- Katılım
- 8 Mar 2006
- Mesajlar
- 13
- Konu Yazar
- #1
AĞUSTOS BÖCEĞİ VE KARINCA
Çin versiyonu
Karınca bütün yaz boyunca çalışır ve kış için evini,yiyeceklerini hazır
eder.Ağustos böceği de yan gelir yatar ve karıncayla alay eder,vur patlasın
çal oynasın yazı geçirir.Ve kış gelir..Karınca sıcacık yuvasında karnı tok
bir şekilde kışı geçirirken,Ağustos böceği açlık ve soğuktan iki gün sonra
ölür.
Fransa versiyonu
Karınca bütün yaz boyunca çalışır ve kış için evini,yiyeceklerini hazır
eder.Ağustos böceğide yan gelir yatar ve karıncayla alay eder,vur patlasın
çal oynasın barlarda yazı geçirir..Ve kış gelir..Karınca sıcacık yuvasında
karnı tok bir şekilde sıcacık kışı geçirmeye hazırlanırken kapı çalar.Bakar
elinde bavulu ağustos böceği; -Naber aptal komşum? Kışı geçirmek için Karaip
Adaları'na gidiyorum da,bir isteğin var mı sorayım dedim.Hadi bana
eyvallah.
Türkiye versiyonu
Karınca bütün yaz boyunca çalışır ve kış için evini,yiyeceklerini hazır
eder. Ağustos böceği de yan gelir yatar ve karıncayla alay eder,vur
patlasın,çal oynasın yazı geçirir.Ve kış gelir..Karınca sıcacık yuvasında
karnı tok bir şekilde kışı geçirirken,ağustos böceği bir basın toplantısı
düzenleyerek 'Etrafta onca aç ve üşüyen varken,karıncalar nasıl bir
vurdumduymazlıkla sıcacık yuvalarında yaşayabiliyorlar' diye olayı
kamuoyunun vicdanına sunar. ATV,KANAL D,STAR zavallı aç ve açıktaki ağustos
böceği ile karnı tok sırtı pek karıncanın resimlerini yan yana yayınlayarak
tarafları tartışmaya davet eder.
Türkiye olayın şokunu yaşamaktadır. Nerededir bu devlet? YBKD(Yeşil
Böcekleri Koruma Derneği) 'nden bir temsilci ATV'deki TEKETEK programına
çıkarak otuz yıldır çektikleri sefaletin tek nedeninin sırf yeşil
renkli
olmalarından kaynaklandığını anlatır. En tanınmış Nobel adayı
yazarımız Orhan Pamuk ve tanınmış aydınlarımız olayı Avrupa düzeyinde
protesto ederek Türkiye'yi kınarlar. Konu Bakanlar Kurulu'nda tartışmaya
açılır ve Başbakan KANAL D'ye verdiği özel demecinde
'Daha önceki hükümetler tarafından bunca yıldır sorunları gözardı edilen
değerli ağustos böceği kardeşlerimizin bundan böyle huzur ve refah
içerisinde yaşamaları için gerekenler yapılacaktır.' der. Diğer yandan Reha
Muhtar karıncayı canlı yayına çıkararak, 'Reklamını yapmak için zavallı bir
ağustos böceğinin içler acısı durumundan yararlanmaya utanmıyor musun?' diye
bir güzel haşlar.
Ertesi akşam TEKE TEK'te ise 'Ağustos böceğinden yürüttüğün para ve
yiyecekleri nereye sakladın,öt çabuk' diye Fatih ALTAYLI'dan bir güzel dayak
yer. Karınca en sonunda çareyi yurtdişına
kaçmakta bulur.Ve ağustos böceği
onun evine yerleşir,yiyeceklerine konar,eşyalarının üzerine yatar ve refah
içerisinde gül gibi yaşar gider. Ve güzel ülkemizde tarafsız ve doğrucu (!)
medyamız sayesinde adalet yerini bulur. (mu ?)
Çin versiyonu
Karınca bütün yaz boyunca çalışır ve kış için evini,yiyeceklerini hazır
eder.Ağustos böceği de yan gelir yatar ve karıncayla alay eder,vur patlasın
çal oynasın yazı geçirir.Ve kış gelir..Karınca sıcacık yuvasında karnı tok
bir şekilde kışı geçirirken,Ağustos böceği açlık ve soğuktan iki gün sonra
ölür.
Fransa versiyonu
Karınca bütün yaz boyunca çalışır ve kış için evini,yiyeceklerini hazır
eder.Ağustos böceğide yan gelir yatar ve karıncayla alay eder,vur patlasın
çal oynasın barlarda yazı geçirir..Ve kış gelir..Karınca sıcacık yuvasında
karnı tok bir şekilde sıcacık kışı geçirmeye hazırlanırken kapı çalar.Bakar
elinde bavulu ağustos böceği; -Naber aptal komşum? Kışı geçirmek için Karaip
Adaları'na gidiyorum da,bir isteğin var mı sorayım dedim.Hadi bana
eyvallah.
Türkiye versiyonu
Karınca bütün yaz boyunca çalışır ve kış için evini,yiyeceklerini hazır
eder. Ağustos böceği de yan gelir yatar ve karıncayla alay eder,vur
patlasın,çal oynasın yazı geçirir.Ve kış gelir..Karınca sıcacık yuvasında
karnı tok bir şekilde kışı geçirirken,ağustos böceği bir basın toplantısı
düzenleyerek 'Etrafta onca aç ve üşüyen varken,karıncalar nasıl bir
vurdumduymazlıkla sıcacık yuvalarında yaşayabiliyorlar' diye olayı
kamuoyunun vicdanına sunar. ATV,KANAL D,STAR zavallı aç ve açıktaki ağustos
böceği ile karnı tok sırtı pek karıncanın resimlerini yan yana yayınlayarak
tarafları tartışmaya davet eder.
Türkiye olayın şokunu yaşamaktadır. Nerededir bu devlet? YBKD(Yeşil
Böcekleri Koruma Derneği) 'nden bir temsilci ATV'deki TEKETEK programına
çıkarak otuz yıldır çektikleri sefaletin tek nedeninin sırf yeşil
renkli
olmalarından kaynaklandığını anlatır. En tanınmış Nobel adayı
yazarımız Orhan Pamuk ve tanınmış aydınlarımız olayı Avrupa düzeyinde
protesto ederek Türkiye'yi kınarlar. Konu Bakanlar Kurulu'nda tartışmaya
açılır ve Başbakan KANAL D'ye verdiği özel demecinde
'Daha önceki hükümetler tarafından bunca yıldır sorunları gözardı edilen
değerli ağustos böceği kardeşlerimizin bundan böyle huzur ve refah
içerisinde yaşamaları için gerekenler yapılacaktır.' der. Diğer yandan Reha
Muhtar karıncayı canlı yayına çıkararak, 'Reklamını yapmak için zavallı bir
ağustos böceğinin içler acısı durumundan yararlanmaya utanmıyor musun?' diye
bir güzel haşlar.
Ertesi akşam TEKE TEK'te ise 'Ağustos böceğinden yürüttüğün para ve
yiyecekleri nereye sakladın,öt çabuk' diye Fatih ALTAYLI'dan bir güzel dayak
yer. Karınca en sonunda çareyi yurtdişına
kaçmakta bulur.Ve ağustos böceği
onun evine yerleşir,yiyeceklerine konar,eşyalarının üzerine yatar ve refah
içerisinde gül gibi yaşar gider. Ve güzel ülkemizde tarafsız ve doğrucu (!)
medyamız sayesinde adalet yerini bulur. (mu ?)