aklıma bi fikir geldi toplanın hele

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
şimdi, bitkiler güneş ışınlarından aldığı karbonu fotosentez vasıtası ile bünyesine depoluyor ya; hani sonra biz odunu yakarken o depolanmış karbon ısı enerjisi olarak açığa çıkıyor.

e şimdi biz güneş ışınlarındaki karbonu yapay olarak depolayamıyor muyuz? bitkinin ifa ettiği fotosentez görevini biz teknolojik olarak gerçekleştiremiyor muyuz? kaç para ulan bi fotosentez makinası?

var mı bilgisi olan?

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:15 ----------

biraz gogıl araması yaptım. şunu iddia ediyorum: geleceğin temiz enerji elde etme yöntemi bu.

millet deli gibi yapay fotosentez makinesi yapmak için uğraşıyormuş.

şerefsizim benim aklıma gelmişti. neden biz ülke olarak böyle şeylerle uğraşmıyoruz, anlamış değilim.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Karbon karbon diye diye baa sataşıyor , itiraz ediyom.

(kasma gendini bro , graphene odaklan , gerçi çoktan hall olmuştur , geriye bi temiz ww3 kaldı.)
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Boşver bak ne güzel Mt forumda takılıyorsun,arada birşeyler karala vs..haftasonları bin cbf'ine gez dolaş.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
şimdi, bitkiler güneş ışınlarından aldığı karbonu fotosentez vasıtası ile bünyesine depoluyor ya; hani sonra biz odunu yakarken o depolanmış karbon ısı enerjisi olarak açığa çıkıyor.

e şimdi biz güneş ışınlarındaki karbonu yapay olarak depolayamıyor muyuz? bitkinin ifa ettiği fotosentez görevini biz teknolojik olarak gerçekleştiremiyor muyuz? kaç para ulan bi fotosentez makinası?

var mı bilgisi olan?

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:15 ----------

biraz gogıl araması yaptım. şunu iddia ediyorum: geleceğin temiz enerji elde etme yöntemi bu.

millet deli gibi yapay fotosentez makinesi yapmak için uğraşıyormuş.

şerefsizim benim aklıma gelmişti. neden biz ülke olarak böyle şeylerle uğraşmıyoruz, anlamış değilim.

1. Madde enerjiye dönüşüyor gibi bahsetmişsiniz, öyle değil. Karbon hala karbon.

2. Dönüşen şey, güneş ışığı enerjisinin kimyasal bağ enerjisine dönüşmesi. Bitkiler güneş enerjisini kullanarak havadaki Karbonu alıp başta şeker olmalı üzere komplex bileşikler oluşturuyorlar. Odun yaktığımızda da tam tersi oluşuyor, ve ortaya enerji çıkıyor.

3. Havadaki Karbonu dönüştürmek için sadece teknoloji değil, enerji de lazım. Hele hele atmosferde hatrı sayılır değişiklik için ihtiyaç olan enerji mümkün mü, fiyatı ne kadar? Bu masrafın altına kim girer?

4. Tüm ağaç ve bitkiler bunu çok ucuza ve verimli şekilde yapıyor, hem de en temiz enerji türü olan güneş enerjisini kullanarak, ve çevreyi kirletmeden.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
1. Madde enerjiye dönüşüyor gibi bahsetmişsiniz, öyle değil. Karbon hala karbon.

2. Dönüşen şey, güneş ışığı enerjisinin kimyasal bağ enerjisine dönüşmesi. Bitkiler güneş enerjisini kullanarak havadaki Karbonu alıp başta şeker olmalı üzere komplex bileşikler oluşturuyorlar. Odun yaktığımızda da tam tersi oluşuyor, ve ortaya enerji çıkıyor.

3. Havadaki Karbonu dönüştürmek için sadece teknoloji değil, enerji de lazım. Hele hele atmosferde hatrı sayılır değişiklik için ihtiyaç olan enerji mümkün mü, fiyatı ne kadar? Bu masrafın altına kim girer?

4. Tüm ağaç ve bitkiler bunu çok ucuza ve verimli şekilde yapıyor, hem de en temiz enerji türü olan güneş enerjisini kullanarak, ve çevreyi kirletmeden.

haklısınız. güneş ışınlarında karbon yokmuş. bitkiler güneş ışınlarını kullanarak kimyasal bağ oluşturuyorlarmış. ışık+su+karbondioksit=oksijen ve glikoz olarak kimyasal bağ oluşturuyorlarmış.

odun yanarken depolanmış karbonlar ısı ve ışık enerjisi olarak geriye dönüyor.
 
Katılım
9 Ağu 2016
Mesajlar
1,243
Ben bu konuyu okuyunca neden aklıma direk roka sonrasında çipura ve rakı geldi ki acaba :(
Hokahey sorumlusu sensin .
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Ben bu konuyu okuyunca neden aklıma direk roka sonrasında çipura ve rakı geldi ki acaba :(
Hokahey sorumlusu sensin .

yahu karbon marbon bahane, senin canın rakı çekmiş. aç bi 35'lik. yarasın koçuma. bir kadeh te benim için parlat.
 
Katılım
28 Eyl 2016
Mesajlar
213
Bir ziraat muh. olarak bildigim sudur; bitkilerin fotosentez isleminde net olarak aciklanamayan yonler var.Inceledikce inancliysaniz yaraticiya inancsizsaniz dogaya hayranliginiz artıyor. Mevcut bilgiyle simdilik mumkun değil.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
3,435
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
inanmayin troll yapiyor
 
Katılım
19 Eki 2017
Mesajlar
126
Yaktığınız odunlar da size Carbondioxid olarak geri dönecek.
pek temiz bir enerji olmadı yani.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst