Araç devir işlemleri emniyet amirliğinde olacakmış

Katılım
13 Ocak 2008
Mesajlar
1,903
Dün radyoda duydum artık araç devir işlemleri noterde değil de emniyet amirliğinde yapılacakmış
Hem fiyatı azalacakmış hem de kayıtsız araç kalmayacakmış

Bu yasa ağustos ayında yürürlüğe girecekmiş.
 
Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
349
Hoş bir düş :)
zira türkiyede hiçbir rant kapısı kapatıLmaz..
hiçbir araştırma yok,
hiçbir soruşturma vs.
Sadece matbug bi metne kimLik biLgiLErimiz yazıLıyor ve hooop 200 ytL :)
süper walla
keşkee devroLunsa..
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Acaba yine 300 YTL ye mi dayanacak Devir masrafı ?? Yoksa baya bir düşmem söz konusu mu ???
 
Katılım
13 Ocak 2008
Mesajlar
1,903
10,000 ytl lik bir arabanın devir masrafları 90-100 ytlye hallolcak diyordu :)
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
Noter masrafı olmasın ben emniyette uğraşmaya razıyım:cat:
Gerçi bir ruhsatı 9 günde veriyorlar.Bundan fazla da uğraşmam heralde:pale:
Fakat devlet buradan güzel para kazanıyor.Benzinden bile o vergisi bu vergisi adı altında hazineyi doldurmaya çalışıyorsa ne bileyim ki bu masraf kaldırılsın.Açıkcası bizi öyle bir alıştırmışlar ki, ben inanamıyorum bu işe:mrgreen:
 
Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
994
6 Haziran 2008 CUMA Resmî Gazete Sayı : 26898 (Mükerrer)

MADDE 18 – 13/10/1983 tarihli ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun;

a) 20 nci maddesinin madde başlığı ile (d) ve (e) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Araçların tescil işlemleri ile yetki ve sorumluluk"

"d) Tescil edilmiş araçların her çeşit satış ve devirleri, satış ve devri yapılacak araçtan dolayı motorlu taşıtlar vergisi borcu bulunmadığının tespit edilmesi halinde araç sahibi adına düzenlenmiş tescil belgesi esas alınarak trafik tescil şube veya bürolarındaki ilgili memurlar tarafından siciline işlenmek suretiyle yapılır. Trafik tescil şube veya büroları tarafından yapılmayan her çeşit satış ve devirler geçersizdir.

Satış üzerine trafik tescil şube veya bürolarında alıcı adına tescil belgesi veya geçici tescil belgesi düzenlenir. Ayrıca, tescil edilmiş araçların satış ve devir işlemlerine ilişkin bilgiler işlemin tamamlanmasını müteakip en geç onbeş işgünü içinde ilgili vergi dairesi müdürlüklerine bildirilir.

18/2/1963 tarihli ve 197 sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanununun 13 üncü maddesinde hüküm altına alınan isteme ve bildirme yükümlülüklerini, sorumluluk hükümleri saklı kalmak kaydıyla, elektronik ortamda yaptırmaya ve bu uygulamaya ilişkin usul ve esasları müştereken belirlemeye Gelir İdaresi Başkanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü yetkilidir.

Haciz, müsadere, zapt, buluntu, trafikten men gibi nedenlerle; icra müdürlükleri, vergi dairesi müdürlükleri, milli emlak müdürlükleri ile diğer yetkili kamu kurum ve kuruluşları tarafından satışı yapılan araçların satış tutanağının bir örneği aracın kayıtlı olduğu trafik tescil şube veya bürolarına üç işgünü içerisinde gönderilir. Aracı satın alanlar gerekli bilgi ve belgeleri sağlayarak ilgili tescil kuruluşundan bir ay içerisinde adlarına tescil belgesi almak zorundadırlar. Alıcıların tescil belgesi almak için süresinde başvurmamaları halinde bu araçları alıcıları adına re’sen kayıt ve tescil ettirmeye Emniyet Genel Müdürlüğü yetkilidir.

Bu madde uyarınca trafik tescil şube veya büroları tarafından yapılacak satış, devir ve tescil işlemlerine ilişkin usul ve esaslar yönetmelikte belirlenir.

e) Araç satın alıp, bu maddenin birinci fıkrasının (a) bendinin (1) numaralı alt bendi ile (d) bendinin dördüncü paragrafı hükümlerine uymayanlara 115 YTL idari para cezası verilir."


MADDE 27 – Bu Kanunun;


f) 18 inci maddesinin (a) bendi yayımını izleyen ikinci ayın başında,

yürürlüğe girer.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
28 Ara 2007
Mesajlar
1,335
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
düşmesin artsın
ben noterden 154 ytl ye aldım devri dün
azalırsa benzin döker yakarım kendimi :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
28 Ara 2007
Mesajlar
1,335
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
doğru diyosun
anneannemde vardı bi selin kolonya :)
 
Katılım
13 Ocak 2008
Mesajlar
1,903
headbanger
çok iyi valla millet 200-250 ytlden bahsediyo bence sen haline sevinmelisin
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
Dur daha ruhsat peşinde de birşeyler harcayacak daha yapmadıysa:queen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
28 Ara 2007
Mesajlar
1,335
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
26 ytl olması gerek o eziyetin bedeli.
sigorta var.
ek1 zamazingosu da alcam.
tek sayfa değişcek galiba.
fazla kasmazlar umarım.
sl 150 nin ruhsatı için sultanbeyliye gitmiştim.
sigorta 29 ytl
ruhsat 26 ytl
sigortam var inş 26 öderim :)
 
Katılım
7 Ocak 2008
Mesajlar
59
sigorta eski sahibinin adına olduğu için iptal... 3-4 yıldır zeyinlame de yapılmıyor. her araç devrinden sonra alıcı yeni trafik sigortası yaptırıyor. eski sahibi de süresi dolmayan sigortanın kalan dönemine ilişkin parayı geri alabiliyor...
 
Katılım
24 May 2008
Mesajlar
198
iş emniyete verilecek ama kimse şunu düşünmüyor emniyet ipleri eline aldığında görün ozaman noter satışını arıyacağız bence ruhsat işinin emniyette olması hata
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
28 Ara 2007
Mesajlar
1,335
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
onu unuttum ben yaa.
evet bi de sigorta yaptırcam
OOOF OF...
 
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
1,062
Hakıkımızda hayırlısını diliyorum.Akla başka neler geliyo ama dile gelen en iyi dilek bu bence:pale:
 
Katılım
26 Tem 2007
Mesajlar
298
Arkadaşlar bu devir işlemi aracın ruhsatındaki kayıtlı yerdeki trafik müdürlüğünde mi yoksa herhangi bir trafik müdürlüğünde yapılacak? Örneğin benim motorunkinde Tuzla yazıyor. Birine satmaya kalksam Tuzlaya mı gidecem yoksa herhangi bir trafik müdürlüğü olur mu???????
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
28 Ara 2007
Mesajlar
1,335
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kayıtlı olduğu yer diye biiyorum. ben sultanbeyli'ye gtmiştim
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
Direk kayıtlı olduğu yerde yaptırıyorsun.Eğer ufak bir yere bağlıysa araç, kısa zamanda olur.Yok ama dersenki Fatih, Beşiktaş gibi bir yere bağlı motor.Şimdiden geçmiş olsun derim....
İlk gün gidiyosun dosyanı buluyolar paranı yatırıyosun.İkinci gün verdiği saatte gidip belgelerini teslim ediyorsun.Tabi bu aralarda hep sıra bekliyorsun altını çiziyorum.Belge tesliminden sonra görevli memur sana tam BİR HAFTA sonra gel buradan ruhsatını al diyor.Yine o gün de bekliyorsun....
Emniyette hayatın bekleme ile geçiyor....
Noter masrafından sonra:
-10 ytl ek-1 formu ve doldurma
-28 ytl zorunlu trafik sigortası
-28 ya da 29 ytl ruhsatta sadece tek yaprak değişimi...

Kolay gelsin...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst