Alkollü trafiğe çıkan sürücüler hapisle cezalandırılacak

Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Khutuck açıklamış zaten. 1 promil dediği şey, 100 promil.
Yani bizim 50 promil diye bildiğimiz şey ölçüm cihazında 0,50 olarak geçiyor.
İki bira 0.50 promil çıkıyor. Buraya kadar zaten hala sıkıntı yok.
0.50 promil ile 1 promil arasında da anladığım kadarıyla mevcut kurallar geçerli olacak.
1 promil ve üzeri için asıl işlem başlıyor... ki yanlış birşey olduğunu düşünmüyorum ben.
1 promil yani halk jargonunda 100 promil olarak geçen alkol miktarı da işin bokunun çıkması anlamına geliyor.
Yani 100 promil alkollüyken araç kullanan birisi zaten potansiyel katil olarak dolaşıyor trafikte.
Yerinde bir karar olmuş kısacası.

Yasa teklifinin diğer kısmı içinse diyecek çok şey var...
Bu sefer "konuyu başka yerlere çeken, dine bağlayan" olmamak için birşey yazmayacağım :)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
2 bira yani 2 tane 50cl bira 100 promil yapar, 1 bira 50 promil içtikten yarım saat sonra çevirmeye girerseniz 50 promil belki ölçüm aletinin hatasından 53-55 promil alkollü çıkabilirsiniz. 1 bira içseniz de 2 saat yola çıkmayın. Daha garantisi içtiğiniz her bira için 2 saat yola çıkmayın. Vücuttan saatte 15 gram alkol atabiliyormuşuz en fazla vodka ve benzeri yüksek alkollü içkiler için ona göre hesaplayın promilinizi tabi kafa kalırsa :cherry:
 
Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
1,021
Khutuck açıklamış zaten. 1 promil dediği şey, 100 promil.
Yani bizim 50 promil diye bildiğimiz şey ölçüm cihazında 0,50 olarak geçiyor.
İki bira 0.50 promil çıkıyor. Buraya kadar zaten hala sıkıntı yok.
0.50 promil ile 1 promil arasında da anladığım kadarıyla mevcut kurallar geçerli olacak.
1 promil ve üzeri için asıl işlem başlıyor... ki yanlış birşey olduğunu düşünmüyorum ben.
1 promil yani halk jargonunda 100 promil olarak geçen alkol miktarı da işin bokunun çıkması anlamına geliyor.
Yani 100 promil alkollüyken araç kullanan birisi zaten potansiyel katil olarak dolaşıyor trafikte.
Yerinde bir karar olmuş kısacası.

Yasa teklifinin diğer kısmı içinse diyecek çok şey var...
Bu sefer "konuyu başka yerlere çeken, dine bağlayan" olmamak için birşey yazmayacağım :)
senin hesabında 1 promil 4 tane 50 cc bira demek
eğer öyleyse süper uygulama
hiç unutmam sene 2010 altımda ford fiesta dizel
hr gün 12 saat calısıorum yaş daha 24 boş vakit istiyorum
neyse bi başladım içmeye bi rusun verdiği harika bi 70 cc rus vodyasıyla basladım bu arada sidede otelde calısıyordum
neyse epey karıstırm vodka bitince saat 5 sabah azına okunmasına az kala refuje uyuyarak girmişim karsımda agac nasıl durduysa durmus araba refujde
Allah korudu ifadesini araba vurduktan sonra çıkan sesi duyunca uyandım ve hafif ayıldım gördüm
niye bunu yazdım bilmiyorum
1-2 bira sorun değide siz siz olun çok içtiyseniz aç içen yada içmeyen arkadasınız varsa o kullansın
motorda zaten içmeyin
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
2 bira yani 2 tane 50cl bira 100 promil yapar, 1 bira 50 promil içtikten yarım saat sonra çevirmeye girerseniz 50 promil belki ölçüm aletinin hatasından 53-55 promil alkollü çıkabilirsiniz. 1 bira içseniz de 2 saat yola çıkmayın. Daha garantisi içtiğiniz her bira için 2 saat yola çıkmayın. Vücuttan saatte 15 gram alkol atabiliyormuşuz en fazla vodka ve benzeri yüksek alkollü içkiler için ona göre hesaplayın promilinizi tabi kafa kalırsa :cherry:

Yanlışın var mengu. Bir bira ortalama 0.25 promile denk geliyor
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Yanlışın var mengu. Bir bira ortalama 0.25 promile denk geliyor
2 bira baya kafa yapıyo, abartmayım çok değil ama araba kullanılabilir demek zor. Yinede araştıracağım kaç ml alkol kaç promil yapar diye

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------

Yanlışın var mengu. Bir bira ortalama 0.25 promile denk geliyor
2 bira içildiği anda 80 promil, 1 saat sonra 70 promil gösterirmiş ölçüm cihazı.

prm.jpg

prm2.jpg
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
2 bira baya kafa yapıyo, abartmayım çok değil ama araba kullanılabilir demek zor. Yinede araştıracağım kaç ml alkol kaç promil yapar diye

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------


2 bira içildiği anda 80 promil, 1 saat sonra 70 promil gösterirmiş ölçüm cihazı.

http://107.imagebam.com/download/OgIDychEmM4QjJPTaYQ75Q/25505/255042784/prm.jpg
http://102.imagebam.com/download/cryKWg_Hsf0Y6LC1go-vxw/25505/255042785/prm2.jpg


Bilemedim valla...
Bir arkadaş 2 bira içip, 2.nin sonunda direk arabaya bindi, 1 km sonra çevirmeye girdik ve 51 promille kaptırdı ehliyeti. (sağlam koymuştu :cherry:)
Ben yaklaşık 4 saat sürede 4 bira içip, yarım saat sonrasında da motora bindim.
20 dk kadar sonra çevirmeye girdim 39 promil çıktı...
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Aslında şu soğuk buhar yapan makineler var ya hava nemlendirici dedikleri onunla alkolü buharlaştırıp eter gibi çekersen ciğere alkol cihazı sıfır gösterir diyenler var denemek lazım bir şekilde. Benden bir ipucu olsun, ancak alkol kana hızlı karıştığından dikkatli olmakta fayda var :cherry: Avrupada alkol ölçümü yapan otomatlar var benzincilerde keşke bizde de olsa.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Aslında şu soğuk buhar yapan makineler var ya hava nemlendirici dedikleri onunla alkolü buharlaştırıp eter gibi çekersen ciğere alkol cihazı sıfır gösterir diyenler var denemek lazım bir şekilde. Benden bir ipucu olsun, ancak alkol kana hızlı karıştığından dikkatli olmakta fayda var :cherry: Avrupada alkol ölçümü yapan otomatlar var benzincilerde keşke bizde de olsa.

En temizi araç kullanmadan önce içmemek değil mi?

Araç kullanacaksam en çok 33'lük bira içer, bir saat bekleyip yola çıkarım.
 
Katılım
1 Nis 2005
Mesajlar
2,168
doğru dürüst bir istatistik yapsınlar. yol hatalarından kaynaklı kazalar mı daha fazla alkol yüzünden olanlar mı ? birkaç ay önce insanların tepesine avcılarda üst geçit çöküyordu kim hapis cezası aldı ? ayrıca alkolmetreyi reddetmek neden direk alkollü sürücü muamelesi görmeyi gerektiriyor? gelmiş geçmiş en adaletsiz kanun. özellikle alkol üzerine kurulan bir baskı sanki ülkemizin % 70 i alkolikmiş gibi davranıyorlar.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
doğru dürüst bir istatistik yapsınlar. yol hatalarından kaynaklı kazalar mı daha fazla alkol yüzünden olanlar mı ? birkaç ay önce insanların tepesine avcılarda üst geçit çöküyordu kim hapis cezası aldı ? ayrıca alkolmetreyi reddetmek neden direk alkollü sürücü muamelesi görmeyi gerektiriyor? gelmiş geçmiş en adaletsiz kanun. özellikle alkol üzerine kurulan bir baskı sanki ülkemizin % 70 i alkolikmiş gibi davranıyorlar.

Dostum şu an yanımda İzmir yaş üzüm rakısı var, selam söylüyor, "beni içince arabayı, motoru unut da muhabbete bak" diyor.
 
Katılım
1 Nis 2005
Mesajlar
2,168
Dostum şu an yanımda İzmir yaş üzüm rakısı var, selam söylüyor, "beni içince arabayı, motoru unut da muhabbete bak" diyor.
:) afiyet olsun. ben de tuborg goldla idare ediyorum.ben de sarhoş araç kullanmaya karşıyım. ancak içtikten saatler geçmiş üstüne çorba içilmiş halde bir çevirmeye girip de ehliyeti kaptırmak hapise girmek bana çok acımasız geliyor.
en çok takılı kaldığım nokta da cihaza üflemeyi reddedince direk suçlu sayılmak. güvenmek zorunda mıyız? ne ehliyet ne ruhsat sorulmadan yapılan alkol kontrolleri var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------

1 promil ve üzeri için asıl işlem başlıyor... ki yanlış birşey olduğunu düşünmüyorum ben.
1 promil yani halk jargonunda 100 promil olarak geçen alkol miktarı da işin bokunun çıkması anlamına geliyor.
Yani 100 promil alkollüyken araç kullanan birisi zaten potansiyel katil olarak dolaşıyor trafikte.

Y
1 promil ya da 100 promil demek bildiğin sarhoş demek o zaman ? hani levent kırca parodisindeki gibi ? :)
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
:) afiyet olsun. ben de tuborg goldla idare ediyorum.ben de sarhoş araç kullanmaya karşıyım. ancak içtikten saatler geçmiş üstüne çorba içilmiş halde bir çevirmeye girip de ehliyeti kaptırmak hapise girmek bana çok acımasız geliyor.
en çok takılı kaldığım nokta da cihaza üflemeyi reddedince direk suçlu sayılmak. güvenmek zorunda mıyız? ne ehliyet ne ruhsat sorulmadan yapılan alkol kontrolleri var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------


1 promil ya da 100 promil demek bildiğin sarhoş demek o zaman ? hani levent kırca parodisindeki gibi ? :)

Zaten alkolün etkisi geçtiyse bir şey olmaz. 100 promil için hakikaten kafanın iyi olması lazım.
 
Katılım
3 Mar 2012
Mesajlar
479
Bu haberciler de çok uyanık. Yeri gelince falanca kişi bilmem kaç yüz promil alkollü çıktı diye haber yapıyorlar şimdi de 1 promil alkole bile ceza var diyorlar sırf yankı uyandırmak için. Ne olur birisi çıkıp aydınlatsın bizi bu konuda. Şimdi 2 tane 50'lik bira ya da 2 duble rakıyla trafiğe çıkıp gönül rahatlığıyla çevirmeye girebilir miyiz?
 
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
1,648
ben şuan 2. bira yı içiyorum trafiğe çıkarsam hapse mi atacaklar yani:santa:
beni kamu hizmetinde çalıştırsa lar ya ot yolsam olmaz mı :queen:

bence bu konu okadarda basit değil .....en azından başınıza gelmediği için basit şöyle düşünün 15-16 yaşına kadar gencecik evladınız yetiştirip bin bir güçlükle büyütüyorsunuz sonra sırf kendi zevki için sarhoş olup ki olması umrumda değil kimsenin zevkine bana yada başkasına dokunmadığı sürece karışmam alkollü yola cıkıp evladınızı öldürüyor siz ozaman bu yazdıklarınızı yaparmıydınız...yani isizin için yine devletmi suçlu olurdu...için sabaha kadar ama yolllara cıkmayın
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
Trafik terörünü en dehşetli bir şekilde yaşayan bir ülkenin insanları olarak alkollü araç kullanımına karşı çıkmalıyız. Alkolmetre cihazına üflemeyi reddedenlere de ceza verileceğini okudum. Olumlu bir karar bence. Başkalarının hayatını hiçe sayan bedelini ödesin. Sadece alkollü kullanım değil, özellikle yaralanma veya ölümle sonuçlanan trafik kazalarına çok ağır cezalar getirilmeli. Yoksa, göstermelik değişiklikler olarak kalır.
 
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
442
Çok yerinde bir uygulama hatta1 değil 0.5promile de aynısını uygulasalar.
Ağzına süreceksen o mereti kullanma araç, araç kullanacaksan içme.

Promil ifadesiyle ilgili haberciler sürekli farklı şekilde ifade ettiklerinden bazı arkadslar yanlış anlamış.

Bugün yasal sınır 0.5 promil.
Örneğin bazen haberlerde çıkıyor ya "250 promil alkollü sürücü"diye o aslında 2.5promil.

Şimdi kademeli olmuş. 0.5-1 arasında mevcut uygulama tabi daha yüksek para cezalarıyla, 1 in üstüne hapis. Yarasın.
Geçenlerde videosu nette çıktı, adapazarı nda gündüz vakti 2.36 promille trafik polise çarptı duramayıp, polisin bacağını kestiler.
O herif 2 yılda yatsa polisin bacağı geri gelmez ama bundan sonra birçoğu başkasının hayatını karartmadan önce daha çok düşünür
 
Katılım
14 May 2006
Mesajlar
2,188
çoğumuz gibi bende yeri geliyor içiyorum ama hayatım boyunca 1 bira içmiş bile olsam alkollü direksyona geçmedim, geçmem! bu cezalarında kesinlikle haklı olduğunu ve arttırılması gerektiğini düşünüyorum.

promil konusu kişiden kişiye, bünyeden bünyeye değişir. Kimisi 1 bira içer 55 promil çıkar, kimisi 1 bira ile 25 promil çıkar. Yediklerine, ebatlarına, metabolizma hızına falanda bağlı bu konu..

ne olursa olsun; alkollü araç sürmek risktir. kendinizi düşünmüyorsanız çevrenizdeki suçsuz insanları düşünün!
 
Katılım
1 Nis 2005
Mesajlar
2,168
alkole gösterilen özen yollardaki mühendislik hatalarına gösterilse, şoförlerin çalışma saatlerine de gösterilse, onlarca insanın hayatına malolan hatalı kavşaklar kafa koparan tel bariyerler olmasa, üst düzey bürokratlar çakar lambalarla yanımızdan silme geçmese yani kazalara karşı topyekün bir seferberlik olsa anlaşılır bir durum ama sadece alkole abanılıp insanları tehlikeye düşürecek yerlerde uygulama yapılırsa bu iş ticari derim ben. dün sultanahmetten motosikletle gelirken yol temizleme çalışması yüzünden ve yenikapıda alkol muayenesi yüzünden kaza atlattım. bunlar mı benim canımı malımı koruyor?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst