93 R80 GS Cafe Racer Projesi

Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Gayet korunaklı bir yerde yazıyor zaten

Kur'ân-ı Kerim » HACC » 22/HACC-73
Elmalılı (sadeleştirilmiş): Ey insanlar bir misal verildi, şimdi ona iyi kulak verin! Haberiniz olsun ki sizin Allah'tan başka taptıklarınız bir sinek yaratamazlar, hepsi onun için bir araya gelseler bile; şayet sinek onlardan birşey kaparsa onu ondan kurtaramazlar; isteyen de güçsüz, istenen de!

Geçen iş yerinde, projede yeni bir alan yaratılmasına sebep oldum. Buna göre;
Sebep olduğum için sıkıntı olur mu?
Ben günahkar sayılır mıyım?
Eller günahkar mı?
Diller günahkar mı?

Kafamda deli sorular:silent:
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
:p yukarıdaki arkadaş hakkında konuşmak istemiyorum.

çarpıntıyı r80 cafe racer projesi yapıyor, daha önce konuya resimlere bakıp, aradan bir süre sonra tekrar baktığımda aynı etkiyi hissettim. Motor sürmeye ilk başladığım zamanlarda, sanırım hızım 60-80 arası birşeydi , Antalya yolunda seyralırken , yolun bir kesiminde hafif yükseklik vardı. Geçerken bir ara sele ile bağlantım kesildi :mrgreen: Yukarıda bir an var,herşey yeterince ağır çekimde iken , bir an soluğu durur insanın , o an gibi, tutarsın nefesini, öyle hissiyatlar yaşatıyor bana bu projeler.

Mutlaka bende yapmalıyım kim bilir ne zaman !

Kolaylar gelsin, resimler bekliyoruz . Kazasız belasız.
Tesekkurler :cat:
Geçen iş yerinde, projede yeni bir alan yaratılmasına sebep oldum. Buna göre;
Sebep olduğum için sıkıntı olur mu?
Ben günahkar sayılır mıyım?
Eller günahkar mı?
Diller günahkar mı?

Kafamda deli sorular:silent:

en onemlisi bu tarz projeler caiz mi acaba :p
 
Katılım
7 May 2006
Mesajlar
97
çalışmanızı beğendim, elinize sağlık, iki şeyi merak ettim
1.bu yaptıklarınızı yapabilmek için ne gibi yetenek-bilgi gerekir, hiçbir bilgisi olmayan bir kişi için neleri araştırmasını önerirsiniz (belki 15 sene sonra ben de yapmak isterim :) )?
2. mesleğiniz nedir?
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
çalışmanızı beğendim, elinize sağlık, iki şeyi merak ettim
1.bu yaptıklarınızı yapabilmek için ne gibi yetenek-bilgi gerekir, hiçbir bilgisi olmayan bir kişi için neleri araştırmasını önerirsiniz (belki 15 sene sonra ben de yapmak isterim :) )?
2. mesleğiniz nedir?

İlk once instagramdan caferacer ile baglantılı sayfaları arama yaparak bulmanı ve takip etmeni oneririm. Bircok model ve yorum bulabilirsin. İlaveten surec hakkında da bilgi sahibi olabilirsin bu sekilde. Gectigimiz senelerde ufak tefek isler icin spiral ve kaynak makinesi kullanarak saca sapan bircok sey yapmıslıgım var. Bana tek faydası spiral nasıl kullanılır. Nasıl kaynak yapılır gibi guzel bilgiler edindirmis olması. Onun haricinde herhangi bir mekanik yada muhendislik bilgim yok. Meslegimin ise uzaktan yakından bu isle hic bir ilgisi yok :)
Tavsiyem, projeye uygun motoru saglıklı bir motosiklet buldugunuzda sasede cok islem yapmamaya ozen gosterin. motor ve sase saglıklı ise gerisi zaten teferruat. Depo ezikse duzeltilir. Geri kalan her fazlalık sokulecek zaten :)
Kilit noktalar model alacagınız bi proje bulmak, matkap,spiral,kaynak makinesi ve alet edavata biraz yatkınlık olması.Hepsi bu. Onemli noktalarda elektrik kaynagını tavsiye etmiyorum. Elektrik kaynagı ile sabitleyip oksijen yada gazaltı kaynagı yaptırmak uzere bi yere goturun derim
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Eline sağlık, kendi emeğinle güzel birşey çıkarmışsın ortaya. Ufak dokunuşlarla çok daha güzel olacaktır.
Kazasız belasız kullan :)
 
Katılım
7 Şub 2014
Mesajlar
391
Bir arkadaşım aldı benzer bir proje için sonra vazgeçip direkt satmaya karar verdi. Bu boxer motorlar gerçekten sorunlu motorlar mıdır? Yani arkadaşın satmasına neden olan şey nedir, sürekli arıza mı yapıyor, yolda mı bırakıyor?
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
Eline sağlık, kendi emeğinle güzel birşey çıkarmışsın ortaya. Ufak dokunuşlarla çok daha güzel olacaktır.
Kazasız belasız kullan :)
eyvallah Lucas :) Zor kısmı hallettik sukur. Ufak ufak dokunacagim bundan sonra :)

Bir arkadaşım aldı benzer bir proje için sonra vazgeçip direkt satmaya karar verdi. Bu boxer motorlar gerçekten sorunlu motorlar mıdır? Yani arkadaşın satmasına neden olan şey nedir, sürekli arıza mı yapıyor, yolda mı bırakıyor?
Aslına bakarsan tank gibi yapmıslar motosikleti. Sistem bikere komplike degil. Enjeksiyon yok. Cogu seyden 2 ser tane var biri bozulsa digeriyle devam ediyorsun.Sokmesi takması kolay. Anlayacagı sıkıntı yaratacak motorlar degil.Temiz bir motor buldugunda ve bakımını aksatmadıgında evladiyelik binebilecegin makineler. Ama tabiki motoru sorunlu bi motosiklet aldıgında çin de olsa ugraştırır japon da alman da
 
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
2,838
Adana ya yerleştim 1senedir burda çalışıyorum. Özal da görmedim aleti ondan sordum:D
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
Geçen iş yerinde, projede yeni bir alan yaratılmasına sebep oldum. Buna göre;
Sebep olduğum için sıkıntı olur mu?
Ben günahkar sayılır mıyım?
Eller günahkar mı?
Diller günahkar mı?

Kafamda deli sorular:silent:

Teknik olarak sebep olduğunuz şey "yaratmak" değildir o zaman.

Forum müftüsünün konu ile ilgili ayetini önceki sayfalardan görebilirsiniz.
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
Adana ya yerleştim 1senedir burda çalışıyorum. Özal da görmedim aleti ondan sordum:D
Iyi bakalim hosgeldin :) cok cikmiorum su siralar ciktigimda da saat gec oluyor genelde. Haberleselim bi ara turlar birer bira falan iceriz :)
 
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
2,838
Aynen dostum gazlarız birazda tek başıma takılıyorum. Geceleri ateş ediyorum:D
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
Yagmurlar nedeniyle hafta sonu dıs cekime gidemedik malesef. Yaptıgım bir kac kucuk degisiklikten sonra farklı acılardan biraz fotograf cektim. Buyrun :p











 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Harika olmuş, çok başarılı bir proje, kazasız belasız gazlayın inşallah :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst