- Katılım
- 14 Şub 2021
- Mesajlar
- 17
- Konu Yazar
- #1
Arkadaşlar yılların ardından tekrar merhaba. Yaklaşık 4 senedir motosiklet kullanıyorum.
Normalde chopper/cruiser tarzı motosikletleri beğenmeme rağmen ağırlık ve şehiriçi kullanım kolaylığı faktörleri dolayısıyla bu tipte motosiklet hiç almadım. Başlarken 2021de cbf250 aldım, 1 yıl sürdüm sattım satar satmaz cc yükseltme konusunda kendime güvenemediğim için mt-25 aldım. Onu da geçtiğimiz yaz sattım.
Şimdi tekrar motosiklet almak istiyorum ama bu sefer bazı kriterler belirledim.
İlk olarak performans konusunda üzmeyecek bir alet istiyorum. O yüzden çift silindirli değil dört silindirli bir motor bloğuna sahip, gazı çok açmaya gerek duymadan şehir içinde ve ilçeler arasında gidilip gelinebilecek dengeli bir motosiklet arayışı içerisindeyim. 250cc ve çift silindirli motosikletler de bu amaca pek tabii hizmet edebiliyorlar ama mesela sollamaya çıktığımda gazı sonuna kadar açmaya gerek kalmadan sadece dokunarak rahat rahat sollama yapabilmek istiyorum. Sollama yaparken motor altımda bağırmasın yani demek istediğim bu.
İkinci kriter, rahat oturuş pozisyonu. Bu yüzden de 4 silindir ve 600cc bakmama rağmen racing değil, naked bakıyorum. Motosikletin gidonuna uzanabilmek için üzerine yatmak zorunda olmamam lazım, rahat edemiyorum. Üstüne bindiğimde temel motosiklet kullanım pozisyonunda rahat rahat gitmek istiyorum.
Üçüncü olarak kesinlikle ama kesinlikle bir Japon motosikleti almayı planlıyorum. Parası pulu önemli değil beni yarı yolda bırakmasın yedek parça sıkıntısı kronik arızası vesairesi olmasın gönül rahatlığıyla her gün binip işe gidip gelebileyim. “Aman bunlarda kronik bilmemne arızası var, aman bozarsak parçasını bulamayız” diyerek kenarda yatıracağım bir motosiklet almayı hiç istemiyorum.
Ben baktığımda bu kriterlere uygun modellerle karşılaştım tabii. Ancak bahsettiğim tarz motosikletler konusunda çok bilgi sahibi değilim. Çevremde de böyle motorlar hakkında bilgi sahibi olan insan sayısı hayli az. Ne alacağıma karar veremiyorum.
İlk olarak honda cb600f’lere baktım. Sarı renginin görüntüsü gerçekten insanı cezbediyor. 102 beygir olup çılgınlar gibi gitmesine rağmen frenlemesi de çok iyi. Sistemin adını bilmiyorum ama frenleme konusunda ön frene basılınca arka freni de belirli ölçüde sıkıştırıyor, arka frene basılınca ön freni de belirli ölçüde sıkıştırıyor bu sayede fren yaparken motosiklete dengesini kaybettirmek hayli zormuş böyle bir bilgiye sahibim. Ancak bu motosikletten piyasada oldukça az miktarda var ve olanlar da o yaşta motosiklet için gerçekten fazla denilebilecek paralar istiyorlar. (hatasız-tramersiz-43bin km 2008 model sarı site fiyatı 325bin ₺)
Yamaha xj6 baktım. Görüntü konusunda (bence)bir cb600f olmamasına rağmen o da oldukça hoş, şık duran bir motosiklet. Üzerindeki güvenlik sistemleri hakkında bir bilgiye sahip değilim. Cb600f’lere göre ikinci elleri daha yeni modeller olmasına rağmen daha uygun paralara bulunabiliyor ama temizliği konusunda şüphelerim var. Güç olarak 77.5 beygir gücünde. (hatasız-tramersiz-60bin km 2015 model sarı site fiyatı 280bin ₺)
Suzuki gsr600lere de baktım ama çok araştırma yapmadım. Sadece 98 beygir güç ürettiğini ve donanım olarak abs bulunduğunu biliyorum.(hatasız-tramersiz-51bin km 2006 model 320bin ₺ sarı site fiyatı)
Benim baktığım modeller bunlar. Önerisi olan arkadaşların önerilerine açığım. Daha bilgili dostlarımız “benzer paralara daha iyi motorlar var ondan alırsın” diyebilir, can kulağı ile dinlerim.
2021 yılından bu yana motosiklet ile en ufak kazaya karışmadım, kayıp düşmedim. Yaz-kış mevsim farketmeksizin motosiklete bindim ve kafama kaskımı takmadan önce her seferinde “iki teker hata kabul etmez” düsturunu kendime hatırlattım. Caddelerde sokaklarda hız yapmadım, trafiğe açık alanlarda motoru tekere kaldırıp artistik-akrobatik hareketlerde bulunmadım. Trafiğe kapalı alanda yapmadım diyemem, yap diyenlerin gazına gelerek teker yaptığım da oldu. Lâkin ne yaptıysam başıma gelebileceklerin bilincinde olarak, ceket içi sırt ve göğüs koruyucu ekipmanı dahi yazın sıcak kışın soğuk demeden kullanarak yaptım. Ekipmanım yeterli düzeyde. Benim cc yükseltirkenki amacım dediğim gibi otoyol hızlarında gazı çok fazla açmadan kendimi ve motoru yormadan rahatça sollama yapabilmek. Egzoz yaptırıp insanları uykularından etmek, şehir içlerinde ışıktan ışığa gazı tapalayıp istenmeyen motorcu kıvamında motor kullanmak, karşı cinsi görünce motoru bi arkasının üstüne bi burnunun üstüne dikip dikkat çekmeye çalışarak rahatsızlık vermek değil.
Aklımda şu an 2007-13 arası cb600f almak var. Sonuçta honda diyerek, yedek parça ve kullanım sorunları yaşamayacağımı düşünüyorum. Görüntü olarak en çok gözüme hitap eden motosiklet sanırım bu motorun sarı rengi.
Yine de siz değerli forum kullanıcılarının fikirlerini sormak istedim.
Şimdiden değerli tavsiyeleriniz ve görüşleriniz için teşekkür ederim.
Normalde chopper/cruiser tarzı motosikletleri beğenmeme rağmen ağırlık ve şehiriçi kullanım kolaylığı faktörleri dolayısıyla bu tipte motosiklet hiç almadım. Başlarken 2021de cbf250 aldım, 1 yıl sürdüm sattım satar satmaz cc yükseltme konusunda kendime güvenemediğim için mt-25 aldım. Onu da geçtiğimiz yaz sattım.
Şimdi tekrar motosiklet almak istiyorum ama bu sefer bazı kriterler belirledim.
İlk olarak performans konusunda üzmeyecek bir alet istiyorum. O yüzden çift silindirli değil dört silindirli bir motor bloğuna sahip, gazı çok açmaya gerek duymadan şehir içinde ve ilçeler arasında gidilip gelinebilecek dengeli bir motosiklet arayışı içerisindeyim. 250cc ve çift silindirli motosikletler de bu amaca pek tabii hizmet edebiliyorlar ama mesela sollamaya çıktığımda gazı sonuna kadar açmaya gerek kalmadan sadece dokunarak rahat rahat sollama yapabilmek istiyorum. Sollama yaparken motor altımda bağırmasın yani demek istediğim bu.
İkinci kriter, rahat oturuş pozisyonu. Bu yüzden de 4 silindir ve 600cc bakmama rağmen racing değil, naked bakıyorum. Motosikletin gidonuna uzanabilmek için üzerine yatmak zorunda olmamam lazım, rahat edemiyorum. Üstüne bindiğimde temel motosiklet kullanım pozisyonunda rahat rahat gitmek istiyorum.
Üçüncü olarak kesinlikle ama kesinlikle bir Japon motosikleti almayı planlıyorum. Parası pulu önemli değil beni yarı yolda bırakmasın yedek parça sıkıntısı kronik arızası vesairesi olmasın gönül rahatlığıyla her gün binip işe gidip gelebileyim. “Aman bunlarda kronik bilmemne arızası var, aman bozarsak parçasını bulamayız” diyerek kenarda yatıracağım bir motosiklet almayı hiç istemiyorum.
Ben baktığımda bu kriterlere uygun modellerle karşılaştım tabii. Ancak bahsettiğim tarz motosikletler konusunda çok bilgi sahibi değilim. Çevremde de böyle motorlar hakkında bilgi sahibi olan insan sayısı hayli az. Ne alacağıma karar veremiyorum.
İlk olarak honda cb600f’lere baktım. Sarı renginin görüntüsü gerçekten insanı cezbediyor. 102 beygir olup çılgınlar gibi gitmesine rağmen frenlemesi de çok iyi. Sistemin adını bilmiyorum ama frenleme konusunda ön frene basılınca arka freni de belirli ölçüde sıkıştırıyor, arka frene basılınca ön freni de belirli ölçüde sıkıştırıyor bu sayede fren yaparken motosiklete dengesini kaybettirmek hayli zormuş böyle bir bilgiye sahibim. Ancak bu motosikletten piyasada oldukça az miktarda var ve olanlar da o yaşta motosiklet için gerçekten fazla denilebilecek paralar istiyorlar. (hatasız-tramersiz-43bin km 2008 model sarı site fiyatı 325bin ₺)
Yamaha xj6 baktım. Görüntü konusunda (bence)bir cb600f olmamasına rağmen o da oldukça hoş, şık duran bir motosiklet. Üzerindeki güvenlik sistemleri hakkında bir bilgiye sahip değilim. Cb600f’lere göre ikinci elleri daha yeni modeller olmasına rağmen daha uygun paralara bulunabiliyor ama temizliği konusunda şüphelerim var. Güç olarak 77.5 beygir gücünde. (hatasız-tramersiz-60bin km 2015 model sarı site fiyatı 280bin ₺)
Suzuki gsr600lere de baktım ama çok araştırma yapmadım. Sadece 98 beygir güç ürettiğini ve donanım olarak abs bulunduğunu biliyorum.(hatasız-tramersiz-51bin km 2006 model 320bin ₺ sarı site fiyatı)
Benim baktığım modeller bunlar. Önerisi olan arkadaşların önerilerine açığım. Daha bilgili dostlarımız “benzer paralara daha iyi motorlar var ondan alırsın” diyebilir, can kulağı ile dinlerim.
2021 yılından bu yana motosiklet ile en ufak kazaya karışmadım, kayıp düşmedim. Yaz-kış mevsim farketmeksizin motosiklete bindim ve kafama kaskımı takmadan önce her seferinde “iki teker hata kabul etmez” düsturunu kendime hatırlattım. Caddelerde sokaklarda hız yapmadım, trafiğe açık alanlarda motoru tekere kaldırıp artistik-akrobatik hareketlerde bulunmadım. Trafiğe kapalı alanda yapmadım diyemem, yap diyenlerin gazına gelerek teker yaptığım da oldu. Lâkin ne yaptıysam başıma gelebileceklerin bilincinde olarak, ceket içi sırt ve göğüs koruyucu ekipmanı dahi yazın sıcak kışın soğuk demeden kullanarak yaptım. Ekipmanım yeterli düzeyde. Benim cc yükseltirkenki amacım dediğim gibi otoyol hızlarında gazı çok fazla açmadan kendimi ve motoru yormadan rahatça sollama yapabilmek. Egzoz yaptırıp insanları uykularından etmek, şehir içlerinde ışıktan ışığa gazı tapalayıp istenmeyen motorcu kıvamında motor kullanmak, karşı cinsi görünce motoru bi arkasının üstüne bi burnunun üstüne dikip dikkat çekmeye çalışarak rahatsızlık vermek değil.
Aklımda şu an 2007-13 arası cb600f almak var. Sonuçta honda diyerek, yedek parça ve kullanım sorunları yaşamayacağımı düşünüyorum. Görüntü olarak en çok gözüme hitap eden motosiklet sanırım bu motorun sarı rengi.
Yine de siz değerli forum kullanıcılarının fikirlerini sormak istedim.
Şimdiden değerli tavsiyeleriniz ve görüşleriniz için teşekkür ederim.