Arka dişliyi küçültmenin fayda ve zararları nelerdir?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
Sen durumdan oluşabilecek kayıbı CC ile kapatmışsın abi zaten, memnun olman normal :) bir nevi orjinal olmuş yanlışmıyım :)

Benim sorum arka dişliyi küçültmek değil, büyütmek :)
100 metrede 5 ci vitese sallıyodum zevki çıkmıyodu. Çat, çat, çat 5 ci vitestesin. 5 vites rahat devri bitip bağıra bağıra gidiyodu. Çekiş gücü mükemmeldi. Bi nevi vites aralarını uzattım çok güzel oldu. Hala deli gibi çıkıyo rampaları. Bilseydim 10 yıldır bindiğim motoru 8 yıldır aynı dişlilerle binmezdım. 2 yıldır iyi oldu. Denemeden bişey öğrenilmiyor.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bir yıldan fazla geçmiş ben buraya mesaj yazalı :) Dişliler motorların fabrikadan çıkmadan önce kullanım amacına göre ayarlanır. Mesela 125 cc bir commuter şehiriçi kullanım ve çok uzun olmayan mesafeler için tasarlanmıştır. Eğer motorunuzla uzun yol yapıyorsanız veya kullandığınız yol fazla dur-kalklı değilse ön dişli büyütmenin aksine faydası vardır. Yakıt tüketimi azalacak ve aynı hızda daha düşük devirde seyredecektir.Benim motorum Kanuni Breton 125. Buraya yazdıktan sonra sübap ayarı yapıldı motoruma. Şu ana kadar izlenimlerim şöyle;
-Uzun yolda 80km sabit hızla 100km yi 2.8 lt yakan motorumun yakıtı 2.2 lt ye düştü.
-Aynı hızda ses ve titreşim azaldı.
-Vites araları uzadı, 1. vites traktör vitesi gibi olmaktan çıktı
-Şehir içi verim azaldı, debriyajı daha aktif kullanır oldum. Kullanım açısından bi sıkıntı olmuyor fakat balatayı biraz erken bitireceğim gibi.
-Düşük devirde tork azaldı, ara hızlanmalar yavaşladı fakat 6.000 devirden sonra motor atikliğini koruyor.
-Düşük devirde torkun düşmesi nedeniyle şehir içinde ani hızlanmak için mutlaka vites düşürmek zorunda kalıyorum.
-Son hızda düz yolda 7-10 km artış oldu, fakat benim için düşük devirde yüksek hız önemli.

Sonuç olarak bazı eksilerine karşı memnunum. Orjinal dişlisiyle yapamam artık, hemen 5. vitesi bulmak can sıkıcı.

Yok olmadı işin içine ön dişlide girince kafa karışıklığı iki katına çıktı.
Sanırım ben tam tersini düşünüyorum hala :) ön dişliyi küçülteyim veya arka dişliyi büyüteyim aynı şey zaten, hemen 5. vitese geleyim max hız 90km olsun, benim için daha iyi olur sürekli şehir içi için.
Şehir içinde 2 litre civarı yakan motosikletim, 1.7 ye düşer
Aynı hızda ses ve titreşim değişmez ki sonuçta ona göre vites atıyoruz.
Vites araları kısalsın, 1. vites işini yapsın yani sadece kalkış yapsın yeter.
Şehir içi verim artsın, debriyaj balatası ömrüde uzamış olur
Düşük devirde tork artsın, ara hızlanmalar serileşsin, 2000-3000 devirde bile motor atikliğini korusun
Düşük devirde tork arttığı için şehir içi ani hızlanma için vites düşürmiyeyim
Son hızda düz yolda 7-10 km düşüş olsun önemli değil, benim için düşük devirde daha seri hareket edebilen motosiklet önemli

Şimdi tersinden düşündüm yine bu üstte yazdıklarımın hepsi olur ozaman???
Muhteşem bişey bu benim için :) Şehirlerarası karayollarında bile 70-75 ile gidiyorum zaten, max yasal süratte genelde bu oluyor ( otoban hariç) ne 4. viteste yüksek devir, nede 5. viteste çok düşük devir
keyif vermiyor.
Şehirlerarasında bile bana faydası olur bu işin.
Yüksek viteste düşük devirde yakıta katkıdan çok zararı var bildiğim kadarı ile. 5. vites 75 km 2000 devirde yapacağına 3500 de yapsın daha iyi değil mi ?
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
3,235
Yok olmadı işin içine ön dişlide girince kafa karışıklığı iki katına çıktı.
Sanırım ben tam tersini düşünüyorum hala :) ön dişliyi küçülteyim veya arka dişliyi büyüteyim aynı şey zaten, hemen 5. vitese geleyim max hız 90km olsun, benim için daha iyi olur sürekli şehir içi için.
Şehir içinde 2 litre civarı yakan motosikletim, 1.7 ye düşer
Aynı hızda ses ve titreşim değişmez ki sonuçta ona göre vites atıyoruz.
Vites araları kısalsın, 1. vites işini yapsın yani sadece kalkış yapsın yeter.
Şehir içi verim artsın, debriyaj balatası ömrüde uzamış olur
Düşük devirde tork artsın, ara hızlanmalar serileşsin, 2000-3000 devirde bile motor atikliğini korusun
Düşük devirde tork arttığı için şehir içi ani hızlanma için vites düşürmiyeyim
Son hızda düz yolda 7-10 km düşüş olsun önemli değil, benim için düşük devirde daha seri hareket edebilen motosiklet önemli

Şimdi tersinden düşündüm yine bu üstte yazdıklarımın hepsi olur ozaman???
Muhteşem bişey bu benim için :) Şehirlerarası karayollarında bile 70-75 ile gidiyorum zaten, max yasal süratte genelde bu oluyor ( otoban hariç) ne 4. viteste yüksek devir, nede 5. viteste çok düşük devir
keyif vermiyor.
Şehirlerarasında bile bana faydası olur bu işin.
Yüksek viteste düşük devirde yakıta katkıdan çok zararı var bildiğim kadarı ile. 5. vites 75 km 2000 devirde yapacağına 3500 de yapsın daha iyi değil mi ?
Yakıtın çok düşeceğini sanmıyorum.

Aynı hızda ses ve titreşim değişecektir çünkü senin yaptığın işlemle motosikletin 6.000 devir 5. viteste 70 le gidiyorsa arka dişliyi büyütünce 6.000 devir 5. viteste fazı misal 60 la gidecek 70 le gitmek için devri yükseltmen gerekecek. (sadece son vites için geçerli tabiki alt vitesler için senin dediğin gibi değişmeyecektir.)

Commuterler şehir içine en uygun biçimde tasarlandığından arka dişli büyütmen bence sana ters etki yapacaktır, bu sefer de sık vites değiştireceksin ama bu seriliğe ihtiyaç duyuyorsan yapmanın bi zararı yok.Diğer dediklerin de aynen olur.

Yüksek viteste düşük devirde yakıta değil de motora zararı var. Çok düşük devirde gitmek bujinin kurum bağlamasını sağlar, ayrıca motor rahat çalışmadığı kasıldığı için ömrü kısalır. Ama benim olayım deviri 3000 devirlere kadar düşürmek değil 8.000 den 6.000 civarına düşürmek yani eskiden 5. viteste 60 km yapan devirde 80 km yapmak. Tabi bu 3.000 devir olayı örnekti. Torkunu düşük devirlerde veren motorların bu devirlerde gitmesi normal genelde chopper enduro tarzı motorlar.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Teşekkür ederim, durumu aşağa yukarı doğru anladığıma sevindim :) Diğer açıklamalar içinde ayrıca sağol :)
 
Katılım
24 Kas 2016
Mesajlar
85
Bende çin malı makine var 162 cc 5. Viteste 9 bin devire çıkıyo makine bağıyo ama 110 eğimli yolda gördüm 38 diş ve bi kademe küçültücem bağırmayı kessin yol yapsın biraz diye 4. Viteste iki kişi inanamadım ama öyle virajlı yokuş çıktımki virajı alamayıp 3e düşmek zorunda bile kaldım makine güçşü baya demekki çinde bu performans şaşırttı beni bmde dişliyi küçültecem hızlansın devirsiz gidelim biraz diye siz ne derainiz
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst