Mustafa Kemâl'i anlamak ağlamak değil,
Mustafa Kemâl ülküsü, sadece söz değil.
Dizeler kime aittir bilmiyorum ama mevzuyu anlatmaya yetiyor.
Elinize sağlık falan demiycem.
Bir Cumhuriyetiniz var ve yarın da olsun istiyorsanız elinizden ne geliyorsa yapacaksınız zaten..:wiinkk:
İnsan bir yere ait olmakla gurur duyar mı?
?
?!
Böyle şeyler görünce duyuyor.
Binlerce km uzağında olsam da memleketimle gurur duyuyorum...
Yukarıda yazılan dizelerin anlatmak istediği şeyler, Ulu Önder Atatürk'ün yine BURSA'da verdiği Nutuk okunarak biraz daha net anlaşılabilir aslında.
Google amcayı rahatsız etmemeniz için ben buraya asıvereyim arkadaşlar...:cat:
"Türk Genci, devrimlerin ve cumhuriyetin sahibi ve bekçisidir. Bunların gereğine, doğruluğuna herkesten çok inanmıştır. Yönetim biçimini ve devrimleri benimsemiştir. Bunları güçsüz düşürecek en küçük ya da en büyük bir kıpırtı ve bir davranış duydu mu, “Bu ülkenin polisi vardır, jandarması vardır, ordusu vardır, adalet örgütü vardır” demeyecektir. Elle, taşla, sopa ve silahla; nesi varsa onunla kendi yapıtını koruyacaktır. Polis gelecek, asıl suçluları bırakıp, suçlu diye onu yakalayacaktır. Genç, “Polis henüz devrim ve cumhuriyetin polisi değildir” diye düşünecek; ama hiçbir zaman yalvarmayacaktır. Mahkeme onu yargılayacaktır. Yine düşünecek, “demek adalet örgütünü de düzeltmek, yönetim biçimine göre düzenlemek gerek” Onu hapse atacaklar. Yasal yollarla karşı çıkışlarda bulunmakla birlikte bana, başbakana ve meclise telgraflar yağdırıp, haklı ve suçsuz olduğu için salıverilmesine çalışılmasını, kayrılmasını istemeyecek. Diyecek ki, “ben inanç ve kanaatimin gereğini yaptım. Araya girişimde ve eylemimde haklıyım. Eğer buraya haksız olarak gelmişsem, bu haksızlığı ortaya koyan neden ve etkenleri düzeltmek de benim görevimdir.” İşte benim anladığım Türk Genci ve Türk Gençliği!"
Teşekkürler......