- Konu Yazar
- #1
Merhaba arkadaşlar uzun zamandır ikinci el cub motor arıyordum pazartesi günü kafama yatan lifan tay 100 modeli bir cup buldum ve aldım. 2016 Model 20 bin km ' de. Buarada ilk benzinli motorum oldu.
A2 Ehliyetimi geçen sene almıştım. Motoru alırken güvendiğim motordan anlayan bir abi ile gittim bakmaya. İnceledi bir sıkıntısı yok dedi çalışması falan iyi dedi aldım. Zaten çalışma prensibi basit olan bir motor diye ustaya göstermeye gerek duymnadım açıkçası. 2.300 TL ' ye aldım buarada. Aşağı fotoğraflarını da ekliyorum size birkaç da sorum olacak 
https://i.hizliresim.com/p2qonq.jpg
https://i.hizliresim.com/2PmkaN.jpg
1) Şimdi ben bu motoru ustaya götürsem periyodik bakım olaraktan ne yapmak gerekir ? Yağ değişimi - zincir yağlama gibi örneğin. Ne kadar tutar ? İlk defa benzinli motorum oluyor bilgi sahibi değilim fazla.
2) Bu motorda ön fren arka frene göre çok daha sert geldi bana. Ehliyet alırken bajaj 150 lik motor kullanmıştım o öyle değildi. Tabi ön fren çok kullanmıyorum zaten ama yine de merak ettim. Ön freni baya kuvvetli sıkmazsak hatta yavaşken bile hemen durdurmuyor motoru. Bu tip motorlarda bu normal midir ? Daha önce elektrikli motorum da vardı arka fren ön fren arası böyle bir fark yoktu hiç.
3) Benim adıma kayıtlı 2 araba var. Kusurlu çıktığım trafik cezası da yok. Sadece hatalı parktan 100 er lira 2 adet cezam oldu şuana kadar. Ama 590 tl sigorta bedeli çıktı. Sigortacı daha önce motorun olmadığı için çok çıkıyor araba olması önemli değil dedi. Öyle bir ayrım olduğunu bilmiyordum doğrusu
Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
https://i.hizliresim.com/p2qonq.jpg
https://i.hizliresim.com/2PmkaN.jpg
1) Şimdi ben bu motoru ustaya götürsem periyodik bakım olaraktan ne yapmak gerekir ? Yağ değişimi - zincir yağlama gibi örneğin. Ne kadar tutar ? İlk defa benzinli motorum oluyor bilgi sahibi değilim fazla.
2) Bu motorda ön fren arka frene göre çok daha sert geldi bana. Ehliyet alırken bajaj 150 lik motor kullanmıştım o öyle değildi. Tabi ön fren çok kullanmıyorum zaten ama yine de merak ettim. Ön freni baya kuvvetli sıkmazsak hatta yavaşken bile hemen durdurmuyor motoru. Bu tip motorlarda bu normal midir ? Daha önce elektrikli motorum da vardı arka fren ön fren arası böyle bir fark yoktu hiç.
3) Benim adıma kayıtlı 2 araba var. Kusurlu çıktığım trafik cezası da yok. Sadece hatalı parktan 100 er lira 2 adet cezam oldu şuana kadar. Ama 590 tl sigorta bedeli çıktı. Sigortacı daha önce motorun olmadığı için çok çıkıyor araba olması önemli değil dedi. Öyle bir ayrım olduğunu bilmiyordum doğrusu
Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.