Ampülüm patladı, kaliteli ampül ?

Katılım
15 Ara 2014
Mesajlar
1,570
yağızkoç05: Sizin aklınızdan ampül patladı deyince nasıl bir site geçiyor bilemem ama yerel seçimler öncesi okumak isterseniz bu forumun Gündem ve Siyaset başlığı da var; bilginize...
 
Son düzenleme:

ahe

Katılım
16 Eyl 2013
Mesajlar
990
osram xracer aldım memnunum tavsiye ederim ilk başta sarıydı şimdi beyazlaştı ama böyle keko beyazı değil güzel tavsiyemdir
 
Katılım
26 Kas 2018
Mesajlar
146
osram xracer aldım memnunum tavsiye ederim ilk başta sarıydı şimdi beyazlaştı ama böyle keko beyazı değil güzel tavsiyemdir

Ama osramın o modelleri çok çabuk bitiyor diyorlar ben uzun ömürlü olsun istiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------

Arkadaşlar peki bu %150 daha fazla aydınlatır olanlar, kısa far sürekli yandığı için yine kısa ömürlü olup patlayabilir mi ? %150 daha fazla aydınlattığı için birde kısa farlar r25te sürekli yandığı için acaba kullanım ömürleri nasıl olur ? Durmadan ampül almakta istemiyorum şimdi :silent:
 
Katılım
7 Ara 2018
Mesajlar
184
Ama osramın o modelleri çok çabuk bitiyor diyorlar ben uzun ömürlü olsun istiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------

Arkadaşlar peki bu %150 daha fazla aydınlatır olanlar, kısa far sürekli yandığı için yine kısa ömürlü olup patlayabilir mi ? %150 daha fazla aydınlattığı için birde kısa farlar r25te sürekli yandığı için acaba kullanım ömürleri nasıl olur ? Durmadan ampül almakta istemiyorum şimdi :silent:

Kardeşim uzun ömürlü olsun istiyorsan yetkili serviste orijinal ampul taktır . Ama yok beyaz olsun dersen bunlar göze alınmalı, patlar yani ampul bu. H7 ampul sonuçta sarf malzeme bunlar yedekte hep bulundurulmalı.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Kardeşim uzun ömürlü olsun istiyorsan yetkili serviste orijinal ampul taktır . Ama yok beyaz olsun dersen bunlar göze alınmalı, patlar yani ampul bu. H7 ampul sonuçta sarf malzeme bunlar yedekte hep bulundurulmalı.

Orjinal YAMAHA marka ampul yok. Ampulleri genellikle OSRAM/VARTA/PHILLIPS gibi markalardan alır kullanırlar. Aynı marka model ve tipte ampulü daha uygun fiyata başka bir noktadan almakta sakınca yoktur. Yeter ki yuvasına doğru oturtulsun, değerleri uyuşsun. Genellikle ihmal edilen ve ampulün ömrünü ciddi şekilde kısaltan kısım ise bu ampullerin cam kısımlarına ASLA ama ASLA elle dokunulmaması-yağ değmemesi-silinmemesi, sadece metal kısımdan tutularak yerine monte edilmesi gerektiğidir. Ancak X usta bunu umursamadan yağlı elleriyle o ampulü avuçlayıp yerine takar ve patlayan ampulün adı kötüye çıkar. Yetkili servisteki eleman ise bu konuda ikaz edildiğinden genellikle aynı ampulün ömrü daha uzun olur. İşin esprisi biraz da bu :wiinkk:
 
Katılım
15 Haz 2014
Mesajlar
3,215
Motosikleti
600RR
Orjinal YAMAHA marka ampul yok. Ampulleri genellikle OSRAM/VARTA/PHILLIPS gibi markalardan alır kullanırlar. Aynı marka model ve tipte ampulü daha uygun fiyata başka bir noktadan almakta sakınca yoktur. Yeter ki yuvasına doğru oturtulsun, değerleri uyuşsun. Genellikle ihmal edilen ve ampulün ömrünü ciddi şekilde kısaltan kısım ise bu ampullerin cam kısımlarına ASLA ama ASLA elle dokunulmaması-yağ değmemesi-silinmemesi, sadece metal kısımdan tutularak yerine monte edilmesi gerektiğidir. Ancak X usta bunu umursamadan yağlı elleriyle o ampulü avuçlayıp yerine takar ve patlayan ampulün adı kötüye çıkar. Yetkili servisteki eleman ise bu konuda ikaz edildiğinden genellikle aynı ampulün ömrü daha uzun olur. İşin esprisi biraz da bu :wiinkk:

Hocam ben de cbf'in ampulünü değiştirmek istiyorum. Beyaz istemiyorum hatta daha koyu olursa daha iyi olur benim için. Ama 35w bulamadım genelde 55wat var onu taksam far tasında kararma yapar mı?
 
Katılım
7 Ara 2018
Mesajlar
184
Orjinal YAMAHA marka ampul yok. Ampulleri genellikle OSRAM/VARTA/PHILLIPS gibi markalardan alır kullanırlar. Aynı marka model ve tipte ampulü daha uygun fiyata başka bir noktadan almakta sakınca yoktur. Yeter ki yuvasına doğru oturtulsun, değerleri uyuşsun. Genellikle ihmal edilen ve ampulün ömrünü ciddi şekilde kısaltan kısım ise bu ampullerin cam kısımlarına ASLA ama ASLA elle dokunulmaması-yağ değmemesi-silinmemesi, sadece metal kısımdan tutularak yerine monte edilmesi gerektiğidir. Ancak X usta bunu umursamadan yağlı elleriyle o ampulü avuçlayıp yerine takar ve patlayan ampulün adı kötüye çıkar. Yetkili servisteki eleman ise bu konuda ikaz edildiğinden genellikle aynı ampulün ömrü daha uzun olur. İşin esprisi biraz da bu :wiinkk:

Bak bu bilgi güzel. Yetkili servislerde çalışıyorum ve orijinal ampul kavramı hepsinde var ve kendileri üretiyorlar. Fiyatı ve dayanıklılığı açısından muadillerden çok farklı. Yamahada bu dediğin şekilde yapılıyor olabilir. Ampul patlatma şikayetiyle gelen müşterilerde ise genelde tesisat, yuva, soket problemleri çıkardı. Aslında ampulun bir kabahati yok, değerleri uymaması konusu da güzel bir tespit. :cat:
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Hocam ben de cbf'in ampulünü değiştirmek istiyorum. Beyaz istemiyorum hatta daha koyu olursa daha iyi olur benim için. Ama 35w bulamadım genelde 55wat var onu taksam far tasında kararma yapar mı?

Kararma yapacağını sanmıyorum. Ama sizin takacağınız 55W60W veya 55W80W gibi bir değer olmalı. Yani bu mantıkla kısalar yanarken dahi sanki uzunlar yanıyormuş kadar akım çekecek, uzunları yaktığınızda ise bir 60W daha güç çekecektir. Haricinde çakmak soketi, usb girişi, elcik ısıtma, sis farı v.s. gibi bir donanım varsa şarj sistemi bunu kaldırır mı emin değilim. Sonrası konjektör ve stator arızası...

O yüzden 35W35 kullanmanızı öneririm. Oto sanayilerdeki yedek parçacılarda bulabilirsiniz. Bulamazsanız söyleyin gelsin :wiinkk:

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:54 ----------

Bak bu bilgi güzel. Yetkili servislerde çalışıyorum ve orijinal ampul kavramı hepsinde var ve kendileri üretiyorlar. Fiyatı ve dayanıklılığı açısından muadillerden çok farklı. Yamahada bu dediğin şekilde yapılıyor olabilir. Ampul patlatma şikayetiyle gelen müşterilerde ise genelde tesisat, yuva, soket problemleri çıkardı. Aslında ampulun bir kabahati yok, değerleri uymaması konusu da güzel bir tespit. :cat:

Ben de sektörün içindeyim. Ancak hiçbir markanın far ampulünü söktüğümde ampulün altında o markanın adını görmemişimdir. Örnek gösterebilirseniz benim için ilk olacak :cat:
 
Katılım
7 Ara 2018
Mesajlar
184
Ben de sektörün içindeyim. Ancak hiçbir markanın far ampulünü söktüğümde ampulün altında o markanın adını görmemişimdir. Örnek gösterebilirseniz benim için ilk olacak :cat:

Yedek parçaya gittim açtım içini baktım, dediğin doğruymuş kardeşim. Osram kullanıyorlar bizim markalar da.. Zaten koskoca firmanın ampul için üretim standı açması saçmalık olurdu en başında nasıl düşünemedim :pr:
 
Katılım
1 Ağu 2019
Mesajlar
249
Konuya ufak bir hortlatma göndermem lazım..

Bu PHİLİPS YENİ RACİNG VİSİON H7 +%150 FAZLA IŞIK muhabbetinden almaya değer mi ? R25 de kullanan var mıdır ?
 
Katılım
16 Eki 2018
Mesajlar
507
Konuya ufak bir hortlatma göndermem lazım..

Bu PHİLİPS YENİ RACİNG VİSİON H7 +%150 FAZLA IŞIK muhabbetinden almaya değer mi ? R25 de kullanan var mıdır ?

düz mantık düşünün hocam.. watt değeri değişmiyor, standart ampüllerle aynı watt değerine sahip.. aynı enerjiyi çekip daha fazla ışık vermenin tek yolu vardır.. o da içindeki tungsten dediğimiz teli inceltmekten geçer.. tel ne kadar ince ise ömrü o kadar kısadır.. tel ne kadar inceyse sabit olan akım o derece dirence maruz kalır(tungsten aslında bir dirençtir)tel, akıma ne kadar direnç uygularsa okadar ışık saçar.

yani özet olarak lümenden kazanç sağlayacaksanız ömürden feragat etmeniz gerekir..(enerjinin korunumu yasası)
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Daha fazla parlaklık ve daha beyaz ışık vadeden pahalı halojen ampüllerin kısa ömürlü olduğuna bizzat deneyip şahit oldum ben de...
 
Katılım
25 Kas 2016
Mesajlar
30
Konuya ufak bir hortlatma göndermem lazım..

Bu PHİLİPS YENİ RACİNG VİSİON H7 +%150 FAZLA IŞIK muhabbetinden almaya değer mi ? R25 de kullanan var mıdır ?

2 senedir Phılıps DiamondVision Ultimate White Light kullanıyorum beyaz ışık çok iyi aydınlatıyor kimine göre yeterli değilse de bana göre gayet iyi bir aydınlatma sağlıyor. Yeterli değil diyenlerde şimşek etkili isteyip karşıdan gelenlerin gözünü kör edelim de kaza yapsınlar küfür yiyelim kafasındakiler. Bunların kullanım ömürleri ve kaç k ışık verdikleri arkada yazıyor. lüks arabaların bile 5000k olduğunu söylüyorlardı 5300 k ise mavi ışık zaten...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Phılıps Diamond Vision Ultimate White Light
Herifler bildiğin telli ampüle ne isim vermişler be... :)

Hem ultimate, hem elmas, hem beyaz...

Temel duymuş ki içinde aristokratlık, cinsellik ve gizem kavramlarının olduğu romanlar iyi satıyor, o da ilk romanına şu ismi vermiş: Kontesi kim $ikti?

Phillips millet ne istiyorsa vermiş canına yandığım... Bi de "long life" falan deseymiş... Pardon, "eternal" falan yani :)
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Kas 2016
Mesajlar
30
Herifler bildiğin telli ampüle ne isim vermişler be... :)

Hem ultimate, hem elmas, hem beyaz...

Temel duymuş ki içinde aristokratlık, cinsellik ve gizem kavramlarının olduğu romanlar iyi satıyor, o da ilk romanına şu ismi vermiş: Kontesi kim $ikti?

Phillips millet ne istiyorsa vermiş canına yandığım... Bi de "long life" falan deseymiş... Pardon, "eternal" falan yani :)

Senin telli ampül dediğin ampülün adı diamondvision olarak geçiyor arkadaş kolayca bulabilsin diye yazdım. Yukarıda çok ışık verenler daha az dayanıyor diye bir şeyler yazmışsın ama öyle bir şey yok, herkes kim bilir kaçıncı kez ampül değiştiriyor ama ben hâlâ(2 senedir) bu ampülleri kullanıyorum. Senin dediğine göre bu ampüllerin patlaması lazımdı. Önemli olan camıdır orijinal ampülle bu ampülleri karşılaştırırsan kuvarstan yapılan o camın kalitesini çok net fark edersin ha senin aldığın farklıdır onu bilemem ama genelleme yapma...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Senin telli ampül dediğin ampülün adı diamondvision olarak geçiyor arkadaş kolayca bulabilsin diye yazdım. Yukarıda çok ışık verenler daha az dayanıyor diye bir şeyler yazmışsın ama öyle bir şey yok, herkes kim bilir kaçıncı kez ampül değiştiriyor ama ben hâlâ(2 senedir) bu ampülleri kullanıyorum. Senin dediğine göre bu ampüllerin patlaması lazımdı. Önemli olan camıdır orijinal ampülle bu ampülleri karşılaştırırsan kuvarstan yapılan o camın kalitesini çok net fark edersin ha senin aldığın farklıdır onu bilemem ama genelleme yapma...

2 senedir mi kullaniyosun? Hadi iyisin yine. Amazon'dan ayni ampulun incelemelerinden 5 tanesi:


color was perfect. one burnt out after 6 months

Less than a year and 1 has burned out. You would think they last longer.

The brightness of the bulbs are what I was expecting, but not even four months after installing them one light bulb stop working! Not worth it.

One of the bulbs went out within a month of installing them...

Lights looked fine at first but burnt out within 12 months. Definitely not a good use of money.


Kaynak: https://www.amazon.com/Philips-Diamond-H1-Ultimate-12258DVS2/dp/B007OYVMSO/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8
 
Katılım
25 Kas 2016
Mesajlar
30
2 senedir mi kullaniyosun? Hadi iyisin yine. Amazon'dan ayni ampulun incelemelerinden 5 tanesi:


color was perfect. one burnt out after 6 months

Less than a year and 1 has burned out. You would think they last longer.

The brightness of the bulbs are what I was expecting, but not even four months after installing them one light bulb stop working! Not worth it.

One of the bulbs went out within a month of installing them...

Lights looked fine at first but burnt out within 12 months. Definitely not a good use of money.


Kaynak: https://www.amazon.com/Philips-Diamond-H1-Ultimate-12258DVS2/dp/B007OYVMSO/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8

Ben sana diğer standart ampullerden daha uzun gidiyor demiyorum ki üstte yazdığın senin cümlenle : ''Daha fazla parlaklık ve daha beyaz ışık vadeden pahalı halojen ampüllerin'' zaten daha uzun bir kullanım ömrü vaat ettikleri yok. Sen sırf benzeri ampüllerle kötü deneyim yaşadığın için her ampül'ün kötü olacağını düşünüyorsun ve ismine varana kadar eleştiriyorsun.Takım tutar gibi at gözlüğüyle bakma olaylara ne yazık ki senin gibi ülkemizde çok var. Ne anlatmaya çalıştığımı anla ondan sonra kendini savun yoksa kendinle çelişiyorsun.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Takım tutar gibi at gözlüğüyle bakma olaylara ne yazık ki senin gibi ülkemizde çok var. Ne anlatmaya çalıştığımı anla ondan sonra kendini savun yoksa kendinle çelişiyorsun.
Özetleyelim:

- parlak beyaz halojen ampüllerden denedim, benimki de çabuk bitti.

- Yanlışın var. Benimki denediğim marka 2 senedir dayanıyor.

- Sen şanslıymışsın. Çünkü seninle aynı marka ampulü kullanan bir sürü insanınki de benim başıma geldiği gibi erkenden patlamış bak.

- Sen at gözlüklüsün, ne dediğimi bile anlamıyon, senin gibi çok var memlekette, kendinle çelişiyon, laga luga, hede hedö...

:queen:
 
Katılım
25 Kas 2016
Mesajlar
30
Özetleyelim:

- parlak beyaz halojen ampüllerden denedim, benimki de çabuk bitti.

- Yanlışın var. Benimki denediğim marka 2 senedir dayanıyor.

- Sen şanslıymışsın. Çünkü seninle aynı marka ampulü kullanan bir sürü insanınki de benim başıma geldiği gibi erkenden patlamış bak.

- Sen at gözlüklüsün, ne dediğimi bile anlamıyon, senin gibi çok var memlekette, kendinle çelişiyon, laga luga, hede hedö...

:queen:

ebullaklaka evet kardeşim ben şans eseri kullanıyorum ne hikmetse Amerika'ya hep defolu malları göndermiş phılıps, bence gidip mağazanın önünde ampülleri yakmalısın asdfgg :thumleft: özet :

phılıps adı bile uzun ve kötü

benim ampül patladı bunlarda patlayanların yorumu

lak laka het hüt :queen:

sonuç : cahil insana yine bir şeyler öğretebilirsin ama bildiğini sanan lakin hiçbir şey bilmeyene sadece kendini yorarsın
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Anladım ben sorunu. Ampülünüze "telli ampül" dedim diye alındınız, sonrasında ömrünün kısa olduğu ortaya çıkınca da bünyeniz gerçeği reddetti ve arıza verdiniz:

ebullaklaka ...
asdfgg ...
lak laka het hüt

Diğer bir başlıkta yüksek cc egosu konuşuluyor. Bırakın yüksek hacmi, millet telli ampulüne bile toz konduramıyor yahu. Adam edindiği ampülden statü devşirmiş kendine arkadaş. "Telli ampül" deyince problem çıkarıp arıza verdi ya la...

Allah akıl fikir ve özgüven versin ne diyeyim...

Bu arada telli ampüllerin ömrü kaotiktir. Aldıktan hemen sonra yanan bir ampül kötü olmak zorunda olmadığı gibi, on yıl dayanan bir ampül de iyi olmak zorunda değildir. O yüzden telli ampüllerin ömrü ortalama olarak verilir, minimum değil.

Ama problem bilgi eksikliği değil zaten...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst