Aprilia Tuono 660 almayı düşünüyorum. Nasıldır?

Katılım
12 May 2007
Mesajlar
431
Motosikleti
Triumph Street Triple RS, Yamaha Tracer 9 GT+
Tasarım konusuna bir yorum yapamayacağım tamamen kişisel bir şey. Tuono için supersport olmayan en supersport tipli motosiklet diyebiliriz tabi.

İlk yapacağım yorum, 250cc Svartpilen'den sonra Tuono 660'ın fazla güçlü kaçacağı olacaktır. Sayfalarca sürebilecek bambaşka bir konu, forumda da dışarda da benim gibi düşünmeyenler var, bir şey diyemem.

Geçen sene Aprilia çok sattı, böyle bir anda yükselince bir diğer kafa bulayan konu da bakım maliyetleri kısmı oldu.
Aprilia'nın bakımı pahalı. Nokta, çok uzatmanın anlamı yok. Daha önce de yazmışımdır belki tekrar olacak ama, bunun iki sebebi var.
Birincisi orijinal Aprilia parçaları global olarak da pahalı tarafta kalabiliyor. Özellikle "özel üretim" olanlar böyle. Örneğin 660'larda kullanılan buji NGK CR9IEX değil, buna çok yakın speclerde ama ufak farkları olan özel bir kod. NGK bunun yüksek performanslı motorlar için özel geliştirilen bir seri olduğunu söylüyor. İnanıp inanmamak sayfalarca sürebilecek ayrı bir konu. Hal böyle olunca €12'ye NGK CR9IEX yerine €50 civarına "Aprilia buji" alınca tad kaçıyor. Bu tarz şeyler her üreticinin yaptığı şeyler aslında, ama Türkiye'de jenerik parça kullanan Japonlara alışmış bir kitle olunca ekstra göz korkutucu oluyor. Bir de kullanıcı kitlesi daha tecrübesiz, marka bilinirliği de az, gidip Doğan Trend'den ön dişli alıyorlar, bakım faturaları kafa kırdırıyor.

İkincisi de Doğan Trend'in fiyat politikası. 2025'lerde bu biraz değişmiş görünüyor ama daha sene yeni başladı, geçmişe baktığımız zaman da Aprilia Türkiye'de ciddi ucuza satılıyor. Yedek parçada böyle bir şey yok. Bu da malı alırken verdiği parayı umursamayan ama iş bakıma gelince deliren Türk insanına pek iyi gelmiyor.

Öte yandan bakım pahalı demişken size Mayıs 2025'ten güncel bir fiyat.
BMW R1300GSA - 1000km rodaj bakımı fiyatı: 12bin TL. Ekstra bir işlem yok. Samandıra Borusan.
Bununla kıyaslarsan da bedava oluyor. :)

Tuono 660 alınır mı? Svartpilen 250'den geçiş kısmını kenara koyuyorum şu an Tuono 660 / Tuono 660 Factory fiyatına bu motora yaklaşabilecek bir motor satılmıyor Türkiye'de. Bu demek değil ki rakipleri alınmaz, bir malın "daha iyi motosiklet" olması diğer motorları "kötü motor" yapmaz.

Hocam katilmadigim konu bakim maaliyetleri kismi. Gecen sene STRS 765 aldigimda MT9 ile neredeyse kafa kafaya fiyatti. Suan mt 9 1 milyonu asti, STRS 760 bandinda. Aradaki 350 bine kac yil bakim ve aksesuar alirsin. Diger ornek bana gore aprillia RSV4 factory SBK racing kategorisinde tartisilmayacak bir alet. muadili honda 1000 RR suan liste fiyati 1.9 milyon. aralarinda suan 900 bin TL var. O 900 e ikinci motoru hatta 3. motoru alip ustune hepsine aksesuar alirsin. R1 keza 1.3 milyon. omurluk servis bakimin bedavaya gelir. Avrupa kalitesi de ayri bir konu.

Veya suan multistrada 1.4 milyona travel radar alabiliyorsunuz. yada tiger 1200 gt pro 950 falan. Ama 1000 lik versy 1.4 milyon, Africa twin 24 modeli 1 milyonun uzeri. 25 muhtemelen 1.2 milyon. Yani ben avrupalilarin artik bakim maaliyeti parca maaliyeti gibi dusunulecek sorunlari oldugunu pek sanmiyorum. Ileride ne olur bilemem.

Buarada Tuono 660 cok iyi bir secim. Pesinde indirimde yapiyorlar veya bir kismi pesin kalani 6 taksite boluyorlar. Simdiden umarim icinize sinen motoru alirsiniz
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Tiger Sport 660 aynı fiyat aralığında. Kişiye göre değişmekle birlikte bazı özellikleri Tuono'dan daha iyi.

Yani aynı sınıfta olmadıkları için biri diğerinden daha "uygun" olabilir elbette alacak kişi için.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hocam katilmadigim konu bakim maaliyetleri kismi. Gecen sene STRS 765 aldigimda MT9 ile neredeyse kafa kafaya fiyatti. Suan mt 9 1 milyonu asti, STRS 760 bandinda. Aradaki 350 bine kac yil bakim ve aksesuar alirsin. Diger ornek bana gore aprillia RSV4 factory SBK racing kategorisinde tartisilmayacak bir alet. muadili honda 1000 RR suan liste fiyati 1.9 milyon. aralarinda suan 900 bin TL var. O 900 e ikinci motoru hatta 3. motoru alip ustune hepsine aksesuar alirsin. R1 keza 1.3 milyon. omurluk servis bakimin bedavaya gelir. Avrupa kalitesi de ayri bir konu.

Veya suan multistrada 1.4 milyona travel radar alabiliyorsunuz. yada tiger 1200 gt pro 950 falan. Ama 1000 lik versy 1.4 milyon, Africa twin 24 modeli 1 milyonun uzeri. 25 muhtemelen 1.2 milyon. Yani ben avrupalilarin artik bakim maaliyeti parca maaliyeti gibi dusunulecek sorunlari oldugunu pek sanmiyorum. Ileride ne olur bilemem.

Buarada Tuono 660 cok iyi bir secim. Pesinde indirimde yapiyorlar veya bir kismi pesin kalani 6 taksite boluyorlar. Simdiden umarim icinize sinen motoru alirsiniz

Paramı neye harcardım kısmında tamamen aynı fikirdeyim.
Ama bakım maliyeti de bakım maliyeti sonuçta, ondan bahsetmek istedim.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,882
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
motorum satılmasaydı geçen ay ben de almış olacaktım satılmadı yaz sonuna kaldı mecbur
 
Katılım
19 Nis 2026
Mesajlar
12
Arkadaşlar selam konuyu canlandırmak istiyorum, mümkün olursa önümüzdeki pazartesi eksperini yaptırıp ben de tuono 660 fac. sahibi olacağım. Motosikletin tüm bakımları yetkili serviste yapılmış, zaten sahibi de eski doğan trend çalışanıymış, araştırdığım tüm kronikleri kendisi tarafından çözülmüş (far, sağ elcik, gergi otomatiği vs.). Supap ayarı da yaklaşık 1000km önce yapılmış eğer temiz çıkarsa motosikleti piyasasının çok çok altı bir fiyata almış olacağım. Tek endişem motosikletin 22500 kmde olmasının bana satış noktasında ne kadar sıkıntı çıkaracağını bilmemem. 15-20k km binme niyetim var fakat o noktada değer kaybı çok fazla olur mu veya satmam aşırı uzun bir süre alır mı tecrübe ve fikirlerinizi paylaşırsanız çok mutlu olurum.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Arkadaşlar selam konuyu canlandırmak istiyorum, mümkün olursa önümüzdeki pazartesi eksperini yaptırıp ben de tuono 660 fac. sahibi olacağım. Motosikletin tüm bakımları yetkili serviste yapılmış, zaten sahibi de eski doğan trend çalışanıymış, araştırdığım tüm kronikleri kendisi tarafından çözülmüş (far, sağ elcik, gergi otomatiği vs.). Supap ayarı da yaklaşık 1000km önce yapılmış eğer temiz çıkarsa motosikleti piyasasının çok çok altı bir fiyata almış olacağım. Tek endişem motosikletin 22500 kmde olmasının bana satış noktasında ne kadar sıkıntı çıkaracağını bilmemem. 15-20k km binme niyetim var fakat o noktada değer kaybı çok fazla olur mu veya satmam aşırı uzun bir süre alır mı tecrübe ve fikirlerinizi paylaşırsanız çok mutlu olurum.
Şimdiden hayırlı olsun. Zaten piyasasının altı bir fiyata alacaksanız değer kaybı çok olmaz diye tahmin ediyorum; ucuz aldığınızı ucuz satarsınız. ANCAK, acil paraya ihtiyaç duyma durumunuz olursa satış için çok beklemek zorunda kalabilirsiniz, onu hesaba katın. Şu anda piyasa en hareketli tabir edilen modeller için bile oldukça yavaş maalesef. (Ne alsanız hızlı gitmeyecek ama bazı marka modeller çok daha yavaş...)
 
Katılım
19 Nis 2026
Mesajlar
12
Şimdiden hayırlı olsun. Zaten piyasasının altı bir fiyata alacaksanız değer kaybı çok olmaz diye tahmin ediyorum; ucuz aldığınızı ucuz satarsınız. ANCAK, acil paraya ihtiyaç duyma durumunuz olursa satış için çok beklemek zorunda kalabilirsiniz, onu hesaba katın. Şu anda piyasa en hareketli tabir edilen modeller için bile oldukça yavaş maalesef. (Ne alsanız hızlı gitmeyecek ama bazı marka modeller çok daha yavaş...)
Yanıt için teşekkürler muhtemelen acilen paraya ihtiyaç duymam gibi bir durum gerçekleşmeyecek, tutar lanse etmek yanlış olmayacaksa 350 bin liraya bana geliyor olacak motosiklet. Günümüz enflasyonu göz önünde bulundurulduğunda 1,5-2 sene sonra en az 380-390 liraya satılması olağan dışı gelmiyor.
 
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
111
Motosikleti
CBR 500 R
Arkadaşlar selam konuyu canlandırmak istiyorum, mümkün olursa önümüzdeki pazartesi eksperini yaptırıp ben de tuono 660 fac. sahibi olacağım. Motosikletin tüm bakımları yetkili serviste yapılmış, zaten sahibi de eski doğan trend çalışanıymış, araştırdığım tüm kronikleri kendisi tarafından çözülmüş (far, sağ elcik, gergi otomatiği vs.). Supap ayarı da yaklaşık 1000km önce yapılmış eğer temiz çıkarsa motosikleti piyasasının çok çok altı bir fiyata almış olacağım. Tek endişem motosikletin 22500 kmde olmasının bana satış noktasında ne kadar sıkıntı çıkaracağını bilmemem. 15-20k km binme niyetim var fakat o noktada değer kaybı çok fazla olur mu veya satmam aşırı uzun bir süre alır mı tecrübe ve fikirlerinizi paylaşırsanız çok mutlu olurum.
Bi zamanlar tuono alma fikriyle ilanları araştırmış bir alıcı gözüyle yorum yapacağım. Ben ilan bakarken bu tarz yüksek performanslı motorlarda kilometreye dikkat ederim. Yazdığınız kilometre çok gözükmeyebilir ama yüksek ihtimalle o kilometrenin çoğunu gazlanarak yaptı, bu da bize motorun ömrünün diğerlerine göre azaldığını gösterir. Üstüne birde siz kilometre yapacağınızı söylüyorsunuz. Motor neredeyse 50bin km olacak. Satarken baya ucuza satmanız lazım keza kimse bu kadar performanslı yüksek sıkıştırmalı motoru bu kilometrelerde tercih etmez.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,882
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
kmsi fazla mevzu subap ayarı değil 25 30bin km arası eksantrik gergi zincirin vs değişmesi gerek tuareglerde böyle tuonolarda daha erken gerekebilir yetkili serviste 70 80bin tllik bi masraf yetkisiz serviste 35 40bin tl ayrıca 40bin küsür kmdeki bi apriliayı ucuza satmayı geç satamazsın direkt alıcı çıkmaz
 
Katılım
19 Nis 2026
Mesajlar
12
kmsi fazla mevzu subap ayarı değil 25 30bin km arası eksantrik gergi zincirin vs değişmesi gerek tuareglerde böyle tuonolarda daha erken gerekebilir yetkili serviste 70 80bin tllik bi masraf yetkisiz serviste 35 40bin tl ayrıca 40bin küsür kmdeki bi apriliayı ucuza satmayı geç satamazsın direkt alıcı çıkmaz
Gergi otomatiğinin değiştiğini üstteki mesajda belirtmiştim, zinciri sarf malzemesi diye yazmadım o da değişmiş, evet satış noktası beni de düşündürüyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst