50lik karbüratöre 110luk karbüratör memesi takıldı 110luk performans alır mıyım?

Katılım
6 Şub 2025
Mesajlar
6
Öncelikle herkese merhaba 3-4 gün önce motoruma 110 cc karbüratör taktırdım ancak takılırken usta güzel takmadığı için motor hava alıyormuş, çok sapıtmıştı. Tekrar gittiğimde bana eski karbüratörümde rolanti beyni olduğunu, bundan kaynaklandığını söyledi ve eski karbüratöre 110luk memeleri taktı, hava alma sorununu hallettim ama karbüratör 110 performansını verebilecek mi merak ediyorum bilen birilerine danışmak mantıklı geldi.
Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,626
Motosikleti
Ns200 15"
O memeler takıldıysa iş görür fakat sizin silindir hacminiz 110 değilse bir faydası olmaz. Fazla yakıt sanılanın aksine daha iyi gitmesini sağlamaz.
 
Katılım
6 Şub 2025
Mesajlar
6
Motor 110luk yapıldı boğulma yaptığı için değiştirdim. Cevabın için teşekkür ederim:)
 
Katılım
16 May 2020
Mesajlar
277
Öncelikle herkese merhaba 3-4 gün önce motoruma 110 cc karbüratör taktırdım ancak takılırken usta güzel takmadığı için motor hava alıyormuş, çok sapıtmıştı. Tekrar gittiğimde bana eski karbüratörümde rolanti beyni olduğunu, bundan kaynaklandığını söyledi ve eski karbüratöre 110luk memeleri taktı, hava alma sorununu hallettim ama karbüratör 110 performansını verebilecek mi merak ediyorum bilen birilerine danışmak mantıklı geldi.
Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.
100 lük cup karbüratörleri; cup ve comuter 50 cc lerde işe yarıyor ancak hız bakımından değil motorun hava ve benzin dengesini koruma açısından ayrıca motorun stabilizasyonunu nispeten sağlar ama performans açısından çok bir katkısı olmaz açık hava filtresi takarsan nispeten motorun daha da rahatlar ama beygir yada tork artışı vermez bunları ancak cc yükseltme kitleriyle yaparsın ancak onlarda zamanla krank kırma riski barındırır , motorunun hızlanmasını yada torklanmasını istiyorsan bunu uygun dişliyle halledebilirsin.
 
Katılım
6 Şub 2025
Mesajlar
6
100 lük cup karbüratörleri; cup ve comuter 50 cc lerde işe yarıyor ancak hız bakımından değil motorun hava ve benzin dengesini koruma açısından ayrıca motorun stabilizasyonunu nispeten sağlar ama performans açısından çok bir katkısı olmaz açık hava filtresi takarsan nispeten motorun daha da rahatlar ama beygir yada tork artışı vermez bunları ancak cc yükseltme kitleriyle yaparsın ancak onlarda zamanla krank kırma riski barındırır , motorunun hızlanmasını yada torklanmasını istiyorsan bunu uygun dişliyle halledebilirsin.
Motorda 16-34 dişli takılı hızlanması beni tatmin ediyor, karbüratörü boğulmasını engellemek amacıyla yükselttim, dediğiniz gibi açık hava filtresi takmayı düşünüyorum ama cezası var sanırım ....
 
Katılım
16 May 2020
Mesajlar
277
Motorda 16-34 dişli takılı hızlanması beni tatmin ediyor, karbüratörü boğulmasını engellemek amacıyla yükselttim, dediğiniz gibi açık hava filtresi takmayı düşünüyorum ama cezası var sanırım ....
Açık hava filtresinde ceza uygulanmaz ama bunu ses için ayarlarsanız polis tuttuğu zaman acımaz yazar. Motorunun marka modeli ne hocam?
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,626
Motosikleti
Ns200 15"
Motorda 16-34 dişli takılı hızlanması beni tatmin ediyor, karbüratörü boğulmasını engellemek amacıyla yükselttim, dediğiniz gibi açık hava filtresi takmayı düşünüyorum ama cezası var sanırım ....
Açık hava filtresinin herhangi bir yaptırımı yoktur fakat faydasıda yoktur. Bahsedilen açık hava filtreli K&N gibi markaların ürettiği filtrelerden bahsedersek onlar daha çok satış sonrası egzozlar için uygulanır bu sayede orta ve üst segment modellerde egzoz, yazılım ve açık hava filtresi uygulamalarında modeline göre 5-15 beygir artışı görülür. Sizin takacak olduğunuz filtre sadece emme sesini arttıracak ve silindire eskisinden daha çok toz çekerek segmanların ömrünü kısaltıcaktır.
 
Katılım
6 Şub 2025
Mesajlar
6
Açık hava filtresinin herhangi bir yaptırımı yoktur fakat faydasıda yoktur. Bahsedilen açık hava filtreli K&N gibi markaların ürettiği filtrelerden bahsedersek onlar daha çok satış sonrası egzozlar için uygulanır bu sayede orta ve üst segment modellerde egzoz, yazılım ve açık hava filtresi uygulamalarında modeline göre 5-15 beygir artışı görülür. Sizin takacak olduğunuz filtre sadece emme sesini arttıracak ve silindire eskisinden daha çok toz çekerek segmanların ömrünü kısaltıcaktır.
Hiç gerek yok o zaman orijinal filtresinden devam. Teşekkür ederim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

güzel motor, çok zorlamadan binersen seni tatmin eder ama açık hava filtresini taktıktan sonra karbüratör ayarını iyi yaptırman gerek sıkıntı çıkmasın.
Teşekkür ederim yorumların için hocam :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst