2011 Model CBF150 ?

Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
490
Merhaba arkadaşlar, kullanan arkadaşlardan yardım istiyorum. Sorunum şu.

Honda CBF150 yi alabilirim şuanda, fakat yağ yakmasını falan istemiyorum cidden felaket soğurum motordan.

Gittim HONDA bayisi KIVRAK motora, ustaya dedimki usta bunların eskileri yağ yakıyodu hala öyle bi sorun varmı ?

Adamın cevap : Eksantrikli motor bunlar havayı aşağı üfleyemiyo motor nefes alamıyo yakıyo dolayısıyla, bende dedim YBR de eksantrikli o nasıl yakmıyo ben bilmem dedi geçiştirdi belki yeni modelleri yakmıyordur dedi.

Kullanan arkadaşlar lütfen yardım edin hala yağ yakıyormu bu CBF150 ler ?
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
Benim motorum daha 650 km.de. Kontrol ettim. Yağ seviyesi maksimumda. Yani eksiltme yok. CK125'i 3.5 sene kullandım damla yağ eksiltmedi. CBF 150 (2011) motor aksamı olarak eskisinden farksız. Yani zorlarsan yağ yakar.
Bir şikayetim yok ama piyasada bir alternatifi olsaydı kesinlikle CBF 150 almazdım.
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Evet Yağ yakıyor. Yenileride yakacaktır. Motoru değiştirmediler çünkü. Yağ yakma dert değil. Her 1500km de bir yağ değiştiren biri için eklemek gerekmez. Ama bakım periyodlarında sadece yağ değişiyorsa yani 3000 km de bir o zaman yağ eksiltecektir. Tabi eksiltme agresif kullanımda motoru sıkıştırınca oluyor. Biraz daha kalın yağ koymanız 15-50 gibi bir nebze yağ eksiltme sorununu çözebilir. Bu yüzden cbf almamazlık yapmayın derim.
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
376
15.000 km doğru düzgün (normal devirinde) cbf150 kullandım, bir gramda yağ yakmadı.. eğer böyle kullanıpta yağ yakan varsa bu kronik değil, arada çıkan bir motor hatası falandır...diğer yağ yakma hikayeleri hep dip gaz, sanki 1000rr kullanıyolarda, sıcak havada motoru dinlendirmeden yapılan yolculuklar sonucu olmuştur.. artık bu yağ yakma muhabbeti sıkıcı gelmeye başladı :farao:
 
Katılım
1 Mar 2011
Mesajlar
138
Şuan rodajdayım gram eksiltme yok bakıyorum arada motorla paso redline larda gezmezseniz yakmaz bence . Ve bu muhabbet sıkmaya başladı iyice yağ yakıyorsa almayın kardeşim bu kadarmı zor :) lafım size degil yanlıs anlamayın. Dışarıda 3 motordan 2 si cbf 150 istanbulda.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
CBF el kitabında standart kullanım için NGK CPR8EA-9, yüksek devirli uzun sürüşler için NGK CPR9EA-9 öneriliyor. Yani farklı bir buji öneriliyor. Uzun mesafelere gideceğim zaman servise de danışarak bujiyi önerilenle değiştireceğim. Belki yağ yakma konusunda bir faydası olur.
Bir çok kullanıcının bunu okuduğunu sanmıyorum...
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
acaba honda 100000 lerce km sorunsuz giden cg yi neden piyasadan çekti çok merak ediyorum ama honda da kurnaz arıza vermeyen taş gibi modellerini satarken(cg,falcon,xl200 gibi) modellere yedek parça satamıyordu sonra cbf 150 diye bi model çıkarttı motor ucuz ama çok parça lazım oluyor olmasa bile 1500 km yağ değiştirmeye zorluyor müşterisini servisler para kazansın diye mi yaptı yoksa istemeden mi yaptı orasını merak ediyorum..
 
Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
490
CBF el kitabında standart kullanım için NGK CPR8EA-9, yüksek devirli uzun sürüşler için NGK CPR9EA-9 öneriliyor. Yani farklı bir buji öneriliyor. Uzun mesafelere gideceğim zaman servise de danışarak bujiyi önerilenle değiştireceğim. Belki yağ yakma konusunda bir faydası olur.
Bir çok kullanıcının bunu okuduğunu sanmıyorum...

Hocam yine yakalamışsınız ayrıntıyı. :) Ck'nın ustasıydınız CBF'inde olmuşsunuz.

Bilmiyorum CBF alacağım gibi ama stoklarına Haziranda gelecekmiş. :pale:
 
Katılım
16 Nis 2010
Mesajlar
303
Ya dostum cbf ten yana sıkıntın olmasın yağ yakma bende de yok zaten yakması için baya zorlaman lazım cbf hala en populer kurye motoru unutma :bounce: Bİ tek sıfır alıcağın için motorun kendine gelmesini bekliceksin o kadar.
 
Katılım
18 Ağu 2008
Mesajlar
2,417
yaksa ne kadar yakacak. 2000 km de bir değiştireksin zaten yakıpta 500ml yağmı yakacak.
honda bu al bin düşünme derim ben. hepsinin bir kusuru var bunu unutma :cat:
yüksek cc li motorlarda yağ yakıyor onlardan alacak olsan ne yapardın söyle bakalım???

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:29 ----------

CBF el kitabında standart kullanım için NGK CPR8EA-9, yüksek devirli uzun sürüşler için NGK CPR9EA-9 öneriliyor. Yani farklı bir buji öneriliyor. Uzun mesafelere gideceğim zaman servise de danışarak bujiyi önerilenle değiştireceğim. Belki yağ yakma konusunda bir faydası olur.
Bir çok kullanıcının bunu okuduğunu sanmıyorum...

güzel birşey paylaşmışsın diğer marka modellerde de böyle bişey söz konusumu acaba.
yada neden öyle birşey yapılması gerekiyor enteresan gelldi bana.
ben ngk iridium buji alırken bişey sormadılar standartmı yüksek devirmi diye.
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
376
CBF el kitabında standart kullanım için NGK CPR8EA-9, yüksek devirli uzun sürüşler için NGK CPR9EA-9 öneriliyor. Yani farklı bir buji öneriliyor. Uzun mesafelere gideceğim zaman servise de danışarak bujiyi önerilenle değiştireceğim. Belki yağ yakma konusunda bir faydası olur.
Bir çok kullanıcının bunu okuduğunu sanmıyorum...

bunu biliyordum fakat bu seriyi birtürlü bulamadım..bu haftasonuda uzun yola çıkacağım. bulabilseydim takardım vallahi:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst