28/07/2006 keyifli bir eyüp akşamı......

Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
551
merhaba arkadaşlar

Kameri hesapla Recep ayının ilk Perşembesini Cuma gününe bağlayan gece Regaip Kandili’dir. Bu yıl Regaip Kandili 19 Ağustos Perşembe gününü, 20 Ağustos Cuma gününe bağlayan gecedir.

Regaip, elde edilmesi arzu edilen değerler demektir. Bu mübarek gecede, Yüce Mevla kullarına bol bol rahmet ve hibede bulunduğu için bu adı almıştır.

Regaip gecesinin içinde bulunduğu Recep ayı, halk dilinde "üçaylar" olarak anılan rahmeti, bereketi ve mağfireti bol olan manevi bir ticaret mevsimine girişimizin habercisidir. Recep ayı Kur’an’da haram aylar diye anılan dört aydan bir tanesidir. Regaib gecesinin böyle bir ayın içinde yer alması, aynı zamanda bu gecenin önemini de ifade etmektedir. Konuya ilişkin ayette Yüce Allah şöyle buyurmaktadır:

"Allah katında ayların sayısı onikidir Bunlardan dördü haram aylardır. İşte bu Allah’ın dosdoğru kanunudur. Öyleyse o aylarda kendinize zulmetmeyin.”(1)

Hz. Peygamber’in yaptığı şu dua üç aylara verdiği önemi belirtmektedir: "Allah'ım! Recep ve Şaban aylarını bize mübarek eyle ve bizi Ramazan'a kavuştur."(2)

Muhterem Mü'minler!

Bu mübarek günler ve geceler, Kendimizi denetleme ve değerlendirme bakımından çok önemlidir. Bir kere daha geçmişimizin muhasebesini yapıp geleceğe hazırlıklı olmanın tedbirlerini almalı ve düşünmeliyiz.

Ey Allah'ı seviyorum diyen insan! Kulluk vazifeni yapabiliyor musun?

Peygamberimi seviyorum diyen Müslüman! O’nun sünnetini, ahlakını yaşıyor musun?

Kitabım Kur'an'dır dediğin halde emirlerine sarılıp yasaklarından sakınıyor musun?

Allah'ın nimetlerini yediğin halde, şükrünü yerine getiriyor musun? Aç, biilaç, yoksul, kimsesiz, fakirleri koruyup, gözetiyor musun?

Ölümün hak olduğuna şüphe yok. Şu anda ölüme hazır mısın? Kendi kusurlarını düzeltip tövbe ediyor musun?.

Geçen yılın bu mübarek gününde seninle beraber oldukları halde şu anda göremediğin eşin, dostun, akraba ve arkadaşlarını düşünüp kendine çeki-düzen verebiliyor musun?

Evet, bütün bunları kendimize sorup bir durum değerlendirmesi yapmak, bu mübarek günlerin ve gecelerin şuuruna varmak demektir.

Aziz Mü’minler!

Bu insanî ve İslamî ölçülerle düşünür, kötülüklerimizden, kötü alışkanlıklarımızdan vazgeçer, tövbe eder, geleceğimizi daha iyi değerlendirmeye azmeder, karar verirsek; her günümüz kandil geceleri gibi başarılı, sonumuz da bayramlar kadar sevinçli olur.

Bu geceye mahsus bir ibadet şekli olmamakla beraber gündüzünü oruçlu geçirmek, muhtaçlara yardımda bulunmak, varsa dargın olduğumuz kişilerle barışmak, anne ve babalarımızın, büyüklerimizin ellerini öpüp dualarını almak, geceyi Kur'an okumakla, ve salat-ü selam getirmekle, tövbe istiğfar etmekle ihya etmemiz uygun olur.

Hepinizin kandilini tebrik ediyorum



diyanet sitesinden alıntı yapılmıştır


saygılarımla

T.D.
 
Katılım
18 Haz 2005
Mesajlar
432
akalteke' Alıntı:
merhaba arkadaşlar

Kameri hesapla Recep ayının ilk Perşembesini Cuma gününe bağlayan gece Regaip Kandili’dir. Bu yıl Regaip Kandili 19 Ağustos Perşembe gününü, 20 Ağustos Cuma gününe bağlayan gecedir.

Regaip, elde edilmesi arzu edilen değerler demektir. Bu mübarek gecede, Yüce Mevla kullarına bol bol rahmet ve hibede bulunduğu için bu adı almıştır.

Regaip gecesinin içinde bulunduğu Recep ayı, halk dilinde "üçaylar" olarak anılan rahmeti, bereketi ve mağfireti bol olan manevi bir ticaret mevsimine girişimizin habercisidir. Recep ayı Kur’an’da haram aylar diye anılan dört aydan bir tanesidir. Regaib gecesinin böyle bir ayın içinde yer alması, aynı zamanda bu gecenin önemini de ifade etmektedir. Konuya ilişkin ayette Yüce Allah şöyle buyurmaktadır:

"Allah katında ayların sayısı onikidir Bunlardan dördü haram aylardır. İşte bu Allah’ın dosdoğru kanunudur. Öyleyse o aylarda kendinize zulmetmeyin.”(1)

Hz. Peygamber’in yaptığı şu dua üç aylara verdiği önemi belirtmektedir: "Allah'ım! Recep ve Şaban aylarını bize mübarek eyle ve bizi Ramazan'a kavuştur."(2)

Muhterem Mü'minler!

Bu mübarek günler ve geceler, Kendimizi denetleme ve değerlendirme bakımından çok önemlidir. Bir kere daha geçmişimizin muhasebesini yapıp geleceğe hazırlıklı olmanın tedbirlerini almalı ve düşünmeliyiz.

Ey Allah'ı seviyorum diyen insan! Kulluk vazifeni yapabiliyor musun?

Peygamberimi seviyorum diyen Müslüman! O’nun sünnetini, ahlakını yaşıyor musun?

Kitabım Kur'an'dır dediğin halde emirlerine sarılıp yasaklarından sakınıyor musun?

Allah'ın nimetlerini yediğin halde, şükrünü yerine getiriyor musun? Aç, biilaç, yoksul, kimsesiz, fakirleri koruyup, gözetiyor musun?

Ölümün hak olduğuna şüphe yok. Şu anda ölüme hazır mısın? Kendi kusurlarını düzeltip tövbe ediyor musun?.

Geçen yılın bu mübarek gününde seninle beraber oldukları halde şu anda göremediğin eşin, dostun, akraba ve arkadaşlarını düşünüp kendine çeki-düzen verebiliyor musun?

Evet, bütün bunları kendimize sorup bir durum değerlendirmesi yapmak, bu mübarek günlerin ve gecelerin şuuruna varmak demektir.

Aziz Mü’minler!

Bu insanî ve İslamî ölçülerle düşünür, kötülüklerimizden, kötü alışkanlıklarımızdan vazgeçer, tövbe eder, geleceğimizi daha iyi değerlendirmeye azmeder, karar verirsek; her günümüz kandil geceleri gibi başarılı, sonumuz da bayramlar kadar sevinçli olur.

Bu geceye mahsus bir ibadet şekli olmamakla beraber gündüzünü oruçlu geçirmek, muhtaçlara yardımda bulunmak, varsa dargın olduğumuz kişilerle barışmak, anne ve babalarımızın, büyüklerimizin ellerini öpüp dualarını almak, geceyi Kur'an okumakla, ve salat-ü selam getirmekle, tövbe istiğfar etmekle ihya etmemiz uygun olur.

Hepinizin kandilini tebrik ediyorum



diyanet sitesinden alıntı yapılmıştır


saygılarımla

T.D.


abi aynen katılıyorum

TÜM DOSTLARIMIN MÜBAREK KANDİLİNİ KUTLUYORUM........:rendeer:
 
Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
649
Ya ArkadaŞlar Lİstede Akalteke Adini GÖrmedİm Tamer Abİ Yoksa Ben Gelmem Ya
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
12 Kas 2005
Mesajlar
472
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Allah'ın izniyle bereketli bir kandil gecesinden sonra güzel dostlar ve abilerimizle Eyüp Sultan gibi her daim insana iyi gelebilecek bir yerde toplanıyor olmak çok güzel.

Daha da güzeli bizden hiçbir zaman desteğini esirgemeyecek, iyi niyetli, fedakar bir sponsorumuzun olması. Kendisine hayırlı ve bol kazanç için dua edeceğimiz Soner (dostdark) abimize buradan bir müjde de ben vermek istiyorum. Eyüp'teki bazı vakıf ve derneklerle ilişiği olan dostlarımla irtibata geçip kendilerine, kendi semtlerinde çay ısmarlamak istediğimizi, tanıdık tanımadık ne kadar Eyüp'lü varsa yarın medrese'ye getirmelerini söyledim. Çok sevindiler. Seninle mutlaka tanışmak istiyorlar.

(Yuh diyorum artık. Abartmada sınır yok! :) )
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
110
arkadaşlar beni belki tanıyosunuzdur mersin grubunda ve gezilerimizden, bi iş için bu aralar İstanbuldayım bende gelmeye çalışacağım akşam.umarım görüşürüz...
 
Katılım
9 Mar 2006
Mesajlar
1,152
artniyet' Alıntı:
arkadaşlar beni belki tanıyosunuzdur mersin grubunda ve gzilerimizden bi iş için bu aralar İstanbuldayım bende gelmeye çalışacağım akşam.umarım görüşürüz...

abi ''artniyet'' taşımıyorsan muhakkak gel..:queen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
12 Kas 2005
Mesajlar
472
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Şimdi gördüm... bazı özel sebeplerden dolayı büyük ustaların, WhiteSnake'in konserine gidemeyeceğim için çok üzgünüm. BRUCE sana iyi eğlenceler.
 
Katılım
18 Haz 2005
Mesajlar
432
bencede mutlaka gel sonra deme istanbula gittim yaz günü bi geziye denk gelemedim kralı burda

ve hatta pazar günüde piknik yapıcaz istersen orayada gel
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=18591

soner abi; perpada duyuru yaptık abi eyüpte güzel bir çay partisi var çayları soner ısmarlıyo dedik bir taleb bir taleb aklın durur yani şu perpada 5000 e yakın çalışan var neredeyse 4999 u geliyo bitek senin caner gelmiyo çocuğu neyle tehdit ettiysen korkmuş herhalde :queen: :queen:
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Ocak 2006
Mesajlar
2,761
Arkadaşlar öncelikle hepinizin Regaip kandilini kutlar küçüklerin gözlerinden büyüklerin ellerinden öperim:rendeer:
ayrıca ben batmışımmm:salut: kümsede çıkıp demiyorki üzülma abi hesaba yardımcı olurum diye:pr:
şükrüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüü ben gelmiyorum:p

vedat kaya' Alıntı:
DOSTDARK bizim şirkette 750 kişi var..
'' bizde gelelim bi bardak çay içsek yeter '' diyorlar ..
haber vereyim dedim..:queen: :queen:
olur vedat neden olmasın eyüp den sonrada motorlarla sizin evi bir ziyaret ederiz
mahallede lastik yakar eksoz bagırtırız
vedat vedat diyede bağırırız:p :queen:

batuhan35' Alıntı:
walla iyi fikir vedat abı
bende doğuş otodan bırkac arkadaş davet ettım...:)
yönetim,muhasebe,fınans,danışmanlar,atölyeden bırkaç kişi
toplam 120 kişi olduk....:queen:
soner listeye +120 eklemenı rıca edıcem...
bırde unutmadan aynı arkadaslar pazar gunu de bızımle....:queen: :cat:
batuhannnnnn
sen küssene gelmesene yafuu:pr:
oyy oyyy :salut:
Tamer abi medreseye gelince tanrı misafiriyiz desek yırtarmıyız:silent:

demonicdreams' Alıntı:
Allah'ın izniyle bereketli bir kandil gecesinden sonra güzel dostlar ve abilerimizle Eyüp Sultan gibi her daim insana iyi gelebilecek bir yerde toplanıyor olmak çok güzel.

Daha da güzeli bizden hiçbir zaman desteğini esirgemeyecek, iyi niyetli, fedakar bir sponsorumuzun olması. Kendisine hayırlı ve bol kazanç için dua edeceğimiz Soner (dostdark) abimize buradan bir müjde de ben vermek istiyorum. Eyüp'teki bazı vakıf ve derneklerle ilişiği olan dostlarımla irtibata geçip kendilerine, kendi semtlerinde çay ısmarlamak istediğimizi, tanıdık tanımadık ne kadar Eyüp'lü varsa yarın medrese'ye getirmelerini söyledim. Çok sevindiler. Seninle mutlaka tanışmak istiyorlar.

(Yuh diyorum artık. Abartmada sınır yok! :) )
:pr: :pr: :pr:
yapmayın yafuu bu siteyi okuyan çokk
makarayı anlamayıp 500 kişi gelirse yandım ki ne yandımm:pr: :pr:
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Şub 2006
Mesajlar
5
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
benide yazın
 
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
713
olur vedat neden olmasın eyüp den sonrada motorlarla sizin evi bir ziyaret ederiz
mahallede lastik yakar eksoz bagırtırız
vedat vedat diyede bağırırız
walla soner cok iyi düşünmüşsün ben adresinı bılıyorum
bence surpriz yapalım vedat abı ye....:queen:
15-20 motor mahalleye gırer vedattt abiiiii diye bağırırız....:queen::mrgreen:
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
551
Muhabbetete şimdiden başlayalım .....

Bişr gene her zamanki gibi sarhoş kendinden geçmiş vaziyette meyhaneden çıkar. Yalın ayak pecmurde bir haldedir. bir o yana bir bu yana düşer. ayakta duracak hali yoktur. gecenin bir vakti Bağdatın sokaklarında Bişri görenler yolunu değiştirirken tiksinerek bakarlar bişre.

Yağmur yağıyor şimşekler çakmakta Bişr düşe kelke yoluna devam etmektedir. Gene sendelediği bir anda Yerde Çamurların içinde Bir şimşek çakmasında bir kağıdın farkına varır Üstünde Bismillahirahmanirahim yazmaktadır. Hemen alır yerden siler cebine koyar. Eve varır varmaz iyice temizler siler kokular sürer yüksekçe bir yere koyar. İki damla yaş akar gözünden Allah der öylede sızar.

Sıçrayarak uyanır yattığı yerden rüyasında hızır A.S. görmüş Hızır Bişr'e
Ey Bişr der Allah (c.c.) utela Söyleyin Bişr'e Biz onu o bizim adımızı temizlediği gibi bizde onu temizledik O bizim adımızı Yücelttiği gibi bizde onu YÜcelttik. Kanter içindedir Bişr O saatte o haliye ilim tahsiline başlar. O anda yalın ayaktır ve bir dahada ayagına birşey giymez. Yalınayak anlamına gelen "Hafi" lakabı takılır ismine

Öyle mübarek bir zat haline gelirki Bişr'i hafi (hz). Bağdatta yasayan hayvanlar artık sokaklara pislemezler. Bişri Hafi'nin ayağına değmesin diye. Ve birgün halktan biri bir hayvanın yere pislediğini görünce ey ahali der başımız sağolsun. Bişr'i hafi öldü.
 
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
713
akalteke' Alıntı:
Muhabbetete şimdiden başlayalım .....

Bişr gene her zamanki gibi sarhoş kendinden geçmiş vaziyette meyhaneden çıkar. Yalın ayak pecmurde bir haldedir. bir o yana bir bu yana düşer. ayakta duracak hali yoktur. gecenin bir vakti Bağdatın sokaklarında Bişri görenler yolunu değiştirirken tiksinerek bakarlar bişre.

Yağmur yağıyor şimşekler çakmakta Bişr düşe kelke yoluna devam etmektedir. Gene sendelediği bir anda Yerde Çamurların içinde Bir şimşek çakmasında bir kağıdın farkına varır Üstünde Bismillahirahmanirahim yazmaktadır. Hemen alır yerden siler cebine koyar. Eve varır varmaz iyice temizler siler kokular sürer yüksekçe bir yere koyar. İki damla yaş akar gözünden Allah der öylede sızar.

Sıçrayarak uyanır yattığı yerden rüyasında hızır A.S. görmüş Hızır Bişr'e
Ey Bişr der Allah (c.c.) utela Söyleyin Bişr'e Biz onu o bizim adımızı temizlediği gibi bizde onu temizledik O bizim adımızı Yücelttiği gibi bizde onu YÜcelttik. Kanter içindedir Bişr O saatte o haliye ilim tahsiline başlar. O anda yalın ayaktır ve bir dahada ayagına birşey giymez. Yalınayak anlamına gelen "Hafi" lakabı takılır ismine

Öyle mübarek bir zat haline gelirki Bişr'i hafi (hz). Bağdatta yasayan hayvanlar artık sokaklara pislemezler. Bişri Hafi'nin ayağına değmesin diye. Ve birgün halktan biri bir hayvanın yere pislediğini görünce ey ahali der başımız sağolsun. Bişr'i hafi öldü.
tamer abi tesekkurler....::biggrinn ::haapppy:::thanks:
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Ocak 2006
Mesajlar
2,761
akalteke' Alıntı:
Muhabbetete şimdiden başlayalım .....

Bişr gene her zamanki gibi sarhoş kendinden geçmiş vaziyette meyhaneden çıkar. Yalın ayak pecmurde bir haldedir. bir o yana bir bu yana düşer. ayakta duracak hali yoktur. gecenin bir vakti Bağdatın sokaklarında Bişri görenler yolunu değiştirirken tiksinerek bakarlar bişre.

Yağmur yağıyor şimşekler çakmakta Bişr düşe kelke yoluna devam etmektedir. Gene sendelediği bir anda Yerde Çamurların içinde Bir şimşek çakmasında bir kağıdın farkına varır Üstünde Bismillahirahmanirahim yazmaktadır. Hemen alır yerden siler cebine koyar. Eve varır varmaz iyice temizler siler kokular sürer yüksekçe bir yere koyar. İki damla yaş akar gözünden Allah der öylede sızar.

Sıçrayarak uyanır yattığı yerden rüyasında hızır A.S. görmüş Hızır Bişr'e
Ey Bişr der Allah (c.c.) utela Söyleyin Bişr'e Biz onu o bizim adımızı temizlediği gibi bizde onu temizledik O bizim adımızı Yücelttiği gibi bizde onu YÜcelttik. Kanter içindedir Bişr O saatte o haliye ilim tahsiline başlar. O anda yalın ayaktır ve bir dahada ayagına birşey giymez. Yalınayak anlamına gelen "Hafi" lakabı takılır ismine

Öyle mübarek bir zat haline gelirki Bişr'i hafi (hz). Bağdatta yasayan hayvanlar artık sokaklara pislemezler. Bişri Hafi'nin ayağına değmesin diye. Ve birgün halktan biri bir hayvanın yere pislediğini görünce ey ahali der başımız sağolsun. Bişr'i hafi öldü.
:cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat:
Tamer abi harika bir yazıydı
Anlaşıldı bu ramazan eyüpden çıkmıyacağız:rendeer:
 
Katılım
6 Haz 2005
Mesajlar
287
akalteke' Alıntı:
Muhabbetete şimdiden başlayalım .....

Bişr gene her zamanki gibi sarhoş kendinden geçmiş vaziyette meyhaneden çıkar. Yalın ayak pecmurde bir haldedir. bir o yana bir bu yana düşer. ayakta duracak hali yoktur. gecenin bir vakti Bağdatın sokaklarında Bişri görenler yolunu değiştirirken tiksinerek bakarlar bişre.

Yağmur yağıyor şimşekler çakmakta Bişr düşe kelke yoluna devam etmektedir. Gene sendelediği bir anda Yerde Çamurların içinde Bir şimşek çakmasında bir kağıdın farkına varır Üstünde Bismillahirahmanirahim yazmaktadır. Hemen alır yerden siler cebine koyar. Eve varır varmaz iyice temizler siler kokular sürer yüksekçe bir yere koyar. İki damla yaş akar gözünden Allah der öylede sızar.

Sıçrayarak uyanır yattığı yerden rüyasında hızır A.S. görmüş Hızır Bişr'e
Ey Bişr der Allah (c.c.) utela Söyleyin Bişr'e Biz onu o bizim adımızı temizlediği gibi bizde onu temizledik O bizim adımızı Yücelttiği gibi bizde onu YÜcelttik. Kanter içindedir Bişr O saatte o haliye ilim tahsiline başlar. O anda yalın ayaktır ve bir dahada ayagına birşey giymez. Yalınayak anlamına gelen "Hafi" lakabı takılır ismine

Öyle mübarek bir zat haline gelirki Bişr'i hafi (hz). Bağdatta yasayan hayvanlar artık sokaklara pislemezler. Bişri Hafi'nin ayağına değmesin diye. Ve birgün halktan biri bir hayvanın yere pislediğini görünce ey ahali der başımız sağolsun. Bişr'i hafi öldü.
Abi muhteşemsin:rendeer:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
12 Kas 2005
Mesajlar
472
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
dostdark' Alıntı:
COOL MOTO' Alıntı:

gel abi çook huzurlu bir yer
Derler ki bir yerden sonra acımaz daha fazla...
Baksana, gel abi diyo... gel...

Soner abi içimden geldi, COOL MOTO'nun çayını ben ısmarlıycam. İçim cızladı valla yaa :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst