Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Trafikte yarış yapanlara 47 bin lira 2 yıl ehliyet men
Kask takmayan sürücülere ilkinde 1500 lira ikincide 3bin üçüncüde 9bin lira
Tek teker yanlama gibi akrobasi hareketlere 47 bin lira 2 ay ehliyet men
Motosiklet kazalarının önlenmesine yönelik eylem planı açıklandı. Akan trafikte yarış ve akrobatik hareketler sergileyen sürücülere 47 bin lira ceza uygulanacak. Kask takmayan sürücülere ise 1500 lira ceza kesilecek.
Ceza arttırarak kazaları düşürmek gibi bir politika öne sürülmüş... Gerçeğe ne kadar uygun ; bilinmez...
Çok uzun yıllardır motosiklet kullanan bir vatandaş olarak şunu dile getirmek istiyorum; sabit nokta kontrollerini arttırarak kaza oranlarını düşürmek mümkün değildir. Dün akşamdan örnek, İzmir Konak Vapur iskelesi ilerisinde 21.00 sıralarında Üçkuyular istikametine doğru kontrol vardı. Ben de karşı yönde 500metre geride kasksız gençleri uyardım, egzozları bağırır şekilde yan yan gittiler. Ve çevirme yapan polis ekibi kimi durdurmuştu ve meşguldü biliyor musunuz; herşeyi tam, motosiklet koruma kıyafeti kataloğu gibi gezen, büyük ihtimal iftar sonrası gezmeye çıkmış 4 motorcu çifti...
Bu şekilde yol almak ve iyileştirme yapmak mümkün değil, aktif devriyeler yanında uygulama noktalarındaki memur arkadaşların filtreleme yeteneklerini de arttırmak şart.
En çok şaşırdığım sonradan takılan Led farlara yazılan ceza motosikletimin orijinalinde halojen farlarla sellektör attığım bile anlaşılmıyor çıkartmayı da düşünmüyorum İnşallah cezaya tabi tutulmam.
Ceza yazdıklarını biliyorum ama ekipman tam motorda egzoz yok sadece tek sıkıntısı reysing olması ondan dolayı neredeyse tüm çevirmelere giriyorum. Bu seferlik geç vs. demelerini umuyorum.