Sinyal farları değişimleri ve zincirin şaseye sürttüğü yere lastik kaplama modifikasyonları tamamlandı.
Bu seferki yağ değişiminde ustamın önerisi ile 15-50 4T Shell koydurdum motora, bakalım nasıl olacak?
Sinyal farlarını yerine tesbit eden lastikler çok uyduruk olduğundan, daha motorum 6 aylıkken çatlamış ve çok okşanmış kurt kulağı gibi sallanmaya başlamıştı :cyclopsan
Asya servisinde bulduğum sinyallerin tanesi 7.5 YTL, dışarda bulduklarım 2.5 YTL idi. Ucuz olanlar Yamaha scooterlarda ve bir çok motorda kullanılan tipteydi, aslında görüntüleri fena da değildi ama montaj şekilleri bizimkilerden farklıydı. Ekstradan vida delik yeri açmak gerekiyordu. Daha önceden satınaldığım bu sinyalleri montajı sıkıntılı olacak düşüncesi ile iade ettim ve Asya servisinden, bazı scooter modellerinde kullanılan bir modeli aldım (7.5 YTL olan). 4'ünü de bununla değiştirttim. Ustam bu modelin lastikleri çatlamaz diye garanti veriyor (söz diyelim şuna), güvendiğim bir usta, bakalım zaman her şeyi gösterecek...
Biraz da görüntülerle anlatayım.
Bu ön.
Bu da arka (Baycode' un B'sine dikkat

).
Daha önceden bahsetmiştim, bu motorlarda zincirin altta kalan kısmının, öndeki dişliye doğru gittiği kısımda, motorun şase demirine deyme durumu var (motordan inince veya motor havalandığında zincir bolarıp buraya değebiliyor). İşte diğer bazı kros motorlarda özel plastikle kaplı olan bu demir boru bizimkinde çıplak bırakılmış

r:
Bu kısmı kaplamak için parçacıdan, 1.6YTL'ye, markasını bilmediğim bir motora ait pedal lastiği aldım. Bu lastiğin içi boş, bir ucu da kapalıydı. Kapalı olan ucu kestim ve alttan boydan boya maket bıçağı ile lastiği yardım. Sonra bunu, zincirin değdiği yerdeki şase borusunun üzerine yerleştirip, lastiğin üzerindeki oluklara denk gelecek şekilde plastik gerdirmelerle parçayı yerine sabitledim. Sonuç: Arada bir gelen şıkırtı kesildi ve sürtünmeden dolayı ne zincirim ne de şase borusu zarar görüyor. Şiddetle tavsiye ederim :queen:
Biraz da ben susayım fotoğraflar konuşsun.
Monte ettiğim parça, zincirin altında gördüğünüz siyah lastik.
Bu da farklı bir açıdan görünümü.
Sevgili Motobey, yukarıda sormuşsun, yeni farkettim, cevabını burada vereyim, oynamış olduğunuz vida senin de yazdığın gibi ekzantrik zincirinin ayarı için. Bunu katiyen ellememeniz lazım. En kısa sürede servise götür bence.