24 milyon ehliyetli 101 lira ödeyecek

Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
arkdaşlar vereceğiniz 100 lira çok fazlada hergün üstünden geçtiğiniz gıcır gıcır asfalt yollar çok mu ucuz bir düşünün devlet kaç vatandaşını memur statüsünde çalıştırıyor toplmda aylık nekadar maaş ödüyor onu hesap edin. bu gün suriyeden gelen binlerce merminin mayının arasından geçip türkiyeye sığınan binlerce mülteciden 1ine 100 lira verip penisilin alırmıydın? biraz şevkat ve merhamet arkadaşlar
akp hükümeti parayı toplamayı iyi biliyor sık sıkbunu yapıyor başka hükümet olsa bundan farklı birşey yapmaz bundan emin olun eğer yapmıyorsa bu ustte yazdıkların hiç birini yapmıyor demektir.bu gün ben başbakan olsam veya bu yazıyı okuyn her kimse sen başbakan olsan yetkilerini kendi çıkarların için hiç kullanmamısın? kullanmazmısın? kullanırsın hemde öyle bir kullanırsın ki bırak gemiciği dunyanın en prestijli üniversitelerinde yılın politikacısı ödüllerini devletin kasasından ödetecek kadar bunun aksi veya tersi yok. daha fazla söze gerekte yok zaten haydi sağlıcakla kalın.

Kardeş, benzine verdiğimiz litre başı 3,5 tl vergi, otobanlara köprülere verdiğimiz geçiş ücretleri ile biz bu bedeli kat kat fazlasıyla ödüyoruz. Vergi alınmasına karşı değilim ama konuyu bilmediğinizden ezbere konuşuyorsunuz. Biraz açıklamaya çalışayım, yanlışı görün.

Temelde 2 vergi türü vardır : 1) Doğrudan vergiler ( gelir vergisi ) 2 ) Dolaylı vergiler ( ötv , kdv ve ehliyet harcı gibi)
Gelişmiş ülkelerde Doğrudan vergiler vergi gelirlerinin çoğunluğunu oluşturur. Çalışan birey veya kurumlar gelirlerinin belli bir oranda gelir vergisi öderler. maaşlı çalışanlar için bu stopaj, kurumsallar için buna kurumlar vergisi denir. Devlet bu vergiyi toplayamıyor. Bizim millitimiz üçkağıtçı olduğundan mı ? Hayır, Dünyada hiç kimse vergi ödemek istemez. Bilerek, oy kaygısı ile üstlerine gitmiyor. İşveren maaşları asgariden gösteriyor, kurumlar vergisini zarar göstererek ödemiyor ama devlet de dokunmuyor, göstermelik 3 lira ceza kesiyor, mükellef de bunu ödeyip eski tas eski hamam devam ediyor.

İkinci tür dolaylı vergiler: Doğrudan vergi alamayan/ almayan Devlet bu defa akaryakıt, kdv, harç ceza adı altında vergi almaya başlıyor. Ama bunun yanlış / zararlı tarafları var 1) Adaletsiz : Asgari ücret alan adam da, fabrikatör de litre başına aynı akaryakıt vergisini ödüyor. Aralarında trilyonlarca gelir uçurumu var ama her ikiside yedikleri ekmeğe aynı KDV yi ödüyor. Sabancı da ehliyetini 101 lireya değiştirecek , bende aynı parayı vereceğim. Nerede bu VERGİ ADALETİ ?
2) Dolaylı vergilere yapılacak bir artış enflasyona doğrudan etki eder. Açığı kapatmak için dolaylı vergiyi arttırdığınız anda enflasyon yükselir. Gelir vergisinde böyle bir sorun olmaz.

Dolaylı vergiler ile bir yere varılmaz. Bu kazmalar bunu hala göremiyorlar. Uzun lafın kısası herşey gibi gelir - vergi politikalarımız da sakat.
 
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
3,526
Motosikleti
Honda VFR 800x Crossrunner
Haberi aldığımda ağzımdan çıkan ilk söz; "Soygun!"
 

thb

Katılım
15 Nis 2013
Mesajlar
154
101 TL'yi belirleyen komisyonun gelir durumunu nedir, tahmini olan var mı?
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
arkdaşlar vereceğiniz 100 lira çok fazlada hergün üstünden geçtiğiniz gıcır gıcır asfalt yollar çok mu ucuz bir düşünün devlet kaç vatandaşını memur statüsünde çalıştırıyor toplmda aylık nekadar maaş ödüyor onu hesap edin. bu gün suriyeden gelen binlerce merminin mayının arasından geçip türkiyeye sığınan binlerce mülteciden 1ine 100 lira verip penisilin alırmıydın? biraz şevkat ve merhamet arkadaşlar
akp hükümeti parayı toplamayı iyi biliyor sık sıkbunu yapıyor başka hükümet olsa bundan farklı birşey yapmaz bundan emin olun eğer yapmıyorsa bu ustte yazdıkların hiç birini yapmıyor demektir.bu gün ben başbakan olsam veya bu yazıyı okuyn her kimse sen başbakan olsan yetkilerini kendi çıkarların için hiç kullanmamısın? kullanmazmısın? kullanırsın hemde öyle bir kullanırsın ki bırak gemiciği dunyanın en prestijli üniversitelerinde yılın politikacısı ödüllerini devletin kasasından ödetecek kadar bunun aksi veya tersi yok. daha fazla söze gerekte yok zaten haydi sağlıcakla kalın.

SENİN ORAYA HARCANAN PARADAN HİÇ HABERİN YOK ANLAŞILAN. HALEN ŞU DENYOLARI SAVUNMUYOR MUSUNUZ VARYA YUH ARTIK.

HADİ VERSENE BANA Bİ 202 TL CİK.

DAHA FAZLA SÖZE GEREK YOK. SOYGUNCULARA YOL VERMEYE DEVAM EDİN...
 
Katılım
24 Tem 2009
Mesajlar
452
Ücret artışı, emekli maaşı artışı ve Ankara'ya gönderdiklerimizin kendilerine yaptığı maaş artışı. Yani bizi sömüren sermaye çevrelerinden çok Ankara'ya gönderdiklerimiz.
 
Katılım
16 Ocak 2013
Mesajlar
474
arkdaşlar vereceğiniz 100 lira çok fazlada hergün üstünden geçtiğiniz gıcır gıcır asfalt yollar çok mu ucuz bir düşünün devlet kaç vatandaşını memur statüsünde çalıştırıyor toplmda aylık nekadar maaş ödüyor onu hesap edin. bu gün suriyeden gelen binlerce merminin mayının arasından geçip türkiyeye sığınan binlerce mülteciden 1ine 100 lira verip penisilin alırmıydın? biraz şevkat ve merhamet arkadaşlar
akp hükümeti parayı toplamayı iyi biliyor sık sıkbunu yapıyor başka hükümet olsa bundan farklı birşey yapmaz bundan emin olun eğer yapmıyorsa bu ustte yazdıkların hiç birini yapmıyor demektir.bu gün ben başbakan olsam veya bu yazıyı okuyn her kimse sen başbakan olsan yetkilerini kendi çıkarların için hiç kullanmamısın? kullanmazmısın? kullanırsın hemde öyle bir kullanırsın ki bırak gemiciği dunyanın en prestijli üniversitelerinde yılın politikacısı ödüllerini devletin kasasından ödetecek kadar bunun aksi veya tersi yok. daha fazla söze gerekte yok zaten haydi sağlıcakla kalın.

böyle düşünenler olduktan sonra az bile yapıyor :)
en kötü durumda bile savunucuları herzaman var yapacak birşey yok :)
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
101 lira nedirki , dişlerinin kovuğuna yetmez. 500 verelim. Olmadı düz 1.000 lira verelim.

Zaten türlü türlü icatlarda bulunup ,öylede böylede bu paraları alacaklar. Bugün ehliyet , yarın nüfus cüdanı , pasaport vs vs ,bari yapılan açıklamalardaki "Zeka seviyesini " görüpte daha da kahrolmayalım.


https://www.facebook.com/photo.php?fbid=524007190981043&set=a.524007170981045.1073744066.167303323318100&type=1&relevant_count=1

Bu sayfadaki açıklamalarda bir doğruluk payı varsa , örtülü ödeneğe harcamak için para lazım arkadaşlar. Vekiller yeni model rolex bekler , Hadi pamuk eller cebe.
 
Katılım
3 Ağu 2009
Mesajlar
1,554
101 lira nedirki , dişlerinin kovuğuna yetmez. 500 verelim. Olmadı düz 1.000 lira verelim.

Zaten türlü türlü icatlarda bulunup ,öylede böylede bu paraları alacaklar. Bugün ehliyet , yarın nüfus cüdanı , pasaport vs vs ,bari yapılan açıklamalardaki "Zeka seviyesini " görüpte daha da kahrolmayalım.


https://www.facebook.com/photo.php?fbid=524007190981043&set=a.524007170981045.1073744066.167303323318100&type=1&relevant_count=1

Bu sayfadaki açıklamalarda bir doğruluk payı varsa , örtülü ödeneğe harcamak için para lazım arkadaşlar. Vekiller yeni model rolex bekler , Hadi pamuk eller cebe.

Rolexe gitse neyse, suriyeli teröristlerin silahlandırılmasına, yedirilip içirilmesine gideceği de gün gibi ortada, örtülü ödenek onun için var, rolexi, gemicikleri normal vergilerle de alırlar.
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
Suriyeliler için harcamak üzere arap ülkelerinden zaten sıcak para geliyor. Yani Ameikanın emri , arapların kavliyle arslanlar gibi bakılıyor ithal mülltecilerimize Ancak mısırdaki gelişmeler ortdadoğuya sıçrarda, o para akışı bir şekilde kesilirse O zaman yeni vergiler icat etmeleri gerekecek.Örtülü ödenek rekorları boşuna kırılmıyor. Aslında harcama kalemleri ve sebepleri bir açıklansa , antartikadaki penguenler bile eylem yapar.


Bu arada son dakika gelişmesi : Maliye bakanı mehmet şimşek müjdeyi twetter hesabı üzerinden vermiş

https://twitter.com/memetsimsek

İstenilen ücreti yeniden görüşelecekmiş , ancak ücret maliyetinin altında olmayacakmış. Bu durumda ehliyetin belgesinin yapıldığı kağıdı kabineden birilerin oğlu veya kızı ithal eder. 99 lira gibi bir maliyetle elde edilirse altta kalmamak için 100 lira yaparlar.


( Tahminim 75 lira gibi bir rakama çekilecek.)
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
801
Tuhaflıklar silsilesine her gün yenisini eklemeyi başarıyor taklacılar,bir de bunu güvenlik,kalite standardı yükseltmek,vatandaşın lehine kisvesinin altında yapmaları böyle tecavüzü meşru göstermeleri daha çok sinirine dokunuyor insanın,ülkede şu anda yaşananlar Porno'dur.

Edit:101 liradan 15 liraya düşmüş haliyle porno filmimiz erotik formata çekildi belden aşağı yasak.
 
Katılım
3 Ocak 2004
Mesajlar
1,076
Henüz çekilmedi çalışma var yapılacak denildi bildiğim. Ama gerisine katılıyorum :)
 
Katılım
23 Ocak 2012
Mesajlar
157
Bence yine yırtmadık, 1 TL bile alırlarsa haram zıkkım olsun...

Yapacak birşey yok.

Bir söz vardı yanlış hatırlamıyorsam.

Ölümü gösterip sıtmaya razı etmek gibi birşeydi yanlış hatırlıyorsam düzeltin.

Hiç alınmasa tabiki daha iyi olurdu ama yapacak birşey yok.

101 lira vereceğime 15 lira vermeyi tercih ederim.

Gerçi geriye kalan 86 lirayı da başka yollardan çıkarırlar.

Resim çekil-rapor parası muayene parası imza parası falan filan geçirirler.
 
Katılım
26 Ağu 2010
Mesajlar
285
Sağlık rapor yenileme konusunda 5 yıldan daha eski ehliyetler için yapabilirler belki...
 
Katılım
30 Ara 2012
Mesajlar
517
Akp li milletvekilleri soru önergesi vermiş sanırım 15 lira için..biz indirdik hesabı showtime.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst