Arazide ABS açık gidilirse ne olur?

Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Ben çözemedim olayı..
Tepeden inerken adam freni sıkınca ABS devreye girip motoru kitletmiyor ama beri yandan yokuş aşağı gevşek zemin olduğu için...........? Anlamadım :mrgreen:
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Buzlu yolda ve karda Abs durma mesafesini haylice uzatır.Toprak zeminde ve mıcırda kısmen uzar. Kaliteli asfaltta neredeyse aynı alır.
Bu videoda toprak zeminde frenleme değil vites problemi yaşanmış sanki.
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
4,377
Hiç gerek yok ilk bmw videosunun 2 nci denemesinde hiç gerek yok 1 nci vitesde gayet güzel inerdi ordan.
 
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
867
Hepimizin bildiği gibi ABS fren yapıldığı zaman tekerin kitlenmesini önleyerek durma mesafesini azaltır.

Peki arazide fren yaparsanız ABS nasıl tepki verir?


[YT]http://www.youtube.com/watch?v=OrD65i3FUcU[/YT]

http://www.youtube.com/watch?v=OrD65i3FUcU

Arkadaşım bi düzeltme yapayım izninle..
ABS fren sistemi duruş mesafesini kısaltmaz,
sadece tekerleklerin kitlenmesini önleyerek fren yaparkende manevra yapabilme imkanı sağlar..
 
Katılım
7 Tem 2005
Mesajlar
1,561
bence ABS den kaynaklanmıyor. adamın o şartlardaki tecrübesizliğinden kaynaklanıyor...
 
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
2,136
Arkadaşım bi düzeltme yapayım izninle..
ABS fren sistemi duruş mesafesini kısaltmaz,
sadece tekerleklerin kitlenmesini önleyerek fren yaparkende manevra yapabilme imkanı sağlar..

Tekerin kitlenmesini önleyerek dinamik yerine statik sürtünme yaratmak zaten hedef.
Bu fiziksel olayın gerçekleşmesinden dolayı durma mesafesi kısalır.
Zaten manevra yapabilme de sürtünme ile yere tutunmadan dolayı gerçekleşir.
(yalnızca kaymayan yüzey için söylüyorum ama)

Arazide fren yaptığınızda teker kilitleniyorsa abs tekeri tutunma sınırına kadar döndürmek isteyecektir.
Ama tutunma hiç gerçekleşmiyorsa yokuş aşağı son sürat inersiniz.
Aslında videoda sürücü bilerek abs devrede iniyor.
(tecrübeli bir sürücü deniliyor; o süratte ve o ağırlıkta bir motorda düşmüyorsa doğrudur)
 
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
867
Tekerin kitlenmesini önleyerek dinamik yerine statik sürtünme yaratmak zaten hedef.
Bu fiziksel olayın gerçekleşmesinden dolayı durma mesafesi kısalır.
Zaten manevra yapabilme de sürtünme ile yere tutunmadan dolayı gerçekleşir.
(yalnızca kaymayan yüzey için söylüyorum ama)

Arazide fren yaptığınızda teker kilitleniyorsa abs tekeri tutunma sınırına kadar döndürmek isteyecektir.
Ama tutunma hiç gerçekleşmiyorsa yokuş aşağı son sürat inersiniz.
Aslında videoda sürücü bilerek abs devrede iniyor.
(tecrübeli bir sürücü deniliyor; o süratte ve o ağırlıkta bir motorda düşmüyorsa doğrudur)

motosikletlerde veya arabalarda isteğe bağlı olarak ABS'yi devreye sokan veya devre dışı bırakan bir düğme veya buna benzeyen bir sistem yok..
Videoda da ABS eklendikten sonra diye yazıyor..
Son olarak ABS fren sistemi duruş mesafesini kısaltmaz.. Bunun aksini iddaa eden yanlış bilgilendirme yapmış olur..
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Abs'yi devreden çıkarma düğmesi bazı araçlarda bulunur,hepsinde yoktur.
İşlevi de kaygan zeminde fren mesafesinin çok uzamasıdır. Eğer basılmış karda veya buzda Abs'li araçla frenleme yaparsanız neredeyse kızağın karda kayması gibi hızınızın düşmediğini görürsünüz. Bu gibi durumlarda kızaklama ile daha iyi frenleme sağlanır. Tekerin önündeki kar veya çakıl birikintisi de ekstra bir sürtünme direnci sağlar ve frenlemeye yardımcı olur.
 
Son düzenleme:

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Taner tamamen haklı, ABS durma mesafesini kısaltmaz, güvenli durma mesafesinin en kısa halini sağlar.

Nedir güvenli durma? Kontrolün sürücüde olduğunun garanti edildiği durma şeklidir. Direksiyon veya gidon artık araca göre, sürücünün isteklerine tam ve doğru cevap verir.

Zaten asimetrikte olsada kesik kesik fren yapan bir şeyin, sürekli frne yapan birşeyden daha fazla sürtünme sağlaması dolayısıyla daha çabuk durması fizik kurallarına dahi aykırı.

Viraj içersinde ABS'siz araçla kilit fren atarsanız şuursuz bir şekilde atıyorum 10 metrede virajın dışında durursunuz, ABS'li ile atıyorum(ilk atışıma oranla fazla) 15 metre sonra ama virajı dönerek durursunuz.

Burda "kısa" terimi hatalıdır, güvenli durma veya kontrollü durma mesafesi derseniz doğru söylemiş olursunuz.

Diğer tarafan BMW'yi süren adamı da motoruda anlayamadım, orda başka bir absürtlük var.

Sürücü manyaksa ABS'li yada ABS'siz fren ne yapsın.:wiinkk:
 
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
867
Yine bu sitede "ABS Fren Gerçeği" diye bir topic açılmış ve bu konu hakkında bir çok şey söylenmiş..
 
Son düzenleme:

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Motorda ABS'yi devre dışı bırakmak karda fren yapılabilsin diye değildir.

Zaten iyi bir sürücü ABS'yi(ABS açıkken) devreye sokmadan da mükemmel frenleme yapabilir.

Kar çakıl ABS'siz motoru daha iyi durdura katılmıyorum, teknik bir dayanağı yok.

ABS devre dışı bırakma opsiyonu tamamen sürücünün sürüş stilini değiştirmek istemesiyle alakalıdır, fren motosiklette sadece durmak için kullanılmaz.

Virajda yatmış motoru çok hızlı kaldırma yöntemlerinden biri ön freni tokatlamaktır, profesyonel sürücülerin sık kullandığı yöntemlerden biridir ve ABS'yi bunun için devre dışı bırakmak isteyebilirler.

Arka fren yardımıyla driftle viraj dönmek aklıma gelen diğer bir teknik, hoş şu ana kadar tanıdığım bir sürücü bunu sürekli kullanıyor.

Veya sürücü stopie yapmak isteyebilir, bu da sürücünün ABS'yi devre dışı bırakma sebeplerinden birisi olabilir..

Bunlara benzer bir çok sebep için kapama seçeneği vardır, karda suda daha iyi fren yapılsın diye değil.

Bilinenin aksine karda ve suda size en çok lazım olacak donanım ABS'dir.
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşım düğmeden emin değilim arabalarda olmadığını iyi biliyorum ama çok iyi bildiğim bişey var oda ABS FREN SİSTEMİ duruş mesafesini kısaltmaz..

Zemine bağlı bir durum, eğer tutunması yüksek(sürtünme katsayısı yüksek) bir yolda ilerlerken panik fren yapılırsa hıza bağlı olarak Abs çalışmayabilir,frenleme mükemmel olur.
Zemin panik frende kaymaya elverişli ise; frenler kızaklar ve duruş mesafesi uzar,bu durumda Abs'li araç daha kısa mesafede durur.
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Zemine bağlı bir durum, eğer tutunması yüksek(sürtünme katsayısı yüksek) bir yolda ilerlerken panik fren yapılırsa hıza bağlı olarak Abs çalışmayabilir,frenleme mükemmel olur.
Zemin panik frende kaymaya elverişli ise; frenler kızaklar ve duruş mesafesi uzar,bu durumda Abs'li araç daha kısa mesafede durur.

Her türlü zeminde güvenli duruş mesafesi en kısa olan ABS dir, ama duruş mesafesi en kısa olan sürücüsünün üstüne düşmüş bir motordur, güvenli ve rahat sayılmaz ama ABS'ye orala daha kısa sürede duracağı şüphesiz...
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Her türlü zeminde güvenli duruş mesafesi en kısa olan ABS dir, ama duruş mesafesi en kısa olan sürücüsünün üstüne düşmüş bir motordur, güvenli ve rahat sayılmaz ama ABS'ye orala daha kısa sürede duracağı şüphesiz...

Kar,buz,mıcır haricinde varsa Abs düğmesi bir işe yaramaz:bounce:
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Kar,buz,mıcır haricinde varsa Abs düğmesi bir işe yaramaz:bounce:

Abi allasen nerden okuyorsun bunları? iki teker arasındaki devri mukayese edip, ayrıca gyro sensörlerinden gelen g bilgisini hesaba katarak müdaheleye geçen tepki süresi 2-3 nanosaniye olan microcontroller'dan daha iyi fren atacağını neye dayanarak idda ediyorsun?
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Abi allasen nerden okuyorsun bunları? iki teker arasındaki devri mukayese edip, ayrıca gyro sensörlerinden gelen g bilgisini hesaba katarak müdaheleye geçen tepki süresi 2-3 nanosaniye olan microcontroller'dan daha iyi fren atacağını neye dayanarak idda ediyorsun?
Buraya alalım sizi, mikroişlemciye gerek yok.:bounce::queen:
http://www.obitet.gazi.edu.tr/
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst