Akünün suyunu boşaltırsam ne olur?

Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
Az önce cahil cesaretiyle giriştiğim bi olayın sonucunu merak ediyorum:)
3 ay önce akü almıştım (ki tamirciyede gitmiştim o gün) , aldığım güne kadar her havada tek marşta çalışan motorum o günden sonra çalışmamaya başladı (hatta motor sıcakken bile). Büyük ihtimal tamirci bozdu ama yinede aküdende olabilir diye düşünüyodum çünkü içindeki su max çizgisinin üzerindeydi, ölçtüğümde ise 12v gösteriyodu
Az önce şırıngayla çekip iki çizginin arasına getirdim suyu, şimdi ölçtüm 13v olmuş
Bu volt ve harici başka bi sorun yaratırmı motora taktığımda.
Teşekkürler
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
büyük bir sorun olmaz akü tam dolu olduğunda dijital ampermetre 13.8 volt gösterir 12 v görüyorsan tam dolu değil demekki geçen gün bende dolu olan gözden su alıp boş göze doldurdum
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
akünün içerisndeki safu su değildir..%40 bomelik sülfürik asittir...konulan su onun miktarını düşürürür. Akünün kalitesi düşer...
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
13 volt düşük. Tam dolu akü 13,8 volt göstermeli. Ayrıca aküler 13,8 voltluk tam regüle direk akımla şarj edilmelidir.
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Sadece hatirlatma , o suyu mumkun ise sakina tuvalete yada , lavagoya ve kesinlikle agac dibine yada topraga atma. Bildigimiz asittir. Su tesisat borular plastiktir ve bir damlasi bile yavas yavas koroziyon etikisi yapar.Suyu direk en yakin yol kenari kanalizasyon kapagindan iceri at.
 
Katılım
30 Ağu 2005
Mesajlar
560
Motosikleti
TGB X-MOTION 250
aküsüne ve motoruna göre değişir bu voltaj olayı teoriktir,

tespit ederek konuşsak daha net bilgi vermiş oluruz

13,8 voltları küçük motorsikletlerde görmek zordur akülerinizi bir ölçün bakalım.

soğuk iklim sartlarında bu voltaj düşüşe geçer dikkatinizi çekerim
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Soğukta voltaj düşer,ölçümü daha sıcak bir ortamda yaptıysan voltajın yükselmesi normaldir.20 santigrad derecede 13,6 v idealidir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:48 ----------

Aradığınız çoğu bilgiyi verdiğim linkten araştırabilirsiniz.
http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/bataryalar/bataryalar.htm
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
hiçbi değişiklik olmadı valla:)
yalnız voltaj 12,5 civarında kalıyor hep. neden 13lere çıkmıyor olabilir sizce.
gazı açıp ölçtüğümde 16lara kadar çıkıyor ama
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst