- Katılım
- 26 Nis 2008
- Mesajlar
- 5,397
Balataların az bir miktar sürtünüp bollaşmasıda normal sayılır ama...Belli standartlar içindeyse tabi...misalen ....
normal şartlarda fren baskısı kalktığında kaliper pistonları tamamen geri dönmez..sadece baskıyı bıraktığından balatalar rahatlar ve diske yaptıkları baskıdan vazgeçerler...bu durumda ise diskteki olası yamukluk ne ise diyelim ki 0,2 mm geri açılırlar...ama dönme hareketiyle en üst noktada ufak bir temas olur..sorun değildir..
eğer siz araya yay koyarda balataların açılımını 1 mm- 2 mm çıkarırsanız bu seferde her frenlemede o 1-2 mm boşluğu doldurma zorunluluğu doğar ki buda ya fren pedalına daha fazla mesafeye kadar basma yada pompalama diye tabir edilen olay gerçekleşir..
sadece arka kaliperde yoğunlaşmayın...fren merkezine de göz atın...bu mekanizmalarda kullanılan yağa göre özel keçeler üretilir ve üreticinin onayladığı standartta yağ konulmalıdır..
misalen dot 3 için yapılmış bir mekanizmaya dot 4 koyarsanız yada açıklayıcı olması açısından motor yağı yada başka herhangi bir yağ (hepsinin adı yağdır) konulursa o keçeler ya sertleşir ufalır yada şişer büyür..ve sorunlar başlar..siz den önceki sahibi bunu yaptıysa yeni yeni ortaya çıkıyor olabilir..illahki dışarıya kaçırmaz ama içerken basınç kaybı yaşatır,yağı geri kaçırır ve buda sizin bahsettiğiniz sorunlar demektir.
tavsiyem orjinal tamir takımı malzemeleriyle hem kaliperin hemde merkezin tüm lastik conta o-ring v.s yenileyin ve önerilen standartlarda yağ koyun.
diskiniz yada balatanız herhangi bir sebepten yağlanmıyorsa hiçbir sorununuz kalmayacaktır..
normal şartlarda fren baskısı kalktığında kaliper pistonları tamamen geri dönmez..sadece baskıyı bıraktığından balatalar rahatlar ve diske yaptıkları baskıdan vazgeçerler...bu durumda ise diskteki olası yamukluk ne ise diyelim ki 0,2 mm geri açılırlar...ama dönme hareketiyle en üst noktada ufak bir temas olur..sorun değildir..
eğer siz araya yay koyarda balataların açılımını 1 mm- 2 mm çıkarırsanız bu seferde her frenlemede o 1-2 mm boşluğu doldurma zorunluluğu doğar ki buda ya fren pedalına daha fazla mesafeye kadar basma yada pompalama diye tabir edilen olay gerçekleşir..
sadece arka kaliperde yoğunlaşmayın...fren merkezine de göz atın...bu mekanizmalarda kullanılan yağa göre özel keçeler üretilir ve üreticinin onayladığı standartta yağ konulmalıdır..
misalen dot 3 için yapılmış bir mekanizmaya dot 4 koyarsanız yada açıklayıcı olması açısından motor yağı yada başka herhangi bir yağ (hepsinin adı yağdır) konulursa o keçeler ya sertleşir ufalır yada şişer büyür..ve sorunlar başlar..siz den önceki sahibi bunu yaptıysa yeni yeni ortaya çıkıyor olabilir..illahki dışarıya kaçırmaz ama içerken basınç kaybı yaşatır,yağı geri kaçırır ve buda sizin bahsettiğiniz sorunlar demektir.
tavsiyem orjinal tamir takımı malzemeleriyle hem kaliperin hemde merkezin tüm lastik conta o-ring v.s yenileyin ve önerilen standartlarda yağ koyun.
diskiniz yada balatanız herhangi bir sebepten yağlanmıyorsa hiçbir sorununuz kalmayacaktır..