2023 Suzuki V-Strom DL650 (Fotoğraf Galerisi)

Katılım
12 Eki 2024
Mesajlar
640
Motosikleti
Suzuki V-Strom 650 XT A L7, 2023
## El yapımı yağlayıcı sistemim. Siz daha iyisini yapın isterim. Benim elimdeki imkanları da kullanarak, canım sıkıldığında tasarlayıp, oluşturduğum sistem bu şekilde. :)

Malzemeler;
*Lada Niva arka fren hidrolik deposu.
*1 karış kadar benzin hortumu (6mm civarı çapı var, cırt bant serum hortumunu ezmesin diye)
*Serum seti + dozimetreli ekstra alabilirsiniz, maksat valf tam açıkken dozajlı gelsin.
*Akvaryum hortumu yada silecek suyu hortumu. İç çapına dikkat edin.
*Bol bol cırt bant
*CBF 150 yakıt musluğu (Arkadaşımda yedek parça vardı, yerine göbek milinden sızdırmayan her musluk olur.) (Rakorcudan ona redüksiyon 2-3 nipel, redüksiyon ve maşon almıştım. Ölçüleri hatırlamıyorum.)
*Patlak bisiklet şambriyeli.

**İçerisinde TP ATF kırmızı şanzıman yağı mevcut. Kaçak takibi için kırmızı olsun diye almıştım, zincir üzerinde de iyi kalıyor. Normal otomatik sistemde de kullanılabilir.

5hgwaii.jpg
ea7y8kx.jpg

qwe7o1h.jpg
r5vw95y.jpg


5zyt0p5.jpg


Uç kısmına bir çelik telin etrafına plastik kıllar yapıştırarak sürmesini ve dişliye değmesini sağlayacak şekilde revize edeceğim. Musluk şasiye vurmasın diye MTB bisikletimin patlak iç lastiğini bir miktar keserek şasiye sarıp öyle cırtladım, tıngır tıngır edip boyayı raspalamasın diye. Artçım olmadığı için(😪) deponun yerini çok dert etmedim ama depoyu değiştirerek komple sele altına da taşıyabilirim. Hiçbir yeri kesip biçmedim. Deponun üstünden giden ufak hava hortumu serumun ki, o da ilgili grenaj birleşim yerlerinden kolayca geçiyor. Tank vakumda kalmasın, devrilme durumunda yağ yürümesin diye uzunca bir şekilde yine ucu arka amortisörün yanından yine zincirin üstüne denk gelecek şekilde ayarladım. Daha iyisini yapabiliyorsanız yapın, inceleyelim arkadaşlar :) 250-300 TL gibi bir maliyeti oldu yağ hariç. Tavsiye ederim, hortumdaki boşluklara aldanmayın, hatta biraz ilerlemeye başladıktan sonra açtığınız dozaja bağlı olarak zincire kadar geliyor. Yerdeki damlalar ne yazık ki onun izleri...
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,006
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Selamlar, özellikle Alpine filtreli kulaklık taktığımda dikkatimi çekiyor, geçenlerde birlikte sürdük @Memcoş48 de söyledi:

Motorla yansıma yapan bariyer, kaldırım veya araç yanlarından geçerken böyle entersan ince bir tıkırtı şırıltı sesi geliyor. (Memcoş48 "tas sesi gibi" demişti.)

38C ort. sıcaklıklarda uzun yol dönüşü de motor rölantideyken dinledim, ince bir supap tıkırtısı gibi bir ses geliyordu. (Bu her zaman olmuyor, ya da her zaman dünkü kadar dikkat çekici olmuyor diyeyim; daha önce bir veya iki kez daha dikkatimi çekmişti...)

Sizin DL650'leriniz de mi öyle çalışıyor? Motora 5W-40 yağ koymuştum, dünkü sürüş koşulları için ince mi kaldı acep?

@Nikkfurie yorumun için seni de ekledim.

Bu arada belki hüsnükuruntu yapıyorum, çünkü hatırlayabildiğim kadarıyla kardeşimin Tracer 700'ü daha gürültülü çalışıyordu. Eski şirketteki bir abimin KTM 1190'ı da çok daha yüksek sesle traktör gibi çalışıyordu...
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Selamlar, özellikle Alpine filtreli kulaklık taktığımda dikkatimi çekiyor, geçenlerde birlikte sürdük @Memcoş48 de söyledi:

Motorla yansıma yapan bariyer, kaldırım veya araç yanlarından geçerken böyle entersan ince bir tıkırtı şırıltı sesi geliyor. (Memcoş48 "tas sesi gibi" demişti.)

38C ort. sıcaklıklarda uzun yol dönüşü de motor rölantideyken dinledim, ince bir supap tıkırtısı gibi bir ses geliyordu. (Bu her zaman olmuyor, ya da her zaman dünkü kadar dikkat çekici olmuyor diyeyim; daha önce bir veya iki kez daha dikkatimi çekmişti...)

Sizin DL650'leriniz de mi öyle çalışıyor? Motora 5W-40 yağ koymuştum, dünkü sürüş koşulları için ince mi kaldı acep?

@Nikkfurie yorumun için seni de ekledim.

Bu arada belki hüsnükuruntu yapıyorum, çünkü hatırlayabildiğim kadarıyla kardeşimin Tracer 700'ü daha gürültülü çalışıyordu. Eski şirketteki bir abimin KTM 1190'ı da çok daha yüksek sesle traktör gibi çalışıyordu...
Bujileri vs yeni değiştin rölanti sesindeki hafif değişiklik normaldir , farklı marka motorlarla karşılaştırıp yorumlamakda yanlış olur hatta ben aynı bloğun kullanıldığı QJ Svt 650 nin sesini biraz dinledim hiç Vstrom gibi gelmedi daha toktu sesi..

5W/40 ı Castrol tavsiye ediyor Vstrom için bende 100.000 km boyunca 5W/40 kullandım Göcek'de 45 derece gördüğümü hatırlıyorum anormal bir durum yaşamadım ama aşırı sıcak veya soğukta uzun süre kullandığımız bir motorun sesindeki küçük değişiklikleri farketmemiz normaldir..
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,006
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Bujileri vs yeni değiştin rölanti sesindeki hafif değişiklik normaldir , farklı marka motorlarla karşılaştırıp yorumlamakda yanlış olur hatta ben aynı bloğun kullanıldığı QJ Svt 650 nin sesini biraz dinledim hiç Vstrom gibi gelmedi daha toktu sesi..

5W/40 ı Castrol tavsiye ediyor Vstrom için bende 100.000 km boyunca 5W/40 kullandım Göcek'de 45 derece gördüğümü hatırlıyorum anormal bir durum yaşamadım ama aşırı sıcak veya soğukta uzun süre kullandığımız bir motorun sesindeki küçük değişiklikleri farketmemiz normaldir..
Motorun yanına çöküp dinlediğinde çıkır çıkır ses yapıyor ama ince ve çok yüksek sesle değil. Ayrıca giderken de yanındaki duyuyormuş, ya da ben sesi yansıtan bir yüzeyin yanından geçtiğimde Alpine tıkaçlarla duyuyorum.

Normal supap sesi o halde? Supap sesi duyuluyor mu bunlarda normalde?
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Motorun yanına çöküp dinlediğinde çıkır çıkır ses yapıyor ama ince ve çok yüksek sesle değil. Ayrıca giderken de yanındaki duyuyormuş, ya da ben sesi yansıtan bir yüzeyin yanından geçtiğimde Alpine tıkaçlarla duyuyorum.

Normal supap sesi o halde? Supap sesi duyuluyor mu bunlarda normalde?
Abi debriyaja bastığında geçen bir ses mi?
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,854
Motosikleti
cbf 150
Akustikden yola çıkarsanız çok aldanabilirsiniz grenajlar civatalr tür türlü nedenler var sesi etkiliyen.

Profosyonel dinleme cihazları var motor bloguna yapıştırıp dinliyorsunuz. bizde var ben öyle chatgpt ye kaydediyorum motorların çalışma seslerini.

kulakla yaparsınız ama belli bir dereceye kadar doğru olur.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,006
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Abi tas sesi tıkırtı olarak ve ritmik bir şekilde gelir.
Ses tasın ters tarafında çöktüğümde yukarıdan geliyor. Supap sesi bence kesin, ama normal bir ses mi onu bilmiyorum. Anormalini duymadığım için :D
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Ses tasın ters tarafında çöktüğümde yukarıdan geliyor. Supap sesi bence kesin, ama normal bir ses mi onu bilmiyorum. Anormalini duymadığım için :D
Debriyaja basınca geçiyorsa kesin tastır, düşük kilometrede supap sesi yapacağını zannetmem. Havaların sıcaklığı ile alakalı bir durumdur.

Motosiklet servisinde çalışırken yanlış hatırlamıyorsam bir V-Strom'da tas sesi hatırlıyor gibiyim (yanılıyor olabilirim aradan uzun zaman geçti).
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Motorun yanına çöküp dinlediğinde çıkır çıkır ses yapıyor ama ince ve çok yüksek sesle değil. Ayrıca giderken de yanındaki duyuyormuş, ya da ben sesi yansıtan bir yüzeyin yanından geçtiğimde Alpine tıkaçlarla duyuyorum.

Normal supap sesi o halde? Supap sesi duyuluyor mu bunlarda normalde?
Motorun yanına çöküp sessiz bir ortamda dinlersen egzantrik zincirini , subapların sesini duyarsın Cyan hatta şanzıman içinde vites boşta iken bile dönen dişlilerin sesini duyarsın , uzun bir tornavidayı devirdaim pompasına daya kulağınıda tornavidaya daya bak içindeki sıvının sirkülasyonunu bile duyarsın , biz aynı şekilde bloğun alt tarafından krank yataklarını dinleriz , piston etek vuruntusunu dinleriz , elbette duyduğun seslerin kaynağını yorumlamak ciddi tecrübe ister..
Sen yinede dene şaşıracaksın 😊
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Motosiklet servisinde çalışırken yanlış hatırlamıyorsam bir V-Strom'da tas sesi hatırlıyor gibiyim (yanılıyor olabilirim aradan uzun zaman geçti).
2002-2004 arası DL1000 lerde debriyaj tas sesi kronikti ama kullanımda sıkıntıda yoktu , birçok farklı markada eski motorlarda tas sesine denk geldim , fasılalı bir şekilde metalik sürtme sesiydi duyulan , subap veya zincir sesi gibi şıkırtı değildi..
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
2002-2004 arası DL1000 lerde debriyaj tas sesi kronikti ama kullanımda sıkıntıda yoktu , birçok farklı markada eski motorlarda tas sesine denk geldim , fasılalı bir şekilde metalik sürtme sesiydi duyulan , subap veya zincir sesi gibi şıkırtı değildi..
Abi o zaman tek silindirli motosikletlerde daha farklı çıkıyor durum, genelde Ktm'nin 390'a ve Bajaj grubunda vardı böyle ses ve debriyaja basınca geçerdi.

Bayadır vitesli motosiklet ile ilgilenmiyorum, paslanıyorum galiba. :)
 
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
1,362
Motosikleti
Triumph Tiger 800XRx
Selamlar, özellikle Alpine filtreli kulaklık taktığımda dikkatimi çekiyor, geçenlerde birlikte sürdük @Memcoş48 de söyledi:

Motorla yansıma yapan bariyer, kaldırım veya araç yanlarından geçerken böyle entersan ince bir tıkırtı şırıltı sesi geliyor. (Memcoş48 "tas sesi gibi" demişti.)

38C ort. sıcaklıklarda uzun yol dönüşü de motor rölantideyken dinledim, ince bir supap tıkırtısı gibi bir ses geliyordu. (Bu her zaman olmuyor, ya da her zaman dünkü kadar dikkat çekici olmuyor diyeyim; daha önce bir veya iki kez daha dikkatimi çekmişti...)

Sizin DL650'leriniz de mi öyle çalışıyor? Motora 5W-40 yağ koymuştum, dünkü sürüş koşulları için ince mi kaldı acep?

@Nikkfurie yorumun için seni de ekledim.

Bu arada belki hüsnükuruntu yapıyorum, çünkü hatırlayabildiğim kadarıyla kardeşimin Tracer 700'ü daha gürültülü çalışıyordu. Eski şirketteki bir abimin KTM 1190'ı da çok daha yüksek sesle traktör gibi çalışıyordu...
Rahatsız edici ya da endişe edilecek bir ses değildi dostum. Motordan değilde sanki egzos ya da zincirden geliyor gibiydi. Maşallah senin V-strom gayet güzel çalışıyordu, ben çok beğendim🧿 Sen gel bir de benim Tiger'ı dinle ısınınca dikiş makinesi gibi mübarek🤣🤣
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,006
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Rahatsız edici ya da endişe edilecek bir ses değildi dostum. Motordan değilde sanki egzos ya da zincirden geliyor gibiydi. Maşallah senin V-strom gayet güzel çalışıyordu, ben çok beğendim🧿 Sen gel bir de benim Tiger'ı dinle dikiş makinesi gibi mübarek🤣🤣
Vuuuuvvv ile vııııvvv arası bir sesle uzuyor maşallah maşallah. @iskampavya'nın ST765RS'i de böyle güzel bir ses çıkarıyor. 3 silindir güzel bir şey nitekim...
 
Katılım
15 Ocak 2009
Mesajlar
491
Motosikleti
STRS 765
Debriyaja basınca geçiyorsa kesin tastır, düşük kilometrede supap sesi yapacağını zannetmem. Havaların sıcaklığı ile alakalı bir durumdur.

Motosiklet servisinde çalışırken yanlış hatırlamıyorsam bir V-Strom'da tas sesi hatırlıyor gibiyim (yanılıyor olabilirim aradan uzun zaman geçti).
Yok tas sesi değiıdi, ayrıca anormal gelen bir ses de değidi, yansıması bol bölgede duyuluyor, yan yana sürerken veya sağında sesin çarpıp yansıyacağı bir yer varsa duyuluyor. ve düzenli, dikiş makinesi sesi gibi. Bana anormal gelmemişti @Motoseverrr @Cyan
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Vuuuuvvv ile vııııvvv arası bir sesle uzuyor maşallah maşallah. @iskampavya'nın ST765RS'i de böyle güzel bir ses çıkarıyor. 3 silindir güzel bir şey nitekim...
Vuuuıvvv diye uzuyor meret ve pis gaza getiriyor 3 silindirin sesi, @Memcoş48 'un dediği gibi tam bir dikiş makinesi şıkırtısı var :) yalnız bu 3 silindir sesinin enteresan tarafı sese aldanırsan 200le gidiyorsun sanıyorsun kendini yaptığın süratle ses eşleşmiyor 🤣
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Eki 2024
Mesajlar
640
Motosikleti
Suzuki V-Strom 650 XT A L7, 2023
Selamlar, özellikle Alpine filtreli kulaklık taktığımda dikkatimi çekiyor, geçenlerde birlikte sürdük @Memcoş48 de söyledi:

Motorla yansıma yapan bariyer, kaldırım veya araç yanlarından geçerken böyle entersan ince bir tıkırtı şırıltı sesi geliyor. (Memcoş48 "tas sesi gibi" demişti.)

38C ort. sıcaklıklarda uzun yol dönüşü de motor rölantideyken dinledim, ince bir supap tıkırtısı gibi bir ses geliyordu. (Bu her zaman olmuyor, ya da her zaman dünkü kadar dikkat çekici olmuyor diyeyim; daha önce bir veya iki kez daha dikkatimi çekmişti...)

Sizin DL650'leriniz de mi öyle çalışıyor? Motora 5W-40 yağ koymuştum, dünkü sürüş koşulları için ince mi kaldı acep?

@Nikkfurie yorumun için seni de ekledim.

Bu arada belki hüsnükuruntu yapıyorum, çünkü hatırlayabildiğim kadarıyla kardeşimin Tracer 700'ü daha gürültülü çalışıyordu. Eski şirketteki bir abimin KTM 1190'ı da çok daha yüksek sesle traktör gibi çalışıyordu...
Selamlar, TCS'yi kapatıp bir de dener misin. O şıngırtı eğer zincirden ve eksen kayıklığından değilse aksesuardan da kaynaklanabiliyor. Radyatör koruma, Givi koruma barları, navigasyon barı, arka çanta varsa onlardan da kaynaklanabilir. Kolay kolay motordan ses geleceğini düşünmüyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst