Alternatör her devirde şarj eder, ancak düşük devirlerde daha az şarj eder, yüksek devirdeki fazla akımı da konjektör keser ,akünün aşırı şarj yemesini ve kaynamasını engeller. Çok eskiden alternatör yerine dinamo kullanılıyormuş , onlar düşük devirlerde şarj etmezlermiş.