850 Kilometrede motorum (scooter) marş basmıyor...

Katılım
11 May 2011
Mesajlar
272
Herkese Selamlar olsun

Ben İzmir'den 17 yaşında genç bir kardeşinizim(Adım Emircan) ve bir sorun ile karşı karşıya kaldım

850 kilometredir mondial 150 mash(ilk motorum) marş basmıyor.farlar sinyanller normal onlarda sorun yok.Arkadaşın aküye takviye yaptım ondan sonra marş iptal basıyom marş motoru ya dönüyo ya dönmüyor motor marş almıyor.(ayak ile maşallah yarım tekmede çalışıyor).Bu arada takviye yapmadan öncede kaçırıyordu.Bunun hakkında beni bilgilendirirmisiniz. (ben marş motorunun kömürlerindendir diye tahmin ediyorum sizede danışmak istedim).

Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim saygılar...
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
mondiallerdeki kısır döngü kardeş.
151rs kullandım bende.
sabah 8 de işim düştü kışın cıkardım hava -2 -3 civarında.çalışmadı.üstaya götürdüm aküyü fazla marş bastığım için bitirmiştim.şarjdan sonra direk 2 basmada aldı.
ya diyorum soğukta çabuk boşaltıyor aküyü(ki zayıf bi ihtimal, senin de dediğin gibi marş basıyordu)
yada bu motor 0 derece altı motor değil :)
 
Katılım
16 Haz 2011
Mesajlar
314
Marş kömürü fln değildir marş onlarda kömür değil komple marş motoru değişir... Ancak ne şekilde basmıyor çat diye sesmi çıkartıyor motor bölümünden anlıyorsan marş selonedi oda şu linkteki resimde var http://www.google.com.tr/imgres?q=m...2&tbnw=231&start=0&ndsp=12&ved=1t:429,r:2,s:0 Kırmızı ve siyah renkte olan to battery to starter motor yazan yeri birleştirmek için tornavida tak marş çeviriyorsa marş motorunda sorun yoktur aküne bakabilirsin aküdede sorun yoksa bu seloned bozuktur inşallah anlatabilmişimdir kolay gelsin :)
 
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
694
götür servise garantiden degiştirsinler. soruna geçici çözüm degil kalıcı çözüm bulsunlar. servisi sıkıştır.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
mondiallerdeki kısır döngü kardeş.
151rs kullandım bende.
sabah 8 de işim düştü kışın cıkardım hava -2 -3 civarında.çalışmadı.üstaya götürdüm aküyü fazla marş bastığım için bitirmiştim.şarjdan sonra direk 2 basmada aldı.
ya diyorum soğukta çabuk boşaltıyor aküyü(ki zayıf bi ihtimal, senin de dediğin gibi marş basıyordu)
yada bu motor 0 derece altı motor değil :)
Mondial'lerle ne alakası var, diğer markalarda akü bitmiyormu ?
Zayıf aküyü dondurucu soğukta bırakırsanız değil şarjı boşalmak sulu akü ise çatlayıp bozulur bile. Çok fazla marş bastıysanız sonrasında en az 2 saat motoru çalıştırmanız gerekli yoksa motor yeniden buz gibi soğursa ve dondurucu havanın da etkisiyle aküde soğuk motoru çalıştırmak için yeterli enerji olmaz.
 
Katılım
11 May 2011
Mesajlar
272
Marş kömürü fln değildir marş onlarda kömür değil komple marş motoru değişir... Ancak ne şekilde basmıyor çat diye sesmi çıkartıyor motor bölümünden anlıyorsan marş selonedi oda şu linkteki resimde var http://www.google.com.tr/imgres?q=m...2&tbnw=231&start=0&ndsp=12&ved=1t:429,r:2,s:0 Kırmızı ve siyah renkte olan to battery to starter motor yazan yeri birleştirmek için tornavida tak marş çeviriyorsa marş motorunda sorun yoktur aküne bakabilirsin aküdede sorun yoksa bu seloned bozuktur inşallah anlatabilmişimdir kolay gelsin :)

marşa basıyom marş motoru hiç dönmüyor döncek gibi yapıyor dönmüyor sanki birşey onu iktiriyor ama gücü yokmuş gibi ıkınıyor ama tepki yok

---------- Post added at 08:31 ---------- Previous post was at 08:27 ----------

Bir şey daha danışmak istiyorum.

Motorumu teknik servis elemanından teslim aldım imzamızı attım alırken sağına soluna bakmadım.Birde ne göreyim plastiklerde kırık ce sıyrıklar var.Aldığım yere götürdüm mondial böyle teslim etti biz napalım dedi. Mondiali aradım oda kabul etmedi bizene edası ile konuştu.Gidon 3 kere açıldı ön frene bastınmı gidon 3 parmak öne gidiyor(boşluk).Motor rolantide aynanın netliğini bozacak şekilde aşırı titriyor geçer dediler geçmedi acaba ben tüketici haklarına baş vurabilirmiyim bu durumda ?
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
Mondial'lerle ne alakası var, diğer markalarda akü bitmiyormu ?
Zayıf aküyü dondurucu soğukta bırakırsanız değil şarjı boşalmak sulu akü ise çatlayıp bozulur bile. Çok fazla marş bastıysanız sonrasında en az 2 saat motoru çalıştırmanız gerekli yoksa motor yeniden buz gibi soğursa ve dondurucu havanın da etkisiyle aküde soğuk motoru çalıştırmak için yeterli enerji olmaz.
mondial 2 gün bekledi -2 -3 de çalışmadı.
honda 1 ayı geçti sabah 8 de -5 derecede(bilkent gibi bir dağda)yatıyor.tek marşa aldı.
çin kötü demem ama aradaki farkı biraz da olsa anlamanı umarım.
 
Katılım
9 Şub 2008
Mesajlar
2,858
Çok normal, sen zaten çin malı motor alarak bunları yaşayacağını peşinen kabul etmen gerek.
Marş basmaması daha iyi günlerin... Motorunun yolda giderken ortadan ikiye ayrıldığı yazını okumayız inşallah.
 
Katılım
11 May 2011
Mesajlar
272
Çok normal, sen zaten çin malı motor alarak bunları yaşayacağını peşinen kabul etmen gerek.
Marş basmaması daha iyi günlerin... Motorunun yolda giderken ortadan ikiye ayrıldığı yazını okumayız inşallah.


bu cavap beni bitirdi artık motoruma falan binemem ben piskolojik olarak 0'ın altındayım.İmkanlar bunu gösterdi mecbur kaldık bunu almaya hoş ben bunu almıcaktım bunun yerine 150 mc veya cbf alıcaktımda arada babam sürecekti dedi bu yaştan sonra vitesle uğraşamam dedi bunu aldık(kendisi 1993 yılında 0 mz 350 almış binmiş dolaşmış zevkini almış bizi o zevkten mahrum etti ya hadi hayırlısı)

---------- Post added at 12:40 ---------- Previous post was at 12:36 ----------

sanırsam motorun marş motorunda değilde farklı bir arza olduğunu tespit etmek üzereyim arka freni basıpta marş yaptınızmı almıyor.Ama ön frenle bastığınızda alıyor buda enteresan:silent::pale:
 
Katılım
16 Haz 2011
Mesajlar
314
Valla arkadaş bende 3 tane mondial var sorun çıkartmıyor çocuğum gibi bakıyorum çin olduğunu kabul ediyorum ama her parçasınıda buluyorum maşallah bi tek bimde yok parçası :queen: Ben çin min motorlarımla mutluyum götürüyor mu götürüyor ha honda olmuş ha mondial şuan senin kullandığın motorun en önemli parçası granaj mondial bu üretimde granajlara yüklenmiş kırık varsa servis sonrasında kabul etmiyorlarsa şikayet et bence... Çin diye kötüleyen arkadaşlar dediğiniz markalarında parçası dudak uçurtuyor + Servis olayıda fason Allah size kolaylık versin :king:
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
yolda bırakmadı allah var, ama hava hortumu atıp kamyon gibi ses mi çıkartmadı, kışın çalışmayıp işlerimden alı mı koymadı.ilk aldığımda lastiği nasıl olduysa direk katlayıp 1 1,5 yıl boyunca patlak lastikle mi gezmedim.
tabiki bunların hepsi hondada olabilirdi, ama olmadı.
2 sine de binen birisi olarak kıyaslamayı pek doğru bulmuyorum.
bende çok sevdim, çocuğum gibi baktım.ama yetmiyor bazen..
motoru aldığımdan beri sadece 2 defa rutin bakıma götürdüm o da 40 50 civarında.mondial in bu km ye kadar bana çıkardığı masraflar azımsanacak kadar değildi inanın :)
 
Katılım
13 May 2009
Mesajlar
80
anırsam motorun marş motorunda değilde farklı bir arza olduğunu tespit etmek üzereyim arka freni basıpta marş yaptınızmı almıyor.Ama ön frenle bastığınızda alıyor buda enteresan söyledigin şekilde ise arka fren müşürün bozulmuştur arka fren lambanda yanmaz 5liraya müşürü degiştir
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
arkadas motoru ile ilgili sorunu dile getirmiş honda mondial tartışmasıyav valla çin malı motorcu konu açmaya görsün hemen kıyaslama yapıyosunuz..hondanin yeri belli mondialin yeri belli..elinde imkan olsa almazmi adam hondayi..hayret yanii ..
 
Katılım
9 Şub 2008
Mesajlar
2,858
bu cavap beni bitirdi artık motoruma falan binemem ben piskolojik olarak 0'ın altındayım.İmkanlar bunu gösterdi mecbur kaldık bunu almaya hoş ben bunu almıcaktım bunun yerine 150 mc veya cbf alıcaktımda arada babam sürecekti dedi bu yaştan sonra vitesle uğraşamam dedi bunu aldık(kendisi 1993 yılında 0 mz 350 almış binmiş dolaşmış zevkini almış bizi o zevkten mahrum etti ya hadi hayırlısı)

---------- Post added at 12:40 ---------- Previous post was at 12:36 ----------

sanırsam motorun marş motorunda değilde farklı bir arza olduğunu tespit etmek üzereyim arka freni basıpta marş yaptınızmı almıyor.Ama ön frenle bastığınızda alıyor buda enteresan:silent::pale:

Dostum iyi niyetli birine benziyorsun, yol yakınken geri dön bence. Hem o motor 2 yıl garanti değilmi, belki ücretsiz yaparlar ve sende motoru elden çıkarır kendine iyi bir motor bakarsın.
İlla Scooter dersen sana 2.el Suzuki An125 tavsiye ederim, eğer peşin param yok dersen git HONDA'ya PCX 125 al, Tamamına kredi kullanabiliyorsun Ayda 200tl ödersin en fazla ama sorunsuz ve kaliteli bir motora binersin.
Unutmaki hayat zaten kısa, herşeyi kafana takma.

Honda_Pcx_125_8.jpg
 
Katılım
11 May 2011
Mesajlar
272
şu ana kadar gelen yorumlar çok hoştu çok teşekkür ederim nasıl bir iş ise(bende anlamış değilim) motorumu götürdüm servise adam ver anahtarı dedi tekte aldı oha vay be falan dedim 2 gündür çalışmıyordu bu dedim adam aha çalıştı lan işte dedi gidiyom ben dedim ve gittim.Şimdi tekte alıyor maşallah. Deryali "Dostum iyi niyetli birine benziyorsun" demişsiniz teşekkür ederim.Scooteri babam aldı dediğim gibi biz cbf yada honda 110 cc scooter alıcaktık izmir yükseliş 6 ay yapabiliriz diyince alamadık :( babama diyorum baba 2.el ybr cbf ile takaz yapalım diyorum babam konuşma lan dingil aldırdın bin işte en az 5 6 yıl konuşma dedi bende sevmeye bakıyorum.Her işte bir hayır vardır bu arada korumalı mont alıcam ne gibi hususlara dikkat etmeliyim ? bilgilendirirmisiniz
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
fren müşüründe arıza var. 3-5 liralık bir malzeme.

zc ile 15.500 km yapan biri olarak 1 aydır soğuk altında yatan motor 2. marşta aldı. hava -6 derece. çin işi şans ve bakım işi. ustan iyiyse ucuza motor zevki yaşarsın.

@deryali: şasisi kırılan motor zc. 17 ayda 6 şase kırılması gördüm. bunun tek nedeni amortisörlerin dandikliği. ybrnin ön amortisörü 8 parmak esnerken zcninki 3 parmak esniyor. aradaki bu yük zcnin gidonun hemen altındaki ana şasi demirine biniyor. bu yüzden şasi eğiliyor ve ya kırılıyor. aynı yol da aynı hızlarda aynı çukurlara girdiğim ve sahip olduğum 2 motorun karşılaştırmasını yapıyorum. laf ola beri gele değil.

eğer ybr amortisörleri ve motor kısmının kalitesi zcde olsaydı zcyi ömür boyu kullanırdım. zc çift kaliperli çift diskiyle frende bütün çinlilerden iyi. ybr ile zcnin frenini kullanırken alışkanlık farkı olsa da zcde oturuş pozisyonundan kendimi daha iyi hissediyorum. hatta keskin dönüşlerde sadece arkayı sıkıp otomobillerdeki el freni ile yön verme oalyını çok rahat yapıyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst