- Katılım
- 31 Mar 2018
- Mesajlar
- 2,648
- Konu Yazar
- #1
Sigorta konusunda bilgi sahibi arkadaşların yardımını istirham ediyorum
14 yaşında, 225.000 km, Nissan Almera 1.5 arabam var.
Bayramdan hemen önce, bir taksi aşırı hızlı gelmesi nedeniyle duramayıp arkadan aracıma çarptı.
Arabam öne sekerek öndeki aracada vurdu.
Arka taraf komple göçmüş, bagaj kapağı katlanmış vaziyette ve bagaj açılmıyor.
Tampon gidik, paramparça. Arka farlar komple gidik, kırılmışlar.
Ön kaput göçük. Kaput açılmıyor.
Panjurlar kırık. Bir ön far kırık.
Araba yürür vaziyette. Çalışan aksamında sorun yok.
Ama başkaca bir hasarı var mı bilmiyoruz.
Allah'tan kimsede yara bere yok.
Araba 14 yıldır kaskolu.
Bundan evvel bir kez park yerinde arka bagaj kapağını göçertme.
Bir kezde minibüsün arkadan çarpmasıyla bagaj kapağı değişimi, tampon tamiri yapıldı.
Kaskodan bayram sonrası aracı servise sokun dediler.
Götürdük incelediler ve dün aradılar.
Aracın tamiri 17-18 bin TL civarında tutuyormuş.
Bu nedenle ağır hasarlı olduğundan perte ayrılacağını söylediler.
Dün bugün yapılan pazarlıklar sonunda 26.000 lirada mutabık kaldık.
Bugün bazı evrak ve malzemeyi hazırlamam için bir liste gönderdiler.
Listenin en üstünde PERT ARAÇ İÇİN İSTENEN EVRAKLAR yazıyor.
Ruhsat, anahtar, vergi borcu yoktur yazısı, rehin kaaldırılmışsa yazısı,
E-Devletten EGM araç sorgu çıktısı, aracın ön ve arka plakaları isteniyor.
İstedikleri evraklarsa şunlar (birazdan resimlerinide yükleyeceğim)
1- MASAK BEYANI
(20.000 TL den fazla ödeme yapılacağı için bu belge gerekiyormuş, 20.000 altına gerekmiyormuş)
2- VEKALETNAME (SÜRESİZ OLMALIYMIŞ) --- (Vekaletname ile ilgili çekincelerim var)
3- MUTABAKATNAME - (Bu belgede çekincelerim var)
Vekaletnameye baktım 14-15 kişinin adı var. Hiç birini tanımam. Adamlara süresiz vekalet vermem gerekiyor. Bunlarda başkasına vekalet verebilecekmiş. Şöyle bir okuyunca arada SAHİP OLDUĞUM ARAÇLAR lafları görüyorum. Çok genel bir vekalet.
Mutabakatname ise şöyle bir okuyunca ve sigortacıyla konuşunca,
Bunlar anladığım arabayı perte çıkarmıyor. bana 26.000 ödeyecekler, arabayı çıkma parçalarla, eski usul kaporta tamiriyle tamir edip satacaklar. Satarken hala bana ait olduğu için benim adıma satacaklar. Belkide satmayacak kiralayacaklar. belkişde parça parça satacaklar. Belkide motor değiştirecekler ruhsat değiştirecekler.
Ama araba satış yapılana kadar hep benim üzerimde. Her hangi bir olayda ruhsat sahibi ben olduğum için sorumluda benim.
Birde laf var. SOVTAJ - hazarlı araç demekmiş. Mutabakatnameye göre adamlar arabayı benden alacaklar. 26.000 TL ödeyecekler.
Ama satamazlarsa bana iade edecekler ki zaten ruhsat halen benim üzerimde. Ama ben sigorta şirketinin bütün zararını ödemekle yükümlüyüm, 26.000 TL yide geriye ödeyeceğim. Birde fatura kesme mevzusu var. Adamlara fatura kesiyorum.
Nereden bakarsam bakayım benim içime sinmedi bu mevzu.
Benim bildiğim araba perte çıkıyorsa,
Ya ben trafikten çekerim aracı, sigorta şirketi pert haliyle benden satın alır aracı ruhsat devrolur benim hak ve cezai yükümlülüklerim son bulur.
Keza ağır hasar durumu içinde aynı şekilde notere gideriz aracı sigortaya satarım ruhsat devrolur benim hak ve yükümlülüğüm kalmaz.
Ama anladığım burada böyle bir durum yok.
Bu işlem doğrumudur. Neden doğrudur veya yanlıştır. Nasıl yapılmalıdır.
Cevabınız için peşinen teşekkür ederim
14 yaşında, 225.000 km, Nissan Almera 1.5 arabam var.
Bayramdan hemen önce, bir taksi aşırı hızlı gelmesi nedeniyle duramayıp arkadan aracıma çarptı.
Arabam öne sekerek öndeki aracada vurdu.
Arka taraf komple göçmüş, bagaj kapağı katlanmış vaziyette ve bagaj açılmıyor.
Tampon gidik, paramparça. Arka farlar komple gidik, kırılmışlar.
Ön kaput göçük. Kaput açılmıyor.
Panjurlar kırık. Bir ön far kırık.
Araba yürür vaziyette. Çalışan aksamında sorun yok.
Ama başkaca bir hasarı var mı bilmiyoruz.
Allah'tan kimsede yara bere yok.
Araba 14 yıldır kaskolu.
Bundan evvel bir kez park yerinde arka bagaj kapağını göçertme.
Bir kezde minibüsün arkadan çarpmasıyla bagaj kapağı değişimi, tampon tamiri yapıldı.
Kaskodan bayram sonrası aracı servise sokun dediler.
Götürdük incelediler ve dün aradılar.
Aracın tamiri 17-18 bin TL civarında tutuyormuş.
Bu nedenle ağır hasarlı olduğundan perte ayrılacağını söylediler.
Dün bugün yapılan pazarlıklar sonunda 26.000 lirada mutabık kaldık.
Bugün bazı evrak ve malzemeyi hazırlamam için bir liste gönderdiler.
Listenin en üstünde PERT ARAÇ İÇİN İSTENEN EVRAKLAR yazıyor.
Ruhsat, anahtar, vergi borcu yoktur yazısı, rehin kaaldırılmışsa yazısı,
E-Devletten EGM araç sorgu çıktısı, aracın ön ve arka plakaları isteniyor.
İstedikleri evraklarsa şunlar (birazdan resimlerinide yükleyeceğim)
1- MASAK BEYANI
(20.000 TL den fazla ödeme yapılacağı için bu belge gerekiyormuş, 20.000 altına gerekmiyormuş)
2- VEKALETNAME (SÜRESİZ OLMALIYMIŞ) --- (Vekaletname ile ilgili çekincelerim var)
3- MUTABAKATNAME - (Bu belgede çekincelerim var)
Vekaletnameye baktım 14-15 kişinin adı var. Hiç birini tanımam. Adamlara süresiz vekalet vermem gerekiyor. Bunlarda başkasına vekalet verebilecekmiş. Şöyle bir okuyunca arada SAHİP OLDUĞUM ARAÇLAR lafları görüyorum. Çok genel bir vekalet.
Mutabakatname ise şöyle bir okuyunca ve sigortacıyla konuşunca,
Bunlar anladığım arabayı perte çıkarmıyor. bana 26.000 ödeyecekler, arabayı çıkma parçalarla, eski usul kaporta tamiriyle tamir edip satacaklar. Satarken hala bana ait olduğu için benim adıma satacaklar. Belkide satmayacak kiralayacaklar. belkişde parça parça satacaklar. Belkide motor değiştirecekler ruhsat değiştirecekler.
Ama araba satış yapılana kadar hep benim üzerimde. Her hangi bir olayda ruhsat sahibi ben olduğum için sorumluda benim.
Birde laf var. SOVTAJ - hazarlı araç demekmiş. Mutabakatnameye göre adamlar arabayı benden alacaklar. 26.000 TL ödeyecekler.
Ama satamazlarsa bana iade edecekler ki zaten ruhsat halen benim üzerimde. Ama ben sigorta şirketinin bütün zararını ödemekle yükümlüyüm, 26.000 TL yide geriye ödeyeceğim. Birde fatura kesme mevzusu var. Adamlara fatura kesiyorum.
Nereden bakarsam bakayım benim içime sinmedi bu mevzu.
Benim bildiğim araba perte çıkıyorsa,
Ya ben trafikten çekerim aracı, sigorta şirketi pert haliyle benden satın alır aracı ruhsat devrolur benim hak ve cezai yükümlülüklerim son bulur.
Keza ağır hasar durumu içinde aynı şekilde notere gideriz aracı sigortaya satarım ruhsat devrolur benim hak ve yükümlülüğüm kalmaz.
Ama anladığım burada böyle bir durum yok.
Bu işlem doğrumudur. Neden doğrudur veya yanlıştır. Nasıl yapılmalıdır.
Cevabınız için peşinen teşekkür ederim


