Arkadaşlar hazır mıyız? Kemerleri bağladık mı?

Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Atilla Yeşilada çok takip ettiğim iyi bir ekonomisttir. Dediğine göre gıda sektörü en acımasız rekabetin döndüğü sektör imiş, kimse öyle anlaşıp da fiyatları yükseltemezmiş. Ama devlet silah zoruyla fiyatları indirtirse o da toptancıya, toptancı da çiftçiye yüklenir diyor, işin sonunda da çiftçi zarar edeceği için üretmeyi bırakır diyor. Bir parti her şeyi nasıl bu kadar yanlış yapmayı başarabiliyor enteresan ? Hiç mi akıllı başlı adam kalmamış aralarında ?
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Taraklar şimşir olmaz ise benden 5 ruble bilem çalışmaz.
İlle de şimşir tarak isterim .

Ali abi sana boy boy taraklar hazırladım, seç beğen, al.



Şaka bir yana, eskiden talebe olduğumuz dönemlerde cebimizde bu taraklar ve ayna eksik olmazdı. Bir keresinde ders esnasında aynaya bakarken muallim hanım yakalamıştı. Epey bir azar işitmiştim.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Ali abi sana boy boy taraklar hazırladım, seç beğen, al.

[url]https://i.hizliresim.com/lcdg5xr.jpeg[/url]

Şaka bir yana, eskiden talebe olduğumuz dönemlerde cebimizde bu taraklar ve ayna eksik olmazdı. Bir keresinde ders esnasında aynaya bakarken muallim hanım yakalamıştı. Epey bir azar işitmiştim.

İyi de , öğrenci olduğum 1962- 1974 yillarinda,İspanyol paça, kulagin alt hizasina kadar favori, köpek kulaği gömlek yakasi, uzun saç olmaz ise kimse
yüzünuze bakmazdı ki. Eh o saçlar varsa, ayna ile tarak mecburi. Amma o tarihlerde garibanlık işte; ne fildişi , ne de şimşir tarağımiz hiç olmadi.
Naylon taraklarınan durumu idare etmeye çalıştık.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
İyi de , öğrenci olduğum 1962- 1974 yillarinda,İspanyol paça, kulagin alt hizasina kadar favori, köpek kulaği gömlek yakasi, uzun saç olmaz ise kimse
yüzünuze bakmazdı ki. Eh o saçlar varsa, ayna ile tarak mecburi. Amma o tarihlerde garibanlık işte; ne fildişi , ne de şimşir tarağımiz hiç olmadi.
Naylon taraklarınan durumu idare etmeye çalıştık.

Abi o yıllarda yaşamak isterdim. Elbette sıkıntıları vardır ama eski döneme baktığım zaman o dönemin bir ağırlığı varmış yahu. O dönemin ikonlarına baktığım zaman kısıtlı imkanlarla rağmen bir zevk, bir kalite görüyorum.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Mustafa benim öğrenimimim lise son terk. Kağıt üzerinde, ORTA MEKTEP MEZUNU diye geçiyor. Gençliğimizde epey KİTAP KURDU ofsaytına düşmüştük. Rabbim cümlenin evladını bağışlasın , biri 40 diğeri 38 yaşında 2 kizım var. Her ikisi
de üni mezunu, biri tarih öğretmeni, diğeri mehesebeci. Yani senin rakibin.
Şöyle söyliyeyim, benim ingilizcem ile , üni bitirmiş kızlarımın yabancı ďili
arasinda ki fark % 10 - 15 seviyesinde. Okuldan bugüne arada 46 sene geçmis.
Bizlere o gün nasıl bir eğitim vermişlerse , beynimize kazınmış. Veya kurbağanın sindirim sistemi şu an bile gözümün önüne geliyor. Ulan bana ne
Tanzanya nın nüfusunun kaç olduğundan, Cezayir in başsehrinin neresi olduğu.
Demek ki gerekli veya değil amma öğretmişler MUALLİM ler. Ve biz hocalarımızdan
Tövbe haşa,,,,,,, Allahtan korkar gibi korkardık. Bilmiyorum hangisi iyi , hangisi kötü ?
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Mustafa benim öğrenimimim lise son terk. Kağıt üzerinde, ORTA MEKTEP MEZUNU diye geçiyor. Gençliğimizde epey KİTAP KURDU ofsaytına düşmüştük. Rabbim cümlenin evladını bağışlasın , biri 40 diğeri 38 yaşında 2 kizım var. Her ikisi
de üni mezunu, biri tarih öğretmeni, diğeri mehesebeci. Yani senin rakibin.
Şöyle söyliyeyim, benim ingilizcem ile , üni bitirmiş kızlarımın yabancı ďili
arasinda ki fark % 10 - 15 seviyesinde. Okuldan bugüne arada 46 sene geçmis.
Bizlere o gün nasıl bir eğitim vermişlerse , beynimize kazınmış. Veya kurbağanın sindirim sistemi şu an bile gözümün önüne geliyor. Ulan bana ne
Tanzanya nın nüfusunun kaç olduğundan, Cezayir in başsehrinin neresi olduğu.
Demek ki gerekli veya değil amma öğretmişler MUALLİM ler. Ve biz hocalarımızdan
Tövbe haşa,,,,,,, Allahtan korkar gibi korkardık. Bilmiyorum hangisi iyi , hangisi kötü ?

Ali abiciğim egitimin kalitesi bile isteye düşürülüyor diye düşünüyorum. Belki kasten yapmıyorlar ama herkes okusun diye eğitim kalitesini yerlere düşürdüler. ilk yanlışı Ecevit yaptı. Zorunlu eğitimi 8 yıla çıkardı. Daha sonra herkes okusun diye her yere üniversite açtılar. Sınıfta kalma olayı kalktı. Bu sebeple dünyadan haberi olmayan lise/üniversite mezunu genç enflasyonu oluştu. Bu çok korkunç bir durum, acilen terk edilmesi gerekiyor. Eskiden ortaokul veya lise mezunu olan insanlar memuriyet yapacak kadar bilgili idiler. Bizim eğitimli, bilgili, görgülü sıhhi tesisatçı, elektrikçi, tamirciye ihtiyacımız var.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Ali abiciğim egitimin kalitesi bile isteye düşürülüyor diye düşünüyorum. Belki kasten yapmıyorlar ama herkes okusun diye eğitim kalitesini yerlere düşürdüler. ilk yanlışı Ecevit yaptı. Zorunlu eğitimi 8 yıla çıkardı. Daha sonra herkes okusun diye her yere üniversite açtılar. Sınıfta kalma olayı kalktı. Bu sebeple dünyadan haberi olmayan lise/üniversite mezunu genç enflasyonu oluştu. Bu çok korkunç bir durum, acilen terk edilmesi gerekiyor. Eskiden ortaokul veya lise mezunu olan insanlar memuriyet yapacak kadar bilgili idiler. Bizim eğitimli, bilgili, görgülü sıhhi tesisatçı, elektrikçi, tamirciye ihtiyacımız var.

Eskiden lise mezunu insanalar memuriyet yapacak kadar bilgilermiş evet, şimdi universite mezunu insanlar bir sayfa yazılı metni okumaya üşenip yarım saat video izleyip anlamaya çalışıyor. Stajyerlerde çok rastladığım bir şey oldu bu. O kadar dokuman yazılmış, tane tane anlatılmış, bak şurada dokumanı var oradan bakıp aynı işi yapacaksın diyorum 2 saat sonra baktığımda video izliyor, abi yazı uzun geldi videodan tarifine bakıyorum diyor. Aynı tayfa düzgün cümleler kurup yazarak derdini anlatmakta da zorlanıyor ki bunların bir de okuyup mühendiz olarak mezun olmuşlar.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Eskiden lise mezunu insanalar memuriyet yapacak kadar bilgilermiş evet, şimdi universite mezunu insanlar bir sayfa yazılı metni okumaya üşenip yarım saat video izleyip anlamaya çalışıyor. Stajyerlerde çok rastladığım bir şey oldu bu. O kadar dokuman yazılmış, tane tane anlatılmış, bak şurada dokumanı var oradan bakıp aynı işi yapacaksın diyorum 2 saat sonra baktığımda video izliyor, abi yazı uzun geldi videodan tarifine bakıyorum diyor. Aynı tayfa düzgün cümleler kurup yazarak derdini anlatmakta da zorlanıyor ki bunların bir de okuyup mühendiz olarak mezun olmuşlar.

Sosyal medya yorumlar kısmı evlere şenlik. Hiçbiri kendini ifade edemiyor. Kalıplaşmış birkaç kelime dışında özgün bir yorum yapamıyorlar. Ama hakaret ve küfür konularından master derecesinde ileri seviyedeler.

Çocukları internet kafeye götürüyorum. Kafede yaş ortalaması 15-20 olan gençler var. Ulu orta ağıza alınmayacak küfürler ediyorlar. Çok mücadele ettim, kavga ettim. İçeride çocuklar var, kadınlar var ama hiç çekinmeden küfür ediyorlar. İşte kafe sahibi olsun, ben olayım biraz olsun küfürü azaltmayı başardık.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Mustafa küfür tarafina hiç girme isteren. Ya ilkokul çağindaki çocuklar bile
amk sız lafa başlamaz oldular. Bu kadar küfür hangi ara bu ülkenin çocuklarında
yayıldı, sevildi, anlamıyorum. Çarşı, pazardaki sohbetlere hiç girmesek daha iyi olacak. Gerçekten içler acısı. Bu kadar küfürün bol ve dahi sıradan olduğu
bir MELMEKET de bu kadar kadın cinayeti bence son derece normal.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Millet n'aber merhaba der gibi küfür ediyor. Eskiden etrafta kadın çocuk var mı diye bakılırdı, var ve fark edilmemişse mahcup olunurdu. Şimdi yok. İnsan kalitemiz bu işte.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Evet, bu konudan çok rahatsızım. Ama kendi arkadaş çevremde, eforlu müsabaka yaptıklarımız dahil , tek kelime küfür duyulmaz. Bizim yaş gurubu ile ilgili olsa gerek, tam bilemiyorum.
Öte yandan PİSA araştırmasında gençlerin %66'sı okuduğu metni anlayamıyor. Acı bir durum, eskiden %50 falandı (5-10 sene önce yani), eğitim siyasete kurban gidince durum korkunç bir hale geldi, az miktarda kalan kaliteli eğitim kurumları da ağır baskı altında, oradan mezun olanlar da soluğu yurt dışında alıyor. Şu an durumu terse çevirmek için düğmeye bassak 20-30 yıl gerekir bize, bu arada kalan boşlukta ne yapılacak hiç belli değil.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bugun de dolar yuro yuzde 3 artti :(

Asagidaki sarabimla hazirim herseye

images
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,527
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
O değil de Ak Parti nasıl 50+1 olmasın 20+1 olsun, 31 olsun diye ayak yapmaya başladı. Nooldu? Patladı mı anketler?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Müstehak..Beter olalım...
Bir lafı vardı bir ünlünün..
Celladına aşık olmuşssa bir millet ,
yakışır ona her türlü zillet , miydi neydi...
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Markette çalışıyorum 2gün önce 351 etiket değişti. Dün ise 176 gerisini siz düşünün
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst