millet motor bugün elime geldi.... çok harika yaaaaa :queen:
aramıza hoşgeldin inşallah kazasız belasız yol alırsın...
arkadaşlar ben storm 150 kullanıyorum. bizim başlığa yazmıştım ancak burasının daha aktif olduğunu gördüm. buraya da sormak istedim;
Benzim tüketimim bana fazla geliyor. ölçü ise forumda ki diğer arkadaşlar. Aynı motorla bir depoyla 180 km yol gidebiliyorlar. ben taş çatlasa 130 km
Rolanti ayarı yaptırdım servise. hiç bir şey değişmedi. tek değişen motoru yeni çalıştırdığım zaman gaz kesersem stop ediyorum. bu da çok sevimsiz bir durum. yeniden ateşleme daha fazla benzin tüketimi demek çünkü.
ve Depo 6 litre diye biliyorum. benzinin litesini yaklaşık 3,30 lira dersek ben gösterge dipteyken depoyu fullediğimde 15 -16 lira tutuyor. Bu hesaba göre benim deponun dibindeki 1,5 litreyi kullanamıyor ya da gösterge bozuk.
ancak göstergenin bozuk olduğunu düşündüğüm için bir kere yolda da kaldım.
içeriden benzin sesi gelmesine rağmen motor benzin çekemiyordu.
kısaca 15 lirayla 120 km gidiyorum yani yaklaşık km de 12,5 kuruş. sizce sorun ne olabilir. (ya da sorun var mı)
asıl soru?.neden deponun tamamını kullanamıyorum?
(servis bu motorlar böyle dedi deponun durumu için. ama forumdaki diğer arkadaşlar sorun yok diyor.)
bak soruna net cevap:
aynı sorunları bende yaşadım... deponun dibinde benzin kalması normal gösterge kırmızı çizgiye indiğinde depoda daha yarım depo benzin oluyor oda sizi aldatmasın ama kırmızının dibine yaklaştığında artık benzin alınması gerekiyor. km de 12,5 kuruş
çok güzel bi yakıt eğer şehir içiyse...:cat: bizim motor bazen 15 kuruş bile yakıyor. ama belli olmuyor kullamaya da bağlı.. bizde birde performan egzos olduğu için.. çok gaza getiriyor adamı gaz veresin geliyor sürekli sokak aralarında milleti dönüp baktırıyor. gazı kesince sanki bi ss makina geliyor gibi ses yapıyor.. neyse demem o ki eksozunda etkisi var bizim motorda.. ama bazen 0.8 kuruş yaktığımda oldu o nu nasıl yaktım bende düşünüyorum şimdi.:cherry: çok sakin kullanırsan gazı birden vermessen az yakıor. ama ne kadar az verirsen ver sürekli tarafiğin içindeysen afedersin cinlerin tepene çıktığı anda mecbur gaz verince su gibide içiyor benzini.. bu motorların yakıtı bu. bilginin dediği gibi karbüratör benzin püskürtme memelerini ufalttırırsanız daha az yakar.:cat: çekişde problem olmaz.. benim kide küçük.. arkadaşlar yakıtm meselesinin bütün kaynağı bu motorlarda karbüratör ve hava filtresidir. hava filtresinin temiz olmasına dikkat edin..karbüratörü siz ellemeyin çok hassas hatta yakıtınız normalse hiç uğraşmayın çünkü fazla uğraşmaya gelmiyor. ben 2-3 tane değiştirdim. birde yağışlı havalarda
YENİ ALAN ARKADAŞLAR TAVSİYEM hava filtresinin ÖNÜNE DİKKAT EDERSENİZ ÇAMUR PİSLİK GELİR BİRİKİR. ONU ENGELLİYECEK ŞEKİLDE Bİ PLASTİK TÜRÜ BİŞEYi hava filtesine ulaştığınız kapağın arasına önüne doğru SIKIŞTIRIN KIŞIN HAVAFİLTRESİ ISLANMASI VE BU SUYUN birike birike KARBÜRATÖRE KAÇMASI SEBEBİ İLE YOLDA KALMAYIN.. HA BİDE HAVA FİLTRESİNİN ALTINDAKİ GİRDİĞİ YUVANIN (HAVA FİLTRESİNİ ÇIKARINCA GÖRÜRSÜNÜZ) ALT KISMINA MATKAPLA UFAK Bİ DELİK AÇIN HER İHTİMALE KARŞI SU GELİRSE AKMASI İÇİN. ALTTAN SU GELMİYO MERAK ETMEYİN O KADAR DELİKTEN ALTTAN YUKARI SU GELMEZ.BİZ KALMIŞTIK Bİ KARBÜRETÖRE MAL OLDU.. PAHALI DEĞİL AMA YOLDA KALIRSINIZ 80 YTL İDİ..NEDEN KAYNAKLANDI BU BAHSETTİĞİM YERDEN SU GELMİŞ DİREK HAVA FİLTRESİNİN İÇİNE ORDAN AKA AKA BİRİKMİŞ HAVA FİLTESİNİN YUVASI GÖL OLMUŞ.. ORDANDA KARBÜRATÖRE KAÇMIŞ PİSLİKLE BERABER..su nerden geliyor derseniz motorun ön kısmından farların altından bakın direk hava filtresinin oraya bi delik göreceksiniz.. ordan ön tekerden sıçrayan çamur ve su geliyor..İŞTE ORAYA SU PİSLİK SIÇRAMAMSI İÇİN Bİ ENGEL UYDURMALISINIZ.. hava gitmez diye korkmayın yanlarında dünya kadar boşluk kalıyor.. benimkinde sürekli takılı hiç bir sorun yaşamıyorum sağanak yağışta bile kullandım göllere girdim çıktım.. maşallah taş gibi. bu konuyu baya önceki sayfalarda resimli bi şekildede anlatmıştık..:cat:
alkadras benim yakıtta senin ki gibii...depoda benzin var ama çalışmıyor...1 litreye yakın benzin depoda kalıyor....yakıt fazla bu motorların...
ben 1850 km deyim 2 haftadır binmiyordum motoruma dün tek marşta çalıştı özlemişim keratayı baya bi hoşuma gitti tekrar binince...
depodaki benzin kalmasının sebebi dibindeki pislik gitmemesi içinmiş bana öle dediler ama biraz fazla bırakıyor bazen gerçekten o yğzden kırmızı çizgiye indiğinde kırmızı yerin ortalarına gelince mutlaka benzin alın.. kırmızı çizgiye çabuk iniyor.. ama kırmızı yerden sonra oraya gelene kadar kat ettiğiniz km yi kat edebiliyorsunuz.. yani yarı depoda ibre kırmızıyı gösteriyor bunların şamandıralarını böyle yapmışlar....:cat:
Ya arkadaşlar motoru satıyorum ama daha satmadan içimde bi burukluk oluştu... Vallahi dehşet ararım ben bu motoru.. bunun ayrı bi yeri varya şekli yetiyor bi kere. şeklinden ziyade performansıda yapısıda sağlam.. diğer motorlara bakınca.. şükrediyorum.. şuan abim kullanıyor işe gidip geliyor. nasıl özledim ya.. motor bendeyken kışın eksi derecede bile kullandım ama zırh gibi giyinmiştim.. giyinmesi 15 dk sürüyodu... heygidi günler...:salut: zaten son fiyatı yazdım.. çok acil ihtiyaç olmadıkça daha da düşürmem.. olmadı artık parçalayana kadar bineriz.. çünkü memnunuz motorumuzdan..