2010 z1000-cb1000-fz1 karsılastırması

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Yaris motosikletlerinin disinda kalan modellerin de incelenmesini isteyen arkadaslar vardi aramizda.:)
Moto Revue dergisi baslikta gordugunuz 3 modeli test etmis ve teknik ozelliklerini karsilastirmis.
Ben de bir turlu firsat bulup size aktaramamistim ama bugun nasip oldu.:wiinkk:

Z1000

1z1000.jpg


CB1000

1cb1000.jpg


FZ1

1fz1.jpg


Ben teknik karsilastirmalarini asagida verecegim ama derginin puan vererek yaptigi degerlendirmeden baslayayim.

Dergi motor konusunda en yuksek puani Z1000'e verirken,kalite, konfor ve kolaylik konusunda CB1000'i en yuksek puana layik gormus.
Frenaj konusunda Z1000 ve CB1000 ayni puanlari alirken, FZ1 rakiplerinden biraz eksik kalmis.
Konfor konusunda FZ1 en yuksek puani alirken, yakit meselesinde CB1000 ile en yuksek puani paylasmis.
Anlasilan Z1000 fena yakmiyor.:)

Bu motosikletlerden herhangi birini satin aldiginizda mesele bitmiyor tabi.
Bunun bakimi vs. var.
Yani isletme giderleri dedigimiz hadiseler.
Bakalim bu motosikletler basimiza ne kadar masraf açiyor?:bounce:
(fiyatlar Fransa fiyatlaridir)

Revizyon giderleri:
Yag filtresi: En ucuz yag filtresi Z1000'de (9.97€)
CB1000 (11.43€)
FZ1 (11€)

Hava Filtresi: Yine Z1000 en ucuzu (30.96€)
CB1000 (50.29€)
FZ1 (39€)

Buji(1 adet): Bu konuda en ucuz FZ1 ( 11€)
Z1000 ( 22.99€)
CB1000 (32.21€)

Yag fiyatlari degisken oldugu için buraya almiyorum ama filtreyle beraber ne kadar yag aldiklarini da yazayim.
Z1000 3.8lt
CB1000 3lt
FZ1 3.10lt

Ozetle yag hariç revizyon masraflari toplami soyle:
Z1000 63.92€
CB1000 93.93€
FZ1 61€

Parça fiyatlari:

On fren plaket:
Z1000 130.82€
CB1000 100.22€
FZ1 98€

Arka fren plaket:
Z1000 58.29€
CB1000 58.16€
FZ1 49€

Zincir disli takimi:
Z1000 330.49€
CB1000 320.65€
FZ1 215€

Debriyaj:
Z1000 450.04€
CB1000 179.47€
FZ1 213€

Kirilacak dökülecek malzemeler:
On fren maneti:
Z1000 43.49€
CB1000 55.20€
FZ1 64€

Debriyaj maneti:
Z1000 15.26€
CB1000 37.85€
FZ1 33€

Dikiz aynalari(tanesi):
Z1000 48.17€
CB1000 54.61€
FZ1 112€

Egzoz:
Z1000 825.01€
CB1000 526.63€
FZ1 1.362€

Depo:
Z1000 850.01€
CB1000 722.19€
FZ1 1.123€

Evet motosikletlerin masraf açacak malzemeleri bunlar.
Simdi bir de teknik ozelliklerine bakalim, kim kimi döver, kimin arkasi kuvvetli gorelim.:)

Z1000 9148 devirde 109ch Arkateker 90.8ch - tork 7246 devirde 9.9mkg arkateker 8.2mkg

CB1000 9071 devirde 106.8ch arkateker 88.9ch - tork 5726 devirde 10mkg arkateker 8.3mkg

FZ1 8199 devirde 106.7 arkateker 85.9ch - tork 7382 devirde 9.7mkg arkateker 7.8mkg


Gelelim diger meselelere.
Detayli teknik verileri internette kolayca bulabileceginiz için buraya tek tek yazmaya ugrasamayacagim.
Ufak detaylardan bahsedeyim sadece.

Her 3 modelinde 220km/h uzerinde hiza çikabilecegi öngörülüyor.
CB1000 100 km de 6.1 litre benzin yakarken,
Z1000 6.49
FZ1 6.8 litre
yakiyor.
CB1000 bir depo benzinle 270 km gidebilirken,
Z1000 230 km
FZ1 265 km
yol yapabiliyor.

Motorlarin hersey dahil agirliklari da söyle:
CB1000 218kg
Z1000 218.5kg
FZ1 216kg

Hani su çok tartistigimiz bir konu var.
Hiz gostergelerinin fazla gosterdigi soylenir,tartisma baslar.
Iste o hiz gostergelerindeki sapma da olçulmus.
Simdi size km saatin gosterdigi hiz ile gerçek hizlarini da verecegim.

Km saat 50km/h gosterirken;
CB1000 47 km/h
Z1000 47 km/h
FZ1 48 km/h

Km saat 90km/h gosterirken;
CB1000 83 km/h
Z1000 87 km/h
FZ1 87 km/h

Km saat 110km/h gosterirken;
CB1000 102 km/h
Z1000 107 km/h
FZ1 106 km/h

Km saat 130km/h gosterirken;
CB1000 119 km/h
Z1000 124 km/h
FZ1 124 km/h

Km saat 140km/h gosterirken;
CB1000 129 km/h
Z1000 144 km/h
FZ1 134 km/h

Gordugunuz gibi km saatteki hizla gerçek hizlar arasinda baya bir sapma var.
Son olarak motosikletlerin Fransa satis fiyatlarini da yazayim tam olsun.

CB1000 11.090€
Z1000 11.299€
FZ1 10.799€

Merak ettiginiz baska birsey varsa, çekinmeden sorabilirsiniz.
Ha ben cevaplayabilirmiyim onu bilmiyorum.:cherry:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Gerçekten akla takılabilecek tüm detaylar mevcut.

Revizyon giderleri, parça fiyatları ve kırılacak dökülecek malzemeler gibi detayları yazmanız çok güzel olmuş.

Şu şartlar altında maddiyatı bi kenara bırakırsak direk z1000 diyorum :cat:
Yırtıcı bir kuş havası var sanki.

Karşılaştırma için teşekkürler coq üstad. Elinize sağlık.
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
çok faydalı oldu özellikle benim gibi nakeda dönmek isteyenler için. teşekkürler...
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Eline saglik coq
Hepsi birbirinden güzel..
2011 de aliriz artik bunlarin kullanilmasini
ilkönce bu altimdakinin hakkini vereyim :cherry:
Birde bu sene ADAC den birkac güzel bir ders alayim..
Sen buraya gelip sana ders veririm diyorsan baska..
Yada ben oraya gelirsem bana zaman ayirsanda ok. :cherry:
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Kawasaki bu konuda kendini cok gelistirdi.

Oncelikle alt sakal var, inanilmaz guzel bir detay
Klasik sinyal cubuklari yerine gomme sinyal kullaniyor kazada koruma demiri var ise daha az hasar gorme olasiligi demek.
Disk frenler Kawasaki disindaki modellerde duz klasik seklinde.
Radyator Kawasakide icerlek duruyor kucuk taslara karsi daha guvenli.
Kawasakinin tasarimi en cusseli tasarim. 1000cc bir motorun hakkini veren kudretli cizgilere sahip.

Merci Coq.
 
Katılım
10 Mar 2007
Mesajlar
516
Harika motorlar, harika bilgiler, fevkalade Coq. Teşekkürler. MotoUSA sitesi Kawasaki z1000'i çok övmüştü. Benim de çok hoşuma gidiyor. 20.000 lira kadar eksiğim var alıcam inşallah :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
üçü de çok güzel , favorim cb1000 : )

paylaşım için tşk
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
bakım mailyetleri de el yakıyor maşallah.
zincir dişli takımlarına bak hele 330 euro. yamahanın zincir dişli takımı plastikten herhalde.
z1000'in debriyajı da altından olmalı.
 
Katılım
21 Tem 2006
Mesajlar
149
hiz olcumlerinden aldigim gaz ile honda nin ne kadar sahtekar oldugunu sizlere hatirlatmayi bir borc bilirim,
bir de yamaha yedek parca fiyatlarinda cok ucuz du degil mi?
 
Katılım
10 Haz 2009
Mesajlar
232
Az önce sahibinden.com a baktım orda kategorisi bile yok CB1000'in. Honda'nın Türkiye sitesinde de görünmüyor...
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Seannnnn özelden sormus ama burada cevaplandirayim.
Konuyu bolmek istemedigi için ozelden sormus ama konuyu bölmüs olmayiz.

Bu km saat gostergelerinin sapmasinin nedenini herkes merak ediyor saniyorum.
Dogrusu ben de merak ediyorum.:cherry:
Saka bir yana daha oncede uzerinde kafa yormustuk.
Kontur sapmalarinin çesitli sebepleri olabilir.
Oncelikle bu km saatleri farkli firmalar uretiyorlar.
Yani hepsinden ayni performansi beklemek yanlis olur.
Diger bir konu da motosikletin hizinin nereden olçuldugu ile ilgili.
Ornegin hiz olçumunun on tekerden alindigi km saatlerde sapmanin buyuk oranlara varmasi çok normal.
Bildiginiz gibi suspansiyonun gorevi tekeri yere basmak.
Fakat yol kosullari her zaman buna imkan vermiyor.
Yani tekerlekler iki defa asfaltta donuyorsa, 3 defa havada donuyor.
Bu nedenle saglikli bir sonuç almak, her zaman mumkun degil.
Yukarida ki ornegi çogaltmak mumkun.
Krank için de ayni seyi soyleyebiliriz.
Yine bildiginiz gibi, motor devir sayisi ayni oranda arka tekere yansimaz.
Zaten oyle olsaydi, 10bin devir çevirdiginizde, tekerin de 10bin kez dönmesi gerekirdi.
Dakika da 10bin defa donen bir teker(atiyorum çevresi 1.5 metre olsa) 15bin metre yol kateder.
Yani bu dakikada 15 km hiz demektir.
Bunu 60 ile çarptiginizda saatte 900km hiza ulasmaniz anlamina geliyor ki insanlarin dunyasinda bu simdilik mumkun degil.:)

Neyse, herkes, bildigini ya da fikrini yazsin aydinlanalim.:cat:
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Ellerine sağlık, oldukça güzel noktalardan detaylıca anlatmışsın 3 modeli de.

Ben hep söylüyorum, tercih etmem gerekirse tek seçeceğim makine hiç düşünmeden Z-1000' dir. Çok yakışıklı ve kaslı bence.:cat:
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
61
Kawasaki bu konuda kendini cok gelistirdi.

Oncelikle alt sakal var, inanilmaz guzel bir detay
Klasik sinyal cubuklari yerine gomme sinyal kullaniyor kazada koruma demiri var ise daha az hasar gorme olasiligi demek.
Disk frenler Kawasaki disindaki modellerde duz klasik seklinde.
Radyator Kawasakide icerlek duruyor kucuk taslara karsi daha guvenli.
Kawasakinin tasarimi en cusseli tasarim. 1000cc bir motorun hakkini veren kudretli cizgilere sahip.
-KATILIYORUM.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:56 ----------

bilgilendirmeniz için teşekkürler. çok iyi oldu bunları öğrenmek. makinelere gelince eskiden beri dediğim gibi kawasaki daha iyi tasarımı ve kaslı duruşuyla göz dolduruyor, durduğu yerde karizmayı sergiliyor. kawasakiden şaşmam.
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
1,676
Z 1000 söz konusuysa diğerleri teffaruattır... :)

CB1000'de fena değil ama z1000 bambaşka.... Offffff Of...... :p
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Ben dikkat etmemisim ama dergide 144 yazili ve tersine sapma da mumkun.
Baska kaynaklardan da arastirip sonucu yazarim.
Bu arada CB1000 henuz Turkiye de satilmiyor degilmi?

üstadim burada bir basim hatasi var sanirim..
Baska yerleri bilemem ama almanyada bir araba 144 kmh yapipita 140 gösteremez.. Yaptiginin herzaman fazlasini göstermesi gerekir.
Bu kanunen böyledir.. Fazla göstermeye kimse birsey demiyor ama az göstermesi yasak...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst