Allah aşkına şu yağ konusuna yardım edin.

Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Merhabalar.

Şimdi bildiğiniz üzere piyasada 3 çeşit yağ var. Madeni - Yarı Sentetik - Full sentetik

Madeni yağlar sentetikler kadar korumaya sahip olmadıkları için ucuz maliyetleri için tercih ediliyor. Benim tercihim değil.

Yarı sentetik yağlar doğadan labaratuar ortamına girip belli katkılar ekleme sonucunda oluşuyor.

Tam sentetik yağlar ise tamamen labaratuar ortamında tamamen katkılarla üretiliyor diye biliyorum.

SORUM İSE ŞU

yarı sentetik yağlar commuterlar ( 100 - 250cc) ler için öneriliyor amma! full sentetikler önerilmiyor ! neden. Debriyaj kaçırtır diye

Allah aşkına ben denemedim de hiç mantığı nedir ki debriyaj kaçırtsın. Full sentetikler genelde 4 silindirler için kullanılıyor. Üzerine bi ton yük binen o kadar kuvveti kaldıran ve yine yağ içinde çalışan 1000RR'ın debriyajına kaçırtmıyor da ona nazaran çok daha hafif güçde çalışan çok daha az zorlanan commuter'lara neden kaçırtsın ???
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
933
Siz servisçi olsanız,kâr marjı az tam sentetikmi satmaya çalışırdınız yoksa kârı yüksek ve piyasada 29847289374283 farklı markada uygun fiyatlı yarısentetik mi ? Bence bu işin açıklaması bu kadar...Tahmini yani bilmediğim bir yapısı varsa commuterların ciddiye almayınız.
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Siz servisçi olsanız,kâr marjı az tam sentetikmi satmaya çalışırdınız yoksa kârı yüksek ve piyasada 29847289374283 farklı markada uygun fiyatlı yarısentetik mi ? Bence bu işin açıklaması bu kadar...Tahmini yani bilmediğim bir yapısı varsa commuterların ciddiye almayınız.

Yani siz aynen benim haklı olduğumu söylüyor debriyaj kaçırtmayacağını düşünüyorsunuz değil mi hocam? :)
 
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
2,546
ben castrol 10-40 tam sentetik kullandım 250cc cruiserimda hiç bir sorun yaşamadım aksine vitesler pamuk gibi geçiyordu...
bide habire yağ konusu açılıyor motsiklet yağı 10-40 tır çok marjinal bir durum olmadığı sürece :)
 
Katılım
20 Ara 2011
Mesajlar
452
tam sentetik commutere olur. Debriyaj falan kaçırmaz. Tamamen sallamış söyleyen. Ben hep ve arkadaşlarım hep tam sentetik koyuyoruz. 150lik commuterlerimize. Gerisi mantıksız.
 
Katılım
22 Nis 2012
Mesajlar
271
ben castrol 10-40 tam sentetik kullandım 250cc cruiserimda hiç bir sorun yaşamadım aksine vitesler pamuk gibi geçiyordu...
bide habire yağ konusu açılıyor motsiklet yağı 10-40 tır çok marjinal bir durum olmadığı sürece :)
Demek ki benimki 5W40 ile marjinaller arasına giriyor :)
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Çok takmayacaksın bu yağ konusunu. Yetkili servis götürüyorum, ne yağı koyuyorsa koyuyor , sormuyorum. Bir ara sordum "yamalube" kullanıyormuş. Hepsi aynı zaten.
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
minik cc lere 10-40 cok minikse 5-40 yüksek cc ve hava sogutmaysa baştaki 10 15 ve 20 olarak yükselebilir.misal benim xt 600e 10-40 koyarsam krank kol çıkarır.
aşırı sıcaktan yag suya döner.20-40 koyuyuroum manuelde ne yazarsa o.misal ktm 620 de castrol 10-50 tam sentetik devriyaj kacırırken motul 10-50 yarı sentetik devriyaj kacırtmadı.şimdi minik cc tam sentetikte nasıl kacırsın cc si kacki diyosun ama ona göre mekanizman var devriyaj yayların 4 tane yumusak tas desen ufak baskı düşük yüksek cc vn 1500 misal araba balataları gibi devriyaj balataları var yay 6 tane sert.ama bence maceraya girmemek lazım çogunu denedim services manuelinizde yazan degerlerde 4t castrol yag alın vaktinde değiştirin bişicik olmaz.
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
ben castrol 10-40 tam sentetik kullandım 250cc cruiserimda hiç bir sorun yaşamadım aksine vitesler pamuk gibi geçiyordu...
bide habire yağ konusu açılıyor motsiklet yağı 10-40 tır çok marjinal bir durum olmadığı sürece :)

ben de 10w-50 ile marjinal bir seçim yapmışım demek :) hava soğutmada 40 numara yeterli değil; tabiki yöreye ve motosikletine göre değişir...

bir de ester katkılı yağların daha iyi olduğunu gözlemledim.
örneğin motul 5100. yarı sentetik ve ester katkılı. neredeyse tam sentetik kadar iyi, çok iyi bir f/p oranı var.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst