Avrupalı motosiklete kasksız binmiyor, bizde takan yok

Gaziantep İl Temsilcisi
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
1,529
[IMGL]http://img107.imageshack.us/img107/2341/kaskdh4.jpg[/IMGL]

Emniyet'in verileri Türkiye'de motosiklet kullanımında önemli bir unsurun göz ardı edildiğini ortaya koydu. Avrupa'da motosiklet sürücülerinin yüzde 100'ü kask takarken, bizde bu oran yüzde 12. Üstelik kask değil plastik başlık takılıyor.

Türkiye'de motosikletlerde kask takma oranı Avrupa ülkelerinin çok gerisinde. Avrupa'da motosiklet sürücülerinin yüzde 100'ü kask takarken, Türkiye'de bu oran sadece yüzde 12. Üstelik kask takan sürücülerin bazılarının polisi kandırmak için plastik veya alüminyumdan başlıklar taktığı ortaya çıktı. Emniyet Genel Müdür Yardımcısı ve Trafik Uygulama Denetleme Daire Başkanı Celal Uzunkaya, bazı sürücülerin plastik miğferleri bile kask gibi kafalarına taktıklarını belirtiyor.

Uzunkaya, Türkiye'de 2 milyon civarında motosiklet ve motorlu bisiklet bulunduğunu söyleyerek, bu araçların özellikle büyük kentlerde kullanıldığını belirtti. Buna karşın koruyucu kask kullanma oranının sadece yüzde 12 olduğunu ifade eden Uzunkaya, "Ülkemizde hem kask kullanım oranı düşük hem de motosiklete fazla yolcu alınıyor. Bu da trafik kazalarında ağır yaralanma ve ölüm risklerini artırıyor." dedi. Celal Uzunkaya, son üç yılda motosikletlerin karıştığı ölümlü kazalarda hayatını kaybedenlerin yüzde 88'inin kask takmadığını açıkladı. Yılbaşından bu yana 'Trafik Güvenliğinde Yeni Açılımlar ve Çözüm Projeleri' kapsamında motorlu araç denetimlerini sıklaştırdıklarını dile getiren Uzunkaya, geçtiğimiz yılın ilk dört ayında 8 bin 750 motorlu aracın denetlendiğini, bu yılın aynı döneminde ise sayının 13 bine yükseldiğini kaydetti. Bazı sürücülerin polise kask taktığı görüntüsü vermek için kafasına çeşitli başlıklar taktığını anlatan Uzunkaya, "Alüminyumdan, plastikten kafalıklar takıyorlar. Bunlar sadece şekil olarak takıyormuş izlenimi veriyor ama hiçbir koruyucu özelliği yok. Bazı sürücüler plastik miğferleri bile kask gibi kafalarına takabiliyor." diye konuştu.

Kasksız çalışmayan sistem geliştirdi

Kask kullanımına dikkat çekmek isteyen İzmir Güzelbahçe İMKB Anadolu Teknik Lisesi öğrencisi Ahmet Yazgan ve Fırat Çelik, motosikletin çalışmasını kaska bağlayan sistem geliştirdi. Kazalarda yaralanma riskini en aza indirmek istediklerini söyleyen Yazgan ve Çelik, sistemi şöyle anlattı: "Projede RF alıcı ve verici iki adet devremiz var. Bu devreleri kontrol eden entegreler bulunuyor. Devreler aldıkları sinyale göre motoru kontrol ederek çalıştırılıp çalıştırılmamasını sağlıyor. Motosiklet kaskında bulunan kızılötesi sensör, kaskın içine bir cisim girdiğinde devredeki entegreye sinyal gönderip alıcı devresini tetikliyor. Tetikleme ile alıcı devresindeki entegre harekete geçerek motorun çalışmasını sağlıyor. Kask çıkarıldığında sensörler devreye sinyal göndererek motorun çalışmasını engelliyor."
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
12 Ocak 2008
Mesajlar
116
Yeni icat güzelmiş ama bizim akıllı olduğunu sanan vatandaşlarımız o kaskın içine kafaları yerine tuğla,tahta koyar yine sürer yine sürer...bu cahil insanlar eğitilmedikçe ve eğitilmeyen insanlar çoğaldıkça bizim ülkemizde bu oran %50 lerin üzerine zor çıkar... :farao:
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,440
beyni olan adam kask takar bu kadar basit , tabii bu yeterli değil , kafan ne kadar önemliyse , dizlerin ayakların dirseklerin sırtın da o kadar önemli...
 
Katılım
25 Eki 2007
Mesajlar
629
hepınız yanlış düşüyorsunuz yabancı ulkelerde motor alırken adamın ehlıyetı varmı dıye satılıyor burda ekmek satar gıbı motor satılıyor sonra orda kask takmamının cezası da baya buyuk bırde öyle cın kasklarınıda adamlar pısaya koymuyor hemsı denemış darbeye karsı eee
bızde öyle olmayınca işte bunun gıbı vakalarda ortaya cıkıyor
önce kural sonra şikayet arkadaşlar
 
Katılım
21 Ara 2006
Mesajlar
524
onlar kask takıyor olabılırler ama avrupalıda motosiklete ehlıyesız kacak bınıyor buna ne demelı dogrudur onlar nbısıklete bınerken bıle kask takıyorlar ama motosaiklette ehlıyet kullanmıyor kacak kcack bınıyorlar ...
 
Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,231
Emniyet'in verileri Türkiye'de motosiklet kullanımında önemli bir unsurun göz ardı edildiğini ortaya koydu. Avrupa'da motosiklet sürücülerinin yüzde 100'ü kask takarken, bizde bu oran yüzde 12. Üstelik kask değil plastik başlık takılıyor.

Bu durum ülkemizin diğer ülkelerden ne kadar ileride olduğunun göstergesidir. :)
 
Katılım
17 Eki 2007
Mesajlar
1,006
yaaa valla ben şuanda balıkesir altınoluktayım inanın burda kask takana uzaylı gibi bakılıyo :):):) umarım bu yazı çok kayıb verbeden atlatırız
 
Katılım
9 Şub 2008
Mesajlar
181
bılmıyorum baska sehırlerde nasıl ama mersınde ınsana lar bılıclendımı ne ama burada takmaya kısıyı pek goremıyorumm yada bana den k gelmıyorr
 
Katılım
12 Tem 2006
Mesajlar
262
bılmıyorum baska sehırlerde nasıl ama mersınde ınsana lar bılıclendımı ne ama burada takmaya kısıyı pek goremıyorumm yada bana den k gelmıyorr

usta naptın ya mersınde herkes takıyor artık gecen sene kımse takmazdı ama bu sene herkese ceza kestıler takıyolar keısn sana denk gelmıyodur :)
 
Katılım
4 Şub 2008
Mesajlar
276
motosiklet sürücüsünün kafasındaki kask ve kaskın kalitesinin kendi yaşamına biçtiği değer olduğunu düşünüyorum. o yüzden benim için kask takmak ayrı bi yana kalitesi ayrı bi yana çok önemli yaşamıma değer biçemiyorum. durumum müsade ettikçe en iyi olan koruyucu elbiseleri kullanmaya çalışıyorum.
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Evet arkadaşlar :( Üzücü bi durum.. AdamLAR 100 de 100 lük bir rakamdan bahsediyorlar... Türkiye de %50 bile olamadı daha :(
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
Yeni icat güzelmiş ama bizim akıllı olduğunu sanan vatandaşlarımız o kaskın içine kafaları yerine tuğla,tahta koyar yine sürer yine sürer...bu cahil insanlar eğitilmedikçe ve eğitilmeyen insanlar çoğaldıkça bizim ülkemizde bu oran %50 lerin üzerine zor çıkar... :farao:

Arkadaşlar,
kendi adıma,ben ve artçım asla kask takmadan, kopçasını kilitlemeden motosiklete oturmayız!
Dışarıdaki ısı ne olursa olsun sağlığımız ve hayatımızdan ve yaşama isteğimizden daha sıcak olamaz.
Dün mesela gölgede 35 derece gibi bir sıcak vardı ve ben yinede tüm koruyucu kıyafetlerimi kullandım.
Terlemek ve rahatsız olmak bu duygu belkide asla birdaha duyamamaktan çook daha iyi:bounce:

Evet icadın ana fikri güzel ama neticede bir kul yapısı! arıza yapması halinde ne olacak ya da olabilir peki:bounce: otobanda 130 la seyir halindeyken cihaz iflas ediyormuş mesela.....herkes kendi senaryosunu yazsın artık:cyclopsan
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Eki 2005
Mesajlar
83
ben yolda karşılaştıklarıma sürekli söylüyorum kask felan enrde falan muhabbete giriyoruz.. yok çok sıcak.. yok camı kaırıldı.. yok sıkıyor .. böyle daha iyi biişi olmaz gidiyoz işte yada ahklısın işte yaa ama.... felan laflar.. abi takmamışsın işte o gün birinin sana gelip çarpmıcağını nerden bilebilirsinkiiii... sen herzaman önlemini al.. en azından kaskını kafana tak kafa bu yaaaa
 
Katılım
12 Ocak 2008
Mesajlar
116
Arkadaşlar,
kendi adıma,ben ve artçım asla kask takmadan, kopçasını kilitlemeden motosiklete oturmayız!
Dışarıdaki ısı ne olursa olsun sağlığımız ve hayatımızdan ve yaşama isteğimizden daha sıcak olamaz.
Dün mesela gölgede 35 derece gibi bir sıcak vardı ve ben yinede tüm koruyucu kıyafetlerimi kullandım.
Terlemek ve rahatsız olmak bu duygu belkide asla birdaha duyamamaktan çook daha iyi:bounce:

Evet icadın ana fikri güzel ama neticede bir kul yapısı! arıza yapması halinde ne olacak ya da olabilir peki:bounce: otobanda 130 la seyir halindeyken cihaz iflas ediyormuş mesela.....herkes kendi senaryosunu yazsın artık:cyclopsan

sizin adınıza çok sevindim keşke herkez sizin gibi düşünse,yada bizim gibi...bende sıcaklık ne olursa olsun,gideceğim mesafe hiç etkilemez kaskımı ve diğer korumalarımla yola çıkarım kazasız günler :cat: umarım bizler çoğalacağız :)
 
Katılım
12 Tem 2006
Mesajlar
262
sizin adınıza çok sevindim keşke herkez sizin gibi düşünse,yada bizim gibi...bende sıcaklık ne olursa olsun,gideceğim mesafe hiç etkilemez kaskımı ve diğer korumalarımla yola çıkarım kazasız günler :cat: umarım bizler çoğalacağız :)

+1 ben..................:)
 
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
67
Bizim milletimiz motosikleti hava olsun diye kullandığı için. Motor kullanırken yüzünü göstermekten yanalar.
 
Katılım
16 Eyl 2006
Mesajlar
517
malesef dun motor malzemesi bakarken dükkana bir adam geldi. gsx-r 600 aldı ve 20 ytl lik kask aldı (kıyafet almadı !!! ) bu motora neden bu fiyatta bir kask aldınız diye sordum. Dedim hem bütçeniz de yetiyor iyi birşey alın korusun. Üzülerek söylüyorum ki cevabı : kolumda o kadar değerli birşey taşımaya gerey yok, zaten takmayacağım...
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Avrupa dediğiniz yer neresi bana bunu açıklayabileniniz var mı acaba?
Yani Bulgaristan Romanya gibi ülkeler de bu istatistiklere dahil mi?
Avrupa şöyle Avrupa böyle diye diye Avrupa manyağı yaptılar milleti.
Ben size işin aslını söyleyi Europa Jüpüiterin bir uydusudur atmosfer zehirli olduğu için orda herkes kask takar ve koruyucu elbise giyer.
Tabiki kask takmak gerekli:
1- Yasal bir zorunluluk hepimiz kanunlara saygılı örnek vatandaşlar olmalıyız.
2- Her insanda bir tane kafa vardır ve içindeki Beyin tıpta nakli yapılamayan tek organdır.
3- Maddi durumunuz el vermiyorsa maddi durumunuzun el verdiği en iyi kaskı alın. ECE standartlarında onaylı kasklarf 100 ytl civarındaki fiyatlardan başlamaktadır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst