4 silindirin var mı; 4 çocuğun var :)

Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
Son motorumu almadan önce araştırmalarımı yaptığım sıralarda bir arkadaşım böyle bir tabir kullanmıştı. :) Şimdi daha iyi anlıyorum sanırım ne demek istediğini:p

Gerek bakım ücretleri, gerekse özellikle son günlerde benzine yapılan yüksek zamlardan sonra; maddi durumu orta halli biri için, 4 silindirli bir motosiklet artık bir ulaşım aracı olmaktan çok, lüks olmaya başladı maalesef. :farao:

Günlük işler, koşuşturmaca vs. için, düşük motor hacimli, ekonomik, 2. bir motosiklet şart oldu artık diye düşünüyorum. Haftasonları 4 çocuğumuzla gezebiliriz ama:queen:

Hepimiz aynı dertten muzdaribiz herhalde; 4 çocuk ebeveynleri olarak:mrgreen:

Emre kesinlikle haklısın,ben motorumu sattım,çok iyi para kazandığımı düşünene kadar bi daha 4 silindir almak yok:)

Artık yokuş aşağı boşa alıp gidiyorum zaten; peygamber vitesi :queen:

Bu arada, benzine yine zam geliyor derken ciddi değildin umarım:silent:

latifin 7 tane benzin istasyonu var,o diyorsa emin ol doğrudur:)
 
Son düzenleme:
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
2006 600F enjeksiyonlu, ortalama kullanımda 250 ykr civarı yakıyor, agresif kullanımda 300' ü geçiyor, bir de karbüratörlüsünü düşünemiyorum.:)
Aslında yeni nesil 4 silindir 600'lüklerin hemen hemen hepsi aynı ortalamada yakıt tüketiyor.

evt emre,600rr-1000rr-hayabusa arasında yakıt olarak çok büyük farklar yok ne yazıkki:pr:

birisi benzinin gücü ile gidiyo,diğerleride tork ile gidiyo,yakıt ortalaması aynı:pr:
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,440
şimdi bu 600f ler hangi yıldan itibaren enjeksiyonlu oldu arkadaşlar , o kısmı pek anlayamadım , karbüratörlü ise çok yakması normal...
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
bu ciddi ciddi 1600cc bi otomobil yakımına denk bi limit :silent:
garip geldi bana



Evet, aynen öyle maalesef..

şimdi bu 600f ler hangi yıldan itibaren enjeksiyonlu oldu arkadaşlar , o kısmı pek anlayamadım , karbüratörlü ise çok yakması normal...



Yalnış hatırlamıyorsam, 2000 yılı sonrasında kasa değişimiyle birlikte enjeksiyon sistemi eklendi.

@efendy_iso

İsmail hayırlısı olsun, kafan rahat olduğunda binmek en önemlisi zaten.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Nis 2006
Mesajlar
743
Benim GSR akıllı uslu giderseniz km'de 20ykr'a kadar düşüyor. Ama yaklaşık 3000km'dir her benzin aldığımda not ediyorum bi kenara ortalama olarak 24 ykr civarı yaktı. Bu 3000km içerisinde minimum 20,1 (100km'de 5,83 lt benzin)maksimum 31,5 (100km'de 8,3 lt benzin) civarına çıktı. Ve ben motorumu her gün kullanıyorum işe gitmek için. Fikir olması açısından 2007 model şu an 9300kmde.
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
82
ben biraz baktım da şimdi racing kasalarda bi hyosung gt650r 2 silindirli
yani şimdi bu daha az yakıyo demek mi oluyo ?
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
ben biraz baktım da şimdi racing kasalarda bi hyosung gt650r 2 silindirli
yani şimdi bu daha az yakıyo demek mi oluyo ?


Bir de Suzuki SV-650 var, zaten Hyo 650' de kullanılan da bu motor. Ama öyle çok aşırı bir fark bekleme, o da yaksın 210-260 kuruş arası birşeydir bence.
 
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
2,032


olm isoo sizin ordaki po dan benzin alma olm ben oradaniki kere yedek üzerinedeponu fulledim 35 ytl verdim e-5 üzerinde opet den yedek de bitmek üzereykene fulledim depomu 25 ytl nan nereye gitti benim 10 ytl :silent::pr::pr::pr:

lütfü sen bilirsin nereye şikayet edek nan bunları litrede 1 ytl iteliyolar gibi :silent:
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
olm isoo sizin ordaki po dan benzin alma olm ben oradaniki kere yedek üzerinedeponu fulledim 35 ytl verdim e-5 üzerinde opet den yedek de bitmek üzereykene fulledim depomu 25 ytl nan nereye gitti benim 10 ytl :silent::pr::pr::pr:

lütfü sen bilirsin nereye şikayet edek nan bunları litrede 1 ytl iteliyolar gibi :silent:

hangisi kanka,çarşı yoluna giderkenkimi,yoksa kozana yolu köşesindekimii:silent:
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Şahsen -öğrenci halimle- bir 600F benim için lüks.

Alamayacağımdan (ve çoğumuzun alamayacağından)değil belki ama esas mesele aldıktan sonra başlıyor.(sözüm meclisten dışarı)

4 silindirliler az yaksa bile piyasadaki 4 silindirliler yedek parçası,bakım ücreti vs. malum.(race adına konuşmak gerekirse)

Kanımca race makinalar tek araç olarak kullanılacak araçlar değil zaten.Az yaksalar bile -ki gazlayınca 1.2 araba bile fazla yakar - günlük hayatta pratik olarak kullanılamamaları bu durumu açıklıyor. (pratiklikten kastı scootera binipte farklı bir motora geçenler daha iyi idrak edecektir)


Hem yakıt olayından hem de pratiklik yönünden tek araç olma niteliği yok diye düşünüyorum.

Ben GT250R'ı bile kullanırken benzin konusu zoruma gidiyor sadece ulaşım amaçlı kullandığımda. (scooterla ulaşım amaçlı çıktığım an hem daha az yakması avantaj hem de bagajını kullanıyorum,parketmesi kolay vs.)

dreamdark, imkanın varsa gösterişine,süsüne bakmadan ikinci araç olarak bir scooter almanı öneririm. 600F'e de hafta sonları binersin.

Bana göre yegane amacı,kişiye verdiği yegane zevki gazlama(ivmelenme),egzoz sesi olaylarını da yaşamış olursun ara ara :)
 
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
2,032
hangisi kanka,çarşı yoluna giderkenkimi,yoksa kozana yolu köşesindekimii:silent:


bizim bu tarafa gelirken ki benzin istasyonu lan iki kere içinde benzin varkene fulledim 35 ytl tuttu

dün akşam depoda benzin yokene fulledim 25 ytl ytl ye taşacaktı bile depodaki benzin şaşırdım kaldım looo bemzin pahalanıyor benim kn deposunumu küçültüyor nedir :silent:
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,440
en az yakan 600 lük benimki galiba , agresif kullanımda 20 ykr , normal kullanım 15 ykr civarı...
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
motorlar çok yakmıyor benzin pahalı
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
571
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Herkes benim motorum şu kadar yakıyor,bu kadar yakıyor diyor enteresan olan bi gerçek var,bizim ülkemizde benzine sürekli olarak zam geliyormu evet,gelmeye devam edcekmi evet,buna kimse dur dicekmi hayır yaz sonuna kadar 4 lira 25 kuruş olacakmış ne güzel.O zaman kimse hesap yapmasın çünkü bütün motorların benzin sarfiyatı hergün artacak yani yarın gene farklı olacak diğer gün gene burası TÜRKİYE:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst