- Katılım
- 29 Ocak 2006
- Mesajlar
- 315
- Konu Yazar
- #1
Senelerdir erteledigim askerlik olayini sonunda yapiyim dedim (Turkiyeye donus yapiyor bildiginiz gibi). Basvuru yapdim, bildiginiz gibi yurt disinda kalanlara bedeli askerlik yaptiriyorlar 5118 euro veriyorsun, 3 hafta acemi birligi yapiyorsun olay bitmis. Bedelli olayi yurtdisinida aile, is, guc sahibi olanlara kolaylik olsun diyerek cikardirlar. Ben zaten turkiyeye donuryorum, bekarim yani bedelli askerlik beni cekmiyor, istersem yaparim ama gorevimi tam olarak yerimi getiriyim diye, boyle ucuzdan para verip pacayi siyirmayim diye.
Neyse, muracat ettim, ben burda universite mehzunu oldugum icin (yuksek lisans) beni ya kisa donem (6 ay) yada as. teymen (12 ay) olarak alirlar. Ben as. teymen olarak yapmak istiyorum sonra belki teymen sinavina girip askerde kalirim, kisa donem cikarsa en azindan 5118 euro cebimde kalmis oluyor. Ben hayatimda herseyi en azindan birkez tatmak istiyorum ve boylece asker olmak neymis ogrenirim.
Her neyse muracat ettim, sanki adamlar zorla beni asker kacagi yapmak istiyor yav. Konsoloslukda randevu aldim gitdim konusdum, adamlar (af edersiniz) donumun lastiginin belgesine kadar istyorlar. En buyuk sorunda bu belgeleri sadece Turkiyede cikartira bilirim.
En buyuk problemde YOK Egitim denklik belgesi, telefon actim bir bayan cikti, kardesim benmi anlatamiyorum hanimefendi anlamakmi istemiyor artik bir sasdim kaldim. Ben diyorum yurtdisinda dogdum ve buyudum, hanimefendi diyor OSYM numarasi ve pasportda giris cikis damgalari.
Yani artik pes ettim, bedelli yapacam kardesim. 5118 euro verip hepsinden kurtulacam. Yine konsolosluga telefon actim, olayi anlattim ve vazgecdigimi soyledim simdi oyle birsey yapamazsiniz cunku lisans uste okuyanlarin: "Başkonsolosluğa başvurarak askerliklerine yedek subay adayı olarak karar aldırmaları gerekmektedir".
Bizimkiler artik su yolsuzluk olayini Avrupaya kadar tasimislar. Benim kadar sabarli olmayan simdiye kadar "bana ne kardesim, yapmiyorum" diyerek, birakip gitmisdi. Neyse, OSYM'de calisan bir akrabamiz var ona telefon acdim ve bir care bulmasini diledim, hadi hayirlisi.
Neyse, muracat ettim, ben burda universite mehzunu oldugum icin (yuksek lisans) beni ya kisa donem (6 ay) yada as. teymen (12 ay) olarak alirlar. Ben as. teymen olarak yapmak istiyorum sonra belki teymen sinavina girip askerde kalirim, kisa donem cikarsa en azindan 5118 euro cebimde kalmis oluyor. Ben hayatimda herseyi en azindan birkez tatmak istiyorum ve boylece asker olmak neymis ogrenirim.
Her neyse muracat ettim, sanki adamlar zorla beni asker kacagi yapmak istiyor yav. Konsoloslukda randevu aldim gitdim konusdum, adamlar (af edersiniz) donumun lastiginin belgesine kadar istyorlar. En buyuk sorunda bu belgeleri sadece Turkiyede cikartira bilirim.
En buyuk problemde YOK Egitim denklik belgesi, telefon actim bir bayan cikti, kardesim benmi anlatamiyorum hanimefendi anlamakmi istemiyor artik bir sasdim kaldim. Ben diyorum yurtdisinda dogdum ve buyudum, hanimefendi diyor OSYM numarasi ve pasportda giris cikis damgalari.
Yani artik pes ettim, bedelli yapacam kardesim. 5118 euro verip hepsinden kurtulacam. Yine konsolosluga telefon actim, olayi anlattim ve vazgecdigimi soyledim simdi oyle birsey yapamazsiniz cunku lisans uste okuyanlarin: "Başkonsolosluğa başvurarak askerliklerine yedek subay adayı olarak karar aldırmaları gerekmektedir".
Bizimkiler artik su yolsuzluk olayini Avrupaya kadar tasimislar. Benim kadar sabarli olmayan simdiye kadar "bana ne kardesim, yapmiyorum" diyerek, birakip gitmisdi. Neyse, OSYM'de calisan bir akrabamiz var ona telefon acdim ve bir care bulmasini diledim, hadi hayirlisi.