akü hakkında soru

Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
motor yolda giderken mi akü doluyor yoksa moto rçalıştığı andan itibaren rolantidede dolarmı?
 
Katılım
27 Ağu 2008
Mesajlar
2,492
Çalışmaya başladığı andan itibaren şarj etmeye başlar ancak sağlıklı şarj genellilke 2000 devir civarlarından sonra olur.
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Genellikle rölantide şarj olmaz biraz daha devir ister. Rölantide ürettiği akım genellikle ateşleme sisteminin harcadığı enerjiye denktir bu nedenle rölantide şarj olamaz. Orta devirlerde düzgün bir şarj akımı elde edilebilir.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Alternatör her devirde şarj eder, ancak düşük devirlerde daha az şarj eder, yüksek devirdeki fazla akımı da konjektör keser ,akünün aşırı şarj yemesini ve kaynamasını engeller. Çok eskiden alternatör yerine dinamo kullanılıyormuş , onlar düşük devirlerde şarj etmezlermiş.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst