5000km.'yi geçen Çin'li motorlardan raporlar.

Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Marka ve model.

mondial 125 KT 2005 model
Ne kadar zamanda, ne kadar yol yapıldı?

2 yılda 16.000 km
Kullanım şartları.
şehiriçi,yağmur çamur,şehirlerarası (en uzun 500 km)

Bu süre içinde kaç defa bakım dışı servise gidildi?
ben alalı 8 ay oldu toplamda 4 defa servise gittim bakım dahil

Tamirat masrafları toplamda ne kadar oldu?

100 ytl olmuştur ( 8 ayda )

değişen parçalar
-gösterge makarası 15ytl
-far sinyal ampülleri 5 ytl
- karbürator hortumu 5 ytl
- buji 5 ytl
- sis lambası 7 ytl (işçilik benden)
Motor hakkında genel yorumlar.

Şehir içinde kısa mesafelerde çok ekonomik ve çok sağlam bir motor en soğuk havada bile tek marşta çalışıyor beni hiç yolda bırakmadı ( 2 defa benzinim bitti o da benim arızam), her gün işe gidip geliyorum 30 cm suya girdim motor stop etmedi , tahminime göre 50.000 yapar bir arkadasım mondail 125 kt ile 20.000 yaptı hiçbir sorun yok.Bakımlarını çok düzenli yaptım 800 km de bir zinciri yıkadım, motorumu zorlamadım.

Neden 50000 yapar deniyor anlamıyorum ? 50000'e gelince ne olacak yani ? Motor mu bitecek ? Şasi ortadan ikiye mi kırılacak ? Motoru çöpe mi atacaksın ? Zaten 20000'e gelmiş fazla sorun yok deniyor, aynı şekilde kullanmaya ve bakmaya devam et 50000'i rahat geçecektir.

Çin motosikletlerinin (daha doğrusu Çin markalı motosikletlerin, ikisi aynı şey değil) en büyük sorunu kalitelerinin düşük olması değil, belirli bir kalite standartlarının olmamasıdır. Birinin 20000 Km sorun çıkarmayan motoru, bir diğerinde arıza üzerine arıza yapıyor. Demek ki bütün motorları belirli bir seviyede yapsalar hepsi rahat 20000'leri görecek. 20000'e kadar sorun çıkarmamış bir motordan ileride de fazla sorun beklememek gerekir.
 
Katılım
8 Ara 2005
Mesajlar
409
benim demek istediğim motor herhangi bir tamirat görmeden 50.000 km yapar
bir tane kurye motoru gördüm gerçi onun markası modenas malezya üretimi sanırım 90.000 km de motoruna daha dokunulmamış.
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
Mondial 150 rs ilk çıktığında 150 cc ve arka fren disk olmasına rağmen MT 125 ten 450 ytl daha ucuzdu! çinde bunun anlamı nekadar para o kadar kalite...:p
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
2,633
çin malları için paranız kadar kofte alabiliyosunuz... Adamlar her seyı yapabiliyolar ama kalite biraz düşük oluyor tabiki...
 
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
375
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bu konudaki bir arkadaş "çin malı kullananları motorcu olarak saymıyorlar" demişti. evet ne yazık ki böyle bir davranış biçimi var. sanki markalı motorları alınca milletin başı göğe eriyor. italyadan dönen iki tane amca ile karşılaşmıştım. adamlar benim motora bakıyor ben onlarınkine. yorumları " çok güzel bir görüntüsü var. kullanırken kendine dikkat et, bakımlarını ihmal etme, motoruna özen göster" olay budur. bakış açısı bu olması sonuçta iki teker üstündeki herkes "rüzgar" sevdalısı değil ama en azından fikirlerinizi beyan ederken o fikirlerin sizlerin bize yansıması olduğunu da unutmayalım lütfen ne kadar gereksiz fikir beyan ederseniz benim için de o kadar " gereksiz, olmasa da olur" insan tiplemesi çizersiniz.
mondial 125zn (en son 8000 diye hatırlıyorum) var bir tanede gts 250
ikisinden de oldukça memnunum.
mondial sorun çıkardı bir nebze ama yolda bırakmadı ilk motorum olduğu için her türlü kahrımı da çekti. ha işçiliği kötü kalitesiz derseniz ilk önce neye göre kalitesiz derim. kıyas yaptığınız motor kaç ytl ???
lütfen çin malları konusunda daha bilgilendiri görüş beyan edelim, altımızda bilmem kaç bin ytl lik marka motorlar ile ahkam kesmeyelim. buyrun alın çin motorunu binin 1 sezon ondan sonra söz söyleme hakkını kendinizde bulun.
yorumum budur. sürç-i lisan ettim ise affola. niyetim kimseyi incitmek değil sadece bu tepeden bakan zihniyeti kınamaktır.
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
1,535
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Herkese selamlar.. . Arkadaşlar açıkçası forumun hepsini okuyamadım. . Bir kaç sayfa yetti ama konuyu anlamama. Zaten herkes söylemiş bu motorlar piyasa yeni diye . . .Yani km lerinin az olması falan. . .
Ben motorumu alalı 3 4 ay oldu 2006 zat şuan 3500 km deyım . . .
Diğer forunmlarıda okursanız şöyleydi böyleydi şu bozuldu şurası kotu falan .. Ben sabah aksam kullanıyorum motoru yagmur camur demeden istanbul trafiğindede cok gezdım bu kısa surede uzun yolda yaptım hiç sorun çıkarmadı bana.. . Ama rodajını tanıdıgım biri en iyi şekilde yaptı ve bende bakım süresi bile gelmeden kontrole götürüyorum. .. Elimden gelenin en iyisini yapmaya calısıyorum açıkçası ve buyuk konusmak istemem ama boyle oldugu surece tasır gıbı gelıo bana...

Çin malını kesinlikle savunmak istemem yollarda bi suru gorursunuz zaten sagda kenarda kalmıs bi motor. . .Geçenlerde servıse biri geldi emınım 90 kg den asagı degıldır ben daha 150 km de motor ıkı kısı bınıp kaza yapmıslar .. . .
150 km de 125 cc motora iki kişi helal olsun dedım içimden ustam rodajı yaptınmı sen dedım hanı ılk 500 1000 km falan erken bıtırmenın yolu varsa bende bılıım dıe adamın haberı yok. . .
Neyse çin mallarını pek saglam oldugu soylenemez ama bence adam gıbı kullanıp bakımını yaptırınca cokda illallah dedırtcek motorlar dııller tabi hepsini bilmiorum

İddalı olduysa kusura bakmayın ben cok sıkıldım artık çin malı şöyle böyle , çin malımkullananlar motorcu sayılmaz dıyenlerı. . .Trafikte görüyoruz o buyuk motorcuları 600luk hondalarla bmwlerle suzukilerle . . . Şerit nedir,sinyal nedir,ışık nedir çok iyi biliyorlar.. .
neyse ben kendımce elımden gelenın en ıyısını yapıorum . ..
Umarım artık bu işin sonunu buluruz . . .
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
2,633
~~immigrant~~ Haklısın arkadasım Yeterkı bakımını yap yarı yolda kalma... Her japon motoru da o sekildedir.. Bakarsan bag bakmazsan dag olur dmeiş atalarımız...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Nis 2006
Mesajlar
324
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Haydeeeeeee başlığı 5000 km'yi geçen motosikletler için açmışsın açıklamanda abarcan birşekilde 20000 km'yi geçenlerden bahsetmişsin :) Ne istediğini biliyorsun değil mi ? Yada neyi nasıl sorabileciğini ?
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
- ilk motor olarak ucuz olsun dedim, Mondial 125 ZN Scooter aldım.

- 2006 Temmuz'da aldığım motorumu 10 gün önce sattım. 7 ayda toplam 8300km. yaptım.

- Hemen hemen her gün köprü geçip işe gittim, her türlü hava koşulunda kullandım, rodajdan sonra motoru hep full gaz kullandım; ama kesinlikle hor kullanmadım. Rodajını itinayla yaptım ve yağını ve bakımlarını, değişmesi gereken parçalarını (buji, kayış, hava filtresi, balata) hiç aksatmadım. Motora hep temiz baktım.

- Bana bir kez çalışmayarak problem yaşattı, onda da "statör" denilen, elektrik sistemiyle alakalı bozulan bir parçanın değişmesiyle problem ortadan kalktı. Masrafım 70YTL oldu(işçilik dahil).

- Satarken de ilk günkünden pek farkı yoktu motorumun. Ben limitleri zorlamama rağmen, iyi bakıp temiz kullandığınız ve periyodik bakımlarını aksatmadığınız taktirde, Çin malı motosikletlerle sorun yaşayacağınızı sanmıyorum ve uzun kilometreler yapmanın hayal olmadığını düşünüyorum.
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
bu konudaki bir arkadaş "çin malı kullananları motorcu olarak saymıyorlar" demişti. evet ne yazık ki böyle bir davranış biçimi var. sanki markalı motorları alınca milletin başı göğe eriyor. italyadan dönen iki tane amca ile karşılaşmıştım. adamlar benim motora bakıyor ben onlarınkine. yorumları " çok güzel bir görüntüsü var. kullanırken kendine dikkat et, bakımlarını ihmal etme, motoruna özen göster" olay budur. bakış açısı bu olması sonuçta iki teker üstündeki herkes "rüzgar" sevdalısı değil ama en azından fikirlerinizi beyan ederken o fikirlerin sizlerin bize yansıması olduğunu da unutmayalım lütfen ne kadar gereksiz fikir beyan ederseniz benim için de o kadar " gereksiz, olmasa da olur" insan tiplemesi çizersiniz.
mondial 125zn (en son 8000 diye hatırlıyorum) var bir tanede gts 250
ikisinden de oldukça memnunum.
mondial sorun çıkardı bir nebze ama yolda bırakmadı ilk motorum olduğu için her türlü kahrımı da çekti. ha işçiliği kötü kalitesiz derseniz ilk önce neye göre kalitesiz derim. kıyas yaptığınız motor kaç ytl ???
lütfen çin malları konusunda daha bilgilendiri görüş beyan edelim, altımızda bilmem kaç bin ytl lik marka motorlar ile ahkam kesmeyelim. buyrun alın çin motorunu binin 1 sezon ondan sonra söz söyleme hakkını kendinizde bulun.
yorumum budur. sürç-i lisan ettim ise affola. niyetim kimseyi incitmek değil sadece bu tepeden bakan zihniyeti kınamaktır.


evet arkadaşım hala da diyorun çin malı motoru olanları motorcu saymıyorlar bununla ilgili konuyu ben açmıştım.

aslında faturayı tamamen çine çıkarmamamız lazım. benim şöyle bir tezim var;

normalde çinde işçilik ucuz, yamaha gibi birçok marka (sadece motosiklet sektöründe değil bir microsoft klavyenin bile altında çin malı yazabiliyor.) çinde üretim yaptırıyor. aralarında fabrika kurmayıp bir fabrikada fason üretim yaptıran da vardır mutlaka. ancak adamlar "benim markam var belli bir kalitem var bana şu şu kriterlerde üretim yap." diyor ve ona göre yaptırıyor kaliteli de oluyor. bizim Türk iştirakçiler ise : "bana 3000 liralık motor 1500 liralık scooter yap." diyor. e ozaman altımızdaki motorların kalitesi de böyle oluyor. bundan önce dayımla beraber 13500 km yamaha nuovo scooter kullandık. hatırlıyorum da ne rodaja dikkat etmiştik ne de yağına falan hiç yağ değiştirmedik. şimdi aynısını bunlarda yapsak kaç km gider, altımızdaki harleymiş gibi üzerine titreyip bakım yapsak kaç km gider. İnanyorum ki kitabına uygun kullanan 20000 i de görür 50000 i de. at sahibine göre kişner.

ben arçelik grubunda çalışıyorum bizim de teyp cep telefonu gibi ürünlerimiz çinden geliyor ancak belli kriterlerimiz var. bunun dışında da rusyada ki fabrikamızda çalışan işiçlierin aylığı ytl çevrildiğinde 25 ytl ye geliyor göründüğü gibi işçilik ucuz. ama kalite belirli kriterlerde olmalı bence.

bir de kıçı motor selesi görmemiş insanların mondial e binilir mi alıcan kawasaki(!) yarış motoru basacan gaza demeleri bana komik geliyor daha sonra motoru görüpte yüzündeki şaşkınlık ifadesi beni acayip hazzediyor.
 

Cry

Katılım
11 Haz 2006
Mesajlar
101
Parayı veren düdüğü çalar misali çin malı motorsikletlerde boyle.Bazı arkadaşlar 20000 görmek rüya diyor ama gören çok benim regal raptorum var bu zamana kadar hiç bir sorun yaşamadım 6500 km tık yok şeytan kulağına.Kulllandığım motoru ingilterede trafik polisleri kullanıyormuş.Ümmet abi var sitede en basiti onun motor türkiyeyi 3 kere tavaf etmiş :mrgreen: adam, bazı parçalarında değişme olmuş ama bu japon motoruda olsaydı illaki sorun olurdu.Çin motorları olmasaydı biz hala mobilet biniyorduk.Saygılar....
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
58
Selam Millet

Asya 150 T 2005 Ağustos trafiğe çıkış
10.000 kilometre
genelde Asfalt, her türlü hava şartlarında kullandım
en uzun yol 250 km
2 kere periyodik servise girdi 3000 de servisi bıraktım
Hava filtresi değiştirdim, bir kere buji temizledim, bir kere eksoz vidası düştü, kendim ekledim. Bir kere benzin hortumu çatladı, kendim değiştirdim.

Servisi bırakmamın nedeni, motorun M sinden anlamayan adamların sırtımdan para kazanmasını engellemek, zaten zevk aldığım için her şeyini kendim yapıyom, Asya denen eşantiyon şirket, parçaları getirsin başka bişey istemiyom, garantisini de servisini de başlarına çalsınlar aksesuar adamlar. Motorların arızalanmasının en büyük nedeni ihmalkar ve hizmet anlayışı geliştirememiş ve geliştirmemekte direnen Servislerdir. Servise götürmezseniz belkide daha az arıza çıkartır. Yağını değiştirin, bujiyi temizleyin, havayı temizleyin branda örtün, yaz kış karbüratör ayarını yapın, ani kalkışlardan kaçının, o taktirde bu motorlar kolay kolay arıza çıkartmaz. Bu motorlarda kayganlaştırıcı yağ katkıları kullanılabilir, çünkü şanzuman karterden ayrı olması lazım, emin değilim bilen varsa lütfen bilgi versin. Yağ değişimini 3000 kilometrede bir yapıyorum.

@Chockolademan, Dostum şu halojen far ve aperatı nasıl uydurdun Skyteam'e, bende aynısını benim Zonshen 200 GY ye uydurmak istiyorum.

Selamlar
 
Katılım
13 Kas 2006
Mesajlar
56
benim regal raptorum 13000 kilometrede ve saat gibi işliyo neredeyse lastikleri değiştiricem bir kaç parça yenilettim akü büji hava filtresi ve canavar gibi ayrıca regal raptor tam anlamıyla çin değil www.regalraptor.com herkes incelesin çin malında pound fiyatlar olmaz bu ingiliz işi sadece işçilik tayvan
 
Katılım
29 Ara 2005
Mesajlar
412
arkadaşlar aşırı kazık olmayan ve müşterisini saftirik yerine koymayan servis arıyorum, var mı böyle bi yer yoksa hepsi birbirinin aynı mı ? motorumu her almaya gittiğimde bitti gel demelerine rağmen saatlerce başında beklemekten (en az 4 saat) yaptıklarını kontrol etmekten gına geldi.
 
Katılım
15 Ara 2004
Mesajlar
638
561822' Alıntı:
Bu arada benim zealsun zs200 ün kilometre göstergesi yavaş işliyor. 6000 km falan oldu tahminen ama ibre 1900 gösteriyor. Acaba bu sorun çözülebilir mi? Not : Hız göstergesinin teli kopuk onunla alakalı mı bilmiyorum?

Bu soruyu soran arkadaşımdan çok özürdileyerek mesajını buraya aktardım.

Kötü mal ithalatçı firmaya göre vardır, ne kadar para verirseniz o kadar karşılık alırsınız. Diğer taraftan kötü mal yok kötü kullanıcı var. Bir motosiklete 5 kişi biner üzerinde tepinir sonra da amortisör bağlantısı koptu motor kötü diyebilirsiniz, ya da km teli kopar 6000 km kullanırsınız km saati yavaş işliyor diye. Tamamen savunmuyorum çok mu iyi malzeme? Hayır! Parasına göre çok iyi ama. En güzel motosiklet kendi bindiğimizdir. Sağın soğun lafını dikkate almayın.
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
2,633
@mirrorside Al arkadasım bende de zonghsen zs 200 var halojen ampul ve role baglantısı bi sorun olursa bana veya choco veya eyong arkadasımıza danısabilirsin...

http://www.motosiklet.net/forum/faydali-bilgiler/26820-on-far-icin-role-baglantisi.html

@T_uruncu , En iyi servis motorun sahibidir... Anlaman lazım sagını solunu calısma prensibini oğrenmen lazım.. Zaten sonra nerede ne arıza oldugunu kendin bulup halledebiliyosun Ee tabi bi kaç tanede anahtar tornavida vb seylerin olması lazım :)...
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
2,633
hala süper motor.. Arkadaşlar 5000 km yi geçmeyen varsa eger bir an once fazla motora yuklenmeden geçmeye baksın. Cünkü motor bi evrim geçiriyo Bence :mrgreen:
 
Katılım
24 Mar 2007
Mesajlar
3
benım iki motorum var biri asya nostalji 125cc,diğeri honda shadow750cc.asya 10.000km debakım dışında bir sorunum olmadı.her ortamda kullandım.ama hor kullanmamaya özen gösteriorum.şunu itiraf edeyim asyadan aldıgım hazzı bazen shadowdan alamıorum..ama benımle bırlıkte alan arkadasların gecekten sorunlar yasadıgını bılıorum.motor hem şans hemde kullanıcıya baglı bişi.bakım larını zamanında yaptırıp ve düzgün kullandıktan sonra pek bir sorunla karsılasılacagına ınanmıorum..genede çin motorları ülkemizde bir motor kültürü oluşturması bakımından ve motor sevgisini artırmaı bakımından cok güsel...bilmem faydalı olabıldım mı:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst