AB’den araç muayenelerine ortak kriter

Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
Avrupa Birliği Komisyonu üye ülkelerde motosiklet kazası sayısının düşürülmesini amaçlayan yeni önlemler aldı. AB ülkelerinde her yıl 2 400 motosiklet sürücüsü kazalarda hayatını kaybediyor.

Komsiyon, araç muayenelerinde koşullarının sertleştirilmesi yönünde yeni direktifler yayınladı. Otomobil muayeneleri için de, tüm Avrupa Birliğini kapsıyan ortak normlar getiriliyor.

Uzmanların bir kısmı teknik arızaların motosiklet kazasında nadiren önemli rol oynadığı kanısında. Belçika Karayolu Güvenliği Enstitüsü sözcüsü Benoit Godart bunlardan biri:

‘‘Motosikletlerin teknik durumu kazaların sadece yüzde 1’inde devreye giriyor. Yüzde 43’ünde motosiklet sürücülerinin hatası söz konusu. Bildiğimiz bir şey daha var: Yarıdan fazla vakada, kazaya otomobil sürücülerinin motosikleti görmemesi sebep oluyor.’‘

27 ülkeden 11’inde bu muayeneler hiç yapılmıyor. Yani şimdiye kadar her ülke birbirinde farklı mevzuat uyguluyordu.

Kaynak: Euronews
 

Ekli dosyalar

  • avrupakazaraporumotor.jpg
    avrupakazaraporumotor.jpg
    29.2 KB · Görüntüleme: 18,629

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Erhan o etiketi senmi yazdin?:jocolor:
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
motor kazalarının muayene ile ne alakası var,zaten yukarıda'da belirtmiş önce araç sürücülerini eğitin...
 
Katılım
7 Ara 2010
Mesajlar
494
motor kazalarının muayene ile ne alakası var,zaten yukarıda'da belirtmiş önce araç sürücülerini eğitin...
mesela resimdeki kazadaki aracın lastiğine bak arka lastiğin ortası tamamen silinmiş bu araç muaneler sert olsaydı geçemezdi belkide bu lastiğin yol tutuşu yüzünden düştüğü için bu motorcu düşmeyecekti
 
Katılım
20 Tem 2005
Mesajlar
78
Bir motosiklet kullanıcısı olarak araba ile bir motosiklete çarpıyordum. Benim dikkatsizliğimde vardı çünkü göremedim ama sonradan dikkat ettim ki her hangi bir ışıklandırması bulunmuyordu.
Bence üst modellerde olduğu gibi farların kontak açıldığında yanması kontak kapanana kadar da açık kalması zorunluluğu getirilmeli. Bu da muayenelerde zorunlu hale gelmeli. Sonuçta yapacağınız masraf kendi canınız için olacak. Bunu bilinçli yapmayanlar için kanun devreye girerek sürücünün hayatını korumalı.
 
Katılım
6 Kas 2008
Mesajlar
1,284
Sanırım şu açıklama en yerinde olanı. Üstelik bu açıklama, motosikletin geçiş üstünlüğü olduğu ülkelerden geliyor.

Bildiğimiz bir şey daha var: Yarıdan fazla vakada, kazaya otomobil sürücülerinin motosikleti görmemesi sebep oluyor.

Kazaları önleyemeyiz. Fakat insanları bilinçlendirerek, önüne geçmeye çalışabiliriz. Bu bilinçlendirme ise en başta otomobil ve motosiklet sürücü belgesi almak isteyen kişileri, daha kurs başından eğitme ile başlıyor. En azından teorik anlatımlar yapılsa, bu bile çoğu kazanın önüne geçebilirdi. Fakat nerdeee...

Ver parayı, çevir direksiyonu veya gidonu, daha sonra bir ömür ehliyet sahibi ol. Var mı başka yer de böyle rahat bir memleket?
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
gavur uydurması bunlar. Yoksa amerikan oyunumu oluyodu? :queen:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
İyide bize ne?..
AB üyeleri düşünsün.... :pr:
 
Katılım
16 Eyl 2006
Mesajlar
155
Ya arkadaşlar,sitenin bu ana haberlerinin resmin ve içeriğini ben göremiyorum:silent:!!!Niye:salut:?
Daha önce de bir iki mesajımda dile getirmiştim ama:silent:Forum sayfalarında sıkıntı yok.Ama ana sayfadaki bu haber ve haberlerle ilgili sayfalarda benim sıkıntım.Lütfen yardımmm...
 
Katılım
28 May 2006
Mesajlar
687
Bizdeki sorun muayene kriterleri değil: Standart dışı yollar (kalitesi, işaretlemeleri, veya "alışılandan değişik" olmaları), ve diğer şöförlerin laubali araç sürüşleri ("ne olur canım, şuradan U dönüşü yaparım, opps pardon size mi sürttüm" , "dörtlüleri yakıp kavşakta durabilirim", "sol şeritten sağa dönmekte ne sakınca olabilirk ki?")..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst