Siz gülünben orda öledebilirdim yahu, daha 18 yaşımdaydım, kulaklarımı pamukla tıkıyordum bu silak bana çok ağır geliyordu sırtımızda taşıyorduk ve aynısından evde vardı babama verilmişti, babam devletin kağıt fabrikasında genel müdürdü, herkes iş yerinde ve evinde silahla geziyordu, ordan biliyordum nasıl temizleneceğini ve nasıl taşıyacağımızı ama o yaştaki tüm bayanlar mecburduk çünkü kanun öyle gerektiriyordu. Savaştayız ve baştakiler korkudan ne yapacaklarını bilemediler. Ya Bas partisine üye olur aidat ödersin askere ki bu çok zor arap kökenli olman lazım yada askerlik yaparsın, yapmayanı hain ilan edip infaz ediyorlardı sorgusuz, allah korusun burda savaş çıkarsa zaten herkes gönüllü olarak askere gider ama bayan niye gitmesin? türk kadını asker olamaz mı? bizim sitede bile var subay hanım maslakta oturuyor. kınıyormusunuz?
şaka yaparken bile insan biraz düşünür öyle cevap verir.
Siz gülünben orda öledebilirdim yahu, daha 18 yaşımdaydım, kulaklarımı pamukla tıkıyordum bu silak bana çok ağır geliyordu sırtımızda taşıyorduk ve aynısından evde vardı babama verilmişti, babam devletin kağıt fabrikasında genel müdürdü, herkes iş yerinde ve evinde silahla geziyordu, ordan biliyordum nasıl temizleneceğini ve nasıl taşıyacağımızı ama o yaştaki tüm bayanlar mecburduk çünkü kanun öyle gerektiriyordu. Savaştayız ve baştakiler korkudan ne yapacaklarını bilemediler. Ya Bas partisine üye olur aidat ödersin askere ki bu çok zor arap kökenli olman lazım yada askerlik yaparsın, yapmayanı hain ilan edip infaz ediyorlardı sorgusuz, allah korusun burda savaş çıkarsa zaten herkes gönüllü olarak askere gider ama bayan niye gitmesin? türk kadını asker olamaz mı? bizim sitede bile var subay hanım maslakta oturuyor. kınıyormusunuz?
şaka yaparken bile insan biraz düşünür öyle cevap verir.
1.Ali demir lafım sana değildi, kesinlikle sana değildi, anlayan anladı zaten ama sinirden seninkisine karıştı özür.
2. departed ben bayanım, Bağdat doğumluyum, Irakta askerlik yaptım 6 ay, okul çıkışı talime gidiyorduk, abaye denilen arap kıyafetiyle ve siyah gözlükler altan şalvarlar giydiriyorlardı bize, ozamanda kimse bilmesin kimin çocuğu olduğumuzu, iç savaş bile varken biz bunu yapmaktan zevk almıyorduk çünkü yapmayanın ve kaçanın cezası ölümdü.
3. Bawebaran açıklamış oldum umarım, aslım türk ama Irak türklerinden yani türkmen, türkmenler orda en çok ezilen milleti, araplar türkleri sevmediği kadar türkmenlerin aslının türk olduğunu bildiği için ilk önce türkmenler ölsün cebhede diye öne sürerlerdi. yani uzun hikaye bu sadece 2000 senesine kadar yaşadığım denizdeki 1 damla, daha neler neler....
ya ben dalga gecmedım sadece sılahtan anlamana sasırdım:silent:bıde sen nerde bu kadar sure askerı bı bunyede bulundun ? kadınların canası daha ıı kullandıgıda kanıtlanmıs bıseydır:cat: ben 88 dogumluyum ınsallah agustosta askerım ıster ıstemez askerı konular ılgımı cekıyo hemde tırsıyomr::silent:
Ben buna binmem..... :cherry::cherry::cherry::cherry::cherry:
3. Bawebaran açıklamış oldum umarım, aslım türk ama Irak türklerinden yani türkmen, türkmenler orda en çok ezilen milleti, araplar türkleri sevmediği kadar türkmenlerin aslının türk olduğunu bildiği için ilk önce türkmenler ölsün cebhede diye öne sürerlerdi. yani uzun hikaye bu sadece 2000 senesine kadar yaşadığım denizdeki 1 damla, daha neler neler....
Eski türkler döneminde Türkmenler sınır boylarında konuşlandırılıyormuş sebebi;savaşta ölsündler diye değil bi kere,dağınık ve göçebe olduklarından sınır uçlarındaki boş arazilere ikamet ettirilip eyalet lere katkıda bulunuyorlarmış böylece :cat:
Sınır uçlarında olduklarından ister istemez savaş durumlarında düşmanlarla ilk mücadeleye onlar giriyormuş amaa ölsünler diye yapıldığını hiç duymadım
Eski türkler döneminde Türkmenler sınır boylarında konuşlandırılıyormuş sebebi;savaşta ölsündler diye değil bi kere,dağınık ve göçebe olduklarından sınır uçlarındaki boş arazilere ikamet ettirilip eyalet lere katkıda bulunuyorlarmış böylece :cat:
Sınır uçlarında olduklarından ister istemez savaş durumlarında düşmanlarla ilk mücadeleye onlar giriyormuş amaa ölsünler diye yapıldığını hiç duymadım