Asya Motor Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Herkese Selamlar!
Kabul ederseniz ben de aranıza katılmak istiyorum, bu forumu baştan sona en az 10 kez hatim ettim ve bu motoru almaya geçen ay karar verdim, 2 hafta önce siparişini verdim, fabrikada kalmamış, geçen hafta fabrika üretime geçmiş, bu hafta içi elimde olacak inşallah, bende ilk olarak Dayun Toledo 110 cup motor vardı, iki hafta önce sattım, benim ilk motorumdu, 3000 km'de aldım, hiç motor yaptırmadan 43.000 km'yi gördüm ve sattım, hala da gidiyo maşallah, sattığım çocuk da teşekkür ediyo bana:)
Kısmetse bu motor benim ilk vitesli motorum olacak. Vitesli kullanıyorum ama çok ustalığım yok, özellikle rodaj döneminde yardımlarınızı esirgemeyip bana hocalık ederseniz minnettar olurum!
Özellikle de 'Üstad Motobey İbrahim Abi' sizin yardımlarınızı bekliyorum!
İlginiz ve yardımlarınız için şimdiden teşekkürler, herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum...

Öncelikle hoşgeldim diyelim :) ve yeni motorunda hayırlı uğurlu olması dileğiyle ibrahim abimizin pek vakti olmadığı için yazamıyor ama sıkıntılarını sorunlarını gerek bu topikde gerek


bu bütün çinli cross topiğine yazarsan gören okuyan arkadaşlar elinden geldiğince yardımcı olmaya çalışır rodaj süresinde ise benim tavsiyem motoru fazla zorlamaman yani yüksek devirde kullanmaman ve 500kmde bir yağ değiştirmenden yana olacaktır.Tabi topikde çok daha bilgili abilerimiz mevcut onlarda yazarlar.
 
Katılım
12 Eyl 2010
Mesajlar
32
Sevgili GaCCaLL, ilgine teşekkür ederim, ismini bilmiyorum ama tanıştığıma memnun oldum, bugün yetkililerle görüştüm, kısmetse en geç cuma günü elimde olacakmış motorum, dua edin de bi sorun çıkmasın...
Yaklaşık 20 gündür motorsuzum, bana çok dokundu, bugün bi arkadaşım geldi yanıma, suzuki an 125'i var, yaklaşık 20 gün aralıktan sonra onun motoruna bindim, scooterdan nefret ettiğim halde o motorun rüzgarını yemek bana iyi geldi, motorsiklet gerçekten tutku yaratıyor!
Bu arada bir sorum olacak, ben bu motoru daha önce hiç kullanmadım, yakından inceledim bayide ama üzerine bile oturtmadılar, birşeyi merak ediyorum, benim boyum 1.67, bu boyumla bu motorda ayaklarımın yere basmaması gibi bi sorun yaşar mıyım acaba?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:19 ----------

Mesela bizim semtin yunusları Honda varadero kullanıyo, onun selesine oturunca iki ayağım yere deymiyor:'-(
Bu motorun sele yüksekliği de teknik bilgilerinde yazmıyor, bu yüzden motorda kullanım zorluğu çekmekten yana tedirginim, bilen varsa bu motorun sele yüksekliğini yazsın lütfen, bide ortalama benim boylarımda olan sürücüler de zorluk çekip çekmediklerini yazarsa çok memnun olurum, herkese kazasız belasız sorunsuz sürüşler...
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
Sevgili GaCCaLL, ilgine teşekkür ederim, ismini bilmiyorum ama tanıştığıma memnun oldum, bugün yetkililerle görüştüm, kısmetse en geç cuma günü elimde olacakmış motorum, dua edin de bi sorun çıkmasın...
Yaklaşık 20 gündür motorsuzum, bana çok dokundu, bugün bi arkadaşım geldi yanıma, suzuki an 125'i var, yaklaşık 20 gün aralıktan sonra onun motoruna bindim, scooterdan nefret ettiğim halde o motorun rüzgarını yemek bana iyi geldi, motorsiklet gerçekten tutku yaratıyor!
Bu arada bir sorum olacak, ben bu motoru daha önce hiç kullanmadım, yakından inceledim bayide ama üzerine bile oturtmadılar, birşeyi merak ediyorum, benim boyum 1.67, bu boyumla bu motorda ayaklarımın yere basmaması gibi bi sorun yaşar mıyım acaba?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:19 ----------

Mesela bizim semtin yunusları Honda varadero kullanıyo, onun selesine oturunca iki ayağım yere deymiyor:'-(
Bu motorun sele yüksekliği de teknik bilgilerinde yazmıyor, bu yüzden motorda kullanım zorluğu çekmekten yana tedirginim, bilen varsa bu motorun sele yüksekliğini yazsın lütfen, bide ortalama benim boylarımda olan sürücüler de zorluk çekip çekmediklerini yazarsa çok memnun olurum, herkese kazasız belasız sorunsuz sürüşler...

boyun biraz kısa gelebilir merak ettim aldıktan sonra son durumu bi yaz bakalım nasıl yetişiyormu.
 
Katılım
12 Eyl 2010
Mesajlar
32
Tamam yazarım.
Umarım bir an önce kavuşurum motoruma, o zaman her dakika bişey yazarım zaten.
Bu foruma benim de bi katkım olsun isterim.
Dikkat ettim de forum oldukça sessizleşmiş, bu motorun kullanıcıları mı azaldı acaba diye merak ediyorum.
Bu arada bu motorlara herkes çinli diyor ama ben asya firmasını internetten ve bazı kaynaklardan çok araştırdım, el değiştirdikten sonra 6 ay kadar bir sürede ithalatçı iken ihracatçı bi firma olmuş, Nazilli'deki fabrikada montajlar yapılıyo, parçaların bazısı çin bazısı japon, ama en azından ihracat yapılanlar 'Türk Malı' diye geçiyo, bu da bence ülkemiz için bi gurur kaynağı ve en azından genel olarak malımız bir nebze de olsa çin malı değil, asya firmasının sahibinin söylediğine göre yakın zamanda yedek parça üretimine de başlayacaklarmış, bu haberleri farklı farklı yerlerden aldım, internete cepten girdiğim için link falan ekleyemiyorum, inşallah bi ara bilgisayardan girip kaynakların linklerini eklerim!
Benim alacağım model de asyanın yeni modeli, gy-2 değil gy-TAY diye geçiyo, eskisine göre bi farkı yok gibi ama en azından yeni bir model, bu TAY ismini de firma Türk firması oldu diye koymuşlar, yani bu atın yavrusu olan TAY, hatta asya motorun sitesine girerseniz yeni TürkCup modelini de görebilirsiniz, bunlar, tamamen Türk Malı olmasa da modellerinde, isimlerinde TÜRK adının olması beni mutlu ediyo, gururlandırıyo ve güven veriyo...
Asya'nın bikaç bayisine bu motor bende varmış da parça arıyomuş gibi parça sordum, hangi parçayı sorduysam birçoğu var dedi, olmayan da getirtiriz hemen dedi.
Birçok parçasını da sordum, mesela göstergesi, far muhafızı, fren, gaz, debriyaj telleri, karbüratörü, baskı balatası, silindir, piston, sekman, hava filtresi vs...
Bu motoru araştırdıkça içim rahatladı, umarım bir an önce elime geçer, o zaman bu forumda en çok yazan ben olurum heralde, sanırım daha çok başınızı ağrıtacam, gene çok konuştum, kalın sağlıcakla...
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
hocam evet parça konusunda bundan sonra sıkıntı yaşamayacak gibiyiz zira aynı modelden tekrardan satışa çıktı ve çoğu parçasınıda bulabilirz bulamayan arkadaşlarda burdan irtibata geçsinler bi şekilde bizimle elimziden gelen yardımı esirgemeyiz zaten :) ayrıca motor Çin'İn Zongshen firmasının motoru ve bu firma 2003-2007 yılları arasında forula 1 de motor koşturan bir firma kaliteli bir alet boyunuzun yetişme mevzusuna gelince bizim asyalar diğer zealsun vs nin crosslarına göre biraz daha kısa selesi akşam olmasaydı gidip sele boyunu metreyle ölçüp yazardım buraya ama inşallah yarın yazarım bi problem olmazsa eğerki boyunuza nazaran kilonuz varsa ayaklarınız yere değecektir..
 
Katılım
12 Eyl 2010
Mesajlar
32
Üstadım kilom 61, fazla çökeceğini sanmıyorum, yanlış hatırlamıyorsam forumun eski sayfalarından birinde bu motorların alçaltılıp yükseltilebildiğini okumuştum, olmadı öyle bişey yaparız!
Bu arada sevgili GaCCaLL, sanırım ismin Yunus, doğru mu?
Seleyi ölçmek için de hiç zahmet etme, zaten motorun siparişi falan verildi, o motoru ben bi şekilde kullanırım heralde!
Bide bi sorum olacak, forumdaki kullanıcıların birkaç tanesinde öndeki asya motor logosu yerine 'motosiklet.net' logosu olduğuna dikkat ettim, çok hoş duruyo, bu logoyu nerden temin edebileceğim konusunda bilgi verirseniz sevinirim!
GaCCaLL, bana yaşının kaç olduğunu da yaz lütfen, daha seninle çok msjlaşıcaz heralde, yaşın benden büyükse abi diye hitap edeyim, saygısızlık yapmak istemem.
Bide daha önce de sorulmuş ama cevap verilmemiş bi sorum olacak, şehir içinde sürekli trafikte dur kalk yapmak, çok sık vites değiştirmek icap ediyor, bu motorun şanzımanı bunlara sorunsuz dayanabiliyor mu?
Cevabınızı merakla bekliyorum.
Sağlıcakla kalın...
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
GaCCaLL online olduğunu biliyorum cevap veeeerrr;)

Hocam dün senin MSNi ekledim iletişim bilgilerinden ama kabul etmedin heralde?? :)

Cevap da yazacaktım fırsat bulamadım işyerimdeki pcde hala bu topik açık :)

Üstadım kilom 61, fazla çökeceğini sanmıyorum, yanlış hatırlamıyorsam forumun eski sayfalarından birinde bu motorların alçaltılıp yükseltilebildiğini okumuştum, olmadı öyle bişey yaparız!
Bu arada sevgili GaCCaLL, sanırım ismin Yunus, doğru mu?
Seleyi ölçmek için de hiç zahmet etme, zaten motorun siparişi falan verildi, o motoru ben bi şekilde kullanırım heralde!
Bide bi sorum olacak, forumdaki kullanıcıların birkaç tanesinde öndeki asya motor logosu yerine 'motosiklet.net' logosu olduğuna dikkat ettim, çok hoş duruyo, bu logoyu nerden temin edebileceğim konusunda bilgi verirseniz sevinirim!
GaCCaLL, bana yaşının kaç olduğunu da yaz lütfen, daha seninle çok msjlaşıcaz heralde, yaşın benden büyükse abi diye hitap edeyim, saygısızlık yapmak istemem.
Bide daha önce de sorulmuş ama cevap verilmemiş bi sorum olacak, şehir içinde sürekli trafikte dur kalk yapmak, çok sık vites değiştirmek icap ediyor, bu motorun şanzımanı bunlara sorunsuz dayanabiliyor mu?
Cevabınızı merakla bekliyorum.
Sağlıcakla kalın...

sorulara tek tek elimden geldiğince cevap yazayım

1-)benim boyum 1.87 civarı ben motorun üzerinde ayağa kalktığımda motor iki bacağımın arasında kalıyor değmiyor apış arasına falan ordan biraz hesap yapılabilir galiba.
2-) o asya yazısının ordaki motosiklet.net çıkartmaları mohtemelen organizsayonlarda fuarlarda verildi herkeze bulabilirsen bana da yolla lütfen :)
3-)Şehir içinde sürekli vites değiştiririm ve bi sıkıntısını görmedim ki kaldıki normal motorlardan daha sağlam olmalı neticede arazi yapılabilecek bir motor bizlerdeki.
4-) evet İsmim Yunus Bu arada Memnun oldum tanıştığıma :) :)
 
Katılım
12 Eyl 2010
Mesajlar
32
Yunus cevabın için sağol!
Bide yaşını yazsan çok iyi olurmuş:)
Az önce motorumun gelip gelmediğini öğrenmek için Asya servisine gittim, motorum büyük ihtimalle yarın gelirmiş.
Servisteki adam çok canımı sıktı, adam "Ah be kardeşim o motora o kadar para verilir mi? Resmen başına bela almışsın, o motor sürekli sorun çıkartan bi motor, artık her hafta gelirsin buraya" dedi, bütün moralimi alt üst etti, adam servis olmasa söylediklerini kaale almıycam ama adam Asya'nın servisi.
Servisten çıktığımdan beridir içime bi karamsarlık çöktü, bu adam niye bunları söyledi ya?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:57 ----------

Bu arada msnye ekledim, bende pc yok, tlfndan giriyorum internete, msn programı da yok, o yüzden msnden msjlaşmak çok zor oluyo, yani ben ancak buradan msjlaşabiliyorum, ama facebook varsa face'den msjlaşabiliriz, hem resim paylaşımları falan da yapabiliriz
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
face de var ama ben pek kullanmıyorum o ayrı :) onun için muhtemel kuvvetle buradan mesajlaşıcaz..servis evet senin canını sıkmış ama takma kafana sen belkide en sorunsuz aletlerden birisini aldın bence..Zira ben aldığımdan beri yakşalık 2500km civarı yaptım 3-4 ayda o süre zarfında 1 kere gittim ustaya servise de değil onda da yağ tıpasını çıkaramadığım için hazır gitmişken supap ayarlarını yaptırdık saolsun ibrahim abimin tavsiyesi üzerine.yalnız benim elimden az buçuk tamir işleri gelir ve seninde gelmesi senin yararına olacaktır ayrıca aklına takılan soruları burada zaten yazabilirsin bizde elimizden geleni yazmaya çalışıyoruz zaten :) servis biraz farazi konuşmuş sıkma canını sen :) öle her hafta servise mi gidilirmiş hele ki sıfır motorda?? daha yeni bayramda konya yaptım geldim tek bakımım zincir yağlamak oldu gerisini var sen hesab et..
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
o servisleri bi güzel dövmeli :) asya şirketi bunu duysa adamdan servisi alır elinden şahsen ben ekmek yediyi şirketin malını kötüleyen biriyle çalışmam.
bu arkadaş garanti süresi boyunca servise gider ama ötesinde zaten motorunun sagını solunu öğrenir. benımki de asya deyil ama gy-2 sonuçda 26 nisan dan buyana 8500 km yaptım cok şükür ciddi masraflar açmadı bana. çinlinin arazisi türkiyedeki yollara dayanıyor .
demekki adam işini dogru yapmayacak ki her hafta geideceksin. sen başka asya servisi varmı araştır. varsa garanti boyunca oraya git bence.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Eyl 2010
Mesajlar
32
Çok teşekkür ederim, içimi rahatlattınız, umarım motoru aldıktan sonra hiçbir sorun çıkmaz da adam kendi dediğinden utanır.
Motoru aldıktan sonra daha sizden çok yardım isteyip başınızı ağrıtacam, bu arada Yunus, seni face'te ekledim, bide hala yaşını yazmamışsın;)
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
serdar aldın mı motorunu
nasıl beyendin mi
bak kafasını vuranlarda var korkarım:queen:
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
yok o servisin söylediği laftan dolayı kafayı vuruyor yoksa bizim motorla 70bin kmreyi devirdi arkadaş :) serdar da aldı heralde motoru gezmekten vakit bulupda yazamıyor foruma birde boy sorununu söyleyeceğim ben ona boy konusunu kafasına takmasın geçen 1.65li bir abimiz bindi rahatlıkla kullandı ayakları yere değiyordu oda boyum kısa gelir falan diyodu zaten al dedim bi turla gel hiç korktuğum gibi değilmiş dedi :)
 
Katılım
12 Eyl 2010
Mesajlar
32
Herkese selamlar!
Kusura bakmayın durumdan haberdar edemedim, en geç cuma diyolardı, şimdi de Pazartesi alabilirsin motoru diyorlar:(
İki gündür de hastanelerle uğraşıyorum, eşim 7 aylık hamile, iki gün önce çok ağrısı oldu, hastaneye götürdüm, müşahadeye aldılar, tahliller falan yapıldı, dün de tansiyonu çok düştü, 8e 4tü tansiyonu, bugün öğlen hastaneden çıktık, o yüzden hiç giremedim foruma, yani kısacası motoruma kavuşamadım henüz, hem diyorum ya motorum elime geçse ilk işim bunu yazmak olur.
Bir de bi sorun var, plaka ruhsat işlemleri için gereken evrak listesinde 'uygunluk belgesi' var, bana bu uygunluk belgesinin fotokopisini yolladılar ama aslı gerekiyormuş, aslını motorla beraber motoru teslim alacağım servise yolladıklarını söyledi asya motorun yetkilileri, teslim alacağım motorcu da 'bize uygunluk belgesi falan gönderilmiyo' dedi kafam allak bullak oldu, motorunu sıfır alanlar bu uygunluk belgesinin aslını nasıl elime geçireceğim hakkında yardım ederse çok sevinirim, yoksa plaka ruhsat işi olmuyo, emniyet ille de aslını istiyo, ne yapıyım bi akıl verin lütfen!
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
:) demek baba oluyorsun. allah kavuştursun. şimdi sen böle yazınca bende bizim hanımla olan telaşelerim aklıma geldi.
uygunluk belgesini motorla birlikte veriyorlar vermek zorundalar. merak etme.
keşke biraz fazla verip plaka işini bayiye yükleseydin. ben tüm motor alışlarımda plaka işini bayiye yükledim.
 
Katılım
12 Eyl 2010
Mesajlar
32

Çok acil yardım LÜTFEN!:silent:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:18 ----------

Sağolasın üstadım Allah razı olsun!
Allah sana da eşin ve çocuklarınla hayırlı ömürler versin!
Plaka işine gelince, ben motoru evkur'dan aldım, nakitim hiç yoktu, plaka ruhsat dahil fiyati 5000 tlye yakın oluyo, ben de motorun kendini aldım, plaka ruhsat sigorta işleri için trafik müşavirliğine 230 tl verdim, hepsini hallediyo.
Daha kârlı oldu benim için!
Bu uygunluk belgesini bayiden alacaksam bayi niye öyle dedi anlamadım, adamlar haftada kaç tane motor teslimatı yapıyo!
Yahu kimse işini doğru düzgün yapmıyo ya, haftalardır motorsuzum ve bunun sebebi bikaç tane işini baştan savma yapan beceriksiz adam, çileyi çeken de benim:(
İnşallah bari pazartesi alabilirim motorumu
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
hangi şartlarda aldıgını bilmiyorum motoru ama uygunluk belgesi yoksa parada yok. nakitim yoktu dediyine göre ödeme yapmamışsın yada cok az bişi vermisindir. sıkma canını. insan oğlu mutlu olmak ve ihtiyacını karşılamak için alıyor motoru canını sıkarsalar bırakırsın onlar düşünür.
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
müdür bu trafik müşavirliğine verdiğin paranın içinde neler var ki bu kadar tutuyo? plaka basımı 8tl ruhsat 120tl e gerisi?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst