Ağır Yaralı Motokurye Can..Çarptığı XXXXXX Mal Derdinde..

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Hatalar peş peşe.......cehalet diz boyu.

1-Motor hatalıysa bile sigortası (20 liralık karayolları malii sorumluluk sigortası umarım vardır) hasarı karşılar.
2-Acil sağlık hizmetleri ücretsizdir.
3-Motorcu arkadaş para verdiği sigorta poliçesinin ne işe yaradığını bilmiyor.
4-Motorcu arkadaş o an ki şokun etkisiyle farketmediği bir sağlık sorunu yaşasa ,sakat kalsa vs daha kötü değil mi?

Yani kısacası,insanca muameleyi,insan olduğunun bilincinde olan insan talep ediyor.

İnsan olmak zor zanaat vesselam.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Utanmaz herife bak...yaptığı resmen gasp...suçuda 36 yıldan başlar...masraflarını kim karşılayacakmış...en fazla kaskon veya zorunlu trafiğin karşılar kim karşılyacak başka...motosikleti alıp gitmekde ne oluyo...:pr:

kapitalist rejimlerinin sancıları bunlar işte...parası olan ve olmayan...dünya ikiye ayrıldı artık...bir yandan evli çoluk çocuk sahibi adam masraflardan korkarak hastaneye bile gitmek istemiyo...diğer yandan kaza yapan şahıs başka bir dünyadan olduğu için şahsın sağlığını bir kenara bırakılıp işin maddi durumuyla ilgileniyor...:pr::pr:
Ona gasb denmez ihkakı hak(yeni TCK'da hırsızlık m.144) denir.Cezası iki aydan başlar.Ahkamı uzmanlara bırakalım ve o kısmı geçelim.
Bu olayda aracının hasarını düşünen aşşağılık adamın karakteri her türlü ahlaksızlığa müsait.Yakın bir gelecekte 3.sınıf bir gazetenin 3.sayfasında rezil bir haberin içinde adını görebiliriz sanırım.
Moto kuryeye gelince şöyle bir düşünelim;
Bir insan istanbul gibi bir yerde karda,buzda,çamurda,o trafiğin içinde günde 14-15 saat motor kullanıp, kimbilir kaç kat çıkıp inmek için ne denli naçar olmalıdır?
Böyle bir eziyet motosiklet aşkı için çekilmez, sadece yokluktan çekilir.
Olaydaki motokuryenin sigortası bile olmadığından eminim,olsaydı hastaneye gitmekten en azından bu yönüyle çekinmezdi.Sİgortası olmasa bile bir sekilde tedavi edileceğinden yine çekinmemeli idi..Bu da bir nevi cehaletin göstergesi ya da kazanın şokuyla bilinçsizlik işaretidir.
Trafikteki motokuryeleri gördüğümüzde bir daha düşünelim lütfen.Önce bir sonra diğer sürücüler.
-ve son bir şey umarım motosiklet kurye arkadaşın kendisinin değildir.üzerinde 2
haciz var çünkü.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Abicim, 4teker modifiye sitelelerinde motosikletlilerden bahsediyorlar, vay motorlara şöyle kılız, böyle gıcığız, rüzgarımla savurcam, takla attırcam diye mesajlar yazılıyor. Motorcular 4tekerlere düşman, yayalar arabalara kıl, arabalar herkese gıcık. Bu ne ya ? Herkes birbirinin boğazında. Hep biz haklıyız, haksız olsak da biz haklıyız, karşı taraf suçlu. Ben buna anlam veremiyorum sadece.

.

abi Motorlu araclar yıllardır birbirine uyuz olur...:p

Permütasyon yaparsak..

Binek Araclar

Kamyonlara...Tırlara...kendinden büyük her araca...Gemiye Tanka Uçağa...:p

Kamyonlar...Kendinden küçük her araca...

Tırlar...Kamyonculara ve önde ani fren yapan binek araclara...

Transatlantik gemiler ülke karasularındaki yolcu vapurlarına...:p

F16 lar zirai ilaçlama uçaklarına...:p

Tek şikayeti olmayanlar Trenlerdir...Önünde bişey olmasına imkan yoktur...olan düşünsün yani...:p



Motosikletler...havada karada denizde hareket eden her moorlu araca...:p


diye devam eder...

şaka bi yanada KEDİ ve KÖPEKLER de yapılarından dolayı birbirine düşmandır...hangi kedi köpeği gördüğünde tüylerini havaya dikmezki...

4 tekerler motosiklet düşmanıdır...sinek gibi üzerine sürerler acımazlar...2 tekerlerde 4 tekere gıcık olur...bir hata anında ya küfürleşirler ya kavga..

kardeşlik falan hikaye...güçlü zayıfı ezer her zaman...motokurye zayıftır ezilir hep nedense...senin Mondın yolda ezilir...ezilirsin...değeri yoktur trafikte vs..hayatın kanunu bu...
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Haberde xxxxx yerine herhangi birşey koyamadım

Olayı dramatik hala getiren kuryenin sorumsuzluğudur.

Bir işi var ve O işi yapabilmek için kanunen S.S.K lı olmak zorunda.

Motosikleti kanunen sigortalı olmak zorunda

Sen kanuni yükümlülüklerini yerine getirme ve bir başkasına çarparak zarar ver.

Motokuryesin canını malını hiçe saymışsın kimene zorla guzellik olmaz da trafik kurallarını ihlal etmişsin adamın arabasına çarpmışsın tabiki ödeyeceksin arkadaş.

Yerde yatıp durumum yok diyip tiyatro oynamanın ne alemi var
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
Büyük geçmiş olsun diyerek başlamak istiyorum sözüme..

Kuryenin kullandığı motosiklet 2004 model Yamaha Ybr125'lik..Ve
Banka tarafından hacizli..Kendi adına kayıtlı değil...Şirketin..Ehliyetli..

XXX şoförün kullandığı araç 2001 model Seat kapalı kasa kamyonet..
Ve kendi adına kayıtlı..Ehliyeti var..Ceza puanlı..

Olay Tem yolu üstü emniyet şeridinde olmuş..
Aşağıdakiler benim kanaatimdir. Kişi veya kuruluşu bağlamaz..

Şoföre yapılacak cezai uygulama..

1)
81/1-b nolu= Kazalarda; ölen, yaralanan veya maddi hasar var ise bu kaza can ve mal güvenliğini etkilemiyorsa, sorumluluğunun tespitine yarayan iz ve delil dahil kaza yerindeki durumu değiştirmek,...222.00 YTL .P.Cezası..

2)
65/1-j Ceza nosundan

Gerekli şartlar ve tedbirler yerine getirilmeden araç çekmek,..107.00 YTL.P. cezası..

3)
62 nolu ceza ve alt bendinden= Yerleşim birimleri içindeki karayollarında izin verilmeyen yerlerde, zorunlu haller dışında, kamyon, otobüs, traktör ve iş makineleri ile bunların römorklarını park etmek,...52.00 YTL..P.Cezası

4)
61/a nolu ceza= Duraklamanın yasaklandığı yerlerde park etmek,...52.00YTL.P.Cezası
........Ve daha sayamadığım cezalar...


Kuryeye yapılacak cezai uygulama;

1)
66 no ceza veya alt bendinden
Bisiklet, motorlu bisiklet ve motosikletleri, kurallara uymadan sürmek,...108.00 YTL ceza...

2)
Ek-2 ve alt bendinden..Hacizli araç bulundurmak ve bulundurulmasına göz yummaktan ayrıca savcılığa sevk edilir..

Araçları motorlu araç tescil ve trafik belgesinde gösterilen maksadın dışında kullanmak ve sürülmesine izin vermek,...448.00YTL..P.Cezası.(Hem sürücü.Hemde araç sahibine)

Dipnot..Bunular benim şahsi fikrimdir..Kişi veya kuruluşu bağlamaz..

.
Ayrıca bu acı veren olaydan çıkarmamız gereken ders nedir..?..

''Siz siz olun hacizli..belgesi eksik..koruması eksik araç ve gereçleri
kullanmayın..Gazetelere manşet olmayın..'
'
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Teşekkürler sevgili muratgergerli

Hukukun ve kanunun dışında ki hareket ve davranışlar,duygu ve kanaatlerle değerlendirilemezler.

Medeni insanlar,hukukun ve kanunların yegane savunucusu olmak zorundadırlar.....

Medeniyetten nasibini alamayanlar,otlamaktan kurtulamayacaklardır.
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
2,252
Ona gasb denmez ihkakı hak(yeni TCK'da hırsızlık m.144) denir.Cezası iki aydan başlar.Ahkamı uzmanlara bırakalım ve o kısmı geçelim.

avukat bey olay belliki arkadaşın rızası dışında gelişmiş......adam belli ki rezillik çıkarmış...yaralı arkadaşın kaza sonucu herhangi bir yaralanması olmasa bile pek hala adam para derdinden zorla alacak motoru aracın arkasına...zorla almak da nedir adıda gasp...ben burdan yola çıkarak böyle bir değerlendirmede bulundum...

Olayı dramatik hala getiren kuryenin sorumsuzluğudur.

Bir işi var ve O işi yapabilmek için kanunen S.S.K lı olmak zorunda.

Motosikleti kanunen sigortalı olmak zorunda

Arkadaşım söylediğin şeylerin çoğunda haklı olmanla ve buna hepimiz katılmakla beraber yukarıdaki yazdığın iki satırda sana hak vermem mümkün değil.Çünkü;

1.Evet kanunen sigortalı olmak zorunda ama günümüz şartlarında çoğu firma sigortasız çalıştırır veya ilk 2-3 ay zaten %80'i sigorta yapmaz.
Yani bu kuryenin keyfiyetinde değildir.1.Derece sorumluluk arkadaşı çalıştıran kurye şirketindedir.

2.Bu konudada sorumluluk Kurye şirketine aittir.Yani şahsın üzerine suçu atamazsınız.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Çok ayıp.Hiç yakışmadı bence :farao:

+1...işte imam bu...biz cemaat ne yapalım...:pböyle arkadaşları MOD yapıyorlar sonra site kan kaybediyor...:p

Teşekkürler sevgili muratgergerli

Hukukun ve kanunun dışında ki hareket ve davranışlar,duygu ve kanaatlerle değerlendirilemezler.

Medeni insanlar,hukukun ve kanunların yegane savunucusu olmak zorundadırlar.....

Medeniyetten nasibini alamayanlar,otlamaktan kurtulamayacaklardır.

abi seni yanlış anlamadım değilmi...yani yaralı bir bünye hukuk ve kanunlar çerçevesinde iyileşirmi diyorsun...:pKanun kanı keser...bandaj olarakda kırık çıkıklar için kaç gram Hukuk gerekir...:p

avukat bey olay belliki arkadaşın rızası dışında gelişmiş......adam belli ki rezillik çıkarmış...yaralı arkadaşın kaza sonucu herhangi bir yaralanması olmasa bile pek hala adam para derdinden zorla alacak motoru aracın arkasına...zorla almak da nedir adıda gasp...ben burdan yola çıkarak böyle bir değerlendirmede bulundum...


.

Savaşkayan hoca gereken cevabı vermiş daha ne uzatıyon kuzen...:p

Savaşkayan abi bizim Biloya iyi :pcevap vermişin...sağol...bilenin işi başka...:p
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
1,231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hay sizin insanlığınızın içine edeyim ,,adamın ne hayvanlığını bıraktınız ne ibn'liğini yuhh olsun size!! kınıyorum...kaçmışmış,, yazıklar olsun ama dok açın halinden anlamaz........zenginlik başkadır dimi.............:farao:
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Kimin suçu olursa olsun. O durumda "benim masraflarımı kim karşılayacak?" diye velveleye vermeye gerek yok.

Orada olmadığımız için durumun abartı yönünü bilmiyoruz ama araba sahibinin motoru alıp arabasının bagajına koymasına bakılırsa amcam fazlaca uyanık!

Geçtiğimiz aylarda haberlerde izlemiştim. Bir jipe bir araba çarpmış ve jipe biraz zarar vermiş (jipin markası Kia Sorento idi.)

Jip sahibinin yakınları geldi de diğer araçtaki yaralı adama " bu arabayı nasıl bu hale getirdin?" diye daldılar.

Yurdum insanı bir garip hakkaten! (gözünü mal hırsı bürümüş birinin eline Allah düşürmesin!)
 
Katılım
27 Ara 2007
Mesajlar
85
bana göre insan öncelikle insan olmalı demek ki
insanlıktan nasibini almamış.herşey para olsaydı
belkide bircok arkadaşımız maddi yönden
dahada güzel konumdo olurdu.işde ben bunları ikiye ayırıyorum
insan ve para benim düşüncem önce insanlık .
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
hay sizin insanlığınızın içine edeyim ,,adamın ne hayvanlığını bıraktınız ne ibn'liğini yuhh olsun size!! kınıyorum...kaçmışmış,, yazıklar olsun ama dok açın halinden anlamaz........zenginlik başkadır dimi.............:farao:

Arkadaşım bu sözlerine bir açıklama getirir misin?

Kime ve bu kin niye...?:bounce:
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
arkadaşlar size önemli bir bilgi vereyim : eğer ki trafik kazası sonucunda yaralanma ile herhangi bir hastaneye( ÖZEL HASTANELER DAHİL) müracaat ederseniz, başvurduğunuz kurum sizden herhangi bir ücret İSTEYEMEZ!!!! Ancak, size yapılan işlemi fatura ederek devlet hastanesinden talep edebilir ki, bu da TTB ( türk tabipler birliği ) taban fiyatlarından belirlenir. yani en düşük fiyat oranları olan bu mebla yine hastadan talep edilmez. yasa gereği maddi durumu olmayan vatandaş bunu muhtardan kolayca alabildiği "fakirlik kağıdı" ile devlet hastanesine başvurup bakiyesini sıfırlar. ( özel bir hastanede tıbbi dökümanter olduğum için sağlık bakanlığından gelen yazılar tarafımdan kayda geçilir.bilginize...)
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
abi seni yanlış anlamadım değilmi...yani yaralı bir bünye hukuk ve kanunlar çerçevesinde iyileşirmi diyorsun...:pKanun kanı keser...bandaj olarakda kırık çıkıklar için kaç gram Hukuk gerekir...:p


Sevgili mete_han cığım..
Medeniyet dediğimiz şeyi,şairin tek dişi kalmış canavar diye nitelendiği bir ortamda ,gerçek medeniyetin ne demek olduğunu bir kez daha irdelemek gerekiyor.:bounce:


Gerçek medeniyet,onu oluşturan bireylerin insan olma bilincine eriştikleri ve insanlık adına kazanımlar için çalışan bireylerden oluşan toplumlardır.
Bu toplumların kurduğu devletlere de SOSYAL HUKUK DEVLETİ diyoruz.:wiinkk:


Boğaz tokluğuna çalışan bu motokurye vatandaşımız gibi,yerin 1200 metre altında kömüre kazma sallayan işçinin hak,hukuk,demokrasi,özgürlük gibi talepleri olamıyor.:pale:

Ne yazık ki AÇ adamın tek korkusu son lokmasını kaybetme korkusudur ve o son lokmasının dışında başka hiç bir konuya odaklanamaz.:silent:

Bunu fırsat bilen birileri de bundan yarar sağlamaya çalışırlar.

Yani hukuk mukuk kalmaz tutan tuttuğunu götürür:wiinkk:
Aynen bu olayda olduğu gibi motoru attığı gibi götürmeye kalkar.

Soruna ne kadar sövsekte,iyi analiz edemezsek çözüm de getiremeyiz diye düşünüyorum ....

Aman be mete_han akşam akşam işin mi yok benim kafamı bulandırıyorsun Allahaşkına:queen::queen::queen:
 
Katılım
19 Şub 2008
Mesajlar
429
varya allah yarattı demıycen kalkacan senınde arabayında dıycen dalacan ne yaratıklar varya ınsan demeye dılım varmıyor işte xxxxxxxxxxxxxxxx nolcak cok şey beklemıycen adam canın derdınde xxxxxxxxxxxxx malınım
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Sevgili mete_han cığım..
Medeniyet dediğimiz şeyi,şairin tek dişi kalmış canavar diye nitelendiği bir ortamda ,gerçek medeniyetin ne demek olduğunu bir kez daha irdelemek gerekiyor.:bounce:


Gerçek medeniyet,onu oluşturan bireylerin insan olma bilincine eriştikleri ve insanlık adına kazanımlar için çalışan bireylerden oluşan toplumlardır.
Bu toplumların kurduğu devletlere de SOSYAL HUKUK DEVLETİ diyoruz.:wiinkk:


Boğaz tokluğuna çalışan bu motokurye vatandaşımız gibi,yerin 1200 metre altında kömüre kazma sallayan işçinin hak,hukuk,demokrasi,özgürlük gibi talepleri olamıyor.:pale:

Ne yazık ki AÇ adamın tek korkusu son lokmasını kaybetme korkusudur ve o son lokmasının dışında başka hiç bir konuya odaklanamaz.:silent:

Bunu fırsat bilen birileri de bundan yarar sağlamaya çalışırlar.

Yani hukuk mukuk kalmaz tutan tuttuğunu götürür:wiinkk:
Aynen bu olayda olduğu gibi motoru attığı gibi götürmeye kalkar.

Soruna ne kadar sövsekte,iyi analiz edemezsek çözüm de getiremeyiz diye düşünüyorum ....

Aman be mete_han akşam akşam işin mi yok benim kafamı bulandırıyorsun Allahaşkına:queen::queen::queen:

abi bizim motokurye kanaması durmadı daha...:ptamponu nasıl yapıcaz...

Hemşire ordan biraz medeniyet getirin..acil...:queen:

bu T.C devleti sosyal bir devletmi diyorsun abi...bu kadar kişinin içinde bide...:p:wiinkk:
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Yapma mete_han şu forumda 2 senedir bir çızığım bile yok,konuşturma ,çızdırtma beni akşam akşam.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst