Araba ile Motosiklet sınıfları karşılaştırması

Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
2,490
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ancak bu kadar net ve açıklayıcı bir anlatım olabilir teşekürler eline sağlık:rendeer:
 
Katılım
21 Nis 2008
Mesajlar
35
Çok teşekkür ederim:cat::rendeer: size. Bu siteye üye olmadan bir çok yazı okudum ve faydalı bilgiler öğrendim. Artık üye olmaya karar verdim . Bu yazınızıda yeni ve kararsız olan herkesin okumasını tavsiye edeceğim.:rendeer:
 
Katılım
14 Mar 2008
Mesajlar
585
Onlar kross la yapılıyor benim bildiğim:wiinkk::bounce:
Tam olarak bunlar değil enduroyu karşılayan ama jeeplerle hafif ticariler arası bişey enduro bence:cat:

Enduro motosiklet, arazi motosikleti ile gezi motosikleti arası bir motosiklet tipidir. Daha çok hem gezi ve hem de arazide motosiklet kullanmak isteyenlerin tercih ettiği bir motosiklettir.

Enduro motosikletler; doğa sporları konusunda uzmanlaşmış, yumuşak süspansiyonlu cross motorların, yasal olarak trafiğe çıkmak için gereken parçalarla donatılmış halidir. Motorları genellikle tek silindir 2 zamanlı 125 ile 300 cc arasında ya da 4 zamanlı 250 ile 650 cc arasındadır.

Enduro ve diğer off-road motosikleri ayıran bir diğer özellik ise, enduroların sinyal, stop lambası, far ve birtakım koruyucularının (elcik koruması, motor koruması) ve ses konusunda düzenlenmiş egzoz sistemlerinin olması, geniş vites aralıkları, iki ağaç arasından kolaylıkla geçebilecek kısa gidonlarının olması, ön ve arka süspansiyonlarının yolculuk için yumuşatılıp sertleştirilebilir olması (Böylelikle sürücü kendi psikolojisine göre süspansiyon ayarını değiştirebilir).......
diye gider bu.. (kaynak wikipedia ) yani enduro, kabaca cross motorun trafiktede surulebilsin diye uzerine sinyal,far falan takılmış ve modifikasyonu cadde trafiğine dost olarak ayarlanmış hali oluyor....
yani cross = jeep ise enduro = panelvan biraz saçma oluyor... ayrıca o kadar endurocuyum diye takılan motorcu bunu nasıl atladı anlamadım.. Yazıya bayıldım gercekten super bu arada.. tek takıldıgım nokta bu oldu.. yani enduro ve ticari sınıf gercekten bağdaştıramadım pek.. sonucta mx ve enduro aynı familya..
 
Son düzenleme:
Osmaniye İl Temsilcisi
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
356
hakikaten çok hoş anlatmışsınız, tebrik ediyorum, ellerinize sağlık.
 
Katılım
27 Eyl 2005
Mesajlar
211
şimdi c sınıfı golf auris gibi beni ilgilendiren arabalar hangi motor sınıfına giriyor.
bilelim değilmi hangi arabaysa motorda odur :cherry:
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
851
şimdi c sınıfı golf auris gibi beni ilgilendiren arabalar hangi motor sınıfına giriyor.
bilelim değilmi hangi arabaysa motorda odur :cherry:

Benim sınıflamama göre 500cc üstü naked :cherry:

İkisi çok farklı şeyler . mesela bir suv , sedan bir araçtan çok daha güvenlidir ,hele ki türkiyede bunun önemini sende bilirsin.Bir suv sedan bir araçtan çok daha konforludur çünkü en zor kosullar da bile konfor sunması için tasarlanan bir araç asfaltta ne kadar rahat olur tahmin edebilirsin.İst'da Ank.'da yaşayanlar bilirler , kışın sedan bir aracın çıkamadığı buzlu yoldan bir suv cıkabilir vs vs vs .Kaç tane suv fabrika çıkışı arazi lastiğiyle satılıyor ? yani bütün bunlar '' 5000 motor aracı almış görgüsüz daha toprak görmemiş '' denmemesi için yeterli. Zevk meselesi , tarz meselesi, isterse alsın suvla denize girsin , bizene. İşte buydu söylemek istediğim.
Söylediginiz avantajların hepsine %100 katılılıyorum .Ama 5 bin cc lik cip le değil. Bu saydıgınız özelliklerin tamamını asfalt için üretilen Chraysler Grand V.,Mercedes GL Opel zafira gibi birçok üreticinin benzer modelleride bulabilirsiniz.

Enduro motosiklet, arazi motosikleti ile gezi motosikleti arası bir motosiklet tipidir. Daha çok hem gezi ve hem de arazide motosiklet kullanmak isteyenlerin tercih ettiği bir motosiklettir.

Enduro motosikletler; doğa sporları konusunda uzmanlaşmış, yumuşak süspansiyonlu cross motorların, yasal olarak trafiğe çıkmak için gereken parçalarla donatılmış halidir. Motorları genellikle tek silindir 2 zamanlı 125 ile 300 cc arasında ya da 4 zamanlı 250 ile 650 cc arasındadır.

Enduro ve diğer off-road motosikleri ayıran bir diğer özellik ise, enduroların sinyal, stop lambası, far ve birtakım koruyucularının (elcik koruması, motor koruması) ve ses konusunda düzenlenmiş egzoz sistemlerinin olması, geniş vites aralıkları, iki ağaç arasından kolaylıkla geçebilecek kısa gidonlarının olması, ön ve arka süspansiyonlarının yolculuk için yumuşatılıp sertleştirilebilir olması (Böylelikle sürücü kendi psikolojisine göre süspansiyon ayarını değiştirebilir).......
diye gider bu.. (kaynak wikipedia ) yani enduro, kabaca cross motorun trafiktede surulebilsin diye uzerine sinyal,far falan takılmış ve modifikasyonu cadde trafiğine dost olarak ayarlanmış hali oluyor....
yani cross = jeep ise enduro = panelvan biraz saçma oluyor... ayrıca o kadar endurocuyum diye takılan motorcu bunu nasıl atladı anlamadım.. Yazıya bayıldım gercekten super bu arada.. tek takıldıgım nokta bu oldu.. yani enduro ve ticari sınıf gercekten bağdaştıramadım pek.. sonucta mx ve enduro aynı familya..
Bende senin gibi düşünerek örneği Jeep (cip) olarak verdim .
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Mar 2008
Mesajlar
585
Bende senin gibi düşünerek örneği Jeep (cip) olarak verdim .

konu kapanmıştır.. :cat:

yani düşünüyorum adamlar africa twin le ford transiti nasıl aynı kefeye koydu diye??:silent:

şimdi c sınıfı golf auris gibi beni ilgilendiren arabalar hangi motor sınıfına giriyor.
bilelim değilmi hangi arabaysa motorda odur :cherry:

maxi scooter??
silverwing ve burgman bence..sen ne dersin?
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Kas 2007
Mesajlar
372
karsılastırmalar harıka ve anlatım super olmus..sankı resat hoca nın kıtabını okuyor gıbı hıssettım.yoksa...reşat hoca sizmisiniz??:silent:yazılarınızı takıp edıcemmm..:rendeer:
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
619
yani düşünüyorum adamlar africa twin le ford transiti nasıl aynı kefeye koydu diye??:silent:
Tamam yahu kızma bu kadar:mrgreen:
Yazdıklarını okudum sende haklısın:cat:
Ben işlevselliğini dikkate alarak ticarilere benzettim.Sonuçta enduro hepsinden biraz almış güzel bi karışım diyelim o zaman:cat:
 
Katılım
27 Eyl 2005
Mesajlar
211
evet c sınıfı yüksek hacimli naked veya sport touring sınıfına girebilir
ama maxi scooter 'den uzak bence
 
Katılım
21 Nis 2008
Mesajlar
35
Copperların motor cc hakkında bilgi verebilirmisiniz yazınızda göremedimde:):silent:
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
851
Copperların motor cc hakkında bilgi verebilirmisiniz yazınızda göremedimde:):silent:
Yazı zaten yeteri kadar uzundu daha da uzamasın diye özet bilgiler verdim karşılaştırmalarda . Sorunuzla ilgili bilgim şöyle .Türkiyede 125 cc den başlayıp 1800cc kadar Chopper var. Adı üzerinde Costum oldugu için kişinin siparişinde vereceği alt ve üst sınır yok.Bu sınıfa kısaca CCC de denir Costum/Cruiser/Chopper in kısaltması

Peki supermotolar ne oluyor?..

-hadi bakalım! =P
Yazımda da belirttigim gibi alt sınıf detaylarına girmedim. Sport (spor Modeller) .Spor modeller alt grubunda supersport , Hyper sport diye ayrılabiliyor.
800cc kadar sport
800cc ile 1100cc arası super sport
1100 ve üstü Hyper sport

Yazıda da geçen bu sınıf karşılaştırmasında tüm markaların spor ve coupe modellerini söyliyebiliriz, bunların içerisinde en babalarına bir kaç örnek istiyorsan.
Buyur:p
Lombarghini gallardo
Porsche boxter ve cayman
Maserati grand sport ve coupe
Ferrari spider ve coupe:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Mar 2008
Mesajlar
585
Tamam yahu kızma bu kadar:mrgreen:
Yazdıklarını okudum sende haklısın:cat:
Ben işlevselliğini dikkate alarak ticarilere benzettim.Sonuçta enduro hepsinden biraz almış güzel bi karışım diyelim o zaman:cat:

hayyttt! olmazz.. endurodan ticari olmazz..hööyytt::whip::

delisin yaa ne kızcam..paşa gonlun sağolsun sen iste afrika twine kamyonet derim ben!::cheeeeer
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
592
Yazımda da belirttigim gibi alt sınıf detaylarına girmedim. Sport (spor Modeller) .Spor modeller alt grubunda supersport , Hyper sport diye ayrılabiliyor.
800cc kadar sport
800cc ile 1100cc arası super sport
1100 ve üstü Hyper sport

Yazıda da geçen bu sınıf karşılaştırmasında tüm markaların spor ve coupe modellerini söyliyebiliriz, bunların içerisinde en babalarına bir kaç örnek istiyorsan.
Buyur:p
Lombarghini gallardo
Porsche boxter ve cayman
Maserati grand sport ve coupe
Ferrari spider ve coupe:cat:

Yanlış anladınız sanırım.
SuperSport demedim. Supermoto dedim.

Mesela şu makine;

tielleleovince.jpg


Herhangi bir grubun alt türü değil, başlı başına bir kategori diye düşünüyorum.
 
Katılım
14 Mar 2008
Mesajlar
585
Yanlış anladınız sanırım.
SuperSport demedim. Supermoto dedim.

Mesela şu makine;

tielleleovince.jpg


Herhangi bir grubun alt türü değil, başlı başına bir kategori diye düşünüyorum.

al bi jeep, çıkar arazi lastiklerini, tak asfalt lastiğini oldu bitti işte.. ayrıca supermoto bir tür değil direkt olarak alt kategoridir.. hatta alt kategoriye ornektir..
şimdi bir motor firması atıyorum suzuki, xt 350 diye bi cross model çıkarıyor sonra ona yol lastiği takıp xt 350 'sm' diye piyasaya suruyorsa ki bu sm (supermoto) demek oluyor bildiğiniz gibi.. bu o motoru alt kategori yapar..
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
851
al bi jeep, çıkar arazi lastiklerini, tak asfalt lastiğini oldu bitti işte.. ayrıca supermoto bir tür değil direkt olarak alt kategoridir.. hatta alt kategoriye ornektir..
şimdi bir motor firması atıyorum suzuki, xt 350 diye bi cross model çıkarıyor sonra ona yol lastiği takıp xt 350 'sm' diye piyasaya suruyorsa ki bu sm (supermoto) demek oluyor bildiğiniz gibi.. bu o motoru alt kategori yapar..

Aynen katılıyorum bir tür olmadıgına. Alt kategori ve buna çok örnek var ,Scooter ,Maxi scooter gibi . Yinede Bu sınıfları keskin çizgilerle ayırt etmek günümüzde imkansız hale geldi o kadar çok ara model inşa edildiki kişiler kendi bakış açılarına göre yorumlayabiliyor. Bu sınıflama sadece benim bakış açımın tercihi, başkalarınınkine yanlış deme hakkım yok
 
Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
4,679
7- Enduro: Arazi ile gezi motosikletleri arası bir modeldir. Ben hem asfaltta hem dağa bayıra çıkıp kelebek resimleri çekmek istiyorum diyenlerin idealidir. En çok satılanları 125 ila 600 cc arasındakilerdir. Kısa gidonludurlar dar aralıklardan geçme avantajı verir. Bunu abartıp gidon aralığından daha az olan yerden geçmeye çalışan birçok Endurocu arkadaşımız olmuştur. Kask üretim firmalarının velinimeti de bu sınıftaki arkadaşlarımızdır. Değiştirilebilir süspansiyon ayarları vardır. Kullanacağınız yol için bir avantaj. Düşük hızlarda da manevra kabiliyetine ve denge tutmaya sahiptir. Şehir içinde ondan daha iyi birçok tercih edilebilecek sınıf vardır.
Otomobil karşılaştırmasında hem arazide hem şehir içinde kullanılabilen cipleri örnek verebiliriz Toyota land cruiser , Opel frontera, Mitsubishi pajero ,Land Rover

:cherry:

051121_offroad_suzuki_sile_500.jpg


2006-BMW-R1200GS-Adventureg-small.jpg
 
Katılım
9 Nis 2008
Mesajlar
83
anlatımın gercekten harika olmus ellerine ve emeğine sağlık hiç sıkılmadan sonuna kadar okudum herkeze iyi bi bilgi olur
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst