Ağaran Şelalesi'ne bir gezi (Rize/Çayeli)

Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
758
Merhaba MT.

Askerden döndükten sonra hava muhalefeti nedeniyle bir türlü motorumla dilediğimce gezemiyordum. Oysa şafak sıkıştırırken motorumla özgürlüğe gaz açma hayaliyle yaşamıştım.

Bu sabah Rize'de güneşli bir güne uyandım. Ki bu mevsimde bizim memlekette pek sık rastlayabileceğimiz bir şey değildir.
Kahvaltıyı alelacele yaptıktan sonra tam dışarı çıkmaya hazırlanıyordum ki ne göreyim dışarıda sağanak yağmur var. Neyse biraz bekledikten sonra havanın durulduğunu gören ben kendimi dışarı attım.

Şelale merkezden yaklaşık 32 km uzaktıkta
100_5264.jpg

Kuzeni de gideceği yere bıraktıktan sonra doğru Çayeli'ne.
Çayeli merkezden başlıyoruz yukarıya çıkmaya. Yolda zaman zaman durup fotoğraf çekiyorum.

100_5265.jpg


100_5268.jpg


100_5272.jpg


100B5300.jpg


100B5310.jpg


100B5340.jpg


100B5360.jpg


100_5390.jpg


100_5271.jpg


100B5370.jpg


HES projelerinden dolayı tehdit altında bulunan derelerimiz

100B5400.jpg


Karadeniz'de çok sık karşılaşılan derin vadilerin yamaçlarını birbirine bağlayan taş köprülerden bir örnek.

100B5410.jpg


100B5460.jpg


Yukarılara doğru çıktıkça kar kendini göstermeye başladı.

100_5470.jpg


100B5490.jpg


Oraya gidiyorum..

100_5500.jpg


Benim ilk göz ağrım. Motoru büyütmek istiyorum ama bu motoru nasıl kıyıp da satacağımı bilmiyorum. Çok kahrımı çekti : )

100B5510.jpg


Burada güzel bir manzara var. İlerde şöyle yarı profosyonel bir fotoğraf makinem olursa bu güzellikleri daha iyi fotoğraflayacağım umarım.

100B5580.jpg


Fotoğraf çekmek için durmuştum. Fark ettim ki buradan yol ayrılıyor. iyi ki durmuşum.

100B5520.jpg


devam edeceğim yol artık az önceki gibi beton ve temiz bir yol değil. Bu güne kadar hep cruiser motorlara bakıyordum o asi görüntülerine hasta olduğum için. Ancak yaşadığım şehir, yola ve doğaya olan merakım gösteriyor ki bana artık enduro cross karışımı bir alet lazım.

100B5610.jpg


100B5620.jpg


100_5653.jpg


Kar kalınlığı iyice artıyor artık. motoru zaptetmek mümkün değil.

100_5655.jpg


100_5656.jpg


Biraz direndikten sonra vazgeçiyorum. ancak buraya kadar gelip de şelaleyi görmeden gitmeyi yediremiyorum kendime. En çoğu 1-2 km yürürüm diye düşünüp motoru burada bırakıyorum ve başlıyorum yürümeye.

100B5660.jpg


Aklımda şu klişe replik :p
"Yolun bundan sonrasına katırlarla devam edeceğiz"

Manzara çok güzel
100_5681.jpg


100B5690.jpg


100_5700.jpg


100_5703.jpg


Git gide ortam ıssızlaşırken yerde gördüğüm ayak izleri bir tarafımın yusuf yusuf ikilmesini yaşamasına sebep oluyor : )

100_5701.jpg


Bir insana ait olmadığı aşikar. Son fotoğrafımı da çekeyim diye düşünüyorum kendime : ) o tedirginlikle pek yakışıklı çıkmıyorum haliyle

100_5704.jpg


Biraz sonra rastladığım hayvan dışkısını inceleyince çok tehlikeli bir hayvan olmadığını düşünmeye başladım :)

100_5707.jpg

Tahmin ettiğim gibi de çıkıyor. İşte mevzu bahis arkadaşlar.
100_5709.jpg


Çoban
100_5711.jpg


100B5740.jpg


Tırmanmaya devam ediyorum ancak botlarım su almaya başladı ve yoruldum. Yamulama başlıyorum.

100_5759.jpg


100_5761.jpg


Ve Ağaran Şelalesine varıyorum.

100_5763.jpg


100_5765.jpg


Şelalenin yanına kadar gidebilmek için akan suyun oluşturduğu şu göleti geçmek lazım. Ama bu soğukta o kadar ıslanmaya niyetim yok. Daha beni bekleyen bir dönüş yolu var.

100B5770.jpg


100B5780.jpg


100B5800.jpg


100_5831.jpg


Geldim gördüm. Ve zaman kaybetmeden dönmek için yola koyuluyorum. Çünkü kapkara bulutlar ortalığı sarıyor ve birden bire etraf kararıyor. Hafif hafif kar yağmaya başlıyor. Geldiğim yolların da kapanabileceğini düşünerek acele ediyorum.

100B5840.jpg


Böyle sıra halinde yürürken askerdeki günlerim geliyor aklıma : )

100B5860.jpg


100B5910.jpg


Şu ıssız dağda bile onu bıraktığım gibi görmek beni mutlu ediyor : )

100_5920.jpg


Yağmur iyice şiddetleniyor. eve dönene kadar iliklerime kadar ıslanıyorum. Şiddetli yağmur ve rüzgar tırların rüzgarına eklenince dönüş yolu biraz gergin geçiyor.

Ve evdeyim. Sıcak çayımı yudumlarken fotoğraflarıma bakıyorum. Şu kısa ömrümüze 1 gün daha eklemiş olmanın keyfi içindeyim.

İyi aklamlar : )

100B5930.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
Güzel gezi olmuş :mrgreen:

Ne güzel kareler var memleketimde, haberimiz yok... :silent:
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
ellerine sağlık güzel fotolar güzel yerler...oralarda tam donanımlı ve kros motorla gezmek bi başka olur:)
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
Güzel gezi olmuş . Ellerine saglık .
Şelaleyi merak ettim, Rize'ye geldigimde gitcem :)
 
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
758
ellerine sağlık güzel fotolar güzel yerler...oralarda tam donanımlı ve kros motorla gezmek bi başka olur:)

Evet. Benim de endurolar ilgimi çekmeye başladı ama çok benzin yaktıkları için soğuyorum

Güzel gezi olmuş :mrgreen:

Ne güzel kareler var memleketimde, haberimiz yok... :silent:

Öyle gerçekten bol zaman maddi imkan olacak gezip duracaksın aslında

güzel gezi yapmısısn karlı havada :cat:

Evet. kar hesapta yoktu.

Güzel gezi olmuş . Ellerine saglık .
Şelaleyi merak ettim, Rize'ye geldigimde gitcem :)

Bekleriz

Herkese teşekkürler
 
Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
1,558
güzel gezi olmuş. güzel manzaralar ve maceralar yaşamışsın. tam bana göre bi geziymiş. bu arada enduro motor kesinlikle şart buralara. vazgeçme sakın. güzel organizasyonlar yapabiliriz. :cat:
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
aferin kardeşime; ama bu tarz gezilerde beni aranızda görmeniz mümkün değil :cherry:
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Güzel gezi olmuş alkadras. Tebrikler:cat: Şu havalar birazdaha düzelsin gezilere ivme kazandıralım :)
 
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
758
güzel gezi olmuş. güzel manzaralar ve maceralar yaşamışsın. tam bana göre bi geziymiş. bu arada enduro motor kesinlikle şart buralara. vazgeçme sakın. güzel organizasyonlar yapabiliriz. :cat:

sağol yusuf
Bakalım ya bi orta yol bulmam lazım. cross da çok dağ işi. Enduro aslında bu yolun sonu. Eninde sonunda alacağımız motor. ama işte dediğim gibi yakıt olayı var.
doğru diyorsun çok acayip organizasyonlar olur. Yayla mayla dümdüz ederiz :)

aferin kardeşime; ama bu tarz gezilerde beni aranızda görmeniz mümkün değil :cherry:

Eyvallah Doğan sağolasın.
Buluruz bi' yolunu dostum. Olmadı 4x4 bi jeep kiralarız ; ) Doluşuruz içine...

Güzel gezi olmuş alkadras. Tebrikler:cat: Şu havalar birazdaha düzelsin gezilere ivme kazandıralım :)

Doğru diyorsun. Daha gitmediğimiz nereler var kim bilir?

hepinize teşekkür ettim beyler.


rizeyemi taşınsam...:mrgreen:

Niye olmasın ? : )
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
paylaşım için teşekkür ederim. yüreğinize sağlık. deponuzdan benzin yüreğinizden doğa sevgisi eksik olmasın.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst