- Konu Yazar
- #1
Keith Code Gelişim: Öğrenilebilecekler başlıklı bir metin kaleme almış. Bu notta başka şeylerin yanında gelişime ve eğitime bakış açılarına göre 6 sürücü tipinden bahsedilmiş. Bu listeyi OMM Bülten’in 42. sayısında vermişler. Orijinal metin İngilizce, ben gevşek bir çeviri yaptım. Keith Code sürücü gelişimi konusunda, her sürücünün bu altı kategoriden birine girdiğini söylüyor.
1. Gelişmeye çalışmış, yapamamış ve ilgisini kaybetmiş olanlar. Sürücü gelişimi konusunu tamamen rafa kaldırmış ve o konu hakkında hiçbir şey duymak istemezler.
2. Öğrenilecek bir şey olmadığını söyleyenler. Bu tipler yeterince tecrübe kazanılınca olayın hallolacağını düşünür. Sürüş tekniklerinden bahis açtığınızda kibarca konuyu değiştirirler.
3. Eğitimin aleyhinde aktif bir şekilde konuşanlar. “La olm, bin motora sür git işte. Kaza yapmıyorum, dolayısıyla öğrenilecek ne var ki? Parayı eğitmen zengin etmeye harcamaya ne gerek var. O paraya egzoz alınır. Sürüş okulları çok saçma.” Bu tipler antagonisttir.
4. Belli belirsiz bir gelişim isteği olsa da nasıl yapacaklarını bilemeyenler. İstekleri vardır ama hamle yapmazlar. Daha iyi bir sürücü olacaklarını ümit ederler.
5. Daha fazla şey öğrenmekle ilgilenenler. Gelişim hakkında konuşurlar. Tavsiyeleri dinlerler ama hala pasif kalırlar. Bunlar belki de en tehlikeli tiplerdir çünkü her türlü tavsiyeyi dinlerler. “Ne kadar hızlı olabileceğini, motorun sınırlarını kaza yapıncaya kadar bilemezsin.” tavsiyesini bile ciddiye alıp denemeye kalkabilirler.
6. Gelişmek için bir şeyler yapan sürücüler. Bunlar sorulara cevaplar bulmak için makaleler okur, pist günlerine ve eğitime katılırlar. Gelişmeye kararlıdırlar ve bunun belirli adımlar atarlar.
1. Gelişmeye çalışmış, yapamamış ve ilgisini kaybetmiş olanlar. Sürücü gelişimi konusunu tamamen rafa kaldırmış ve o konu hakkında hiçbir şey duymak istemezler.
2. Öğrenilecek bir şey olmadığını söyleyenler. Bu tipler yeterince tecrübe kazanılınca olayın hallolacağını düşünür. Sürüş tekniklerinden bahis açtığınızda kibarca konuyu değiştirirler.
3. Eğitimin aleyhinde aktif bir şekilde konuşanlar. “La olm, bin motora sür git işte. Kaza yapmıyorum, dolayısıyla öğrenilecek ne var ki? Parayı eğitmen zengin etmeye harcamaya ne gerek var. O paraya egzoz alınır. Sürüş okulları çok saçma.” Bu tipler antagonisttir.
4. Belli belirsiz bir gelişim isteği olsa da nasıl yapacaklarını bilemeyenler. İstekleri vardır ama hamle yapmazlar. Daha iyi bir sürücü olacaklarını ümit ederler.
5. Daha fazla şey öğrenmekle ilgilenenler. Gelişim hakkında konuşurlar. Tavsiyeleri dinlerler ama hala pasif kalırlar. Bunlar belki de en tehlikeli tiplerdir çünkü her türlü tavsiyeyi dinlerler. “Ne kadar hızlı olabileceğini, motorun sınırlarını kaza yapıncaya kadar bilemezsin.” tavsiyesini bile ciddiye alıp denemeye kalkabilirler.
6. Gelişmek için bir şeyler yapan sürücüler. Bunlar sorulara cevaplar bulmak için makaleler okur, pist günlerine ve eğitime katılırlar. Gelişmeye kararlıdırlar ve bunun belirli adımlar atarlar.
Son düzenleme: