A2 Sınavında Sırat Köprüsünden Düşmek

Katılım
3 Nis 2014
Mesajlar
125
Gördüğüm kadarıyla parkurlar, zorluk derecesi vs her şehirde bazı farklılıklar gösteriyor.
1 ay kadar önce de ben sınava girdim Ankara Ovacıkta.
Bizim kurs yetkilisi komisyon üyelerini lafa tutuyodu devamlı, bariz bir hatam olmadı sınavda ama olsa bile çok umursayacak gibi durmuyolardı. Sonuç olarak geçtim.
Ankara Ovacıkta sınava giriyorsanız aşağıda eklediğim fotoğrafdaki gibi sınav başlar başlamaz 6-7 metre sürüp ilk platformdan geçiyosunuz, sonra slalom ve 8 çizme, ardından da trafik. Trafik aşamasında 5km lik bir güzergahta geziliyor.

ZNR86G.jpg
[/url][/IMG]

LP0BWZ.jpg
[/url][/IMG]

Sınav A noktasında oluyor. Trafik aşaması da A noktasından başlıyor.
 
Katılım
27 Şub 2014
Mesajlar
2,829
Son anlatılan gibi 2 kere girdim 3. e gireceğim. İlk dubalar sonra 8 çizme sonra platform oradan durmadan trafıge cıkıyorsunuz. 1. de platformun sonunda düştüğü için motor sanırım kalmışım 2. bir hatam yoktu komisyon saçmalığı 3. deneyımımı göreceğiz bakalım
 
Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
519
Gördüğüm kadarıyla parkurlar, zorluk derecesi vs her şehirde bazı farklılıklar gösteriyor.
1 ay kadar önce de ben sınava girdim Ankara Ovacıkta.
Bizim kurs yetkilisi komisyon üyelerini lafa tutuyodu devamlı, bariz bir hatam olmadı sınavda ama olsa bile çok umursayacak gibi durmuyolardı. Sonuç olarak geçtim.
Ankara Ovacıkta sınava giriyorsanız aşağıda eklediğim fotoğrafdaki gibi sınav başlar başlamaz 6-7 metre sürüp ilk platformdan geçiyosunuz, sonra slalom ve 8 çizme, ardından da trafik. Trafik aşamasında 5km lik bir güzergahta geziliyor.

[url=http://hizliresim.com/ZNR86G][url]http://i.hizliresim.com/ZNR86G.jpg[/url][/url]

[url=http://hizliresim.com/LP0BWZ][url]http://i.hizliresim.com/LP0BWZ.jpg[/url][/url]

Sınav A noktasında oluyor. Trafik aşaması da A noktasından başlıyor.

Vay be.

Her ne kadar Avrupa'daki gibi nitelikli olmasa da, kabul edilebilir bir sınav bu. Motora hakimiyet, denge ve trafik becerisi belli bir seviyede ölçülebiliyor.

Ehliyet sınavına girdiğim sene bizden tek yapmamız istenen şey şuydu: Olduğun yerden 5-6 metre ilerdeki kukaya git,aynı yere geri dön.
Evet evet, sadece bu!

Devlet bu kadar kasabın,saygısızın,kural tanımazın olduğu Türkiye trafiğinde yer alabilmem için sadece 10 metre gidebilmemi uygun buluyor demekti bu. Bunu anlattığım bazı kişiler bana 'olsun ne güzel kolayca aldın ehliyeti' gibi lüzumsuz yorumlarda bulunuyordu ama ben çok daha zor olmasını isterdim. En ufak hatamda gözümüzün yaşına bakmasınlar, gerekirse 2-3 kere girmek zorunda kalayım isterdim.

Sınavı geçebilmek için çabalar ve hayatta kalma şansı artardı vatandaşımızın.
 
Katılım
23 Eki 2013
Mesajlar
512
Sorunu başkalarına atıp çözüm beklemek en kolayı. Kendinizi kollamanız için öncelikle siz çaba göstermelisiniz. Eğitim alabiliyorsanız alın, alamıyorsanız bol bol teori okuyup bunları önce trafiğe kapalı alanlarda deneyin. Ama hiçbir zaman sizi dışarıdan gözlemleyen iyi bir eğitmenden alacağınız faydayı kendi başınıza aynı sürede alamazsınız. Ama sürücü kursu kötü, yönetmelik yanlış vs demek en kolayı. en basitinden türkçe bile 2-3 güzel kaynak var. Güvenli sürüş ve risklerin farkındalığı için Yol Sanatı kitabını OMM'den satın alıp başlayabilirsiniz.

omm hocaları eğitimde adam ezmişler o nasıl olcak? şahsi fikrim teori eğitimi pek birşey katmıyor insana. adam gibi bir uygulama eğitimi şart olduğunu düşünüyorum. dışarıdan birinin hataları görüp düzeltmeli.
 
Katılım
6 Şub 2014
Mesajlar
346
Rampanın ne işe yaradığını çözebilmiş değilim. Fuarda gösteri mi yapacağız? Amaç düz çizgi gidişi ispatlamaksa rampa gibi saçma sapan bir şeye hiç gerek yok.

Platform motosiklete düzgün binilip binilmediğinin göstergesidir. Kollar rahat, bacaklar depoyu sıkıca kavramış, bakış sadece ilerideki kırmızı bayrakta olursa o platformdan düşmene imkan ve ihtimal yok. Ben sınav olduğum gün burada açılan bir konuda platformdan düşen herkes platformun özelliklerinden, genişliğinden, yüksekliğinden bahsediyordu. Ben ise platformun rengini dahi hatırlamıyordum. Çünkü bakmam gereken yer platform değil karşıdaki kırmızı bayraktı.
 
Katılım
2 Ağu 2012
Mesajlar
216
omm hocaları eğitimde adam ezmişler o nasıl olcak? şahsi fikrim teori eğitimi pek birşey katmıyor insana. adam gibi bir uygulama eğitimi şart olduğunu düşünüyorum. dışarıdan birinin hataları görüp düzeltmeli.

OMM hocaları hakkında bir yorumum olmadı. Hoca önerisini özellikle yapmadım. Tabii ki doğru olduğuna inandığım fikirlerim var bu konuda. Ama isteyene özelden yazarım. Hoca ile gider konuşur kendi fikrine göre hareket eder. Ama "Yol Sanatı" kitabının Türkiye'deki tek satıcısı OMM'dir. Bu yüzden kitabın onlardan alınmasını söyledim. Eğer İngilizce'niz yeterli ise 2013 basımı da var internette. Online olarak alabilirsiniz. Hem fikir olduğumuz şu, eğitim kendi başına çok zor, mutlaka "gerekli yeterliliklere sahip bir hoca" tarafından gözlemlenmek bu süreci çok hızlandırıyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst