- Katılım
- 27 May 2011
- Mesajlar
- 887
- Konu Yazar
- #1
Merhabalar.
Şimdi bildiğiniz üzere piyasada 3 çeşit yağ var. Madeni - Yarı Sentetik - Full sentetik
Madeni yağlar sentetikler kadar korumaya sahip olmadıkları için ucuz maliyetleri için tercih ediliyor. Benim tercihim değil.
Yarı sentetik yağlar doğadan labaratuar ortamına girip belli katkılar ekleme sonucunda oluşuyor.
Tam sentetik yağlar ise tamamen labaratuar ortamında tamamen katkılarla üretiliyor diye biliyorum.
SORUM İSE ŞU
yarı sentetik yağlar commuterlar ( 100 - 250cc) ler için öneriliyor amma! full sentetikler önerilmiyor ! neden. Debriyaj kaçırtır diye
Allah aşkına ben denemedim de hiç mantığı nedir ki debriyaj kaçırtsın. Full sentetikler genelde 4 silindirler için kullanılıyor. Üzerine bi ton yük binen o kadar kuvveti kaldıran ve yine yağ içinde çalışan 1000RR'ın debriyajına kaçırtmıyor da ona nazaran çok daha hafif güçde çalışan çok daha az zorlanan commuter'lara neden kaçırtsın ???
Şimdi bildiğiniz üzere piyasada 3 çeşit yağ var. Madeni - Yarı Sentetik - Full sentetik
Madeni yağlar sentetikler kadar korumaya sahip olmadıkları için ucuz maliyetleri için tercih ediliyor. Benim tercihim değil.
Yarı sentetik yağlar doğadan labaratuar ortamına girip belli katkılar ekleme sonucunda oluşuyor.
Tam sentetik yağlar ise tamamen labaratuar ortamında tamamen katkılarla üretiliyor diye biliyorum.
SORUM İSE ŞU
yarı sentetik yağlar commuterlar ( 100 - 250cc) ler için öneriliyor amma! full sentetikler önerilmiyor ! neden. Debriyaj kaçırtır diye
Allah aşkına ben denemedim de hiç mantığı nedir ki debriyaj kaçırtsın. Full sentetikler genelde 4 silindirler için kullanılıyor. Üzerine bi ton yük binen o kadar kuvveti kaldıran ve yine yağ içinde çalışan 1000RR'ın debriyajına kaçırtmıyor da ona nazaran çok daha hafif güçde çalışan çok daha az zorlanan commuter'lara neden kaçırtsın ???