oğlumu halının üstüne bıraktı ve bana dönüp şunları söyledi.
"Anladın mı şimdi baba olmak ne demekmiş!"
Babamla genelde arkadaş gibiyizdir.
Hiç bir zaman aramız soğuk olmadı.
Küçük çatışmalarımız, gençliğimde beni adam etmeye çalışırken yaşanmıştır hep.
Ona olan kızgınlıklarım hep aslında benim haksız olduğum konularda geçmiştir.
Ama insan gençlikte her şeyi anlamıyor.
Sahip olmadığınız bir şeyin ne kadar kıymetli olduğunu bilemezsiniz.
O nedenle ben bir evlat olarak evladın kıymetini tabii ki bilemezdim.
Ama bir baba olarak biliyorum.
Babamın bana vermek istediği dersi anlamıştım.
Babam bana bir hayat dersi daha vermişti.
Yaşım kaç olursa olsun, babamdan öğreneceğim daha çoook şey var.
Allah ona, uzun ve sağlıklı bir ömür versin.
Benim de oğluma öğreteceğim ve yaşatacağım çok şey var.
Allah bana da ailemin başında sağlıklı bir ömür nasip etsin.
Tüm babaların babalar günü kutlu olsun........