- Katılım
- 23 Mar 2011
- Mesajlar
- 7
- Konu Yazar
- #1
Herkese Merhaba. Ben dün gece bir konu açmıştım. ASYA Scooter 150 6a hakkında. Kesinlikle buji ateşleme yapmıyor diye...
--Benim motor 100 ile giderken çakmış ve silindir piston değişiminden sonra bir türlü ateşleme gelmemişti.---
Cevap veren arkadaşıma teşekkürler öncelikle.
1-) CDİ den geriye gidersen GÖZ tabir edilen şeye ulaşırsın demiş bir arkadaş. Onu hiç duymadım. Yeri tam olarak nerede.
Çünkü ben STATÖR, CDİ, BOBİN ve BUJİ olmak üzere KONJÜKTÜR Hariç hepsini yeniledim.
2-) Benim Motorda Yan ayak İçin SWİCH yok. En azından ben şu ana kadar görmedim. Bu yan ayağı açtığında motor stop etmesi hali ise benim motorda yok.
3-) Statör üzerindeki, mavi-beyaz kablo çıkan mıknatıslı şey ise; zaten statör ile birlikte değişmişti. O yüzden ondan kaynaklanan bir sorun olduğunu sanmıyorum.
4-)Konjüktür arızalana bilir mi? Nedenini bilmiyorum. Onu da değiştirmedim bir tek.
5-)Karbüratör üzerinde bulunan iki kablo çıkan JİKLE galiba o kablolar nereye gidiyor acaba? Beni engelleyen onlar olabilirmi? Ateşlemeyle bir ilgisi olabilir mi?
6-) Birde Motor 100 ile rampa aşağı giderken çakılınca ne gibi elektriksel arızalar oluşabilir. Mesela devir 6000 den 0 a iniyor.
7-)Statör voltajını ölçerken ve motoru marşa basarken 2-3 volt gibi bir alternatif akım çıkıyor. Bu normal mi? Buji için ayrılan sargıda 100 volt alternatif akım var (marş basma halinde) bu da normal mi?
--Benim motor 100 ile giderken çakmış ve silindir piston değişiminden sonra bir türlü ateşleme gelmemişti.---
Cevap veren arkadaşıma teşekkürler öncelikle.
1-) CDİ den geriye gidersen GÖZ tabir edilen şeye ulaşırsın demiş bir arkadaş. Onu hiç duymadım. Yeri tam olarak nerede.
Çünkü ben STATÖR, CDİ, BOBİN ve BUJİ olmak üzere KONJÜKTÜR Hariç hepsini yeniledim.
2-) Benim Motorda Yan ayak İçin SWİCH yok. En azından ben şu ana kadar görmedim. Bu yan ayağı açtığında motor stop etmesi hali ise benim motorda yok.
3-) Statör üzerindeki, mavi-beyaz kablo çıkan mıknatıslı şey ise; zaten statör ile birlikte değişmişti. O yüzden ondan kaynaklanan bir sorun olduğunu sanmıyorum.
4-)Konjüktür arızalana bilir mi? Nedenini bilmiyorum. Onu da değiştirmedim bir tek.
5-)Karbüratör üzerinde bulunan iki kablo çıkan JİKLE galiba o kablolar nereye gidiyor acaba? Beni engelleyen onlar olabilirmi? Ateşlemeyle bir ilgisi olabilir mi?
6-) Birde Motor 100 ile rampa aşağı giderken çakılınca ne gibi elektriksel arızalar oluşabilir. Mesela devir 6000 den 0 a iniyor.
7-)Statör voltajını ölçerken ve motoru marşa basarken 2-3 volt gibi bir alternatif akım çıkıyor. Bu normal mi? Buji için ayrılan sargıda 100 volt alternatif akım var (marş basma halinde) bu da normal mi?