600cc 4 silindir naked motosiklet kararsızlığı

Katılım
14 Şub 2021
Mesajlar
17
Arkadaşlar yılların ardından tekrar merhaba. Yaklaşık 4 senedir motosiklet kullanıyorum.

Normalde chopper/cruiser tarzı motosikletleri beğenmeme rağmen ağırlık ve şehiriçi kullanım kolaylığı faktörleri dolayısıyla bu tipte motosiklet hiç almadım. Başlarken 2021de cbf250 aldım, 1 yıl sürdüm sattım satar satmaz cc yükseltme konusunda kendime güvenemediğim için mt-25 aldım. Onu da geçtiğimiz yaz sattım.

Şimdi tekrar motosiklet almak istiyorum ama bu sefer bazı kriterler belirledim.
İlk olarak performans konusunda üzmeyecek bir alet istiyorum. O yüzden çift silindirli değil dört silindirli bir motor bloğuna sahip, gazı çok açmaya gerek duymadan şehir içinde ve ilçeler arasında gidilip gelinebilecek dengeli bir motosiklet arayışı içerisindeyim. 250cc ve çift silindirli motosikletler de bu amaca pek tabii hizmet edebiliyorlar ama mesela sollamaya çıktığımda gazı sonuna kadar açmaya gerek kalmadan sadece dokunarak rahat rahat sollama yapabilmek istiyorum. Sollama yaparken motor altımda bağırmasın yani demek istediğim bu.

İkinci kriter, rahat oturuş pozisyonu. Bu yüzden de 4 silindir ve 600cc bakmama rağmen racing değil, naked bakıyorum. Motosikletin gidonuna uzanabilmek için üzerine yatmak zorunda olmamam lazım, rahat edemiyorum. Üstüne bindiğimde temel motosiklet kullanım pozisyonunda rahat rahat gitmek istiyorum.

Üçüncü olarak kesinlikle ama kesinlikle bir Japon motosikleti almayı planlıyorum. Parası pulu önemli değil beni yarı yolda bırakmasın yedek parça sıkıntısı kronik arızası vesairesi olmasın gönül rahatlığıyla her gün binip işe gidip gelebileyim. “Aman bunlarda kronik bilmemne arızası var, aman bozarsak parçasını bulamayız” diyerek kenarda yatıracağım bir motosiklet almayı hiç istemiyorum.

Ben baktığımda bu kriterlere uygun modellerle karşılaştım tabii. Ancak bahsettiğim tarz motosikletler konusunda çok bilgi sahibi değilim. Çevremde de böyle motorlar hakkında bilgi sahibi olan insan sayısı hayli az. Ne alacağıma karar veremiyorum.

İlk olarak honda cb600f’lere baktım. Sarı renginin görüntüsü gerçekten insanı cezbediyor. 102 beygir olup çılgınlar gibi gitmesine rağmen frenlemesi de çok iyi. Sistemin adını bilmiyorum ama frenleme konusunda ön frene basılınca arka freni de belirli ölçüde sıkıştırıyor, arka frene basılınca ön freni de belirli ölçüde sıkıştırıyor bu sayede fren yaparken motosiklete dengesini kaybettirmek hayli zormuş böyle bir bilgiye sahibim. Ancak bu motosikletten piyasada oldukça az miktarda var ve olanlar da o yaşta motosiklet için gerçekten fazla denilebilecek paralar istiyorlar. (hatasız-tramersiz-43bin km 2008 model sarı site fiyatı 325bin ₺)

Yamaha xj6 baktım. Görüntü konusunda (bence)bir cb600f olmamasına rağmen o da oldukça hoş, şık duran bir motosiklet. Üzerindeki güvenlik sistemleri hakkında bir bilgiye sahip değilim. Cb600f’lere göre ikinci elleri daha yeni modeller olmasına rağmen daha uygun paralara bulunabiliyor ama temizliği konusunda şüphelerim var. Güç olarak 77.5 beygir gücünde. (hatasız-tramersiz-60bin km 2015 model sarı site fiyatı 280bin ₺)

Suzuki gsr600lere de baktım ama çok araştırma yapmadım. Sadece 98 beygir güç ürettiğini ve donanım olarak abs bulunduğunu biliyorum.(hatasız-tramersiz-51bin km 2006 model 320bin ₺ sarı site fiyatı)

Benim baktığım modeller bunlar. Önerisi olan arkadaşların önerilerine açığım. Daha bilgili dostlarımız “benzer paralara daha iyi motorlar var ondan alırsın” diyebilir, can kulağı ile dinlerim.

2021 yılından bu yana motosiklet ile en ufak kazaya karışmadım, kayıp düşmedim. Yaz-kış mevsim farketmeksizin motosiklete bindim ve kafama kaskımı takmadan önce her seferinde “iki teker hata kabul etmez” düsturunu kendime hatırlattım. Caddelerde sokaklarda hız yapmadım, trafiğe açık alanlarda motoru tekere kaldırıp artistik-akrobatik hareketlerde bulunmadım. Trafiğe kapalı alanda yapmadım diyemem, yap diyenlerin gazına gelerek teker yaptığım da oldu. Lâkin ne yaptıysam başıma gelebileceklerin bilincinde olarak, ceket içi sırt ve göğüs koruyucu ekipmanı dahi yazın sıcak kışın soğuk demeden kullanarak yaptım. Ekipmanım yeterli düzeyde. Benim cc yükseltirkenki amacım dediğim gibi otoyol hızlarında gazı çok fazla açmadan kendimi ve motoru yormadan rahatça sollama yapabilmek. Egzoz yaptırıp insanları uykularından etmek, şehir içlerinde ışıktan ışığa gazı tapalayıp istenmeyen motorcu kıvamında motor kullanmak, karşı cinsi görünce motoru bi arkasının üstüne bi burnunun üstüne dikip dikkat çekmeye çalışarak rahatsızlık vermek değil.

Aklımda şu an 2007-13 arası cb600f almak var. Sonuçta honda diyerek, yedek parça ve kullanım sorunları yaşamayacağımı düşünüyorum. Görüntü olarak en çok gözüme hitap eden motosiklet sanırım bu motorun sarı rengi.
Yine de siz değerli forum kullanıcılarının fikirlerini sormak istedim.
Şimdiden değerli tavsiyeleriniz ve görüşleriniz için teşekkür ederim.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
4,562
Abs olmayan motor almayın derim. Ne kadar yeni o kadar iyi olur bu arada. 4 silindir şart değilse 2-3 silindirli ancak 4 silindir gücünde daha uygun fiyatlı motorlar da mevcut.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
12,743
600 cc değil ama yakın, listenize Kawasaki Z 750'yi de almanızı tavsiye ederim. (Z 750 S değil Z 750 ya da Z 750 R diye geçer)
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
798
2006 model 320bin ₺ sarı site fiyatı
Bu kadar eski model almaktansa ben olsam çift silindir de olsa daha güncel bir motor bakardım. 2017 ve üzeri xsr700'ler bu fiyatlara bulunabiliyor. Benimki sadece bir tavsiye. Suzuki sv650a şu anda olmasa da yine bu fiyatlara ara ara denk geliyor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
7,146
Bu kadar eski model almaktansa ben olsam çift silindir de olsa daha güncel bir motor bakardım. 2017 ve üzeri xsr700'ler bu fiyatlara bulunabiliyor. Benimki sadece bir tavsiye. Suzuki sv650a şu anda olmasa da yine bu fiyatlara ara ara denk geliyor.
SV650 çok ideal, şehir içinde süper. Gerektiğinde uzun yol da yapar. 250cc'den sonra 74hp de makule yakın bir yükseltme. (Az fazla ama kurtarır yine de...)
 
Katılım
20 Mar 2024
Mesajlar
234
Bütçe önemli değilse CB650R tam kriterlere uygun gibi. Hornet 750 de bulabilirsiniz diye düşünüyorum 350-400 civarı. Kontrolsüz güç güç değildir valla ben olsam 70+ beygir motorlarda kesinlikle modern bir şey bakardım.

not: ben çok acemiyim şeyapmayın
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
5,903
Supersport tipi motor olmayackasa 4 silindir gereksiz.
çift silindir ya da yamaha tracer 9 gibi 3 silindir motorlara bakın.
Sizin işinizi görecek motorların çoğu artık çift silindir.
Kesinlikle ABS olsun.
Cyan sv650 demiş, onda suzuki vstrom 650'deki motor kullanılmış, vstrom'un naked versiyonu diyebiliriz, 70 beygir, torku çok güzel bir blok, sorunsuz evladiyelik denebilir.

Ekipman konusu da ekipman yeterli demişsiniz ama forumu herkes okuyor bu yüzden tekrar hatırlatalım.
En az giyilmesi gereken ekipman bunlar, biri bile eksikse eksik ekipman giyilmiş deriz:
Kask,
Mont,
Eldiven
Korumalı motosiklet pantalonu
Korumalı motosiklet botu

250cc'den 650cc'ye geçerken de mutlaka en azından bir gün kapalı alanda hakimiyet eğitimi alın çok farkedecektir.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,722
Öncelikle internette kafana sokulan bir yanlışa değinmek isterim, haddimi aşıyorum affola.

Silindir sayısı ile güç arasında bir bağlantı matematiksel olarak kurulsa da, pratikte dört silindirli motorda gaz kolunu daha fazla çevirmen gerekecektir. Sallıyorum 600cc iki motosiklet olsun yanyana, birisi sıralı dört silindir, diğeri sıralı 2 silindir olsun. Sıralı 4 olan motorda daha yüksek devirde ve daha fazla gaz çevirerek güç alacaksın, sıralı iki silindirde güç çok daha erken ve hızlı gelir. Ha ben 4 kötü 2 iyi gibi bir anlamda söylemiyorum, beklentini şekillendirirken göz önünde bulundur diye.

Anlattığın çerçevede motorlar bakmışsın zaten, herkes elbet bir fikir verecektir ama sen sürmeden en azından üzerine oturmadan aradığın şeye hizmet edip etmediğini anlaman zor. 40bin km kadar XJ6F kullandım, onunla ilgili sormak istediğin bir şey varsa seve seve yanıtlarım. Akarı kokarı olmayan, ekstra bir kabiliyeti de olmayan tatlış bir motordur kendisi.
 
Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
634
"İlk olarak performans konusunda üzmeyecek bir alet istiyorum. O yüzden çift silindirli değil dört silindirli bir motor bloğuna sahip, gazı çok açmaya gerek duymadan şehir içinde ve ilçeler arasında gidilip gelinebilecek dengeli bir motosiklet arayışı içerisindeyim. "

Şu bölümde bence teknik bilgi sorunu olmuş.
Gazı çok açmadan gidebilmek için aynı hacimde çift silindirli bir model genellikle tork rakamı ve eğrisi nedeniyle isteklerinizi daha iyi karşılar.
Hatta 600cc 4 silindirlerin çoğunun alt devirleri ölüdür, belli bir devre kadar kimse yoktur ;)
 
Katılım
14 Şub 2021
Mesajlar
17
Abs olmayan motor almayın derim. Ne kadar yeni o kadar iyi olur bu arada. 4 silindir şart değilse 2-3 silindirli ancak 4 silindir gücünde daha uygun fiyatlı motorlar da mevcut.
Abs olmayan motosiklet zaten Türkiye asfaltlarında kullanılamaz gibi bir şey. Yeni dökülen asfaltlar bile ne yazık ki üzerinden bir süre geçtikten sonra lastikler ne kadar iyi olursa olsun tutmamaya başlıyor. Ani frende arka teker kızaklama yapmaya başladığı zaman motosiklet konusunda ne kadar uzman olunursa olunsun dengesi bozuluyor ve genellikle motorla beraber asfaltın yüzeyine yapışılıyor. Bu yüzden hem dengeli giden hem dengeli duran bir motosiklet almak istiyorum.

Mesela cb600f bakmamın nedeni hem abs var hem ilk mesajımda belirttiğim gibi fren sistemi dengeli durmasını sağlıyor o yüzden bu modele baktım. İki freni de kullanıp tamamen durana kadar ayağını yere basmasan bile devrilmiyor kolay kolay.

2-3 silindirli benzer hacimde motosikletlere de baktım ama açıkçası gazı ayarlayamam, kafama geçer diye korkuyorum. Örneğin mt-07’leri de çok beğeniyorum bakıyorum ama gaz cevabı en ufak hatada motorun kafaya geçmesine neden oluyor.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

600 cc değil ama yakın, listenize Kawasaki Z 750'yi de almanızı tavsiye ederim. (Z 750 S değil Z 750 ya da Z 750 R diye geçer)
Yedek parça konusunda eski sıkıntılar yaşanmıyorsa neden olmasın. Teşekkür ederim hocam :)
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
4,562
mt07 yi bilmiyorum, kullandığım cb750 hornette 4 farklı gaz ayarı mevcut, isteseniz de kafanıza geçirmeyen bir modu var :) bu arada kendi hornetimi de satıyorum, düşünürseniz uygun fiyata bırakıcam.
 
Katılım
14 Şub 2021
Mesajlar
17
Bu kadar eski model almaktansa ben olsam çift silindir de olsa daha güncel bir motor bakardım. 2017 ve üzeri xsr700'ler bu fiyatlara bulunabiliyor. Benimki sadece bir tavsiye. Suzuki sv650a şu anda olmasa da yine bu fiyatlara ara ara denk geliyor.
Supersport tipi motor olmayackasa 4 silindir gereksiz.
çift silindir ya da yamaha tracer 9 gibi 3 silindir motorlara bakın.
Sizin işinizi görecek motorların çoğu artık çift silindir.
Kesinlikle ABS olsun.
Cyan sv650 demiş, onda suzuki vstrom 650'deki motor kullanılmış, vstrom'un naked versiyonu diyebiliriz, 70 beygir, torku çok güzel bir blok, sorunsuz evladiyelik denebilir.

Ekipman konusu da ekipman yeterli demişsiniz ama forumu herkes okuyor bu yüzden tekrar hatırlatalım.
En az giyilmesi gereken ekipman bunlar, biri bile eksikse eksik ekipman giyilmiş deriz:
Kask,
Mont,
Eldiven
Korumalı motosiklet pantalonu
Korumalı motosiklet botu

250cc'den 650cc'ye geçerken de mutlaka en azından bir gün kapalı alanda hakimiyet eğitimi alın çok farkedecektir.
Kask olarak 3 kaskım var agv k6s, arai rx7 evo samurai ve ls2 thunder. Diğer ekipmanların detaylarını vermeyeceğim ama revit eldiven, revit bot, dainese mont ve mont içi sırt ve göğüs korumam var. 4 silindir olacak diye kesin bir şart yok tabii ama 4 silindirli makinelerde genelde gidişi de duruşu da dengeli konforlu olduğu için 4 silindir almak istiyorum açıkçası. Titreşim durumu vs. varla yok arası oluyor. Yine de tavsiyelerinize göz atacağım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bütçe önemli değilse CB650R tam kriterlere uygun gibi. Hornet 750 de bulabilirsiniz diye düşünüyorum 350-400 civarı. Kontrolsüz güç güç değildir valla ben olsam 70+ beygir motorlarda kesinlikle modern bir şey bakardım.

not: ben çok acemiyim şeyapmayın
Hocam bütçe de bir noktada önemli, motosiklet konusunda 370-400lere çok çıkmayı istemiyorum işin açığı. Eski bile olsa söylediğim modellerde abs ve diğer yardımcı güvenlik donanımları bulunuyor, eski bile baksam kesinlikle absli bakıyorum. Ülkemiz asfaltında 250cc bile abssiz kullanılamaz bence.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Öncelikle internette kafana sokulan bir yanlışa değinmek isterim, haddimi aşıyorum affola.

Silindir sayısı ile güç arasında bir bağlantı matematiksel olarak kurulsa da, pratikte dört silindirli motorda gaz kolunu daha fazla çevirmen gerekecektir. Sallıyorum 600cc iki motosiklet olsun yanyana, birisi sıralı dört silindir, diğeri sıralı 2 silindir olsun. Sıralı 4 olan motorda daha yüksek devirde ve daha fazla gaz çevirerek güç alacaksın, sıralı iki silindirde güç çok daha erken ve hızlı gelir. Ha ben 4 kötü 2 iyi gibi bir anlamda söylemiyorum, beklentini şekillendirirken göz önünde bulundur diye.

Anlattığın çerçevede motorlar bakmışsın zaten, herkes elbet bir fikir verecektir ama sen sürmeden en azından üzerine oturmadan aradığın şeye hizmet edip etmediğini anlaman zor. 40bin km kadar XJ6F kullandım, onunla ilgili sormak istediğin bir şey varsa seve seve yanıtlarım. Akarı kokarı olmayan, ekstra bir kabiliyeti de olmayan tatlış bir motordur kendisi.
Xj6 konusunda soracak pek de bir şey yok hocam yamaha’nın yurtdışında da kendini kanıtlamış, birden fazla motosiklet sahibi olacaksak el altında kesinlikle bulunması gereken bir motosiklet olduğunu düşünüyorum zaten ama hiç çevremde xj6 sahibi yok. Yalnızca kronik denilebilecek hiçbir arızası olmadığını, yağını koyup bakımını yapıp ömürlük binilebilecek dayanıklı bir motor olduğunu biliyorum. Belirttiğim gibi ekstra bir kabiliyet beklemiyorum, tek teker yapayım gazı açıp manyak gibi gideyim gibi bir derdim yok.

İlk mesajımda belirttiğim motosikletlerden ikinci el galerisinde bir cb600f bindim kullandım gidişi olsun duruşu olsun çok dengeli ama bir garip makine. Gazı çok açınca supersportlar gibi “zınnnn” diye gidebiliyor, fren konusunda ne kadar ani davranırsan davran düşmek veya motoru düşürmek mümkün değil gibi. Eski ama eski hissiyatı vermiyor görünüşüyle de sesiyle de. O yüzden çok ısındım, ama hiç bilemiyorum çok kararsızım çok fazla ama var. 250cc alırken şehir içinde bineceğim diye hiç düşünmeden mt-25 alıp geçmiştim de 600cc ve üstüne çıkınca ne yapacağını bilemiyor insan.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

"İlk olarak performans konusunda üzmeyecek bir alet istiyorum. O yüzden çift silindirli değil dört silindirli bir motor bloğuna sahip, gazı çok açmaya gerek duymadan şehir içinde ve ilçeler arasında gidilip gelinebilecek dengeli bir motosiklet arayışı içerisindeyim. "

Şu bölümde bence teknik bilgi sorunu olmuş.
Gazı çok açmadan gidebilmek için aynı hacimde çift silindirli bir model genellikle tork rakamı ve eğrisi nedeniyle isteklerinizi daha iyi karşılar.
Hatta 600cc 4 silindirlerin çoğunun alt devirleri ölüdür, belli bir devre kadar kimse yoktur ;)
Biraz yanlış anlaşılmışım. Ben zaten alt devir performansı beklemiyorum hocam, ara hızlanmalarda yani zaten belli bir hız, vites ve devirde seyrederken gazı fazla açmamaktan bahsediyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

mt07 yi bilmiyorum, kullandığım cb750 hornette 4 farklı gaz ayarı mevcut, isteseniz de kafanıza geçirmeyen bir modu var :) bu arada kendi hornetimi de satıyorum, düşünürseniz uygun fiyata bırakıcam.
Mt-07’lerin yeni modellerinde de var hocam aslında o tork kontrol sistemi diye geçiyor. Bir de yeni model hondaların hepsinde sürüş modları var bundan haberim oldu, sıfır km almayı düşünürken 750lik hornetle test sürüşü yapmıştım. Güzel alet hoşuma da gitti. Arada fark var mıdır varsa ne kadar vardır bilmiyorum, 92 beygir 75nm torklu cidden hissiyatlı. Beğendim ama sıfırının fiyatı tuzlu geldi diyebilirim. Düşünürüm tabii, sizdeki kaç model kaç kilometrede bir konuşalım.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
1,079
Cb 600f, gsr 600 gibi eski racing bloklara sahip makinelerin ekmeği çoktan yenmiştir. Gsr'dan zaten uzak dur, alüminyum şase ve şasesi kırılmamış olanı yok gibi bir şey. Cb750 hornet hoşuna gittiyse sana çok daha hayırlı olur o. Eskiler cebini yakar, motordan soğutur. Cb 750 olmazsa suzuki sv650a da güzel motordur. Bu arada cb 600f'deki fren sisteminin adı kombine frendir.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
4,562
Kask olarak 3 kaskım var agv k6s, arai rx7 evo samurai ve ls2 thunder. Diğer ekipmanların detaylarını vermeyeceğim ama revit eldiven, revit bot, dainese mont ve mont içi sırt ve göğüs korumam var. 4 silindir olacak diye kesin bir şart yok tabii ama 4 silindirli makinelerde genelde gidişi de duruşu da dengeli konforlu olduğu için 4 silindir almak istiyorum açıkçası. Titreşim durumu vs. varla yok arası oluyor. Yine de tavsiyelerinize göz atacağım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Hocam bütçe de bir noktada önemli, motosiklet konusunda 370-400lere çok çıkmayı istemiyorum işin açığı. Eski bile olsa söylediğim modellerde abs ve diğer yardımcı güvenlik donanımları bulunuyor, eski bile baksam kesinlikle absli bakıyorum. Ülkemiz asfaltında 250cc bile abssiz kullanılamaz bence.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Xj6 konusunda soracak pek de bir şey yok hocam yamaha’nın yurtdışında da kendini kanıtlamış, birden fazla motosiklet sahibi olacaksak el altında kesinlikle bulunması gereken bir motosiklet olduğunu düşünüyorum zaten ama hiç çevremde xj6 sahibi yok. Yalnızca kronik denilebilecek hiçbir arızası olmadığını, yağını koyup bakımını yapıp ömürlük binilebilecek dayanıklı bir motor olduğunu biliyorum. Belirttiğim gibi ekstra bir kabiliyet beklemiyorum, tek teker yapayım gazı açıp manyak gibi gideyim gibi bir derdim yok.

İlk mesajımda belirttiğim motosikletlerden ikinci el galerisinde bir cb600f bindim kullandım gidişi olsun duruşu olsun çok dengeli ama bir garip makine. Gazı çok açınca supersportlar gibi “zınnnn” diye gidebiliyor, fren konusunda ne kadar ani davranırsan davran düşmek veya motoru düşürmek mümkün değil gibi. Eski ama eski hissiyatı vermiyor görünüşüyle de sesiyle de. O yüzden çok ısındım, ama hiç bilemiyorum çok kararsızım çok fazla ama var. 250cc alırken şehir içinde bineceğim diye hiç düşünmeden mt-25 alıp geçmiştim de 600cc ve üstüne çıkınca ne yapacağını bilemiyor insan.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Biraz yanlış anlaşılmışım. Ben zaten alt devir performansı beklemiyorum hocam, ara hızlanmalarda yani zaten belli bir hız, vites ve devirde seyrederken gazı fazla açmamaktan bahsediyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Mt-07’lerin yeni modellerinde de var hocam aslında o tork kontrol sistemi diye geçiyor. Bir de yeni model hondaların hepsinde sürüş modları var bundan haberim oldu, sıfır km almayı düşünürken 750lik hornetle test sürüşü yapmıştım. Güzel alet hoşuma da gitti. Arada fark var mıdır varsa ne kadar vardır bilmiyorum, 92 beygir 75nm torklu cidden hissiyatlı. Beğendim ama sıfırının fiyatı tuzlu geldi diyebilirim. Düşünürüm tabii, sizdeki kaç model kaç kilometrede bir konuşalım.
link bırakayım hocam. güncel 5350 km de.
 
Katılım
14 Şub 2021
Mesajlar
17
link bırakayım hocam. güncel 5350 km de.
Baktım ama düşündüğüm bütçeye sizin motor da biraz tuzlu geliyor hocam ya. Motosiklete o kadar para vermeyi istemiyorum bir yandan. Maksimum 300-350 civarı verebileceğim için hiç oturup pazarlığına girip birbirimizin canını sıkmaya üzmeye gerek yok, motorunuzun piyasası zaten belli. Benim verebileceğim paralara siz “olur” deseniz bile bu sefer ben almayı istemem. İlginize teşekkür ederim yine de.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Cb 600f, gsr 600 gibi eski racing bloklara sahip makinelerin ekmeği çoktan yenmiştir. Gsr'dan zaten uzak dur, alüminyum şase ve şasesi kırılmamış olanı yok gibi bir şey. Cb750 hornet hoşuna gittiyse sana çok daha hayırlı olur o. Eskiler cebini yakar, motordan soğutur. Cb 750 olmazsa suzuki sv650a da güzel motordur. Bu arada cb 600f'deki fren sisteminin adı kombine frendir.
Hocam hiç bilmiyorum çok kararsızlıklarım var. Mt-07’ler de hoşuma gidiyor, kafama geçirmeyeceğimden emin olsam yine düşünmeden 2016-17 temiz mt-07 abs alıp geçeceğim.
Eskiler için cep yakar motordan soğutur demişsiniz ama az binilmiş 43bin km’de olan bir cb600f var 325bin istiyor çok da temiz duruyor açıkçası. Kilometresi bu motora yakın çok daha yeni motorlar var. Km olarak bakınca mesela bu paralara cb650r değil ama cb650f bulunuyor daha yüksek modelli 2015-16 ama km’ler hep 43000km’den yüksek. Yani 43000km 2008 model mi yoksa 60-70bin km’de 2015 model mi gibi sorular da geliyor insanın aklına ister istemez.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
19,577
Baktım ama düşündüğüm bütçeye sizin motor da biraz tuzlu geliyor hocam ya. Motosiklete o kadar para vermeyi istemiyorum bir yandan. Maksimum 300-350 civarı verebileceğim için hiç oturup pazarlığına girip birbirimizin canını sıkmaya üzmeye gerek yok, motorunuzun piyasası zaten belli. Benim verebileceğim paralara siz “olur” deseniz bile bu sefer ben almayı istemem. İlginize teşekkür ederim yine de.
Bence 50 lira için risk almaya değmez..Bütçen 200 falan olsa kabul edilebilir ama 350 ye kadar bütçem var demişsin..
Ben olsam iki silindirli tercih ederdim... 4 ün ameleliği her zaman fazla..
 
Katılım
29 Ocak 2025
Mesajlar
3
Kesinlikle sana bir eşşek arısı yani hornet alalım ölümsüzdür bakımını yaptığın sürece hiç birşey olmaz :)
 
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
1,079
Baktım ama düşündüğüm bütçeye sizin motor da biraz tuzlu geliyor hocam ya. Motosiklete o kadar para vermeyi istemiyorum bir yandan. Maksimum 300-350 civarı verebileceğim için hiç oturup pazarlığına girip birbirimizin canını sıkmaya üzmeye gerek yok, motorunuzun piyasası zaten belli. Benim verebileceğim paralara siz “olur” deseniz bile bu sefer ben almayı istemem. İlginize teşekkür ederim yine de.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Hocam hiç bilmiyorum çok kararsızlıklarım var. Mt-07’ler de hoşuma gidiyor, kafama geçirmeyeceğimden emin olsam yine düşünmeden 2016-17 temiz mt-07 abs alıp geçeceğim.
Eskiler için cep yakar motordan soğutur demişsiniz ama az binilmiş 43bin km’de olan bir cb600f var 325bin istiyor çok da temiz duruyor açıkçası. Kilometresi bu motora yakın çok daha yeni motorlar var. Km olarak bakınca mesela bu paralara cb650r değil ama cb650f bulunuyor daha yüksek modelli 2015-16 ama km’ler hep 43000km’den yüksek. Yani 43000km 2008 model mi yoksa 60-70bin km’de 2015 model mi gibi sorular da geliyor insanın aklına ister istemez.
Öncelikle mt07'yi kafandan çıkar. O motosiklet değil. Dengesiz bir motosiklet o. Arkadaştan denemek için aldım, 100 metre ileriden dönüp geldim başlarım böyle motora diye. Sadece tork var, daha da bi halt yok onda. 600f hornet için 43 bin km çok görünmeyebilir ama o kmleri nasıl yaptığı çok önemli. Supersport bloğu olan bir motosikleti genellikle apaçiler kullanır, canını alıp bırakır. 650f daha düşük güçte ve daha ağır olduğu için magandalar pek sevmez o motoru. Ayrıca nispeten pahalı dahi olsa parçası bulunur 650'nin. Allah korusun 600f in bloğu eline gelse s.çtın. Bütçeyi yükseltebilirsen daha düşük km 650f veya cb750 almaya bak.
 
Katılım
14 Şub 2021
Mesajlar
17
Kesinlikle sana bir eşşek arısı yani hornet alalım ölümsüzdür bakımını yaptığın sürece hiç birşey olmaz :)
İkinci el motor için risk almaya değmeyeceğine karar verdim hocam. 4 silindir konusunda pek fikrim yoktu iyi gidiyor diye almak istiyordum ama araştırınca beni maddi-manevi iki türlü de yoracağını akıl ettim sonunda. Nerde patlayacağını bilemeyiz. Patlatırsak 4 silindirin parçasıydı ustasıydı işçiliğiydi masrafıydı git geliydi, binmeye aldığımız motor yatacak bir sürü uğraşacağız. Tabi kaç model kaçlık hornetlerden bahsediyorsunuz bilmiyorum ama hocam, zaten eski model ss bloklu bir motosiklet alıp elimde gümlemesini çok da istemiyorum.
Konuyu açtığımdan beri geçen süre içerisinde gidip tekrar bayiden sıfır km mt-25 alıp geçip uğraşmamak kararı verdim bildiğim sürdüğüm sıkılmadığım en ince ayrıntısına kadar hakim olduğum bir motor en azından diyerek ama yamahada nereye sorsak ellerinde motor yok ne zaman geleceği belli değil kara borsaya düşmüş adamlar sıfır bayi fiyatı 294 lira olan motora 360-365 lira fiyat yazmışlar.
Honda ile görüştüm yeni 500cc bloklu hornet modeli için, sadece bir tane bayiden bir hanımefendi ellerinde 3 adet her renginden olduğunu söyledi ama o da belirlediğim bütçe çıtasının üstüne çıkıyor 372 lira, param olsa düşünmeyip şu dakika alıp babalar gibi 500lük sıfır hornet bineceğim ama maalesef…
İkinci el alıp riske girmeyi hiç istemiyorum ülkemizdeki ikinci el motosiklet piyasası zaten belli, gösterge değiştirerek km sıfırlayanlar mı dersiniz 2-3 kere yatak sardırıp motor kilitletip hatasız diye affedersiniz iteleyenler mi ne derseniz bir sürü çeşit var.
İkinci el konusunda da biraz ortalığa yabancıyım sadece ilk motorum ikinci eldi düşeriz kalkarız sıfır motorun başına bir şey gelse üzüleceğim için öyle aldım, mt-25 alırken o motorun başından nelerin geçebileceğini tahmin ederek gidip sıfırını almıştım sattığıma da pişmanım şu an. Koruma demirleri, quickshifterı, opsiyon olarak aldığım akrapovic egzozu vs. dolu almıştım keşke satmasaymışım bir de dolu motoru boş parasına verdik tanıdık diye. Şimdi aynı motoru gidip sıfırını almak istesek de alamıyoruz, arkadaşa söylüyorum bana geri sat siye yok diyor memnunum motordan.
Paramız var alacak motor bulamıyoruz ya.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Öncelikle mt07'yi kafandan çıkar. O motosiklet değil. Dengesiz bir motosiklet o. Arkadaştan denemek için aldım, 100 metre ileriden dönüp geldim başlarım böyle motora diye. Sadece tork var, daha da bi halt yok onda. 600f hornet için 43 bin km çok görünmeyebilir ama o kmleri nasıl yaptığı çok önemli. Supersport bloğu olan bir motosikleti genellikle apaçiler kullanır, canını alıp bırakır. 650f daha düşük güçte ve daha ağır olduğu için magandalar pek sevmez o motoru. Ayrıca nispeten pahalı dahi olsa parçası bulunur 650'nin. Allah korusun 600f in bloğu eline gelse s.çtın. Bütçeyi yükseltebilirsen daha düşük km 650f veya cb750 almaya bak.
Bloğu elime gelme ihtimali dahi bulunmasın aslında ben onu istiyorum hocam. 650f’ler magandalar tarafından çok sevilmez doğru diyorsunuz tekere kaldırması tekerde tutması ağır olduğu için biraz daha zor. Aynen dediğiniz gibi canı alınmış bir supersport bloğuna denk gelirsem ve 650f’in bloğu da elime gelirse beni maddi olarak da manevi olarak da yakar. Adam gibi 4 silindir toplayan usta yok, kendi servisine götürsek ustanın 2 belki 3 katı parasına toplatırız motoru ama toplandıktan sonra da dikiş tutup tutmayacağı belli değil… O yüzden ben bu sevdadan vazgeçtim sıfır araştırmaya başladım.
Biraz fiyat kırma veya taksitlendirme imkanı olsa düşünmeden çift silindir demeden yeni 500lük hornetlerden alacağım ama fiyatı elimdeki paraya göre tuzlu, kredi çekme imkanım şu an için yok, kalan meblağı kredi kartına taksit yaptırma şansı da yokmuş sordum bunu.
Ben 372’yi denkleştirene kadar motora zam da gelebilir, zam gelir mi gelmez mi konusunda net bir bilgi de veremedi hanımefendi.
Üstteki arkadaşıma cevabımda söylediğim gibi motor veya yürümesini sağlayan aksamı yerden toplayıp kucağıma alıp sanayi yoluna düşmeyim en azından ne aldığımı bileyim diye gidip yine sıfır mt-25 almak istedim bayilerde motor yok.
Fiyatlar ve vergilendirmeler konusunda, ülkenin hali konusunda söylenecek çok şey var da burada yazarsam sıkıntı yaşayabilirim.
Tek söyleyeceğim; kara taşıtları sınıfına giren ve asıl amacı insanları a noktasından b noktasına ulaştırmak olan motosiklete biniyorsan kask takman zorunlu ama gidip kaskın iyisini alayım dersen ötv ödüyorsun keyfi bir şey yapıyormuşsun gibi. Kuralı koy, uygulanabilmesi için hiç bir teşvik yapma, motora ödediği vergi yetmiyor gibi adamın canını korumak için aldığı ekipmana da yüzde bilmemkaç ötv kes. Bu ülkede motosiklet sürüp bunun benzininden yağından kaskından montundan eldiveninden bunlara para kazandırarak biz hata yapıyoruz aslında. Yazacaklarım bu kadar.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst