motorumu (yuan-kuba SJ 150-23) 2. el almıştım , 2800 km'de idi, şimdi 6600 km'de yani nerdeyse 4000 km yapmışım,
başta çok fazla sorun yaşadım.. açık olan egzozu da kapattırınca vibrasyon had safhaya ulaştı... performansı içler acısıydı.. sonra tekrar çok fena sorun yaşadım ama yılmadık... en son karbüratör hava ayarıyla oynadık, ilginç bir biçimde hem vibrasyonu inanılmaz azaldı (yok gibi bişi) ve performansı eskiye nazaran çook arttı. örneğin eskiden 4. viteste 60 ve 5. viteste 80 yapıyordu motor, zorlayınca 100 yapıyordu ama ciğerleriniz sökülüyordu vibrasyondan. şimdi 3. viteste 60 ve 4'te 80 yapıyor. iki kişi 100 km ile rahatça gidebiliyoruz vibrasyon problemi yaşamadan. hafif eğimli yokuş aşağı 120 yaptık ve 110a da çıkabiliyor ama vibrasyon artıyor o zaman da...
makinanın üstündeki lastikler naylonmuş, benden önceki sahibi daha büyük ve biraz daha kaliteli lastikler takmış. tavsiyem siz de lastiklerinizi değiştirin.
bu arada motorun frenleri gerçekten süper. ön ve arka disk.. çoğu pahalı motordan güzel frenlere sahip..
hafif olduğundan başlamak için ideal. fakat 1. el fiyatı bana biraz yüksek geliyor.. bence çin malları içinde en güzel motor 125-150 cc kategorisinde.
kısadan hisse çin malı motorlarda fabrika ayarları çok sağlıklı olmayabiliyor, ama yılmayıp uğraşırsanız arızalardan ve performans düşüklüğünden büyük ölçüde kurtulabilirsiniz.. hava ayarının etkisi muazzam oldu bende mesela...