Asya Motor Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
219
Merhabalar Sevgili Arkadaşlar,:)

Hemen topiğimizi canlandırayım. Bu topiğin diğer topiklerden ne eksiği var değil mi dostlar? Regal Raptor topiğinin uzunluğunu sütten kesilmiş kuzu gibi bön bön bakarak hayretle okudum hep. Bizim ne eksiğimiz var?:mrgreen:

Evet sevgili Baycode,

Şimdi teşhisin benim durumuma uygun bir paradigma oluyor. Neden dersen aslında doğru olan çözümün benim sorunuma uygun değil.:mrgreen: Nasıl olur bu mantık dersen şöyle açıklayayım. Zincirim çekişte yükü tekere iletirken sorun yok ama yavaşlamaya geçincebu durumun tersi oluşur. Hah işte zurnanın pırt dediği yer burası. (Boşuna uğraşmayın bu zurna zırtlamayacak.):p Zincir sanki dişlinin üstünde dönüyor.Tık tık sesi sürtme sesi değil. Resmen diş atlama sesi ve zinciri gersen bile bu durum değişmiyor maalesef. Tahminimce Yan kapağı açmam gerekecek ama yaparız bizde. Madem mantıklı bir yaklaşımla çözülemiyor bizde deneysel yöntemle çözeriz.

Sevgili Baycode senin motorun arka tekerinde zaman zaman belirgin derecede hissedilen bir gezinme oluşuyor mu? Bazen hiç farkedilmeyen bu durum bazen insanı tedirgin edecek duruma gelebiliyor. Motorun arka tekerini askıya alıp dönüş geometresini gözlemleyeceğim. Ayrıca hala asfalt çizgilerinin üstünde motor kayma eğilimine girebiliyor. Kısmetse önce arka lastiği değiştireceğim ama önümüzde ki sezonu bekliyorum şimdilik.

Motorun kompresyonu muhteşem. Hatta o kadar muhteşem ki şehiriçinde gerekmediği sürece fren kullanmıyorum.:cyclopsan Aslında bu durum beni fazlacada sevindirmiyor. 6000 km'den sonra daha yumuşak bir ayar yaptırmak istiyorum. Tam hatırlayamıyorum ama katalog değerleri soğuk motor için emme 0,3 mm, egsoz 0,5 mm olsa gerek. Bunlar kesin ve net rakamlar değil çünkü yazarken acaba mı diye düşündüm. Neyse onu tekrar yazarım.

Buji olarak NGK DR8EA öneriliyor. Ankara'da sorduğum üç beş yerde bulamadım ve hala üzerinde gelen LG marka dandirik bujiyi zımparalayıp zımparalayıp kullanıyorum.:pale:

Motorda yağ olarak Shell Vsx 15/50W sentetik yağ kullanıyorum. Motorum orta devirli olduğu için tam cuk diye oturan bir yağ. İlk gelen yağ ile kullandığımda ortaya çıkan metal seslerini Ferrari şanzımanı bile çıkaramazdı. Ama ne zaman ki bu yağdan koydum o anda motor karısından zılgıt yemiş kılıbık Kastamonulular gibi sus pus oldu beahhhh.:queen: Havalar iyice soğusun hele o zamanda daha ince olan Castrol GPS 10/40W Sentetik kullanacağım.

Ayrıca bu karbüratör diyaframı konusunda ne yapacağımı bilemiyorum. Sıkıntı yaratmadan çözmek istiyorum. Buna bağlı oluştuğuna inandığım en büyük sorun hareket halindeyken benzininiz bitipte yedeğe geçmek için durduğunuzda başınıza geliyor. Yedeğe geçseniz bile motor bir süre benzin çekemiyor. Ama hareket halindeyseniz oluşan yarım yamalak vakum yedek depoyu emmeye başlıyor. Üç kere yolda kaldım ve en az beş dakika beklemek zorunda kaldım her seferinde. Çok mantıksız gibi geliyor olabilir ama inanın ki başka bir mantık bulamadım ben.

Aslında yazacak çok şey var ama herşey sırasıyla.
 
Katılım
20 Tem 2006
Mesajlar
134
Merhaba Motobey, paylaşıma devam...

Ben, yazdıklarına istinaden kendi motorumdaki farklılıkları yazayım:
Zincir atlama olasılığı benim kafama yatmıyor, ama sen yine de bir kontrol et. Çünkü bir benzeri durumu ben yaşadım zincir gerginken, normal ayara dönünce problem çözüldü. Bir de normal gevşeklikte ayarlatıp bak derim yan kapağı açmadan önce.

Benim arka tekerde gezinme sorunu hiç olmadı. Ama asfalttaki uzun çizgi ve/veya oluklara bu tip hangi motorla girersen gir, çizgi senin kontrolünü ele geçirecektir. Bu da gayet normal. 2 ince teker sonuçta :cherry:

Benim karbüratör yedek depoyu hemen emiyor, seninkinde bir sorun olabilir. En fazla 3. basmada marş alıyor ve yola devam ediyorum.

Görüşmek üzere.
 
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
219
Sevgili Baycode,

Uzun süredir aklıma takılan bir konu var. Şu anda motorlarımız çift karakterliymiş gibi görünsede asfalt kullanımına daha uygun. Hele ki kara kışın yaklaştığı şu günlerde motordan kopmam gerektiğini düşündükçe çıldırıyorum. Kim ne derse desin üstündeki nylon lastiklerle yağışlı havalarda bile binmek çok büyük tehlike arz ediyor.

Bu motorların menşei zonghsen. Bu firmalnın ortak pekçok parçayı kullanarak ürettiği zs200 gy modeli var. Enduromsu krossumsu bir karışım ve memlekette çok yaygın şu anda. Tüm Zonghsenler gibi maliyet kalite oranı çok iyi.

Acaba karda ve çamurda kullanabilmek amacıyla bu motorların 18inçlik arka jantını ve 21 inçlik ön jantını lastikleri ile beraber komple bizim motorlara uydurabilir miyiz diye düşünüyorum. Gördüğüm kadarı ile göbek tipleri birbirinin aynısı.

Düşünsene üstad; kafaya esince tak enduro jantları vur dağa taşa. Sakinleşince tak asfalt lastiklerini vur kendini virajlara. Hadi bakalım sen bizden daha araştırmacısın. Biz bir taş attık çıkartmak sana düşer.:queen:
 
Katılım
29 May 2006
Mesajlar
451
Sevgili Baycode,

Uzun süredir aklıma takılan bir konu var. Şu anda motorlarımız çift karakterliymiş gibi görünsede asfalt kullanımına daha uygun. Hele ki kara kışın yaklaştığı şu günlerde motordan kopmam gerektiğini düşündükçe çıldırıyorum. Kim ne derse desin üstündeki nylon lastiklerle yağışlı havalarda bile binmek çok büyük tehlike arz ediyor.

Bu motorların menşei zonghsen. Bu firmalnın ortak pekçok parçayı kullanarak ürettiği zs200 gy modeli var. Enduromsu krossumsu bir karışım ve memlekette çok yaygın şu anda. Tüm Zonghsenler gibi maliyet kalite oranı çok iyi.

Acaba karda ve çamurda kullanabilmek amacıyla bu motorların 18inçlik arka jantını ve 21 inçlik ön jantını lastikleri ile beraber komple bizim motorlara uydurabilir miyiz diye düşünüyorum. Gördüğüm kadarı ile göbek tipleri birbirinin aynısı.

Düşünsene üstad; kafaya esince tak enduro jantları vur dağa taşa. Sakinleşince tak asfalt lastiklerini vur kendini virajlara. Hadi bakalım sen bizden daha araştırmacısın. Biz bir taş attık çıkartmak sana düşer.:queen:


İyi demişsinde lastik değitirmek heleki arka lastiği değiştirmek her babayiğidin harcı deildir...

bide bizim arka lastikler zor bulunuyor diye duydum hiç sormadım ama öyle bi duyum almıştım
 
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
219
Baco kardeşim,

Ben zaten jantlarıyla beraber demiştim.:) Yani üzerinde ki 15 arka ve 18 ön tekeri komple söküyoruz. Jantıyla lastiğiyle beraber. Daha sonra bir Zonghsen servisinden satın aldığımız 21 ön jantı lastiği ile beraber ve 18 lik arka jantı lastiği ile beraber motora monte ediyoruz. Ben çok fazla inceleyemedim ama Zonghsen'in endurosunun göbek yapısı bununla aynı gibi duruyor. Ne de olsa aynı fabrikanın ıskartaları bunlar.:mrgreen:

Eğer başarabilirsek hem yazlık hem kışlık; hem yolluk hem de dağlık bir motorumuz olur sanırsam galiba zannedersem.:queen:
 
Katılım
20 Tem 2006
Mesajlar
134
Merhaba Motobey,
Ben o konuyu soruşturmuştum. Ama bir Asyamotor ustası arkaya 16 dan daha büyük çapta cant takma demişti. Niye dedi bilmiyorum. Bir diğer usta ise öne 21 arkaya 18 takabilirsin demişti. Benim kafama yatansa şudur, ön 18 arka 16 inch cant ve enduro lastikler. Yani hem asfalt hem dağ bayır. İkide bir lastik değiştirmek zor olur diye düşünüyorum ama senin dediğin de akla yatıyor.
Bu sene bitmeden bu işi çözmem gerekiyor benim de.
Görüşmek üzere.
 
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
2,052
Merhaba arkadaslar bu motor ilgimi çekti.Ama sitesinde ve ya herhangi bir yerde fiyatını göremedim...Lastikleri cadde ağırlıklı kullanım için uygun olduğu ve rengi için tercih sebebim olabilir ama fiyat konusunda bilgi verebilirmisinz?

Bursa içi eğer varsa kullanıcıları bayiliği nerede bilgi verebilirler mi acaba?
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Merhaba arkadaslar bu motor ilgimi çekti.Ama sitesinde ve ya herhangi bir yerde fiyatını göremedim...Lastikleri cadde ağırlıklı kullanım için uygun olduğu ve rengi için tercih sebebim olabilir ama fiyat konusunda bilgi verebilirmisinz?

Bursa içi eğer varsa kullanıcıları bayiliği nerede bilgi verebilirler mi acaba?

Yeni yalova yolunda,gençosmandan inerken hemen sağda minibüs yolunda.
 
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
2,052
Yeni yalova yolunda,gençosmandan inerken hemen sağda minibüs yolunda.

Orhan abi ne düşünüyorsun bu model ile ilgili?Sorun çıkarabilir ama çözümsüz sorun yoktur..Ki zaten 2sene garantisi var.Biraz da hafif ve özenli kullanımla sorunları minimize edilebilir sanırım.Ustamızda var zaten en kralından arada o da ilgilenir motorla bir bir sorunları giderilebilr kanaatindeyim..
 
Katılım
20 Tem 2006
Mesajlar
134
Bu gün AS200'ü aldığımdan beri hiç sürmediğim kadar sürdüm. Tam 10 saattir üstündeydim. Tarsus'un kuzeyinde Çamlıyayla'ya çıktık önce, oradan da ver elini Toroslar'a gezindik 2 kişi. Orman içi yoluydu güzergah. En fazla 2000m rakıma kadar çıktık. Dönüşte yağmur yedik epeyce. Şimdi sıcak çayımı yudumlarken 1 tane fotoğraf paylaşayım dedim :))

Fotoğraf, en son ulaştığımız noktadaki ormancıların dinlenme ve gözetleme yerinin arkasından. Bu arada, yine banamısın demedi kara keçi ;)

as200amlyaylazl7.jpg
 
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
2,052
Maşallah diyorum motoruna.Acaba şimdi kaç km desin?...Bide şu andaki fiyatını bilen var mı acaba?Babama bilgi vermem lazım da...Bulamıyorum hiç biryerde...
 
Katılım
24 Eki 2006
Mesajlar
4
merhaba....

:cherry: merhaba arkadaşlar ben yeniyim ama forumda as200 gy i cıktığında aldım (15 4 2006 dı galiba yani uşak bayisinden ) arkadaşlar bana bi sürü dert cıkardı:: benim motor hakkında bişey bilmediğimden olsa gerek ama birbirimize alıştık artık o beni anlıyo bende onu :) yemin ederim su asya motor batıyodu battı falan derken benim motorla ilgilenen olmadı hep kendim yaptım.motoru hariç açmadığım yeri kalmadı. dün mesela arka fren tamburundan ses geliyodu bastığım anda cıyak cıyak ötüyodu tak cıkardım arka tekeri zor oldu ama içindeki tozları sildim fren spreyi sıktım ses kesildi . ama şu sinyal lambaları beni delirtiyo it kuyruğu gibi sallanıp duruyo çirkin bi görüntü plastikleri erimiş yarılmış sallantılı vaziyette ama bunun gerisinde bi sürü problem vardı hepsine birer çözüm buldum anlat anlat bitmez yani demek istediğim as200 kullananlar karşılaştığınız problemler ve çözümlerinizi paylaşalım aynen su çamurluk meselesi gibi oooooooo daha neler var neler benden bu kadar saygılarımla...
 
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
2,052
SAyfayıo baştan sona okursan baycode nickli arkadasımız sanırım hepsine değinmiş ve çözümlerini sunmuş...
 
Katılım
9 Eyl 2005
Mesajlar
1,392
baycode koskoca geziyi bir fotografla geçiştirmek olmaz... ki sen fotoğrafçısın diğerlerinide isteriz....:cat:
 
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
219
Sevgili Baycode,

Fotoları bekliyoruz. Harbiden öylesine yasak savar gibi göstermelik bir fotoyla bizi kandıramazsın. Herhalde bekarsın dostum. Yoksa böyle rahat çıkıp gezemezdin.:mrgreen:


Ben beş günlük izni fırsat bilip motorumla ilgilendim. Motorun yağını değiştirdim. Shell VSX 15/50W advabced sentetik yağ koydum ve acaip bir halt ettim. Karter tapasını sökerken somunun başında somun gövdesine sabit olan kısmını kırdım. Sadece biraz fazla güç uyguladığım için oldu.Ne yaptın ya derseniz hemencecik tapaya keten sararak tekrar taktım. Sonuç mu? Aynen yola devam.:) Tek damla yağ atmadı. Ama vites kolunun şanzımana yani gövdeye girdiği noktada ki yağ keçesi yağ kaçırıyor. Önümüzdeki hafta servise vereceğim motoru. Bu arada yağ filtrenizi sık sık temizleyin. Nasıl olsa rodajdan çıktı demeyin çünkü ben bu temizlikte filtrenin nerdeyse tıkanmış olduğuna şahit oldum.

Ön dişlideki problemi buldum. Dişli zincir tahrik milinin üstüne tam oturması gerekirken gayet lakayt bir şekilde sallanıyor. Üsütndeki iki somunu sıkmama rağmen tam oturmadı. Onuda servise vereceğim fazla kurcalamadan.

Motorun uzun farı yanmamaya başlamıştı ve arkasından kısa farıda sönmüştü. Nedendir diye söküp baktığımda ampulun takıldığı duyun üzerinde ki lehimler aşınmıştı ve temas etmiyordu. Ben geçici olarak lehimi biraz daha kabartıp en azından kısa farı yakmayı becerdim. Bu duyu fazla kurcalamadan yapabilirsem bir araba duyu uydurmaya çalışacağım.

Benzin olarak motoruma değişik benzinler denedim. PO'dan biobenzin denedim, MOil'den 95 oktan denedim, Shell denedim, Bp denedim ama hiçbir zaman Opet 95 oktan kadar güzel randıman veren bir benzine rastlamadım. 4500 km'lik deneme sürecinden sonra vardığım sonuç bu. Hangi Opet istasyonu olursa olsun sonuç hiç değişmedi. En son Bp Ultimate 97 aldım denemek için. Motorun çekişten ve hızdan kaybı en az %10 civarında.

Bu arada motorum oturduğum apartmana batmış olacak ki damlayan iki üç damla yağ problem oldu. Şikayeti ileten yöneticiyi ilkokul bebesini azarlar gibi azarlayıp yolladım ve ertesi gün kontağıma ve depo kapağının anahtarına sokulmuş bir tornavida ile cevaplandırıldım. Kimse sahiplenmediği için tüm apartmana hitaben "Aman bu şerefsize dikkat edin de kapı önünde duran arabalarınızı boydan boya çizip bir zarar vermesin" tarzı sosyal içerikli bir mesaj verdim. Nerdeyse motorumun hasarını yaptırmak için seferber olacaklardı.:mrgreen:

Neyse yine yazmaya devam ederiz dostlar. Hadi topiğe nefes verelim azıcık.:queen:
 
Katılım
10 Eki 2006
Mesajlar
23
Merhaba arkadaşlar bu forumu özellikle takip ediyordum, yazılanları okuduktan sonra benimde elim anahtar tutuyor, zaten bütçe de sıkışık; bu durumda bende bu karakızlardan bir tane edinmeye karar verdim.

Bu kararla birlikte daha motosikleti almadan kafamda sağına soluna eklentiler yapmaya başladım (doğmamış çocuğa don biçme hesabı).

Motosikletin sorunlarını çözmek dışında kafamdaki yapılacaklar şu şekilde :

1-) Ön çamurluk baycode'un yaptığı şekilde değiştirilecek
2-) Ön kafaya bir rüzgarlık uydurmayı planlıyorum,
3-) Arka ve ön cantları değiştirerek, dual bir lastik takarak makinayı dual bir hale getirme.

Tabi bunları yapmak için önce almak lazım :)
 
Katılım
24 Ağu 2006
Mesajlar
281
geziniz cok güzel geçmiştir bundan eminim... ah bizimde sole bi as200 ümüz olsa da bizde bole geziler yapsak..:salut: :cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst