Acemi bir motorcunun cevap aradığı sorunsallar(motorcu montu ve scooter dengesizliği)

Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
123
Arkadaşlar 3 ay evvel 110cc bir scooter aldım ve yaklaşık 3 aydır bu forumda misafir olarak birçok konuya göz gezdirdim.
Yeterli bilgi edinemediğim bazı sorunlar var onlardan bahsedip bilginize danışmak istiyorum.
Öncelikle motorum çin malı :) sıfır aldığım fury 110i. Motorumun selesinin ucu hafif solu gösteriyor ve bacağımla da bu asimetriyi hissedebiliyorum bu serviste düzeltilebilecek bir şey midir Yoksa şasi vs. gibi problemleri mi düşünmem gerekir (cahilliğimden dolayı kusura bakmayın gerçekten bilgisizim)

Artı olarak yeni bir mont aldım xspeed markalı 4 mevsim olarak geçiyor iç astarı var. Üzerimde kapşonlu varken mont bedenimi tamamıyla sarıyor.
Astarı çıkarıp tişörtle giydiğimdeyse bol kalıyor. Daha küçük bedenin bana uygun olmayacağını boydan kısa kalacağını söylediler lakin forumdaki konulardan da anladığım kadarıyla bu montun bedenimi tamamıyla sarması gerekiyor. İki ara bi derede kaldım siz ne düşünüyorsunuz? Gövde kısmında bol duran mont bir tehdit midir olası durumlarda?
 
Katılım
12 Kas 2017
Mesajlar
231
Çin malı motorda anlattığın şeyler satıcı tarafından normal algılanır, bir faydası olacağını sanmıyorum aldığın yere götürmenin. Yaktığın yakıta değmez, gez, kahve iç daha iyi. Mont için korumalar tam yerinde ve oynamamalı.
 
Katılım
15 Kas 2021
Mesajlar
1,182
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Soruya cevap aranır. Sorunsal(!) ne Ankara, Manisa, Kütahya?
 
Katılım
15 Eyl 2023
Mesajlar
84
Motosikleti
Piaggio Medley 150 (2023-26), Piaggio Beverly 400 (2026-)
Öncelikle aramıza hoş geldiniz. İlk sorunuza bir şey diyemeyeceğim. Ama ikinci sorunuz için montun biraz dar hissettirmesi gerektiğini söyleyebilirim. Altına kazak vesaire giyersiniz ama şöyle dökümlü bir kapüşonlu giydiğinizde sıkması lazım. Bol olan bir montun kaza anında vücudunuza tutunmayıp kayma ihtimali var. Yani sarma gibi sarmayacak ama dar hissettirecek kıvamda olmalı montunuz.
 
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
123
Sorunsal = Sorun özelliği taşıyan demek. Ben soruma cevap aldım, sen de nasiplenmiş ol :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:01 ----------

Hoş buldum hocam teşekkür ederim. Montun korumaları yerli yerinde. Zayıf olduğum için kol kısmı tüm kolumu kaplıyor neredeyse :) 4 mevsim adı altında satılan montlardan aldım içerisine kazak vs. giydiğimde vücudumu sıkıyor bile. Astarı çıkarınca ve tişörtle giydiğimde içerisinde boşta kaldığımı hissediyorum. O kadar para vermişken tam beden alayım dedim, bu bedenin bir küçüğünün bana kısa geleceğini söylediler. Oturdum kaldım anlayacağınız. Teşekkür ederim cevabınız için.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,539
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Değerli kardeşim, motorunuzun selesinde üretim hatası olabiliri tasarım hatası olabilir ama şasiyle alakalı bir problem olduğunu düşünmüyorum, zamanla bence sizin de gözünüz alışacaktır. Dert etmeyin, üzülmeyin. Sürüşünüzü etkilemez.

Montun bedeninize bol olması sürüklenmeli bir kaza esnasında montunuzun sıyrılıp asfaltın zımpara etkisi nedeniyle bedeninizin zarar görmesine neden olabilir. Bu olacak diye birşey yok ama potansiyel bir tehlikedir. Şu an yeni bir mont alma imkanınız yoksa ve de mevcut montunuzun pantolonunuza bağlanma imkanı yoksa belki terzide yapılacak bir iki ufak tadilatla montunuz pantolon kemerinize bağlanabilir. Böylelikle sürüklenmeli bir kazada montunuz pantolonunuzdan ayrılmayacağından asfalt yanığından korunabilirsiniz.

Sorunsal sözcüğü ekşisözlük, twitter gibi çöp mecralarda kullanılmaya başlanıp moda olan ve de yanlış kullanımıyla güzel dilimizin ırzına geçen bir sözcüktür. "Sorun" , "sıkıntı" hatta dilimize yabancı dilden geçmiş olup bizim de kanıksadığımız "problem" demeniz yeterlidir.
 
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
123
Her forumun bir geleneği var tabii. Doğrudur alışacağız zamanla :) cevaplar için teşekkür ederim. Montun alt kısmı ayarlanabilir çıtçıtlı. Sanırım onu vücuduma göre ayarlasam sorunum çözülür, kazasız belasız sürüşler dilerim :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst